Astra GSI C18XE

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
some1_eddy
forum-gebruiker
Berichten: 654
Lid geworden op: 14 nov 2009 21:13
Locatie: Uithuizen (Groningen)
Contacteer:

Astra GSI C18XE

Bericht door some1_eddy »

Bouwjaar: 1993
Motor: C18XE (1.8 16V)
Km stand: 233000
Extra's: Verlaagd, Sideskirts, Powerfilter, Sportuitlaat, 17" Velgen (pas gekocht), Angel eyes koplampen, Smoke achterlampen enz enz.

Pas gedaan: Nwe handremkabel/remschoenen, Kleppendeksel enz opnieuw gespoten, Nieuwe veerpootrubbers erop, Achterraam sticker, Nieuwe voorruit, Nieuwe nokkenassensor, Nieuwe brandstofpomp relais, 2de hands 17" velgen gekocht en opgeknapt + Nieuwe banden erom! (205/40), Nieuwe Rieger grille + spuiten, Olie + Filter vervangen,
Schade vrije stoelen gekocht (Origineel), Sport demper gemonteerd, Nieuwe remschijven + Remblokken achter, Roest bij tankdop aangepakt, Nieuwe koppelingskabel, Nieuwe accu, Stationair regelaar vervangen.


Plannen: Nieuwe dorpels, Ramen blinderen, Andere achterbumper of een diffusor onder de achterbumper, Nieuwe bumperlip, Velg repareren (Sneeuw/Stoeprand..),
Tussendemper vervanger (of een sport tussendemper), Remklauwen opnieuw rood verven, Kofferbakbodem van hout maken, Uitdeuken, Ander blok erin, Sportstoelen of Stoelen met leren bekleding,


Zo was hij toen ik hem had gekocht:
Afbeelding

Zo staat hij er nu bij: (dezelfde foto's onder)
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door some1_eddy op 14 jun 2010 20:06, 38 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
EKadett
forum-gebruiker
Berichten: 772
Lid geworden op: 04 sep 2007 23:21
Auto('s): Corsa A C14SE F GSI C18XE
Locatie: huis op een berg

Re: Eddy's GSI C18XE

Bericht door EKadett »

is je auto van roze naar rood gepoetst? of 2 verschillende camera's? :mrgreen:
nog verdere plannen in het verschiet?
Rob en Leon de GSI Beunhaas team
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
Gebruikersavatar
chris1508
forum-gebruiker
Berichten: 718
Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost

Re: Eddy's GSI C18XE

Bericht door chris1508 »

waarom ga je niet voor de zwarte angel eyes?
vind ik persoonlijk mooier staan.

voor de rest mooi rood is niet lelijk :mrgreen:

chris
GSI 2.5 24v
some1_eddy
forum-gebruiker
Berichten: 654
Lid geworden op: 14 nov 2009 21:13
Locatie: Uithuizen (Groningen)
Contacteer:

Re: Eddy's GSI C18XE

Bericht door some1_eddy »

ik heb hem eerst even goed laten polijsten, daarmee is er een hoop kleur bij gekomen.
en het zijn trouwens ook 2 verschillende camera's :mrgreen:
de oude zijn met mn telefoon gemaakt.
de kleur is zoals op de nieuwere foto's
en verdere plannen, ik heb net een nieuwe grille besteld. (rieger) die kan ik als t goed is morgen ophalen.
dus die even laten spuiten, en monteren:D
en.. ik wil nog een keer een tussendemper vervanger hebben, en een veerpootbrug.
dus daar ben ik nog een beetje naar op zoek.
oja, een achter onderspoiler (onder de bumper) zoek ik ook nog..
lijkt weer even wat dikker 8)
én ooit.. als ik genoeg geld bij elkaar verzameld heb wil ik graag mijn blok laten reviseren..
hij is niet helemaal zoals hij wezen moet, soms tikt het een beetje (vooral als de motor koud is)
en hij lekt een beetje olie..
maargoed, dat zijn plannen voor later.. VEEL later :lol:


ik vind de zwarte angel eyes ook mooier, alleen ze zijn nog aardig prijzig en aangezien mijn contract binnenkort niet wordt verlengd door de crisis ben ik straks werkloos dus moet een beetje rustig aan doen met mijn geld,
andere lampen kan altijd nog.
als ik ze een keer goedkoop op de kop kan tikken zal ik het ZEKER doen!:D
Laatst gewijzigd door some1_eddy op 09 jan 2010 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2681
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: Eddy's GSI C18XE

Bericht door Haaye »

Hee Eddy!

