Voorruitrubber vervangen

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Voorruitrubber vervangen

Bericht door The Undertaker »

pascal1109 schreef:
The Undertaker schreef:alleen jammer dat je x uur niet mag rijden na montage van de nieuwe ruit :mrgreen:
Ow is dat zo ja? Hoeveel is x dan?
dacht 2 uur, vandaar de x. Dit ivm het uitharden van de kit
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Voorruitrubber vervangen

Bericht door pascal1109 »

Dat tweede vermoedde ik al, maar ik vroeg me dus af hoe lang het ongeveer was. Allemaal opnemen in mijn projectplanning he :mrgreen:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Voorruitrubber vervangen

Bericht door The Undertaker »

pascal1109 schreef:Dat tweede vermoedde ik al, maar ik vroeg me dus af hoe lang het ongeveer was. Allemaal opnemen in mijn projectplanning he :mrgreen:
Zijn autototaalglas tijden. Bij carglass kon ik 12 jaar geleden gelijk wegrijden :shock:
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Voorruitrubber vervangen

Bericht door pascal1109 »

Vroeger was (bijna) alles beter, dus ook de ruitenkit :mrgreen:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Voorruitrubber vervangen

Bericht door The Undertaker »

pascal1109 schreef:Vroeger was (bijna) alles beter, dus ook de ruitenkit :mrgreen:
ja, alleen vreemd dat een maat van mij 2 uur niet mocht rijden :roll:
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Re: Voorruitrubber vervangen

Bericht door gurdi »

Laagvlieger schreef:
gurdi schreef:hoe kom je erbij dat je die niet los kan halen, heb het al 3 maal gedaan.

ook bij mijn nieuwe vooruit werd rubber pas achteraf gemonteerd zonder kit?

parafaan moet eraf, dan moet je onder beginnen om de hoeken over de zijkanten onder te krijgen.
dan kun je hem er zo in zijn geheel uithalen, het rubber heeft ook gewoon de vorm om achter de ruit te klemmen.
Dan is het 3X niet goed gemonteerd. :mrgreen:
Normale procedure met een nieuwe ruit:
Ruit op standaard zetten. Rubber eromheen leggen.
Ontvetten, Kitten en ruit inplakken.
Kit is ongeveer een cm hoog dit druk je aan dus zal zich spreiden in de breedte.
Bij het aandrukken komt de kit ook op de rubber.
Die krijg je niet heel los zonder te snijden.
Lukt het wel dan heb je mazzel ( of pech, te weinig kit. Is maar hoe je het ziet).
Monteren terwijl het raam er al in zit is ook tricky omdat je hem dan niet goed om het glas krijgt (kit zit in de weg).
Dus wat men dan doet is die lip van het rubber afsnijden en dan het rubber inplakken om de nieuwe ruit. Maar dat wil je eigenlijk niet.

Normaalgesproken kan het dus niet.

vind het vreemd dan, zat zeker genoeg kit op 2 bussen volgens mij met zo een kitspuit waarmee je zo een rechtopstaande muur van kit krijgt zeg maar.
ook heb ik v an een astra op de sloop de rubber gejat om voor mijn eigen te gebruiken.

maargoed mijn ervaring tegen de jouwe. als dat de standaard procedure is dan zal het zo moeten gebeuren.


ik mocht ook 2 uur niet rijden omdat het ene blastend deel is. en dan moest ik nog even de deur dicht doen met raam op een kier zodat er niet zo een luchtdruk ontstaat(wat volgens mij meer voor auto's is die geen werkend lamellen in de koffer hebben.
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Voorruitrubber vervangen

Bericht door Laagvlieger »

Tegenwoordig is de ruitekit ook dikker ivm extra belasting van de airbags enzo....
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Voorruitrubber vervangen

Bericht door The Undertaker »

Laagvlieger schreef:Tegenwoordig is de ruitekit ook dikker ivm extra belasting van de airbags enzo....
Hoelang moet je wachten bij de dealer voordat je kan gaan rijden?
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Voorruitrubber vervangen

Bericht door Laagvlieger »

naja het liefst paar uur laten staan.
Krijg je ook geen gedonder dat de ruit gaat zakken ofzo.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Re: Voorruitrubber vervangen

Bericht door gurdi »

inderdaad, vooral als je een ruwe weg terug heb zou ik toch lekker even laten stan, even snackbar in de buurt zoeken misschien nog wat winkels ofoz. neem een vrouw mee dan ben je die tijd zeker kwijt.

raam zal niet snel zakken door de clips onderin. maar waarom zou je het risico van een fout gemonteerde ruit nemen als je een uurtje extra wachten het kan oplossen.
astra heeft te lang geduurt
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Voorruitrubber vervangen

Bericht door The Undertaker »

gurdi schreef:inderdaad, vooral als je een ruwe weg terug heb zou ik toch lekker even laten stan, even snackbar in de buurt zoeken misschien nog wat winkels ofoz. neem een vrouw mee dan ben je die tijd zeker kwijt.

raam zal niet snel zakken door de clips onderin. maar waarom zou je het risico van een fout gemonteerde ruit nemen als je een uurtje extra wachten het kan oplossen.
Hmm, dan moet ik er een vriendin bij zoeken want mijn vrouw is niet zo'n winkelfreak :mrgreen:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Voorruitrubber vervangen

Bericht door RedBill »

Ik heb destijds ook lekker bij de dealer (Autopalace) in Doetinchem mijn voorruit laten vervangen. Blijft nog steeds een topdealer, wat mij betreft. Altijd als ik bel weten ze direct wie ik ben, of ik nu het magazijn bel of de werkplaatsreceptie, ze denken mee, geven me gevraagd en ongevraagd korting.
Dus mocht je het niet erg vinden om een stukje te rijden voor een dealer dan is dat ook nog wel een oplossing.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Voorruitrubber vervangen

Bericht door The Undertaker »

Dank je, het weer moet wat beter worden, zeker als ik ergens een paar uur moet vertoeven. Een stuk rijden vind ik niet erg, rij graag in de GSI
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Voorruitrubber vervangen

Bericht door The Undertaker »

Heb zowel een offerte aangevraagd bij Carglass als bij de dealer (Autopalace) in Doetinchem, puur ter prijsvergelijking.

