update onregelmatige motor

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
sens
forum-gebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: 24 apr 2010 11:36

update onregelmatige motor

Bericht door sens »

hallo mensen,
ik heb een aantal keren gepost over dat mijn auto onregelmatig draait,
hij staat inmiddels tekoop.

Ik heb lambda sonde vervagen alles origineel weer erop gezet, wat betreft lucht filters en sfi box.

Het zit nu zo dat de temperatuur meter niet hoger komt dan 90, als hij wel boven de 90 komt, draait hij
ietsjes beter stationair, maar toch nog niet goed.

Ik wil best leren wat er hier aan de hand kan zijn? Is het misschien tijd voor een kop revisie?

groeten
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: update onregelmatige motor

Bericht door The Undertaker »

Met dit weer komt mijn temp meter ook niet op de 90, alleen bij stationair draaien in de file. Bij rijden zakt hij weer rond de 85 graden.
sens
forum-gebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: 24 apr 2010 11:36

Re: update onregelmatige motor

Bericht door sens »

The Undertaker schreef:Met dit weer komt mijn temp meter ook niet op de 90, alleen bij stationair draaien in de file. Bij rijden zakt hij weer rond de 85 graden.
mijn gaat heel soms tussen de 90 en de 100.
dus hij hoort altijd net onder de 90 te zitten?
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: update onregelmatige motor

Bericht door The Undertaker »

sens schreef:
The Undertaker schreef:Met dit weer komt mijn temp meter ook niet op de 90, alleen bij stationair draaien in de file. Bij rijden zakt hij weer rond de 85 graden.
mijn gaat heel soms tussen de 90 en de 100.
dus hij hoort altijd net onder de 90 te zitten?
Start hem en laat hem lopen, dan zou de temperatuur omhoog moeten gaan (boven de 90 graden) als je fan dan aanspringt (weet even niet uit mijn hooft bij welke temperatuur, kan 100 graden zijn) dan loopt hij weer terug. Ga je rijden met koud weer dan zal de temperatuur onder de 90 graden blijven zo rond de 85 graden. In de zomer zal hij wel de 90 halen.

Zie bijvoorbeeld hier: viewtopic.php?f=39&t=14429&start=0
Plaats reactie