Ik vind het echt een mooi karretje!!!
Maar even een tip van de redelijk ervaren c18xe rijder...
Tussendemper vervanger echt niet doen!!!! Klinkt echt vreselijk bij een c18xe! Ik heb het ook gehad. Ik had toen ook zon tussen dempervervanger met een Sebring einddemper. En het was net een trekker!
Heb toen vanaf de kat een supersprint uitlaat laten monteren.. (volgensmij is dat bijna hetzelfde als een groepA) En klinkt veeeeel beter! Echt een aanrader! Klinkt sportief en diep. Volgens mijn koste mij dat toen 280 euries.. Vind ikniet duur.

Ow en tikkende koude motor.. Niet over in zitten! Zijn de klepstoters! Is heel normaal. Weet niet wat voor olie jij er in hebt, maar ik rij al een tijd met castrol magnatec 5w40 en daar word ie een stuk stiller van.

En waar lekt ie olie??

Groeten een mede noorderling :lol:
:opel:
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
some1_eddy
forum-gebruiker
Berichten: 654
Lid geworden op: 14 nov 2009 21:13
Locatie: Uithuizen (Groningen)
Contacteer:

Re: Eddy's GSI C18XE

Bericht door some1_eddy »

haaye schreef:Hee Eddy!

Ik vind het echt een mooi karretje!!!
Maar even een tip van de redelijk ervaren c18xe rijder...
Tussendemper vervanger echt niet doen!!!! Klinkt echt vreselijk bij een c18xe! Ik heb het ook gehad. Ik had toen ook zon tussen dempervervanger met een Sebring einddemper. En het was net een trekker!
Heb toen vanaf de kat een supersprint uitlaat laten monteren.. (volgensmij is dat bijna hetzelfde als een groepA) En klinkt veeeeel beter! Echt een aanrader! Klinkt sportief en diep. Volgens mijn koste mij dat toen 280 euries.. Vind ikniet duur.

Ow en tikkende koude motor.. Niet over in zitten! Zijn de klepstoters! Is heel normaal. Weet niet wat voor olie jij er in hebt, maar ik rij al een tijd met castrol magnatec 5w40 en daar word ie een stuk stiller van.

En waar lekt ie olie??

Groeten een mede noorderling :lol:
:opel:
eey,,
dankje :D
kijk, dat weet ik dan weer niet :mrgreen: 280 euro valt opzich nog wel mee, zit er dan ook een andere tussendemper in?
ik heb nu ook echt een zwaar geluid, niet hard ofzo.. tis net een dikke subwoofer xD
ik gebruik 10w40, heb pas het olie ververst en een nieuw filtertje erop gezet.
sóms tikt ie ook een paar keer wanneer hij gewoon warm is, als je een half uur gereden hebt ofzo tikt hij zeker weten niet meer.
bij de opel dealer hadden ze mij 10 w 40 aangeraden.
eerst gebruikte ik trouwens 15w40 maar daar kwam ik snel achter dat dat niet de juiste olie is.
hij lekt zeg maar onder aan die bak, onder op t blok..
(die bak waar je ook je olie kan laten leeglopen)
die pakking is dood.. ik heb er trouwens wel een keer van dat anti-lek spul ingegooid, die maakt de pakkingen dikker.
eerlijk gezegd heb ik nu niet meer gekeken als hij nu nog lekt, moet k even doen.
ik heb mijn olie nog niet hoeven bij te vullen dus ik denk dat het wel over is.
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2681
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: Eddy's GSI C18XE

Bericht door Haaye »

Ze raden idd 10w40 aan. Het verschil van 10w40 en 5w40 is, dat 5w40 dunner is in koude toestand. Als de olie warm is. is het gewoon hetzelfde. Dus als je koude motor hebt dan pompt de oliepomp de olie sneller naar boven. (je cilinderkop en de klepstoters) Vandaar dat de motor stiller word.

