C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door Laagvlieger »

No way dat een NE een XE wegrijd.
Eerste meters is een C20NE snel door zijn hoge koppel bij een laag toerental.
In het grafiek zie je ook al dat ie na de 3000 rpm behoorlijk in begint te kakken.
Terwijl de C20XE bij de 4000 rpm pas echt begint te trekken.
Ook heeft de C20XE een grotere bandbreedte en daardoor beter trekt in het hele toerentalbereik.
Denk eerder dat het een slechte bestuurder was dat je ervan gewonnen hebt.

C20NE is een superbetrouwbare motor.
Niet stuk te krijgen! En rijd heerlijk door het hoge koppel bij laag toerental.
Maar sneller dan een slechte C20XE......Maak je mij niet wijs.
Zet ze op een recht stuk maar naast elkaar. C20NE is eerder weg maar als de gang er eenmaal inzit knalt de C20XE erlangs.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
ASTRA LA VISTA
forum-gebruiker
Berichten: 345
Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer:

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door ASTRA LA VISTA »

met die ascona XE heb ik op de snelweg naast elkaar gereden vanaf 140 ;) niet van 0.
bij +-180 had kreeg hij 1 auto lengte voorsprong omdat hij in de hoge toeren (logisch XE) harde trekt. (4e versnelling) en later in de 5 was ik hem weg :)

Ik heb een boek gelezen deels over tunen van vroeger.
Dat gaat ook over het egte tunen/sleutelen en niet alleen een onderdeel eropzetten ;)
Maar er stond in dat je niet moest wonderen als je auto opvoert dat je ooit een orginele tegenkomt die je wegrijd. met zo een voorbeeld

als we 2x precies dezelfde auto kopen.
Zal het vermogen +-10% afwijken van de technische gegevens.

Dus hun 150 pk wagen kan tussen de 135-165 pk hebben.

Dus 115 pk dan 103,5-126,5 pk

Dus goede NE vs Slechte XE = 126,5 pk tegen 135 pk met 100 kg meer.

Lijkt mij niet veel verschil.

Die pk´s hebbe we toch allang niet meer na 2 ton.
Maar we hebben die auto al sinds hij dikke 4 jaar was.
En 12 jaar word hij elke dag mooi warmgereden , goed onderhouden , enz.

Als jullie willen weten wat hij aan reperaties hebben gehad geloven ook de meeste zeker niet :P Maar dat zal wel ooit eens komen. :P

ik hoef hier geen onzin te vertellen of harde praat :)

mensen die me neit geloven mogen me komen bezoeken :)
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit :D
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door oenatje »

wat een klets, een XE weegt geen 100 kilo meer dan een NE
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door Erwin_dude »

nouja snap ook niet waarom iedereen inclu me v6e inbouwt

allemaal ne inbouwe want die is het snelste..

dikke bullschit allemaal als ik me c20 nog had was ik langsgekomen had je kunnen dromen dat je me voorbij ging
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door Raymond-oud »

astra c20ne legt het af tegen een astra c20xe

zwarte was een c20ne en blauwe toen nog een c20xe
syl met de blauwe en ik in de zwarte

verschil was heel goed te merken syl won de sprint
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door Laagvlieger »

Ascona (ik neme aan een oude) is ook RWD he!
Dat beteken VEEL meer verlies in de aandrijflijn dan een voorwielaangedreven.
Daarnaast zit er in een Ascona geen F20 bak die afgestemd is op de C20XE.

