Paar kleine probleempjes

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markgsi20
forum-gebruiker
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 jun 2009 14:48
Locatie: Vorden (Achterhoek)

Paar kleine probleempjes

Bericht door markgsi20 »

hallo mede GSi Liefhebbers.

Ik heb een paar probleempjes met auto.

ik heb via marktplaats een sebring uitlaat gekocht, nu blijkt dat de binnendiameter van de einddemper een stuk groter is dan mijn eindpijp.. ( speling op de buis ) Is dit erg? want hij blaast nu wel valse lucht.. :roll:

En mijn acculampje brand heel zwak in mn dashboard en mijn kachel wordt niet warm.. nouja bij de passasierskant wel en als ik een rondje rijdt met mn auto.. en zet hem stil en laat em stationair lopen.. dan pas loopt de temp. meter omhoog naar de 90graden en dan blaast ie pas warme lucht.. heel vreemd

Bij voorbaad dank voor jullie reacties
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2692
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: Paar kleine probleempjes

Bericht door Haaye »

Hee hallo,

Dat je eindpijp niet goed past is opzich niet erg schadelijk. Maar je uitlaat lekt nu wel. Dus het zal niet echt mooi klinken. En het is afkeur voor de apk. Ook heb je kans dat je demper zo los gaat zitten dat ie er af valt. Je kan bij sommige automateriaalzaken wel van die verlopen krijgen. Dan past ie goed!

En je acculampje kan volgens mij je dynamo zijn. Het is vaak een teken dat de accu niet goed meer word bijgeladen. Slippend v-snaar zou ook de boosdoener kunnen zijn.

En dat je kachel niet warm word ben ik voor 99% zeker dat je thermostaat stuk is!!!

Succes
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Gebruikersavatar
GSI 8V freak
forum-gebruiker
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 aug 2007 20:45
Locatie: Uden

Re: Paar kleine probleempjes

Bericht door GSI 8V freak »

Voor je uitlaat heb je een soort van blikken opvulstuk, is een stukje pijp wat je eromheen kunt klemmen, van blik.

Je acculampje is volgens mij een kapotte of bijna kapotte dynamo.
En dat temp verhaal is waarschijnlijk kapotte thermostaat.

Bij mij was hetzelfde verhaal , na vervangen van thermostaat was het probleem over, alleen blijf nu NOG de temp meter in het blauw, en als ik stil sta loopt ie op. Binnenkort een keer nieuw draadje trekken.
Gsi C20NE
airwolf99
forum-gebruiker
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 apr 2008 11:09
Locatie: damwoude
Contacteer:

Re: Paar kleine probleempjes

Bericht door airwolf99 »

als ik het mis heb moet iemand dat maar even zeggen, alleen dat acculampje dat probleem is al wel eens vaker voorgevallen(ik heb het zelf ook al heel lang) en volgens mij werd er toen verteld dat een diode achter het tellerhuis stroom kan lekken waardoor dit lampje een beetje oplicht. vandaar ik nooit en andere dynamo heb gehaald en riij er min al een jaar mee.
laagvlieger weet dit wel volgens mij heb ik dit een keer bij hem in een topic gelezen. dus 28 maar even met het halen van een andere dynamo.
je bent wild en je jongt wat, 1400>1800 16V!
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Re: Paar kleine probleempjes

Bericht door gurdi »

inderdaad dan brandt ie ook zwak
astra heeft te lang geduurt
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2692
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: Paar kleine probleempjes

Bericht door Haaye »

Oww ja en als je ee nieuwe thermostaat haalt, wel een orginele GM kopen! Ik heb al 2 van die imitatie dingen versleten. Die gingen na een jaartje weer stuk.

Rij nu een half jaar met orginele thermo, kun je echt merken die werkt veel beter. Meter staat na 5 min rustig rijden gelijk op bedrijfstemp. Met die imitatie moest ik wel een kwartier rijden voordat ie uit het blauwe was.
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Gebruikersavatar
appie
forum-gebruiker
Berichten: 210
Lid geworden op: 08 aug 2008 23:48

Re: Paar kleine probleempjes

Bericht door appie »

Toen je bij mij wegging slipte je riem wel extreem hard.
Als je dat riempje even strakker zet ben je ervan af
Plaats reactie