60 pk als je Euro 98 tankt. Hoogst waarschijnlijk vermogen aan het wiel. Er zijn dus een paar peekaa's kwijt geraakt in de loop der jarenTrompie schreef:wat is fabrieks opgave eigenlijk?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
60 pk als je Euro 98 tankt. Hoogst waarschijnlijk vermogen aan het wiel. Er zijn dus een paar peekaa's kwijt geraakt in de loop der jarenTrompie schreef:wat is fabrieks opgave eigenlijk?
Dat is wel niceRellie opt werk schreef:Lachen man zon testbank! Ik heb vanaf december gelukkig ook beschikking over een 4X4 testbank
Zonder dit gelezen te hebben, heb ik exact gedaan wat jij hier schrijft!Laagvlieger schreef:100% zeker de injectoren.
Even de stekkers eraf halen en dan even 12 volt op elke injector tikken.
Dan moet je ze duidelijk horen tikken. Hoor je dat niet dan zit hij vast.
Wat kun je doen:
Injectoren eruit halen.
Met carburateurreiniger beetje schoonmaken.
Dan met dat je er 12 volt op hebt staan voorzichtig de injector een tik geven...NIET op de nozzle!!
Als je dat paar keer doet komen ze vaak wel weer los!
vooral horen zeker?pascal1109 schreef:Ik heb het blok vandaag zien en horen lopen
Waarschijnlijk omdat hij wat rijk loopt wegens het ontbreken van de lambda.Astrid_fahrer schreef:Hoe kan t dat er zoveel vlammen uit de poorten komen dan? of is dit juist waarom een blok wat tegendruk van een uitlaat nodig heeft?
Klopt idd. Je ziet ze soms wel is recht staan, maar hoe ze daarmee aan het beunen geweest zijn, dat wil ik niet weten. Want je bak komt dan ook niet meer uit. Kortom: scheef is goedRedBill schreef:In een voorwiel aangedreven wagen zijn ze ook altijd naar voren gekanteld. Logisch dus dat ze bij achterwielaandrijvers ook gekanteld zijn, maar dan opzij...
inderdaad, als ze van boven scheef staan, staat de carterpan recht, logisch gevolg is dan dat als je een C ziet waarvan het kleppendeksel recht staat, dat de carterpan dan scheef hangt, wat ten eerste gevaarlijk is voor drempels (één kant staat verder naar beneden dan de bedoeling is) en ten tweede die carterpan aan één kant nauwelijks speling heeft tot het stuurhuis. Ook je rubbers op de motorsteunen zijn dan van ongelijke grootte waardoor die bevestingingen ook altijd scheef zitten, waardoor het geheel wat breekbaarder wordt. Daarnaast zit dan ook je versnellingsbak wat gekanteld waardoor ten eerste die steun daarvan scheef zit en ten tweede je pook een stuk boven de passagiersstoel hangt in de 5de versnelling. Bij de 1200 Kadettjes heb je met die methode ook nog eens kans dat je je hele tunnel moet verbouwen omdat de bak scheef hangt en daardoor niet in de tunnel past. Het is allemaal aan te passen natuurlijk op verschillende manieren. Maar eigenlijk "horen" de motoren dus daarom scheef te staanpascal1109 schreef:Klopt idd. Je ziet ze soms wel is recht staan, maar hoe ze daarmee aan het beunen geweest zijn, dat wil ik niet weten. Want je bak komt dan ook niet meer uit. Kortom: scheef is goedRedBill schreef:In een voorwiel aangedreven wagen zijn ze ook altijd naar voren gekanteld. Logisch dus dat ze bij achterwielaandrijvers ook gekanteld zijn, maar dan opzij...