Waarde van mn gsi??
Het is zoals Redbill al aangeeft.
De echte compleet gerestaureerde gevallen kom je niet
zo snel tegen op marktplaats omdat deze 9 van de 10 keer van
liefhebbers zijn. En al zou deze erop staan dan is deze alleen geld
waard voor een echte liefhebber.
Voor iemand die " gewoon" een gsi zoekt zal een in goede staat
verkerend exemplaar te duur zijn.
Ikzelf heb ook een roestvrij exemplaar en weet dat dat
tegenwoordig vrij zeldzaam is aan alle verhalen die je tegenkomt.
STaat daarom niet voor niets droog in de garage nu
Maar zet hem gewoon eens op marktplaats.
Dan krijg je ongeveer een indruk wat ze
ervoor willen geven.
De echte compleet gerestaureerde gevallen kom je niet
zo snel tegen op marktplaats omdat deze 9 van de 10 keer van
liefhebbers zijn. En al zou deze erop staan dan is deze alleen geld
waard voor een echte liefhebber.
Voor iemand die " gewoon" een gsi zoekt zal een in goede staat
verkerend exemplaar te duur zijn.
Ikzelf heb ook een roestvrij exemplaar en weet dat dat
tegenwoordig vrij zeldzaam is aan alle verhalen die je tegenkomt.
STaat daarom niet voor niets droog in de garage nu
Maar zet hem gewoon eens op marktplaats.
Dan krijg je ongeveer een indruk wat ze
ervoor willen geven.
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
Re:
Heb de astra nu 2-3 weekjes in bezit en wou hem voor de zekerheid naar de garage brengen voor een grote beurt en check-up.RedBill schreef:'t Is ook maar net wie je treft. Feit is dat mensen met genoeg geld niet direct aan een Astra GSi denken om te kopen. Je potentiële koperspubliek bestaat voornamelijk uit jongens die net hun rijbewijs hebben en weinig geld willen uitgeven voor een relatief snelle auto. De andere potentiële koper (maar die is heel zeldzaam), is de Astra GSi kenner/liefhebber, die koste wat het kost een goede nette Astra wil hebben.
Die laatste zal er wat meer geld voor overhebben dan de eerste, maar als je die wilt treffen moet je heel veel geduld hebben met de verkoop. Vandaar dat ik kwa vraagprijs in jouw geval uit zou gaan van 2500 max, waarbij je em het beste compleet kunt verkopen om em sneller kwijt te zijn.
Ik heb zelf natuurlijk als bijna geen ander ervaring met de hoeveelheid werk en tijd dat het kost om een GSi op de weg te houden en kwa onderhoudsniveau weer op peil te brengen. Voor iedereen die echt wat met de GSi wil voor langere tijd (10 jaar bijvoorbeeld), geldt dat je motorisch gezien een goede basis moet kopen. Kwa carrosserie moeten ze allemaal uiteindelijk toch een keer aangepakt worden, dus dat kun je dan net zo goed meteen doen.
- Zorg voor een roestvrije carrosserie door de nodige operaties
- Zorg dat je preventief onderhoud aan remmen, ashoezen, rubbers, vloeistoffen en dergelijke goed bijhoud en niet bezuinigt. Dit scheelt je enorme kosten bij de APK
- Leer het mechanische deel van je auto kennen in technisch opzicht, zodat je het gemakkelijke onderhoud zelf kunt. Dit scheelt je veel geld (mij nog ongeveer 425 euro afgelopen zaterdag)
Wil je dit niet, of kun je dit financieel niet opbrengen, dan kun je beter geen GSi kopen denk ik... Dan wordt het namelijk een zorgenauto waarbij je onderhoudstechnisch achter de feiten aan blijft lopen. Een motor uit een Hot Hatch met 250k op de teller is gewoon bijna altijd aan revisie toe. Dat is nu eenmaal zo.
De echte liefhebbers die hun auto zo goed hebben onderhouden denken er niet aan hun auto te verkopen, dus de kans dat je er op marktplaats ééntje in de staat van die van Marcel of mij tegenkomt is nihil.
Nu blijkt er ook een kostenplaatje van wel 2000 euro aan te hangen
Maar nu dit gelezen te hebben, heb je ook wel gelijk. De reden dat er weer een astra is teruggekomen is voor mij puur omdat deze uniek zijn en voldoende comfortabel en modern zijn om er dagelijks van te kunnen genieten. Een echte liefhebbers auto inderdaad. Zelf kan ik ook geen andere auto bedenken waar ik graag in zou willen rijden (jaja behalve supra dan! )
Dan maar even die 2000 er tegenaan gooien en zoals je ook aangeeft zoveel mogelijk preventief bezig te zijn.