Daarbij komt nog. Het gaat NIET om peekaa's maar om het motorkarakter.
Dat karakter bepaalt hoe de auto uiteindelijk rijd.
Daardoor ben je met een C20XE evengoed sneller dan menig moderne auto met meer peekaa's.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door Erwin_dude »

raymond schreef:astra c20ne legt het af tegen een astra c20xe

zwarte was een c20ne en blauwe toen nog een c20xe
syl met de blauwe en ik in de zwarte

verschil was heel goed te merken syl won de sprint

dat lijkt mij alleen al genoeg bewijs..
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
ASTRA LA VISTA
forum-gebruiker
Berichten: 345
Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer:

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door ASTRA LA VISTA »

ja laagvlieger je hebt gelijk was ik vergeten

@erwin & co ik zeg helemaal niet dat ik jullie allemaal wegrij.
Die ascona jonge rijd full-crosser en is vrachtwagenchauffeur. Dus auto rijden kan die ook :)

C20XE is de snellere motor. Als j hem tot het laatste door trekt :)

Maar jij gooit ook XE niet eruit om alleen 20 pk erbij te hebben , want die kun j ook anders eruit halen.

Als ik een XE had , kwamen daar dikke WEBERS op en sjerpe nokjes erin.
en dan hopen boven de 200 paardjes bereiken. lkkr goedkoop alleen de benzine niet hehe
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit :D
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door Raymond-oud »

ASTRA LA VISTA schreef:ja laagvlieger je hebt gelijk was ik vergeten

@erwin & co ik zeg helemaal niet dat ik jullie allemaal wegrij.
Die ascona jonge rijd full-crosser en is vrachtwagenchauffeur. Dus auto rijden kan die ook :)
ik ben al meer dan 16 jaar vrachtwagenchauffeur dus weet ook wel hoe je moet rijden
c20ne legt het af tegen c20xe...... punt uit ....klaar nu :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door Tim82 »

ASTRA LA VISTA schreef:Die pk´s hebbe we toch allang niet meer na 2 ton.
>220.000 km na bijna 19 jaar en 147 pk aan de wielen :worship:

Als een motor de pk's niet meer levert, is het tijd voor normaal groot onderhoud (benzinefilter, bougies enz). Motor zou met de tijd alleen maar beter moeten gaan lopen (Interne wrijving neemt af, initiele materiaalspanningen verdwijnen door honderden keren opwarmen en afkoelen). Zolang het blokje maar niet gaar is door fiks compressieverlies of iets dergelijks. Natuurlijk kan door jarenlang rustig rijden wel het blok dichtslibben. Weekendje Nürburgring is daarom goed voor een ouwe luie auto (mits in goede staat van onderhoud). Ik ga het gewoon nog een keer zeggen: ik rij al jaren op Techno motorolie van Action, 10W40 halfsyntetisch B3, 4 litertjes voor 8 euro’s :mrgreen:

Edit: ik betwist overigens niet dat je een snelle C20NE hebt, geen reden om aan te nemen dat het niet zo is.

Hopelijk volgend jaar met een grotere groep naar de Nürburgring 8)
Laatst gewijzigd door Tim82 op 04 dec 2009 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door Theo Gsi »

Ik denk dat je met een c20ne..........................



Grapje...



Of toch zal hij c20xe





neeehhhh toch niet :shutup:
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door oenatje »

hey theo, er is iets mis met je enter!
Gebruikersavatar
Syl-Astra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 830
Lid geworden op: 21 nov 2007 19:00
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door Syl-Astra »

Bleef vast hangen idd oenat, maar al opgelost nu :mrgreen:
Gebruikersavatar
EKadett
forum-gebruiker
Berichten: 772
Lid geworden op: 04 sep 2007 23:21
Auto('s): Corsa A C14SE F GSI C18XE
Locatie: huis op een berg

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door EKadett »

Tim82 schreef:
ASTRA LA VISTA schreef:Die pk´s hebbe we toch allang niet meer na 2 ton.
>220.000 km na bijna 19 jaar en 147 pk aan de wielen :worship:

Als een motor de pk's niet meer levert, is het tijd voor normaal groot onderhoud (benzinefilter, bougies enz). Motor zou met de tijd alleen maar beter moeten gaan lopen (Interne wrijving neemt af, initiele materiaalspanningen verdwijnen door honderden keren opwarmen en afkoelen). Zolang het blokje maar niet gaar is door fiks compressieverlies of iets dergelijks. Natuurlijk kan door jarenlang rustig rijden wel het blok dichtslibben. Weekendje Nürburgring is daarom goed voor een ouwe luie auto (mits in goede staat van onderhoud). Ik ga het gewoon nog een keer zeggen: ik rij al jaren op Techno motorolie van Action, 10W40 halfsyntetisch B3, 4 litertjes voor 8 euro’s :mrgreen:

Edit: ik betwist overigens niet dat je een snelle C20NE hebt, geen reden om aan te nemen dat het niet zo is.