Ow en als ik het zo hoor is je carterpakking lek. Niet weer van die rommel in gooien om pakkingen dicht te maken. Kan beter de pakking vervangen. Dus ik zou mooi zo door rijden tot de volgende onderhoudsbeurt.
Dan olie er uit, carter eraf, pakkingvervangen,castrol 5w40 erin. En klaar! :D

Ow en zon supersprint uitlaat heeft gewoon een tussendemper en einddemper. Maar ze dempen minimaal, en meer het geluid. Dus je hebt veel mindertegendruk. :worship: En toch een mooi en redelijk beschaafd geluid
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
some1_eddy
forum-gebruiker
Berichten: 654
Lid geworden op: 14 nov 2009 21:13
Locatie: Uithuizen (Groningen)
Contacteer:

Re: Eddy's GSI C18XE

Bericht door some1_eddy »

oke, nja als er weer een beurtje word gedaan zal ik die pakking ook vervangen, zal wel niet zo duur zijn.
ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze dat spul afraden.. dus doe t maar niet weer:mrgreen:

ok, voor die uitlaat enzo kijk k nog wel een keer:P
ik heb trouwens net mijn nieuwe grille gespoten:D
ik vind hem mooi strak geworden..
dus morgen die er even opzetten, even de hoekjes van de booskijkers afwerken..
ik moet zeggen, toen ik hem erop had gezet om te passen leek het ook al heel mooi toen hij nog gewoon plastic zwart was:lol:
maar dat wordt teveel van t goede denk ik.. mijn luchthappers zijn ook al zwart
some1_eddy
forum-gebruiker
Berichten: 654
Lid geworden op: 14 nov 2009 21:13
Locatie: Uithuizen (Groningen)
Contacteer:

Re: Eddy's GSI C18XE

Bericht door some1_eddy »

zo.. vandaag heb ik 2 dingen gedaan, erger dan dat ik dacht..
1: de rieger grille gemonteerd.
2: roest bij de tankdop weg gehaald.. was 100x erger dan gedacht,
er zat dus een groot gat in geroest, en rondom was de hele rand weg geroest.. onder dat rubber/plastic.
dus alles eruit gehaald.. alle roest verwijderd, antiroest erop gedaan, halve blik plamuur erop gesmeerd:lol:
en weer een beetje bij gekleurd.
ik heb niet echt veel foto's gemaakt omdat ik snel verder wou aangezien het snel donker wordt..

de grille heeft een klein beetje kleur verschil vergeleken met de rest van de auto, maar ik laat binnenkort mijn auto even goed polijsten.. dan is het ongeveer wel weer dezelfde kleur.
en de auto is ook al een tijd niet gewassen/gepoetst dus de kleur is zowiezo anders dan normaal.
hier een paar foto's van vandaag:

net de grille gemonteerd, moest nog een beetje kit tussen de booskijkers en de lampen, anders trok het steeds weer omhoog.
vandaar de lijmtangen :mrgreen:
Afbeelding
hier.. een beetje verrot, ik schrok pas toen ik het hele rubber enzo eruit had gehaald.. daarachter was het een ramp!
helaas geen foto..,wel van het begin.
Afbeelding
hier een foto nadat alles geplamuurd is, je ziet hier alleen de buitenste rand maar binnenin zit het meeste plamuur.
trouwens, de tankklep hangt met 1 schroef vast omdat de andere helft van het plaatwerk weg is gerot..
Afbeelding

de boosdoener..
Afbeelding

ik vindt het wel weer mooi geweest voor vandaag, ik zal morgen nog even een foto maken hoe het eindresultaat is geworden van de tank en grille.
Laatst gewijzigd door some1_eddy op 10 dec 2009 19:37, 3 keer totaal gewijzigd.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Eddy's GSI C18XE

