Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Declain
forum-gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:53
Locatie: Ede

Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Bericht door Declain »

Je kent het misschien wel..autotje parkeren, boodschappen doen voor moeders terugkomen en je voorkant aan puin, met bijbehorende achterlichtglas enz. enz.


dit gebeurd mij een klein halfjaar terug waar ik foto's van had maar niet meer heb (telefoon kwijt enzo)

Ik moest toen nieuwe motorkap halen, en dus gelijk een GSi gepakt, en een nieuwe Grill, dus meteen rieger gedaan, en mijn spatscherm was helemaal krom...kosten schadebedrijf.. 1600,- zonder de nieuwe set Angeleyes die toenertijd ong 230,- kostte.

Zon gierige krent als ik ben, heb ik mijn motorkap laten spuiten bij mijn goede collega apache spuiter bij de luchtmacht :P, grill met den spuitbus, en sinds 2 dagen nu zelf mijn scherm ook gespoten, daar heb ik nou wel foto's van:


alles beetje gaar:


Afbeelding


meteen dat ecotec kapje meegespoten, haha

Afbeelding

en een nieuwe modderkuip er meteen in:

Afbeelding


Eindresultaat:

Afbeelding


Afbeelding


dus voor ongeveer 300 euro heb ik ook best redelijk resultaat.

En ik hoop hier ook snel wat over mijn nieuwe riegerspul neer te zetten, want het duurt mij allemaal veel te lang :(
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Bericht door oenatje »

toch goed gelukt zo te zien.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9318
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Bericht door RedBill »

Zo op de foto's te zien niet onaardig gelukt!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Bericht door Kakashi »

idd best netjes gedaan.
En dat voor een knikkerbus.
Gebruikersavatar
Syl-Astra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 830
Lid geworden op: 21 nov 2007 19:00
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Bericht door Syl-Astra »

Kakashi schreef:idd best netjes gedaan.
En dat voor een knikkerbus.
Ziet er idd best wel weer netjes uit :wink:


@ Frank
Sorry even off topic:
wat een gave foto van je kat :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Bericht door Kakashi »

Syl-Astra schreef:
Kakashi schreef:idd best netjes gedaan.
En dat voor een knikkerbus.
Ziet er idd best wel weer netjes uit :wink:


@ Frank
Sorry even off topic:
wat een gave foto van je kat :mrgreen:
:D Dank je.

Hij lag net in zn nieuwe bedje. En was nogal moe blijkbaar.
Maakte de foto precies op het goeie moment.
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Bericht door Tim82 »

Goed werk! Ik ga ook lekker met de spuitbus aan de slag, heb geen concourswagen en daar issie ook niet voor bedoeld.

Hoe is het precies gedaan? Hoe heb je het voorbewerkt, schuurpapier, grondlak, hoeveel lagen, blanke lak, polijsten enz.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Bericht door GSI Racer »

FFtjes off-topic:

Had even een vraagje over je EGR, heb je die zelf eraf gehaald, of zat die er niet op?
Zo ja, hoe heb je die gaten op je uitlaatspruitstuk dicht gemaakt?? :oops:

Thnks :opel:
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
Declain
forum-gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:53
Locatie: Ede

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Bericht door Declain »

Tim82 schreef:Goed werk! Ik ga ook lekker met de spuitbus aan de slag, heb geen concourswagen en daar issie ook niet voor bedoeld.

Hoe is het precies gedaan? Hoe heb je het voorbewerkt, schuurpapier, grondlak, hoeveel lagen, blanke lak, polijsten enz.
Licht opgeschuurd, daarna met terpetine helemaal afgenomen, laten drogen (duurt niet zo lang), hele bus metaalprimer erop (wit), 3 lagen kleur (spuiten -> drogen -> spuiten -> enz), en ongelovelijk veel lagen blanke lak (spuiten -> drogen -> spuiten -> enz), dag laten zitten en een koude nacht laten meemaken, en dan beetje polijsten.





GSI Racer schreef:FFtjes off-topic:

Had even een vraagje over je EGR, heb je die zelf eraf gehaald, of zat die er niet op?
Zo ja, hoe heb je die gaten op je uitlaatspruitstuk dicht gemaakt?? :oops:

Thnks :opel:

euhhh......weet ik niet..:shutup:
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Bericht door GSI Racer »

Declain schreef:
Tim82 schreef:Goed werk! Ik ga ook lekker met de spuitbus aan de slag, heb geen concourswagen en daar issie ook niet voor bedoeld.

Hoe is het precies gedaan? Hoe heb je het voorbewerkt, schuurpapier, grondlak, hoeveel lagen, blanke lak, polijsten enz.
Licht opgeschuurd, daarna met terpetine helemaal afgenomen, laten drogen (duurt niet zo lang), hele bus metaalprimer erop (wit), 3 lagen kleur (spuiten -> drogen -> spuiten -> enz), en ongelovelijk veel lagen blanke lak (spuiten -> drogen -> spuiten -> enz), dag laten zitten en een koude nacht laten meemaken, en dan beetje polijsten.

