ik heb me xenon lampen besteld voor in mijn angel eyes.
maar als ik het groot licht aan zet gaat mijn dimlicht uit.
Dit mag niet met xenon verlichting (voor de apk)
hier was een trucje voor om het dimlicht samen met het grootlicht te laten branden, ik weet alleen niet meer hoe dat precies ging.
Destijds heb ik het eens geprobeert (draden omsolderen dacht ik) maar zonder suc6.
Ik heb toen zo'n hele how to gelezen, maar daar klopte volgens mij geen reet van.
wat voor angels heb je? met 2 lensen?
zo ja, als je met gewoon h4 op groot ligt zet bij normale auto's dan gaat je gloeidraad van je dimlicht uit en gaat er een andere gloeien..
en met angels gaan dus je dim uit en je groot licht aan!
en met seinen gaan ze alle 2 aan
vaag maar waar, en hoe het zit met de apk is voor mij abracadabra
Rob en Leon de GSI Beunhaas team
C18XE GSI'94 gaat aan gewerkt worden
misschien wel handig om erbij te vermelden ja.
het zijn angel eyes van het merk FK.
dimlicht is H1
grootlicht H7
die how to van de schakelaar heb ik ook gehad van het Opel forum.
hier klopte niets van Heb hem een paar keer goed na gekeken en meerdere keren opnieuw aangesloten, zonder resultaat. Het lampje van het grootlicht bleef toen continu branden.
Als ik het goed heb heeft Bart ook xenon in zijn lampen gebouwt???
Hij heeft dezelfde lampen als mij.
HOW TO: Dimlicht laten branden als grootlicht word ingeschakeld (voor angel eyes / Beter voor de Xenon lampjes) Astra-F H4 systemen:
Bij de astra-F gaat bij het inschakelen van het grootlicht het dimlicht uit, wat het zicht bij bijvoorbeeld angel eyes met Xenon ook nog eens minder zicht op levert.
hoe te doen:
- Demonteer stuurkappen - 2 schroeven achter stuur en 3 onderin de kappen
- demonteer knipperhendel - 2 lipjes op de voet naar elkaar knijpen en hendel snaar buiten schuiven
- voor het gemak de stekkers los halen van de hendel
het echte werk:
- knip nu de gele draad op de stekker door
- maak de gele draad die uit de kabelboom komt, aan 1 (van de 2) geel witte draden
- zorg dat er geen draad bloot ligt ivm kans opkort sluiting
- bouw alles weer terug, en dan zou het moeten werken.
volgens mij is dat afkeur omdat xenon moet opwarmen.
en bij mij zat er bij de angeleyes, de originele stekker die zorgt er ook voor dat ze beide blijven branden, en dan haalt hij de stroom van de accu ipv de h4 stekker omdat je met 2 lampen aan meer gaat verbruiken
de orginele stekkers heb ik hier nog liggen, eens kijken of het daarmee gaat lukken
het is indd. apk afkeur omdat xenon moet opwarmen.
ze zeggen het volgende: als je een tijdje met grootlicht gereden hebt (en de xenon dus uit) en je wilt dan weer terug schakelen naar dimlicht, dan rijd je in feite even zonder licht.
gewoon grote bullshit eigenlijk, maar ik verzin die regels niet
GSI Racer schreef:misschien wel handig om erbij te vermelden ja.
het zijn angel eyes van het merk FK.
dimlicht is H1
grootlicht H7
die how to van de schakelaar heb ik ook gehad van het Opel forum.
hier klopte niets van Heb hem een paar keer goed na gekeken en meerdere keren opnieuw aangesloten, zonder resultaat. Het lampje van het grootlicht bleef toen continu branden.
Als ik het goed heb heeft Bart ook xenon in zijn lampen gebouwt???
Hij heeft dezelfde lampen als mij.
Ik weet niet meer precies hoe ik het gedaan heb.
Maar volgens mij blijft het dimlicht wel branden als je de hendel op grootlicht zet
(en niet bij alleen maar aan de hendel trekken om te seinen)
Ik vond dit voldoende en heb hem zo afgemeld
(discussie met de steekproefcontroleur was ik dan wel aangegaan, maar was niet nodig)
eigenlijk is het ook bullshit want wanneer de xenon aan het opwarmen is heb je netzoveel licht als gewoon licht. voor het grootlicht is dit niet zo en dat merk ik zelf ook wel. wanneer ik grootlicht aanzet zie je niet meteen verandering maar wanneer je weer terug gaat naar dimlicht zie je het wel heel duidelijk.
bij het seinen krijg je wel meteen vol licht volgens mij is dit gewoon omdat je even een piek spanning krijgt.
De foutmelding ga ik zometeen proberen weg te krijgen door de lamp controle eruit te halen.
update gelukt.
Vandaag eerst naar het Opel treffen geweest in Sevenum.
Was 3x niks daar!
dus na een half uurtje weer naar huis.