Wat er zowal gevonden was,
- Linkerbalk (dorpel?) doorgerot
- Distributieriem vervangen
- Aandrijfhoes vervangen
- Motorsteun vervangen
- Lekke krukkaskeering (flinke lekkage)
- Pakking kleppendeksel lek
- Nieuw spruitstuk
- Nieuwe katalysator
- Middendemper plaatsen
En de kleine dingen,
- Balanceren
- Remblokken rondom
- Luchtfilter
- Bougies
- Oliefilter en alle vloeistoffen verversen
- Nieuwe lampen
- Hier en daar defecte lampjes in het interieur
En dan nog m'n vriendin op de hoogte stellen
C20XE '94
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: Waarde van mn gsi??
zo dat is een dik bedrag
maar veel dingen kun je ook zelf he
dus dat drukt de kosten weer
maar veel dingen kun je ook zelf he
dus dat drukt de kosten weer
Re: Re:
wat ray zegt, weet nit hoe handig je bent maar zijn al een atal dingen die iedere gek wel kan:
- Nieuw spruitstuk
- Nieuwe katalysator
- Middendemper plaatsen
- Luchtfilter
- Bougies
- Oliefilter en alle vloeistoffen verversen
- Nieuwe lampen
En dan nog je vriendin op de hoogte stellen
ben je beetje handig dan kun je wel een motorsteun vervangen
een aandrijfhoes vervangen
remblokken vervangen.
en de interieur lampjes zelf doen winje een hoop tijd mee.
- Nieuw spruitstuk
- Nieuwe katalysator
- Middendemper plaatsen
- Luchtfilter
- Bougies
- Oliefilter en alle vloeistoffen verversen
- Nieuwe lampen
En dan nog je vriendin op de hoogte stellen
ben je beetje handig dan kun je wel een motorsteun vervangen
een aandrijfhoes vervangen
remblokken vervangen.
en de interieur lampjes zelf doen winje een hoop tijd mee.
astra heeft te lang geduurt
Re: Waarde van mn gsi??
Was ook mijn eerste gedachte toen ik het las.. Je kunt vrijwel zowat alles zelf doen. Tenzij met wat hulp van anderen
Zwei Liter Kraft ja
Re: Waarde van mn gsi??
Probleem is dat ik hier de ruimte niet meer heb en ook niet de gereedschap.
Maar het is zeker een idee om het bij een bekende met een put/brug samen te doen.
Leer ik ofc ook weer een hoop van!
Maar het is zeker een idee om het bij een bekende met een put/brug samen te doen.
Leer ik ofc ook weer een hoop van!
C20XE '94
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: Waarde van mn gsi??
ik kan alles wel voor je doenJW schreef:Probleem is dat ik hier de ruimte niet meer heb en ook niet de gereedschap.
Maar het is zeker een idee om het bij een bekende met een put/brug samen te doen.
Leer ik ofc ook weer een hoop van!
maar dan moet ik wel weten waarom er dingen op jou lijst die ik niet snap
waarom spruitstuk vervangen
waarom kat ?
lampen ?
krukaskeering/ bak of distrie kant ?
Re: Waarde van mn gsi??
wat ik tot zover had begrepen:
Kat ivm APK (kan nog wachten, maar monteur gaf het aan)
Spruitstuk was helemaal "rot" wat de monteur zei
Lampen waren niet goed gericht en had nog een H1 Xenon op de kop kunnen tikken om te laten installeren.
Keering was volgens mij aan de distrtibutie kant
Kat ivm APK (kan nog wachten, maar monteur gaf het aan)
Spruitstuk was helemaal "rot" wat de monteur zei
Lampen waren niet goed gericht en had nog een H1 Xenon op de kop kunnen tikken om te laten installeren.
Keering was volgens mij aan de distrtibutie kant
C20XE '94
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: Waarde van mn gsi??
dan ben jij de eerste met een rot spruitstuk op een c20xe
dingen zijn van rvs en rotten niet
zal wel gescheurd zijn dan of zo....maakt hij ook lawaai dan ?
kom anders eens langs dan kan ik eens kijken
dingen zijn van rvs en rotten niet
zal wel gescheurd zijn dan of zo....maakt hij ook lawaai dan ?
kom anders eens langs dan kan ik eens kijken
Re: Waarde van mn gsi??