Carglass kan mijn rug op, wordt zo-wie-zo de dealer maar ik ben bang dat Interpolis moeilijk gaat doen, vandaar de prijsopgave.
Raak ik met ruitschade ook mijn Interpolis No-Claim Garantie® korting kwijt?

Nee. Ruitschaden die zijn hersteld door middel van een harsinjectiemethode en ruitschaden waarna de ruit is vervangen door een ruitschadebedrijf dat door ons is aanbevolen hebben geen invloed op de no-claim korting.

Voor iedere andere melding van een schade in een verzekeringsjaar op een motorrijtuig​verzekering, waaruit voor Interpolis een verplichting tot uitkering kan voortvloeien, geldt als een schade die van invloed is op de hoogte van de no-claim in het volgende verzekeringsjaar. Uw no-claim zal dus dalen. Om dit te voorkomen biedt Interpolis de Interpolis No-Claim Garantie®.
grijsje
forum-gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 16 jan 2011 13:24

Re: Voorruitrubber vervangen

Bericht door grijsje »

gurdi schreef:
Laagvlieger schreef:
gurdi schreef:hoe kom je erbij dat je die niet los kan halen, heb het al 3 maal gedaan.

ook bij mijn nieuwe vooruit werd rubber pas achteraf gemonteerd zonder kit?

parafaan moet eraf, dan moet je onder beginnen om de hoeken over de zijkanten onder te krijgen.
dan kun je hem er zo in zijn geheel uithalen, het rubber heeft ook gewoon de vorm om achter de ruit te klemmen.
Dan is het 3X niet goed gemonteerd. :mrgreen:
Normale procedure met een nieuwe ruit:
Ruit op standaard zetten. Rubber eromheen leggen.
Ontvetten, Kitten en ruit inplakken.
Kit is ongeveer een cm hoog dit druk je aan dus zal zich spreiden in de breedte.
Bij het aandrukken komt de kit ook op de rubber.
Die krijg je niet heel los zonder te snijden.
Lukt het wel dan heb je mazzel ( of pech, te weinig kit. Is maar hoe je het ziet).
Monteren terwijl het raam er al in zit is ook tricky omdat je hem dan niet goed om het glas krijgt (kit zit in de weg).
Dus wat men dan doet is die lip van het rubber afsnijden en dan het rubber inplakken om de nieuwe ruit. Maar dat wil je eigenlijk niet.

Normaalgesproken kan het dus niet.

vind het vreemd dan, zat zeker genoeg kit op 2 bussen volgens mij met zo een kitspuit waarmee je zo een rechtopstaande muur van kit krijgt zeg maar.
ook heb ik v an een astra op de sloop de rubber gejat om voor mijn eigen te gebruiken.

maargoed mijn ervaring tegen de jouwe. als dat de standaard procedure is dan zal het zo moeten gebeuren.


ik mocht ook 2 uur niet rijden omdat het ene blastend deel is. en dan moest ik nog even de deur dicht doen met raam op een kier zodat er niet zo een luchtdruk ontstaat(wat volgens mij meer voor auto's is die geen werkend lamellen in de koffer hebben.

er zijn ook merken en types waarbij de ruit geplakt zit en het rubber achteraf word geomteerd. dit rubber dient alleen voor afwerking en waterafvoer.

weet niet hoe het bij de astra zit maar,dus jullie kunnen alle 2 gelijk hebben :wink:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Voorruitrubber vervangen

Bericht door The Undertaker »

Zal binnenkort eens het rubber van mijn oude GSI af halen dan weten we precies hoe het zit :wink:
Gebruikersavatar
rickopel
forum-gebruiker
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 nov 2007 20:20
Locatie: hagestein

Re: Voorruitrubber vervangen

Bericht door rickopel »

http://www.glasspartners.nl/index.php?page=1

zit niet gek ver van jouw weg. Kan niet anders zeggen als een super bedrijf. goede service, hun komen bij ons op de zaak altijd ruiten zetten van trucks.
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Voorruitrubber vervangen

Bericht door The Undertaker »

rickopel schreef:http://www.glasspartners.nl/index.php?page=1

zit niet gek ver van jouw weg. Kan niet anders zeggen als een super bedrijf. goede service, hun komen bij ons op de zaak altijd ruiten zetten van trucks.
Zal eens kijken maar denk niet dat zij GM ruiten verkopen.
Gebruikersavatar
rickopel
forum-gebruiker
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 nov 2007 20:20
Locatie: hagestein

Re: Voorruitrubber vervangen

Bericht door rickopel »

kan ook zelf de ruit aanleveren doen wij wel.
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Voorruitrubber vervangen

Bericht door The Undertaker »

rickopel schreef:kan ook zelf de ruit aanleveren doen wij wel.
Interessant, hou het in gedachten :wink:
Plaats reactie