Dus niet zelf gedaan :mrgreen:



GSI Racer schreef:FFtjes off-topic:

Had even een vraagje over je EGR, heb je die zelf eraf gehaald, of zat die er niet op?
Zo ja, hoe heb je die gaten op je uitlaatspruitstuk dicht gemaakt?? :oops:

Thnks :opel:

euhhh......weet ik niet..:shutup:
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11175
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Bericht door Laagvlieger »

Een GSi heeft geen EGR.
Das af fabriek zo.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Declain
forum-gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:53
Locatie: Ede

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Bericht door Declain »

Laagvlieger schreef:Een GSi heeft geen EGR.
Das af fabriek zo.


ik heb geen GSi, ik weet niet of dat veel anders is,

ik heb een c18xel ecotec

ik weet niet of dat anders is..


originele motorcomp.\

http://img134.imageshack.us/i/08052009267.jpg
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11175
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Bericht door Laagvlieger »

C18XEL is een laagvermogens motor (daar staat die L voor).
Zit niet in een GSi.
Maar nu GOK ik dat de C motor geen EGR heeft.
Heeft ie dat wel dan kan dat ook zomaar. Je foto werkt niet in elk geval.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Declain
forum-gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:53
Locatie: Ede

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Bericht door Declain »

Laagvlieger schreef:C18XEL is een laagvermogens motor (daar staat die L voor).
Zit niet in een GSi.
Maar nu GOK ik dat de C motor geen EGR heeft.
Heeft ie dat wel dan kan dat ook zomaar. Je foto werkt niet in elk geval.


dat weet ik niet,

en dat laagvermogens motor vind ik niet leuk om te lezen :(

ik heb wel 10 pk minder als de 18xe
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Bericht door Matt »

Dat is dus het lager vermogen :lol:
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Declain
forum-gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:53
Locatie: Ede

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Bericht door Declain »

Matt schreef:Dat is dus het lager vermogen :lol:

haha helaas wel ;)

is dat ecotec, want ik las ergens dat veel mensen het ecotec de schuld gaven maar dat was het niet ofso


Wikipedia schreef: De eerste echte Ecotec motor die General Motors op de markt bracht was de C18XE, een 125 pk sterke 1,8 liter motor met 16 kleppen technologie. De motor uit de Family 1 zou vanaf 1993 de 2 liter met 8 kleppen C20NE uit de Family II gaan vervangen. De C18XE was onder andere uitgerust met EGR (Exhaust Gas Recirculation) uitlaatgas recirculatie technologie. Door een deel van de uitlaatgassen terug te voeren naar de cilinder werd de inlaatgastemperatuur omhoog gebracht, waardoor een betere verbranding van het mengsel werd bereikt. Hierdoor nam de uitstoot van schadelijke gassen af.

Reputatie

Het label Ecotec heeft in Nederland doorgaans geen goede naam. Voor het overgrote deel is dit te wijten aan onderbuikgevoel. Toen in 1995 de 150 pk sterke C20XE 2.0 16V werd vervangen door de X20XEV 2.0 16V motor met "slechts" 136 pk werd die daling van het vermogen onterecht toegeschreven aan de Ecotec technologie. Toen de X20XEV technisch gezien ook nog eens minder betrouwbaar bleek te zijn dan zijn voorganger drukte dat een enorme stempel op de beeldvorming. Tegenwoordig heeft GM echter 2-liter motoren met Ecotec technologie die tot 240 PK gaan, en uitstekende prestaties en betrouwbaarheid hebben.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11175
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Bericht door Laagvlieger »

Neej heeft er niets mee te maken.
Ecotec slaat meer op het fabricageproces van de motor, dat milieuvriendelijker gebeurd.

EGR en dergelijke zat ook op een aantal NIET Ecotec motoren, bv de C18NZ, X16SZR, Z16SE.
En die motoren zijn misschien nog wel zuiniger dan een Ecotec blok.

Jouw motor is verders exact hetzelfde als een C18XE. Alleen staat bij jou een L erachter wat voor laag vermogen staat.
Ze hebben bij jou enkel de software verandert en volgens mij zit er ook een andere nokkenas in dan een GSI.
De reden daarvoor is om een fijner rijdende auto te krijgen. Iemand die geen GSi koopt hoeft geen motor die je ver doortrekt.
Daarom hebben ze het vermogen verlaagd waardoor de trekkracht gelijkmatiger uitgesmeerd wordt zodat je de auto wat meer schakellui kan rijden zeg maar.

Alleen het kost je een paar pk idd....
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Declain
forum-gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:53
Locatie: Ede

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Bericht door Declain »

ik heb dubbele nokkenassen, kun je daar wat uitveranderen?

en is die software ook te veranderen?



of moet ik gewoon een GSi aan gaan schaffen :roll:
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Bericht door GSI Racer »

Declain schreef:ik heb dubbele nokkenassen, kun je daar wat uitveranderen?

en is die software ook te veranderen?



of moet ik gewoon een GSi aan gaan schaffen :roll:
Gooi er gewoon een C20XE in :mrgreen:
Moet wel lukken als je een beetje handig bent en fatsoenlijk materiaal hebt 8)
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
Declain
forum-gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:53
Locatie: Ede

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Bericht door Declain »

ik heb mij laten vertellen dat effe makkelijk erin eruit zou zijn omdat alle punten hetzelfde waren...

maarja, dat is het nooit
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9318
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Bericht door RedBill »

Motorswap komt altijd net wat meer bij kijken dan op het eerste gezicht lijkt. Uitlaatlijn, gaskabel, stekkertjes die net iets anders zijn, oliekoelertje etc. etc.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Bericht door GSI Racer »

Das wel waar ja, maar als je er echt voor wilt gaan..... :mrgreen:
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
Declain
forum-gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:53
Locatie: Ede

Re: Parkeerschade met den ouden spuitbus gefixed

Bericht door Declain »

hij is nu iig kapot :evil: :evil: :evil:
\
morgen naar garage en ik denk heeeeeeeeel veeeeel knaken betalen
Plaats reactie