Achterbumper vastzetten...

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
GsiDenHaag
forum-gebruiker
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 sep 2005 15:49
Locatie: den haag

Achterbumper vastzetten...

Bericht door GsiDenHaag »

Nou het onderwerp zegt het al...

Me auto is dus teruggekomen van de spuiter , en natuurlijk is het zijn taak maar goed ik zal nog wel meer kleine dingetjes tegen komen...

Het probleem is : Als je dus de achterbumper hebt zit er aan de kant van kofferbak zit het goed vast...
Maar aan de zijkanten dus aan de kant van de wielen kan je dus een stukje van de carroserie aftrekken hij blijft wel goed vastzitten

IK heb het al geprobeert met dubbelzijdige tape mja dat helpt niet veel haha

Het is een rieger infinity bumper maar de orginele kunstofrand zit nog op de bovenkant van de bumper ,
nou zit er wel een omslag rand aan dus ik dacht zelf aan kitten met 2 componenten kit want t kunstof van de rand moet wel hechten op t plaatwerk van het achterscherm.....

een beetje lange uitleg maar goed ben een beetje lang van stof op ze tijd haha :oops:
Astra gsi Tailgate c20xe bj 1995
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9303
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Achterbumper vastzetten...

Bericht door RedBill »

Foto's zouden enorm helpen denk ik.

Maar even voor wat ik je zo al kan vertellen: Aan de zijkanten hoort de achterbumper in de wielkasten met twee parkers te worden vastgezet. In de originele achterbumper zitten hiervoor aan beide zijden twee licht flexibele bevestigingspunten. Die zitten aan het binnenwerk van de bumper. Als die goed vast zitten is de zijkant van de bumper niet meer naar buiten te trekken.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
GsiDenHaag
forum-gebruiker
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 sep 2005 15:49
Locatie: den haag

Re: Achterbumper vastzetten...

Bericht door GsiDenHaag »

Je bedoelt dus , in t ronde stukje of het rechte stuk die zegmaar deel uit maakt van de achter wielkast

zou je misschien een foto ervan willen maken

gr stefan
Astra gsi Tailgate c20xe bj 1995
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Re: Achterbumper vastzetten...

Bericht door gurdi »

bij je lekbakjes ergens.

als je in je wielkast rechts achter kijkt. en dan zit die links om het hoekje zeg maar.

kunt misschine wel een gaatje voor een schroefje vinden met een lamp en een spiegel eventueel
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
QuerulouS
forum-gebruiker
Berichten: 453
Lid geworden op: 25 apr 2007 00:12

Re: Achterbumper vastzetten...

Bericht door QuerulouS »

als je gaat kitten, dan moet je industrieele kit nemen van de carrosseriebouwwereld. Een maatje van mij werkt aan vrachtauto's en heeft witte constuctiekit, en dat is echt meesterlijk spul. (ben naam kwijt, maar je moet geen gamma zooi gaan halen.)
C20NE
GsiDenHaag
forum-gebruiker
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 sep 2005 15:49
Locatie: den haag

Re: Achterbumper vastzetten...

Bericht door GsiDenHaag »

hahaha ik wou echt naar de gamma gaan zouden ze t niet hebben biij een auto speciaal zaak ?

Okeej dus eigenlijk als je de riegerbumper hebt zit een btj in t midden of boven aan 2 schroefgaatjes ?
Astra gsi Tailgate c20xe bj 1995
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: Achterbumper vastzetten...

Bericht door Roy 2.0 16v »

Bij een originele bumper heb je bij je achterwiel vanuit die wielkast, 2 boutjes per kant nodig om vast te zetten
zowel op je auto, als op een normale bumper zie je die bevestigingen zitten, waar je een schroefje doorheen moet draaien bij montage..

je hebt je bumper er nog niet op dus je ziet toch op je auto zo de originele bevestigingsgaatjes en clips zitten ? ? ? ?

Als die rieger dat niet heeft moet je wat verzinnen, dus of de originele beverstiging namaken / van een normale bumper afzagen en op je rieger plakken
of in de weer met kit en goed aandrukken met een handoek tegen je bumper en een steen ertegen voor een nachtje.

Laat die creatieve gedachten eens losgaan :P
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
GsiDenHaag
forum-gebruiker
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 sep 2005 15:49
Locatie: den haag

Re: Achterbumper vastzetten...

Bericht door GsiDenHaag »

opgelost gwn 2 parkers op de resterende 2 open bevestigingspunten :D
Astra gsi Tailgate c20xe bj 1995
Plaats reactie