Bericht door oenatje »

tja een astra roest van binnen naar buiten, dus aan de buitenkant kan het meevallen maar aan de binnenkant is het meestal een nachtmerrie
some1_eddy
forum-gebruiker
Berichten: 654
Lid geworden op: 14 nov 2009 21:13
Locatie: Uithuizen (Groningen)
Contacteer:

Re: Eddy's GSI C18XE

Bericht door some1_eddy »

oenatje schreef:tja een astra roest van binnen naar buiten, dus aan de buitenkant kan het meevallen maar aan de binnenkant is het meestal een nachtmerrie
dat was te merken ja.. het hield maar niet op :|
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: Eddy's GSI C18XE

Bericht door Raymond-oud »

haal de binnekant maar eens los en kijk maar eens naar je binnenscherm
dan zie je pas hoe erg het is :roll:
some1_eddy
forum-gebruiker
Berichten: 654
Lid geworden op: 14 nov 2009 21:13
Locatie: Uithuizen (Groningen)
Contacteer:

Re: Eddy's GSI C18XE

Bericht door some1_eddy »

raymond schreef:haal de binnekant maar eens los en kijk maar eens naar je binnenscherm
dan zie je pas hoe erg het is :roll:
liever niet :shock:
maar ik ga er wel snel mee bezig.. denk dat ik van t weekend even mijn auto op krik, wielen eraf... en dan maar het beste hopen, als het echt heel verrot is slijp ik alles eruit en las ik nieuwe platen erin.
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: Eddy's GSI C18XE

Bericht door Raymond-oud »

some1_eddy schreef:
raymond schreef:haal de binnekant maar eens los en kijk maar eens naar je binnenscherm
dan zie je pas hoe erg het is :roll:
liever niet :shock:
maar ik ga er wel snel mee bezig.. denk dat ik van t weekend even mijn auto op krik, wielen eraf... en dan maar het beste hopen, als het echt heel verrot is slijp ik alles eruit en las ik nieuwe platen erin.
zou het even niet doen
zoek maar eens hier op het forum naar het topic van red bill zijn roest probleem :shutup: :shutup:
dan heb je een voorstelling wat je in het ergste geval kunt verwachter
some1_eddy
forum-gebruiker
Berichten: 654
Lid geworden op: 14 nov 2009 21:13
Locatie: Uithuizen (Groningen)
Contacteer:

Re: Eddy's GSI C18XE

Bericht door some1_eddy »

raymond schreef:
some1_eddy schreef:
raymond schreef:haal de binnekant maar eens los en kijk maar eens naar je binnenscherm
dan zie je pas hoe erg het is :roll:
liever niet :shock:
maar ik ga er wel snel mee bezig.. denk dat ik van t weekend even mijn auto op krik, wielen eraf... en dan maar het beste hopen, als het echt heel verrot is slijp ik alles eruit en las ik nieuwe platen erin.
zou het even niet doen
zoek maar eens hier op het forum naar het topic van red bill zijn roest probleem :shutup: :shutup:
dan heb je een voorstelling wat je in het ergste geval kunt verwachter
ik heb het gezien, zoveel roest heb ik gelukkig niet, ik ben klaar met een beetje antiroest en een beetje plamuur enz..
dus valt wel mee
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Eddy's GSI C18XE

Bericht door RedBill »

some1_eddy schreef:ik heb het gezien, zoveel roest heb ik gelukkig niet, ik ben klaar met een beetje antiroest en een beetje plamuur enz..
dus valt wel mee
Ik denk dat je bedoelt: Voor dit jaar ben ik wel klaar met met een beetje antiroest en een beetje plamuur enz.. Volgend jaar krijg je aan de buitenkant nog meer problemen te zien. Onder je bumper en je skirts is het nu al veel erger.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
some1_eddy
forum-gebruiker
Berichten: 654
Lid geworden op: 14 nov 2009 21:13
Locatie: Uithuizen (Groningen)
Contacteer:

