Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
lennart
forum-gebruiker
Berichten: 112 Lid geworden op: 17 jun 2010 10:30
Locatie: poortugaal
Bericht
door lennart » 15 aug 2010 11:46
RedBill
Beheerder
Berichten: 9309 Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:
Bericht
door RedBill » 15 aug 2010 13:13
lennart schreef: hallo allemaal.
ik ben nieuw bij deze club en ik ga mijn astra opknappen en ik dacht ik laat jullie mee leven.
weten jullie een goed bedrijf die mijn motor en mijn versnellingbak kan reviseren?
Tip: doe dat niet bij Zomer Motorenrevisie in Holten.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Peter_89
forum-gebruiker
Berichten: 1577 Lid geworden op: 17 dec 2006 01:11
Locatie: Twente
Bericht
door Peter_89 » 15 aug 2010 23:19
Tis in Holten RedBill
Ennuh voort werk doen wij er ook altijd alles heen. Maar nooit problemen mee gehad..
Zwei Liter Kraft ja
Matt
Oud-Clublid
Berichten: 3387 Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland
Bericht
door Matt » 23 aug 2010 11:50
Heb je al bij Vege gekeken in Spijkenisse? Zitten net na de brug aan de linkerkant.
Uiteraard wel effe pics posten! Als je is hulp nodig hebt geef dan maar een gil. Ben regelmatig in de buurt
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340 Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn
Bericht
door Roy 2.0 16v » 23 aug 2010 23:08
mooi project!
Maar je gaat toch geen inzetstukken in de schermen lassen toch? liefst doe je de hele schermen.
en voor motorrevisie, hoe ver wil je rijden ?
Hier in Hoorn zit er ook 1. maar er zal er vast 1 dichterbij zijn die ongetwijfeld goed werk verricht
gewoon wat googlen of rondvragen bij garages.
Wat is er met je motor aan de hand of wil je die gewoon reviseren om het tiptop te hebben?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Bart(astra)
Moderator
Berichten: 10458 Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen
Bericht
door Bart(astra) » 24 aug 2010 07:21
Goed bezig !
Je pakt het grondig aan !
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120 Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:
Bericht
door Trompie » 24 aug 2010 10:06
Goed bezig! Daar gaan nog heel wat beunuurtjes inzitten!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
lennart
forum-gebruiker
Berichten: 112 Lid geworden op: 17 jun 2010 10:30
Locatie: poortugaal
Bericht
door lennart » 26 aug 2010 18:19
he nee ik ga er hele nieuwe schermen en nieuwe dorpels in zetten,
er staat nu net iets meer als 2ton op en er komt alleen maar blauwe rook uit van daar.
ik zal vanavond nog wat fotos er op zetten.
weet iemand of je ergens een vraagbaak op internet heb?
oenatje
Oud-Clublid
Berichten: 10361 Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36
Bericht
door oenatje » 26 aug 2010 18:53
compleet nieuwe schermen = altijd goed
RedBill
Beheerder
Berichten: 9309 Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:
Bericht
door RedBill » 26 aug 2010 19:18
Lekker bezig hoor!!!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
lennart
forum-gebruiker
Berichten: 112 Lid geworden op: 17 jun 2010 10:30
Locatie: poortugaal
Bericht
door lennart » 29 aug 2010 10:15
lennart
forum-gebruiker
Berichten: 112 Lid geworden op: 17 jun 2010 10:30
Locatie: poortugaal
Bericht
door lennart » 29 aug 2010 10:26
je heb gelijk oenatje dit gaat beter zo bedankt
oenatje
Oud-Clublid
Berichten: 10361 Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36
Bericht
door oenatje » 29 aug 2010 12:08
picturetrail is gewoon heel makkelijk.
wat betreft die draden in je wielkast.
1 is voor de sensor die op je remblokken zit. ander voor de abs.
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539 Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Bericht
door Raymond-oud » 29 aug 2010 12:12
waarom wil je heel de kabelboom er uit halen
wat is het nut daar van
lennart
forum-gebruiker
Berichten: 112 Lid geworden op: 17 jun 2010 10:30
Locatie: poortugaal
Bericht
door lennart » 29 aug 2010 16:40
ok bedankt dan weet ik dat ook weer.
omdat ik alles wil over spuiten binnen buiten de auto en je zit nu tekutten met al die bedrading.
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340 Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn
Bericht
door Roy 2.0 16v » 01 sep 2010 23:48
aangezien je je bodemtapijt niet gaat spuiten, lekker die dradentros bij je dash laten liggen
scheelt je ook nog eens een berg aan tijd
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277 Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN
Bericht
door gurdi » 04 nov 2010 00:51
rem slijtage indicatoren denk ik.
kabelboom eruit halen is het makkelijkste gewoon door los te halen, zit overal ingeklikt
kabelboom van de motor klik je bij de ECU los van de rest. maximaal 3 stekkers.
gedeelte van dashboard kun je links loskoppelen van de rest, is volgens mij 2 stekkers en een attene stekker.
dan kun je de deuren nog los koppelen als je ze open hebt.
achterklep helaas niet. deze moet je terug trekken.
pm, maar als je iets niet weet hoe het los moet ofzo.
astra heeft te lang geduurt
oenatje
Oud-Clublid
Berichten: 10361 Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36
Bericht
door oenatje » 04 nov 2010 09:46
`tijd voor een update @topicstarter
lennart
forum-gebruiker
Berichten: 112 Lid geworden op: 17 jun 2010 10:30
Locatie: poortugaal
Bericht
door lennart » 28 nov 2010 22:32
ja daar heb je gelijk in het is een tijdje geleden.
he ik heb een vraag aan iedereen die er verstand van heeft is het tedoen om zelf een 3 liter blok er in tebouwen.
weten jullie wat ik allemaal moet veranderen
pascal1109
Moderator
Berichten: 7833 Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant
Bericht
door pascal1109 » 28 nov 2010 22:37
Hoe handig ben je?
En je hebt dan ook een 2.5 V6 nodig voor de aanbouwdelen.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
oenatje
Oud-Clublid
Berichten: 10361 Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36
Bericht
door oenatje » 28 nov 2010 22:38
welke aanbouwdelen heb je nodig?
dynamo? inlaat?
wat nog meer?
lennart
forum-gebruiker
Berichten: 112 Lid geworden op: 17 jun 2010 10:30
Locatie: poortugaal
Bericht
door lennart » 28 nov 2010 22:47
ik wil het liefst zelf allemaal doen.
ik heb dat bedrijf uit twente gemaild maar daar werd niet op gereageerd.
dat was wel jammer
The Undertaker
Oud-Clublid
Berichten: 8637 Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Bericht
door The Undertaker » 28 nov 2010 22:50
lennart schreef: ik wil het liefst zelf allemaal doen.
ik heb dat bedrijf uit twente gemaild maar daar werd niet op gereageerd.
dat was wel jammer
Naar Niels? IK zou hem bellen, die gast is echt megadruk (vandaar de onbeantwoorde mail) maar kan je zeker helpen hierbij, voor zover ik weet kan hij je precies vertellen wat je nodig hebt.
Bart(astra)
Moderator
Berichten: 10458 Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen
Bericht
door Bart(astra) » 29 nov 2010 07:16
ik heb nog bijna alles liggen van een c25xe !