Toen maar begonnen met xenon inbouwen.
het is gelukt. moet alleen nog even naar de combinatie dimlicht/grootlicht kijken.
foto's komen morgen (wil er nog even een paar maken in het donker)
en hopelijk heb jij voor je FK's , niet die hele tros draden gebruikt die je er bij krijgt als je ze nieuw koopt.
die tros is maar op 1 originele stekker koplampstekker aangesloten, dus zorgt voor foutmelding op je boordcomputer.
ik heb alles afgeknipt, aftakkingen gemaakt vanaf de 3 ( of 4 ) originele draden van de koplampstekker, hier weer een stekker op gemaakt, en dan contrastekker en 20 cm draad per kant voor de fk's
zodat je dus plug and play je koplampen snel kunt wisselen.
xenon is ook gewoon plug en play, je moest alleen een mm uit je lampbehuizing wegvijlen
dit soort dingetjes is wel leuk om eens te bekijken bij elkaar op een meeting ofzo
bij mijn fk's heb ik niets hoeven wegvijlen voor de xenon?
met die stekker die je erbij krijgt heb je inderdaad een foutmelding.
Maar de lmapen werken na behoren. dus staat dimlicht altijd aan ook als je seint of grootlicht aanzet.
natuurlijk niet als je je dimlicht uitzet
dat heb jij dan weer niet ofwel roy?
Ik heb de foutmelding eruit gehaalt door de fout-functie te omleiden, zie "gezocht: electrisch schema topic"
en krijg dus geen melding als de dimlicht of achterlicht kapot is dat heb je op roy's manier dan weer wel.
gurdi schreef:bij mijn fk's heb ik niets hoeven wegvijlen voor de xenon?
met die stekker die je erbij krijgt heb je inderdaad een foutmelding.
Maar de lmapen werken na behoren. dus staat dimlicht altijd aan ook als je seint of grootlicht aanzet.
natuurlijk niet als je je dimlicht uitzet
dat heb jij dan weer niet ofwel roy?
Ik heb de foutmelding eruit gehaalt door de fout-functie te omleiden, zie "gezocht: electrisch schema topic"
en krijg dus geen melding als de dimlicht of achterlicht kapot is dat heb je op roy's manier dan weer wel.
groeten
Bij mij gaat dimlicht uit bij inschakelen grootlicht, dim blijft wel aan bij seinen. 2x gewoon apk mee gehaald
foutmelding heb ik niet omdat ik van beide kanten de stroom pak van de originele koplampstekkers , zoals t hoort
dradentros die erbij zit is troep en gebruikt maar 1 kant.
waarom is het troep?
het geeft een foutmelding dat is alles. als ik hier in het veld overschakel naar grootlicht dan wil ik niet 1 sec minder kunnen zien als met dimlicht.
maar goed er is dus een oplossing om via beide kanten stroom af te pakken zoals roy heeft genoemd. en er is een manier om dimlicht aan te houden.
Dit samen met het wat je op het opel forum hebt gevonden zou wel een ideale oplossing zijn.
ja knip van de stekker bij de hendel de gele draad door en zet deze aan de geel witte draad
übersimpel dus, al zal dat bij mij wel weer 3 zekeringen kosten en 2 brandblaartjes van t solderen
en die tros is troep omdat je dus die foutmelding krijgt, en het is 5 meter draad en een tros relaitjes wat je niet nodig hebt. gewoon per kant direct aansluiten aan de draden van de originele stekker, nee er brand niks door.
gurdi schreef:eigenlijk is het ook bullshit want wanneer de xenon aan het opwarmen is heb je netzoveel licht als gewoon licht. voor het grootlicht is dit niet zo en dat merk ik zelf ook wel. wanneer ik grootlicht aanzet zie je niet meteen verandering maar wanneer je weer terug gaat naar dimlicht zie je het wel heel duidelijk.
bij het seinen krijg je wel meteen vol licht volgens mij is dit gewoon omdat je even een piek spanning krijgt.
De foutmelding ga ik zometeen proberen weg te krijgen door de lamp controle eruit te halen.
update gelukt.
GSI Racer schreef:Dit is de how to van het Opel forum.
HOW TO: Dimlicht laten branden als grootlicht word ingeschakeld (voor angel eyes / Beter voor de Xenon lampjes) Astra-F H4 systemen:
Bij de astra-F gaat bij het inschakelen van het grootlicht het dimlicht uit, wat het zicht bij bijvoorbeeld angel eyes met Xenon ook nog eens minder zicht op levert.
hoe te doen:
- Demonteer stuurkappen - 2 schroeven achter stuur en 3 onderin de kappen
- demonteer knipperhendel - 2 lipjes op de voet naar elkaar knijpen en hendel snaar buiten schuiven
- voor het gemak de stekkers los halen van de hendel
het echte werk:
- knip nu de gele draad op de stekker door
- maak de gele draad die uit de kabelboom komt, aan 1 (van de 2) geel witte draden
- zorg dat er geen draad bloot ligt ivm kans opkort sluiting
- bouw alles weer terug, en dan zou het moeten werken.
Zo heb ik het bij mijn gsi ook gedaan en als ik de handle naar achter druk gaat grootlicht aan en blijft ook me xenon aan ( heb wel sonar angel eyes )