Grote beurt

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Gebruikersavatar
Red Devil
forum-gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 apr 2010 22:19
Locatie: Twente

Re: Grote beurt

Bericht door Red Devil »

Zo heb inmiddels afspraak voor volgende week maandag bij de garage. Krijgt die eindelijk het onderhoud wat die verdiend :wink:
Hoe zat het nu met die grote beurten dan precies? Is het inderdaad zo dat het om de 15000km moet? Tenminste dat staat in het boekje, alleen daar word het servicebeurt genoemd . Neem aan dat dat hetzelfde is.

Nog even gekekeken naar luchtfilter, las op internet dat als er een laag van 2-3 mm op zit hij gereinigd moet worden en dat bij een personenauto om de 80000km een keer gereinigd moet worden, dit is dus niet nodig in mijn geval. En wat ook al gezegd werd waarschijnlijk ligt het daar niet aan.

Dan kom ik bij volgende punt, ik heb nu weer het gevoel dat alles weer normaal rijd. Snap er geen hol van maar ik zal wel gek worden... :lol:
Enige wat ik dan zou kunnen bedenken is dat ik iets te lang heb doorgereden op laatste stuk van mn tank en dat er dan wat rotzooi in benzinefilter is gekomen en dat nu na keer tanken weer beetje weg gespoeld is, geen idee of dat kan maar dat is het enige wat ik bedenken kan. Maar het is toch wel verstandig nu onderhoud te doen want het was sowieso tijd. Dan is die weer helemaal in orde.

pluggie schreef:Alleen wij schakelen dan weer terug naar 4 bij 110, BWAAAAAAAAAAAAAAAAP.
Stoplicht, gaan, dan soort dingen.

Snap wat je bedoeld, even lekker gassen houden we allemaal wel van :shiny:
pluggie schreef:Nu ontopic, zet je normale filterhuis eens terug. Vind je electronica ook leuker dan hete lucht happen.
Blijft het zo warm onder de motorkap dan als je gewoon rijd? Dan komt er toch nog wel verse lucht binnen? Mja het zal wel zo zijn, hoe koeler hoe beter.
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Grote beurt

Bericht door The Undertaker »

Een trechterfilter zal altijd warme lucht aanzuigen als deze in de motorruimte zit. Je motor vind koude lucht veel fijner, een oplossing is een aanzuigbuis waar de trechter in zit zoals bijvoorbeeld de Green twister:

Afbeelding

Een andere oplossing is het filter verleggen naar achter de voorbumper.
Gebruikersavatar
Red Devil
forum-gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 apr 2010 22:19
Locatie: Twente

Re: Grote beurt

Bericht door Red Devil »

Ik heb nog wel die orginele aansluiting erin zitten en orginele luchtfilter onderdelen liggen boven op zolder. Dus misschien als ik die orginele buis naar luchtfilter kan leiden en krijgt die koele lucht aangevoerd..
Mag je dat met tairipje vast maken of is dat niet deugdelijk genoeg?
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Grote beurt

Bericht door The Undertaker »

Red Devil schreef:Ik heb nog wel die orginele aansluiting erin zitten en orginele luchtfilter onderdelen liggen boven op zolder. Dus misschien als ik die orginele buis naar luchtfilter kan leiden en krijgt die koele lucht aangevoerd..
Mag je dat met tairipje vast maken of is dat niet deugdelijk genoeg?
Zeker een goede oplossing maar dan nog zal er warme lucht bij zitten. Als je zo iets zou maken dan helpt het al veel meer:

Afbeelding

Zo scherm je de warme luchttoevoer af, je moet voor een Astra het plaatje in spiegelbeeld zien :wink:
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Grote beurt

Bericht door GSI Racer »

normaal inderdaad iedere 15000 een beurt.
Nu doe je een grote, dan doe je volgend jaar een kleine (olie + filterwissel) en alles even nalopen en smeren :wink:
daarna weer gewoon een grote
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Re: Grote beurt

Bericht door gurdi »

Red Devil schreef:Mag je dat met tairipje vast maken of is dat niet deugdelijk genoeg?
geen idee, wat is een tairipje :D
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Grote beurt

Bericht door GSI Racer »

tie-wrap of rekbandje om het gemakkelijk te houden.

Ik vind het altijd wel een grappig woord.
Altijd leuk wat voor een combinaties er uit worden gesproken door veel mensen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door GSI Racer op 01 mar 2011 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Grote beurt

Bericht door Bart(astra) »

GSI Racer schreef:ti-wrap of rekbandje om het gemakkelijk te houden.