Hopelijk volgend jaar met een grotere groep naar de Nürburgring 8)
ik hou je techno 10W40 wel in de gaten bij de action als die in de reclame komt :mrgreen:

ik gooi wel een b16a blok erin.. dan heb ik een reppie de peppie snel blok joh 8)
Rob en Leon de GSI Beunhaas team
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door Tim82 »

B16A, wel fijn hoor, lekker janken hoog in de toeren en een superdirecte throttle respons. Maar stap daarna weer in je C20XE, dat is echt ouderwets geweld, beuken met dat koppel.

Heeft allebei wel z'n charmes :)
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Marcelgsi
forum-gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 apr 2008 14:55
Locatie: Rhenen

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door Marcelgsi »

Wat een gezemel over wie de snelste is.
Als me autotje maar goed loopt, en ik kom lekker mee.

Dat is voor mij het belangrijkste :)
2.0 8v PowerEngine
Gebruikersavatar
ASTRA LA VISTA
forum-gebruiker
Berichten: 345
Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer:

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door ASTRA LA VISTA »

Tim82 schreef:Hopelijk volgend jaar met een grotere groep naar de Nürburgring 8)
Nice :P

dan zal de Eaton wel erop zitten :mrgreen:
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit :D
OllieGsi
forum-gebruiker
Berichten: 134
Lid geworden op: 03 okt 2006 11:51
Locatie: Simpelveld

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door OllieGsi »

Hoezo, een Heaton? Neem dan een mooie Bahnbrenner, of een lysholm?
Veel efficienter en duurzamer! En dat geluidje :worship:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door Laagvlieger »

Lysholm! Die gieren zo gaar dat het mooi is :mrgreen:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door Theo Gsi »

zet er dan een vortech op ;)

Die andere dingen zijn troep dinger
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
OllieGsi
forum-gebruiker
Berichten: 134
Lid geworden op: 03 okt 2006 11:51
Locatie: Simpelveld

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door OllieGsi »

Mwa, tussen lysholm en vortech efficientie zit niet gek veel verschil...Lysholm iets boven de 80 en vortech tegen de 80...
Wel leuk zon vortech, geniaal systeem ook: turbo die door riem word aangedreven. Daarnaast zou ik dan liever een echte turbo erop hebben, nog slaggie efficienter...
Gebruikersavatar
EKadett
forum-gebruiker
Berichten: 772
Lid geworden op: 04 sep 2007 23:21
Auto('s): Corsa A C14SE F GSI C18XE
Locatie: huis op een berg

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door EKadett »

als ik dan zo'n aanjager onder mijn kap schroef, dan komt er een koelkast naar beneden door de buurman :mrgreen:
Rob en Leon de GSI Beunhaas team
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2682
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door Haaye »

c18xe is sneller dan c20ne :shutup: :shutup: :shutup:



:mrgreen:
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Gebruikersavatar
EKadett
forum-gebruiker
Berichten: 772
Lid geworden op: 04 sep 2007 23:21
Auto('s): Corsa A C14SE F GSI C18XE
Locatie: huis op een berg

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door EKadett »

haaye schreef:c18xe is sneller dan c20ne :shutup: :shutup: :shutup:



:mrgreen:
STFU :shutup:
Rob en Leon de GSI Beunhaas team
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2682
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Bericht door Haaye »

Hahaha kon het niet laten.. :mrgreen:
Maar heb wel macaroni sruitstuk. Scheeld ook 34pk.
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Plaats reactie