Kan het niet goed horen omdat er een loze pijp van voor naar achter ligt.
Ik heb bij een vorige garage ook geprobeerd de middendemper er onder te laten plaatsen, maar hun gaven ook aan dat het niet kon omdat het spruitstuk doorgerot was.
Ik wacht morgen het telefoontje van de garage nog even af voor een meer specifiek bedrag, en dan inderdaad kijken wat ik zelf kan en wat niet.
Al met al moet het denk ik toch wel meevallen
Ik heb bij een vorige garage ook geprobeerd de middendemper er onder te laten plaatsen, maar hun gaven ook aan dat het niet kon omdat het spruitstuk doorgerot was.
Ik wacht morgen het telefoontje van de garage nog even af voor een meer specifiek bedrag, en dan inderdaad kijken wat ik zelf kan en wat niet.
Al met al moet het denk ik toch wel meevallen
C20XE '94
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Waarde van mn gsi??
Hebben ze niet gewoon iets aan t uiteinde van je spruitstuk zitten lassen wat is gaan rotten?
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
-
- Moderator
- Berichten: 7833
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Re:
Voor mijn C20XE wilden ze mij een katalysator van ruim 900 euro aansmerenJW schreef: - Nieuwe katalysator
Dan gaat het hard natuurlijk
En dat terwijl er uiteindelijk niets mis bleek met dat ding.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: Waarde van mn gsi??
Wat je er in steekt krijg je er toch amper weer uit bij verkoop,
de kosten van je velgen, radio en verlagen maken ook weinig verschil hoor.
gsi van mij, gekocht voor 1200 ofzo, schat dat er in 5 jaar iets van 4000 is ingestoken
standaard onderhoud filters remmen uitlaat, beurtjes etc etc is dan al de helft, dus mag je niet meetellen, andere 2000 aan nieuw plaatwerk maar denk maar niet dat ie nu 3/4 duizend opbrengt bij verkoop
even serieus alleen een kenner en liefhebber met verstand ervan koopt een dure gsi, maar het blijft beetje gekkenwerk met een auto van 1991-94 , 2 ton op de teller en daar 3/4 duizend voor betalen.
Ik vrees dat je blij zijn met 2000 - 2500
Kijk eens op internet, er staan er genoeg te koop in nagenoeg dezelfde staat voor belabberde prijzen
je kopers zijn vaak jongens van 18-25 die vaak eerst naar prijs kijken en daarna pas de technische staat
zolang ze geen roest zien zit het ze wel gebakken,
dat ze met een goedkopere gsi toch vaak dikke kosten krijgen dat merken ze pas iets later, als het 1 na het ander vervangen moet worden en de boel begint door te roesten.
Maar wil je er snel vanaf of niet, als je er een half jaar over doet om te verkopen ben jij alweer 500 verder aan wegenbelasting en verzekering, dus kon je net zo goed meteen voor 2000 te koop zetten en binnen een maand vanaf zijn
Vertel eens wat meer, waarom wil je er vanaf en wat moet ervoor in de plaats komen ??
de kosten van je velgen, radio en verlagen maken ook weinig verschil hoor.
gsi van mij, gekocht voor 1200 ofzo, schat dat er in 5 jaar iets van 4000 is ingestoken
standaard onderhoud filters remmen uitlaat, beurtjes etc etc is dan al de helft, dus mag je niet meetellen, andere 2000 aan nieuw plaatwerk maar denk maar niet dat ie nu 3/4 duizend opbrengt bij verkoop
even serieus alleen een kenner en liefhebber met verstand ervan koopt een dure gsi, maar het blijft beetje gekkenwerk met een auto van 1991-94 , 2 ton op de teller en daar 3/4 duizend voor betalen.
Ik vrees dat je blij zijn met 2000 - 2500
Kijk eens op internet, er staan er genoeg te koop in nagenoeg dezelfde staat voor belabberde prijzen
je kopers zijn vaak jongens van 18-25 die vaak eerst naar prijs kijken en daarna pas de technische staat
zolang ze geen roest zien zit het ze wel gebakken,
dat ze met een goedkopere gsi toch vaak dikke kosten krijgen dat merken ze pas iets later, als het 1 na het ander vervangen moet worden en de boel begint door te roesten.
