![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Kheb dit weekend de cilinderkop eraf gehaalt en het dit ziet er echt niet goed uit. Nu zie ik ook nog dat het een Coscast cilinderkop is,16kromme kleppen en tot zelf een scheur in 1 van de zuigers. Ik heb dan ook de oorzaak gevonden van men distributieriem die los is gegaan. Rond de geleidingsrolletjes zit nog eens plastiek rond. Deze plastiek is afgebroken en tussen de distibutieriem gedraait en zo dus in de soep gelopen.
Het is om ziek van te worden de vorige eigenaar begon er zelf over dat de distributieriem vervangen was omdat de garage dit aanbevolen zou hebben door de leeftijd van de riem. Ik ging er dus vanuit dat daar alles nog goed was en ging dit dus doen bij 100000-110000dkm vervangen(beter te vroeg dan nu te laat)Blijkbaar is dan toch enkel de riem vervangen en derest niet
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Echt klote want je voelt ook in de cilinderwanden dat er nog bijna geen slijtage is. Er staat vanboven nog geen randje ofzo waar de zuiger stopt in zen BDP.
Nu vraag ik me af of het de moeite is om men motorblok te reviseren en wat dat allemaal ongeveer gaat kosten? of men Astra te verkopen en hopen dat een liefhebber hem maakt want het zou zonde zijn(Heel lage kmstand met onderhoudsboekje en carpass die het zeker bewijzen,lederen interieur,airco,...)
![Afbeelding](http://www.mijnalbum.nl/Foto-NKSERALX.jpg)
![Afbeelding](http://www.mijnalbum.nl/Foto-HJ8T8CWH.jpg)
![Afbeelding](http://www.mijnalbum.nl/Foto-8L3XSIQD.jpg)
![Afbeelding](http://www.mijnalbum.nl/Foto-QPA3GWGT.jpg)
![Afbeelding](http://www.mijnalbum.nl/Foto-CZOIBL6R.jpg)