Rustpunt achterruitenwisser staat 10cm hoger
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Rustpunt achterruitenwisser staat 10cm hoger
precies bewijsmateriaal mist nog. hahaaaaaaaa,
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Re: Rustpunt achterruitenwisser staat 10cm hoger
How to: (excuses voor slechte foto's van me leen toestel (nokia E63))
Ik heb gekozen voor popnagels en zo min mogelijk schroeven, maar je kan ook eventueel schroeven gebruiken.
Benodigde gereedschap:
hamer
wd40
ontvetter (remmenreiniger)
pijpenrager
staalborstel
SKF lagervet
staalboor
accutol
schroevendraaier
popnagels (of schroeven)
popnageltang
schroef
De popnagels boor je op zodat de achterplaat voorzichtig er af kan tikken met een schroevendraaier.
De restanten van de popnagels kan je nu verwijderen om er een schroevendraaier schuin op te zetten en weg te tikken met bijv. een kleine hamer. Kijk uit dat je de pakking niet kapot maakt.
Nu kan je de pakking verwijderen
Als de as van de wissermotor er niet makkelijk uit gaat, maak dan eerst het uiteinde schoon met een staalborstel en doe dan een moertje op het schroefdraadeind en sla er met een hamer op. Spuit ook wat WD40 erbij.
Maak het mechanisme en de as schoon met remmenreiniger en een staalborstel
Zet de achterplaat terug op zijn plek en boor (boor diameter afhankelijk van de dikte van je popnagel) de gaten door waar de popnagels in zaten. Let op, je kan ze niet allemaal doorboren omdat er nog een elektrische weerstand bevestigd zit. Dit gat boren we halverwege zodat er daar een schroef in kan.
In mijn geval had ik niet al te lange popnagels, waardoor ik aan de bovenkant een paar gaten heb moeten "ruimen" zodat de popnagel nog zijn werk kan doen.
De as kan jenu invetten met, in mijn geval, SKF lagervet (wat wij gebruiken voor lagerblokken van ventilatoren) Deze vetsoort is zeer goed bestand tegen water.
Maak nu de onderplaat en het huis schoon, verwijder de ouwe vet (voor de oplettende kijker: ik had het huis inderdaad al een paar stappen terug schoongemaakt )
Probeer het gedeelte waar zich de as in bevindt schoon te maken met, in mijn geval, een pijpenrager (het liefst een maatje kleiner )
Spuit er ook remmenreiniger in zodat het meeste vuil eruit komt.
Nu kan je deze ruimte volspuiten met lagervet, doe ook wat vet op de tanden van het motorgedeelte.
Smeer ook wat vet op de as zelf en schuif hem langzaam erin, het vet wat eruit komt met een doek opvangen. Vergeet niet het beschermdopje terug te plaatsen op de kleine as van het plastic tandwiel.
Smeer wat vet op de op de achterplaat waar de bewegende delen in contact komen met de plaat.
Nu ben je klaar om het zooitje weer dicht te maken, in mijn geval heb ik ook een klein laagje vet op de pakking gesmeerd, maar dat moet je zelf maar uitmaken
Plaats de pakking terug en de achterplaat. Nu kunnen we hem dicht popnagelen. Op de plaatsen waar je kop van de popnageltang niet bij komt, schuif er een andere huls (van een wat grotere popnagel, die sla je makkelijker los namelijk) op zodat je nu wel hem kan aantrekken met je popnageltang
Schroef 1 halve schroef in je halve gat (haha klinkt een beetje vreemd )
smeer nog wat vet langs de rand van je as en de huls.
en voilla, geregeld!
Ik heb gekozen voor popnagels en zo min mogelijk schroeven, maar je kan ook eventueel schroeven gebruiken.
Benodigde gereedschap:
hamer
wd40
ontvetter (remmenreiniger)
pijpenrager
staalborstel
SKF lagervet
staalboor
accutol
schroevendraaier
popnagels (of schroeven)
popnageltang
schroef
De popnagels boor je op zodat de achterplaat voorzichtig er af kan tikken met een schroevendraaier.
De restanten van de popnagels kan je nu verwijderen om er een schroevendraaier schuin op te zetten en weg te tikken met bijv. een kleine hamer. Kijk uit dat je de pakking niet kapot maakt.
Nu kan je de pakking verwijderen
Als de as van de wissermotor er niet makkelijk uit gaat, maak dan eerst het uiteinde schoon met een staalborstel en doe dan een moertje op het schroefdraadeind en sla er met een hamer op. Spuit ook wat WD40 erbij.
Maak het mechanisme en de as schoon met remmenreiniger en een staalborstel
Zet de achterplaat terug op zijn plek en boor (boor diameter afhankelijk van de dikte van je popnagel) de gaten door waar de popnagels in zaten. Let op, je kan ze niet allemaal doorboren omdat er nog een elektrische weerstand bevestigd zit. Dit gat boren we halverwege zodat er daar een schroef in kan.
In mijn geval had ik niet al te lange popnagels, waardoor ik aan de bovenkant een paar gaten heb moeten "ruimen" zodat de popnagel nog zijn werk kan doen.
De as kan jenu invetten met, in mijn geval, SKF lagervet (wat wij gebruiken voor lagerblokken van ventilatoren) Deze vetsoort is zeer goed bestand tegen water.
Maak nu de onderplaat en het huis schoon, verwijder de ouwe vet (voor de oplettende kijker: ik had het huis inderdaad al een paar stappen terug schoongemaakt )
Probeer het gedeelte waar zich de as in bevindt schoon te maken met, in mijn geval, een pijpenrager (het liefst een maatje kleiner )
Spuit er ook remmenreiniger in zodat het meeste vuil eruit komt.
Nu kan je deze ruimte volspuiten met lagervet, doe ook wat vet op de tanden van het motorgedeelte.
Smeer ook wat vet op de as zelf en schuif hem langzaam erin, het vet wat eruit komt met een doek opvangen. Vergeet niet het beschermdopje terug te plaatsen op de kleine as van het plastic tandwiel.
Smeer wat vet op de op de achterplaat waar de bewegende delen in contact komen met de plaat.
Nu ben je klaar om het zooitje weer dicht te maken, in mijn geval heb ik ook een klein laagje vet op de pakking gesmeerd, maar dat moet je zelf maar uitmaken
Plaats de pakking terug en de achterplaat. Nu kunnen we hem dicht popnagelen. Op de plaatsen waar je kop van de popnageltang niet bij komt, schuif er een andere huls (van een wat grotere popnagel, die sla je makkelijker los namelijk) op zodat je nu wel hem kan aantrekken met je popnageltang
Schroef 1 halve schroef in je halve gat (haha klinkt een beetje vreemd )
smeer nog wat vet langs de rand van je as en de huls.
en voilla, geregeld!
C20NE
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11172
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Rustpunt achterruitenwisser staat 10cm hoger
Precies zoals ik het ook heb gedaan!
Hierna is je wissermotor ook echt weer als NIEUW!
Hierna is je wissermotor ook echt weer als NIEUW!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Rustpunt achterruitenwisser staat 10cm hoger
Kan dit naar het technisch archief gezet worden?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11172
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Rustpunt achterruitenwisser staat 10cm hoger
Ja prima!
Ik stond op het punt het te doen maar moest even wat anders doen.
Dus prima!
Ik stond op het punt het te doen maar moest even wat anders doen.
Dus prima!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Rustpunt achterruitenwisser staat 10cm hoger
Heeft Oenatje al geregeld.
Dus deze gaat op slot
Dus deze gaat op slot