Maar wil je er snel vanaf of niet, als je er een half jaar over doet om te verkopen ben jij alweer 500 verder aan wegenbelasting en verzekering, dus kon je net zo goed meteen voor 2000 te koop zetten en binnen een maand vanaf zijn
Vertel eens wat meer, waarom wil je er vanaf en wat moet ervoor in de plaats komen ??
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: Waarde van mn gsi??
--------------------------------------
Dan maar even die 2000 er tegenaan gooien en zoals je ook aangeeft zoveel mogelijk preventief bezig te zijn.
Wat er zowal gevonden was,
- Linkerbalk (dorpel?) doorgerot een kennis voor 50,-
- Distributieriem vervangen 200 bij garage
- Aandrijfhoes vervangen 20
- Motorsteun vervangen geen idee
- Lekke krukkaskeering (flinke lekkage) geen idee
- Pakking kleppendeksel lek 20
- Nieuw spruitstuk 200
- Nieuwe katalysator 400
- Middendemper plaatsen 90
En de kleine dingen, totaal misschien 200,-
- Balanceren
- Remblokken rondom
- Luchtfilter
- Bougies
- Oliefilter en alle vloeistoffen verversen
- Nieuwe lampen
- Hier en daar defecte lampjes in het interieur
En dan nog m'n vriendin op de hoogte stellen
----------------------------------------------------------
Al laat je alles doen kun je die 2000 wel halen ja
als je alle onderdelen zelf koopt of via NIels besteld ofzo, zelf alles vervangt, rond de 1200,- denk ik
je hebt eigenlijk nergens een brug voor nodig hoor, alleen wat dagen klustijd en basis gereedschap.
tja 1200, daar kun je ook alweer een andere gsi voor bijkopen, maargoed het is allemaal achterstallig onderhoud
als je er nog een tijdje in door wilt rijden zou ik het doen, ben je hopelijk weer een paar jaartjes verlost van hoge kosten
Dan maar even die 2000 er tegenaan gooien en zoals je ook aangeeft zoveel mogelijk preventief bezig te zijn.
Wat er zowal gevonden was,
- Linkerbalk (dorpel?) doorgerot een kennis voor 50,-
- Distributieriem vervangen 200 bij garage
- Aandrijfhoes vervangen 20
- Motorsteun vervangen geen idee
- Lekke krukkaskeering (flinke lekkage) geen idee
- Pakking kleppendeksel lek 20
- Nieuw spruitstuk 200
- Nieuwe katalysator 400
- Middendemper plaatsen 90
En de kleine dingen, totaal misschien 200,-
- Balanceren
- Remblokken rondom
- Luchtfilter
- Bougies
- Oliefilter en alle vloeistoffen verversen
- Nieuwe lampen
- Hier en daar defecte lampjes in het interieur
En dan nog m'n vriendin op de hoogte stellen
----------------------------------------------------------
Al laat je alles doen kun je die 2000 wel halen ja
als je alle onderdelen zelf koopt of via NIels besteld ofzo, zelf alles vervangt, rond de 1200,- denk ik
je hebt eigenlijk nergens een brug voor nodig hoor, alleen wat dagen klustijd en basis gereedschap.
tja 1200, daar kun je ook alweer een andere gsi voor bijkopen, maargoed het is allemaal achterstallig onderhoud
als je er nog een tijdje in door wilt rijden zou ik het doen, ben je hopelijk weer een paar jaartjes verlost van hoge kosten
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Re: Waarde van mn gsi??
roy waar jij op reageerd in je eerste post is een heel oud onderwerp:)
astra heeft te lang geduurt
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Waarde van mn gsi??
Achja net papa geworden he!gurdi schreef:roy waar jij op reageerd in je eerste post is een heel oud onderwerp:)
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Re: Waarde van mn gsi??
Trompie schreef:Achja net papa geworden he!gurdi schreef:roy waar jij op reageerd in je eerste post is een heel oud onderwerp:)
Idd.. Hij haalt de C20XE en C20NE ook al door mekaar
Zwei Liter Kraft ja
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: Waarde van mn gsi??
beter laat dan nooit gereageerd
en ach, c20ne of c20xe, allebei prachtspul
en ach, c20ne of c20xe, allebei prachtspul
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Waarde van mn gsi??
We plagen je ook maar een beetje!Roy 2.0 16v schreef: beter laat dan nooit gereageerd
en ach, c20ne of c20xe, allebei prachtspul
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Re: Waarde van mn gsi??
Hier even afspraak maken, voordeel van de clubkorting er bij mee pakken
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00