Bart(astra) schreef:Je moest eens weten hoeveel auto's er rondrijden met zwarte vaak nooit ververste remvloeistof... doen ze bij de beun of kwikfit etc niet aan...
ik werk zelf bij de kwikfit
maar ik moet even er bij zeggen dat elke APK klant word er gekeken of de remvloeistof niet goed is, zoniet dan word het voorgelegd en ook uitgelegd waarom het ververst moet worden. en dan nog ook bij grote beurt, kleine beurt, zomer beurt en winterbeurt. dus ik weet niet waar jij vandaan haalt dat het niet gedaan word bij ons?? we doen toch zeker 2-4 auto's per week bij ons
btw remvloeistof test apperaat kijkt bij ons kijkt naar het gehalte vocht wat er in zit
en trouwens hoe ik zelf altijd remvloeistof ververs.
van te voren even streepje zetten waar het remvloeistof zit. zodat je strax niet je remblokken gaat vervangen en zuiger terug drukt dat de remvloeistof er uit loopt.
1. rem reservoir gedeeltelijk leeg zuigen( altijd een laag in laten zitten zoals niels al zei kun je de het rembekrachtiger beschadigen)
2. een remvloeistof bijvul reservoir er boven op schroefen zodat als je gaat verversen er 100% zeker van bent dat je genoeg vloeistof hebt
3. hij hebben bij het vacuum apperaat een slang dat net zolang is als een gemiddelde auto. de slang laat ik altijd hellemaal vol zuigen door het vacuum apperaat en dan iets langer aanhouden.
4. bij elke positie die je leeg haalt eerst zorgen dat alle lucht uit de zuiger is. de vacuum slang er af halen en wachten totdat het aanhoudelijk begint te druppelen dit een paar seconden (10-15) aanhouden zodat je zeker weet dat je geen lucht in het systeem hebt zitten. de nippel nu dicht draaien en naar de volgende.
5. ik begin zelf altijd ra zover mogelijk van het reservoir vandaan. dan la , rv en lv
chris