Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
ik heb net een nieuwe radio ingebouwd in mijn gsi.
Nu heb ik een F bij het klokje , radio op bc brand
Daardoor vallen de de bovenste rij letters weg bv rijbereik
Ik had eerst een kenwood en nu weer... stekker is dezelfde volgens mij...
Alleen is die oude helemaal gaar.
Waarom krijg ik die foutmelding met deze radi wel en met de oude niet? wat kan ik eraan doen?
Omdat je hem NU wel goed hebt aangesloten.
Oude gaar? Laat me raden. Slecht ontvangst .
Dat lag dus niet aan de radio.
Maar wat je nu moet doen is naar de dealer gaan en daar software voor een BC ZONDER radio erin laten flashen.
Dan heb je gewoon je 2 regels weer terug.
De oude radio heeft wat makkementjes....
Versterkeruitgang kapot en cd speler is gaar
Mag ook wel na 8 jaar draaien
De stekker werkt maar is veel aan gekloot worden.
Vandaar ik liever de nieuwe gebruik aansluiting is hetzelfde
Laagvlieger schreef:Omdat je hem NU wel goed hebt aangesloten.
Oude gaar? Laat me raden. Slecht ontvangst .
Dat lag dus niet aan de radio.
Maar wat je nu moet doen is naar de dealer gaan en daar software voor een BC ZONDER radio erin laten flashen.
Dan heb je gewoon je 2 regels weer terug.
Je kan toch ook het draadje doorknippen van de BC naar de radio?
Weet alleen even niet meer welke, heb het toen ook bij mijn zwarte gedaan
ASTRA LA VISTA schreef:Ik heb de oude stekker nu een getest en hup de foutmelding is weer weg
Ik heb even gecheckt waarom. Volgende aansluitingen zijn onderbroken.
ISO aansluiting: A-5 Blauw/Wit Spanningsregeling (Power Control)
A-6 Oranje/Wit Dimmer
Ik denk niet dat de dimmer de foutmelding veroorzaakt. Dus blijkbaar A-5.
Iemand die me daarin gelijk kan geven 100%. Waarvoor dient die aansluiting?
Want anders knip ik hem over bij de nieuwe stekker
fijn weekend allemaal
Die foutmelding komt van "Power Control".
Die MOET!!!! aangesloten zijn anders wordt de antenneversterker niet voorzien van stroom!
Draad doorknippen is een slecht idee. Dat deed je wel bij de versies zonder boardcomputer.
Maar deze hebben gewoon software ervoor.
Daarbij weet je bij het doorknippen niet welke je doorknipt (Doorgelust naar display).
dan moet je wel een dealer hebben die er verstand en zin in heeft. waar ik vandaag was hadden 3 personen er geen verstand van en de 4 was wat ouder en die kon hem uitlezen.
grijsje schreef:dan moet je wel een dealer hebben die er verstand en zin in heeft. waar ik vandaag was hadden 3 personen er geen verstand van en de 4 was wat ouder en die kon hem uitlezen.
goeie opeldealer omg rdam?????
Je moet in in de meeste gevallen een monteur hebben die 15-20 jaar of meer bij een Opeldealer werkt. Die hebben de complete instructies voor de Astra F meegemaakt en dus vaak nog wel verstand van die wagens.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)