Re: Eddy's GSI C18XE

Bericht door some1_eddy »

RedBill schreef:
some1_eddy schreef:ik heb het gezien, zoveel roest heb ik gelukkig niet, ik ben klaar met een beetje antiroest en een beetje plamuur enz..
dus valt wel mee
Ik denk dat je bedoelt: Voor dit jaar ben ik wel klaar met met een beetje antiroest en een beetje plamuur enz.. Volgend jaar krijg je aan de buitenkant nog meer problemen te zien. Onder je bumper en je skirts is het nu al veel erger.
onder mn skirts zit niks, heb ze laatst eraf gehaald en geen plekje te zien..
we zullen zien wat er komt.. roest kan altijd komen
some1_eddy
forum-gebruiker
Berichten: 654
Lid geworden op: 14 nov 2009 21:13
Locatie: Uithuizen (Groningen)
Contacteer:

Re: Eddy's GSI C18XE --> Nieuwe foto's!!

Bericht door some1_eddy »

Ik heb maar eens weer nieuwe foto's gemaakt in de Eemshaven.
Het werd al een beetje schemerig dus er kunnen mindere foto's bij zitten.. :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Eddy's GSI C18XE --> Nieuwe foto's!!

Bericht door Bart(astra) »

ik zou de twee hoekstukken van de onderlip ook bestellen/monteren
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
some1_eddy
forum-gebruiker
Berichten: 654
Lid geworden op: 14 nov 2009 21:13
Locatie: Uithuizen (Groningen)
Contacteer:

Re: Eddy's GSI C18XE --> Nieuwe foto's!!

Bericht door some1_eddy »

Bart(astra) schreef:ik zou de twee hoekstukken van de onderlip ook bestellen/monteren
die ben ik pas kwijtgeraakt, aan 1 kant dan.. dus andere kant er ook maar afgehaald..
ik ben al een tijdje op zoek naar die dingen maar ben nog niks tegengekomen.. en bij de sloop staan geen gsi's hier..
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Eddy's GSI C18XE --> Nieuwe foto's!!

Bericht door Bart(astra) »

beter nieuw kopen (zijn niet zo duur)
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
some1_eddy
forum-gebruiker
Berichten: 654
Lid geworden op: 14 nov 2009 21:13
Locatie: Uithuizen (Groningen)
Contacteer:

Re: Eddy's GSI C18XE --> Nieuwe foto's!!

Bericht door some1_eddy »

Bart(astra) schreef:beter nieuw kopen (zijn niet zo duur)
ik zoek nog wel even een keer :)
wat ik ook graag zou willen is zo'n "lip" wat jij ook hebt onder je bumper, lijkt veel mooier (vind ik)
maar die kapjes kunnen zowiezo nog erop worden gezet totdat ik of een andere bumper heb, of zo'n soort lip.
ik heb hem net toevallig op Nlpower gezien
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1322
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: Eddy's GSI C18XE --> Nieuwe foto's!!

Bericht door Astrid_fahrer »

Mooie foto's :) Ik weet niet wat het is met die velgen maar ik vind ze zeker wel wat hebben onder een GSI zo.
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
some1_eddy
forum-gebruiker
Berichten: 654
Lid geworden op: 14 nov 2009 21:13
Locatie: Uithuizen (Groningen)
Contacteer:

Re: Eddy's GSI C18XE --> Nieuwe foto's!!

Bericht door some1_eddy »

Astrid_fahrer schreef:Mooie foto's :) Ik weet niet wat het is met die velgen maar ik vind ze zeker wel wat hebben onder een GSI zo.
dankje :mrgreen:
ik ook anders had ik ze er niet onder gezet :lol:
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Re: Eddy's GSI C18XE --> Nieuwe foto's!!

Bericht door gurdi »

op je dorpels is niks te zien klop er maar eens op sommige plekken zul je de schroevendraaier misscheien al wel door kunnen steken.
zoals al gezegt het roest van binnen uit weg.
zodra je het buiten ziet is het er ernstig aantoe
astra heeft te lang geduurt
Plaats reactie