Ik vind het altijd wel een grappig woord.
Altijd leuk wat voor een combinaties er uit worden gesproken door veel mensen :mrgreen:
tie-wrap ! :mrgreen: :wink:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Grote beurt

Bericht door GSI Racer »

staat er toch ook :mrgreen:
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
Red Devil
forum-gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 apr 2010 22:19
Locatie: Twente

Re: Grote beurt

Bericht door Red Devil »

Red Devil schreef:Zo scherm je de warme luchttoevoer af, je moet voor een Astra het plaatje in spiegelbeeld zien
Merk ik dat verschil ook echt met mijn 1.4tje dan? En is het schadelijk om warme lucht aan te zuigen? Want las al iets over de electronica maar wat gebeurd er dan precies, krijg je dan sneller storingen?
GSI Racer schreef:normaal inderdaad iedere 15000 een beurt.
Nu doe je een grote, dan doe je volgend jaar een kleine (olie + filterwissel) en alles even nalopen en smeren :wink:
daarna weer gewoon een grote
Ah ok het is dus om en om... Ik wist het namelijk niet exact, normaal had ik mn vader wel gevraagd maar dat kan helaas niet meer. Veel dingen die ik dus vraag zal ik anders wel aan mn pa hebben gevraagd zoals bijvoorbeeld wanneer grote beurt en dat soort dingen. Maar gelukkig hebben we dit mooie forum :wink:
gurdi schreef:
Red Devil schreef:Mag je dat met tairipje vast maken of is dat niet deugdelijk genoeg?
geen idee, wat is een tairipje :D
Fail van de dag :roll: :lol: dat krijg je dus als je op het laatste moment nog even snel antwoord op je stage adres voordat je weer naar huis rijd.


Ik bedoelde dus idd deze dingen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tie-wrap
Zoals jullie al wel begrepen hadden :wink: .
Gebruikersavatar
Red Devil
forum-gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 apr 2010 22:19
Locatie: Twente

Re: Grote beurt

Bericht door Red Devil »

Nou vandaag de astra weg gebracht voor een grote beurt...

De multi riem moest vervangen worden samen met de meeloop rol. En ik had nieuwe zomer banden nodig.
Toen ik eindelijk de auto op kon halen starte ik de auto en het toerental wisselde constant en het geluid uit de uitlaat was een beetje als een softe rally wagen. Ik dacht rij wel even rondje misschien dat het dan beter gaat maar dat was dus niet het geval. De monteur had ook al een rondje gereden eerder op de dag maar toen deed hij normaal.

De auto staat nu dus nog bij de garage en ze kijken morgen of het misschien aan de bougie kabels ligt. Omdat de bougies vervangen zijn kon er iets met de weerstand aan de hand zijn of iets dergelijks, dit kon dan verholpen worden met nieuwe kabels.
Het kon ook nog zo zijn dat er binnen in de motor iets niet goed zat. Ik weet het niet exact maar wat ik er van begreep zit er iets binnen in de motor wat voor de juiste afstelling zorgt en dat kan misschien kapot of vuil zijn....En dat laatste hoop ik niet want dan kost het me nog meer als dat het nu al doet want de monteur vertelde mij dat dit in een bepaald onderdeel geinstalleerd is wat één geheel is, dus dat zou dan helemaal vervangen moeten worden.

Maar het kan natuurlijk ook nog weer een andere oorzaak hebben, dus ik ben benieuwd naar morgen.
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Grote beurt

Bericht door Bart(astra) »

hmmm beetje raar verhaal, benieuwd wat het probleem is/was
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Red Devil
forum-gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 apr 2010 22:19
Locatie: Twente

Re: Grote beurt

Bericht door Red Devil »

Ja de monteur kon ook gewoon niet echt duidelijk aangeven wat er aan de hand zou kunnen zijn. Dat word morgen onderzocht en dan laat ik het weten zo gauw ik het weet. :wink:
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Grote beurt

Bericht door GSI Racer »

hebben ze misschien met de rotor/verdelerkap iets verkeerd gedaan?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
Red Devil
forum-gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 apr 2010 22:19
Locatie: Twente

Re: Grote beurt

Bericht door Red Devil »

Je hebt het helemaal goed :shiny:

Ze hebben vandaag de verdelerkap en rotor vervangen en hij loopt weer goed. Ze zeiden dat het probleem misschien ontstaan was doordat er nieuwe bougies op zijn gekomen en dat het nu op speelde nadat de grote beurt was uitgevoerd. Ik ben blij dat hij in ieder geval weer loopt, vond het alleen zelf beetje vaag dat dit probleem ineens op duikt na de grote beurt. Had ook zoeits van dan zullen jullie wel iets niet goed hebben gedaan maar kan zelf niet verklaren waarom dat zo zou zijn, dus heb ze maar geloofd op hun woord. Hoefde gelukkig alleen de onderdelen(verdeelkap/rotor) te betalen.

Was alles bij elkaar een hele investering maar hij loopt weer als nieuw 8)
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Grote beurt

Bericht door GSI Racer »

gelukkig dat het weer opgelost is :wink:

Kan ie er weer even tegenaan he!
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
Red Devil
forum-gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 apr 2010 22:19
Locatie: Twente

Re: Grote beurt

Bericht door Red Devil »

Zeker weten!
Monteur zei al tegen me: je kan er weer hele tijd tegenaan. Komende tijd geen groot onderhoud en nog geen roest :shiny:
Hij vond hem erg netjes 8) en das altijd leuk om te horen natuurlijk.
Plaats reactie