volgens mij kon je de twee kabels van de indicator(stekker) met elkaar verbinden om de eventueel de fout weg te krijgen??
Is het verder ook na te meten?? zit er een spanning op??of een bepaalde weerstand
Verder gaan de kabels in een draadboom. Heeft iemand daar een schema van waar deze heen gaan?? staan deze in serie met de andere kant??
tweede vraag:
Is er een manier om schokdempers los te testen of ze goed zijn??
Of is het zo dat je visueel op lekkage/beschadigingen.
Hoor graag van jullie,
Greetz
S
en no dit is geen
Nieuwe smilies zie ik ineens..
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
denk niet dat iemand een scheama hierva heet.
kunt doorlussen gaat melding weg ligt het aan je sensor of je remvoering die op is gaat het niet weg heb je een kabelbreuk. denk ergens naar je boordcomputer? of naar je ecu dan
ik heb nieuwe maar gebeurt niks... en wilde checken of dit een zoek methode was.. heb hem alleen op de ene gezet.. moet ik verder zoeken bijde andere of er is een draadbreuk..
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
suaver schreef:Tja kan het niet vinden met zoeken.
volgens mij kon je de twee kabels van de indicator(stekker) met elkaar verbinden om de eventueel de fout weg te krijgen??
Is het verder ook na te meten?? zit er een spanning op??
Verder gaan de kabels in een draadboom. Heeft iemand daar een schema van waar deze heen gaan?? staan deze in serie met de andere kant??
Ze werken met een stroomkring. Wanneer die wordt onderbroken krijg je een melding op je BC. Er is dus inderdaad een bepaalde spanning aanwezig en daardoor loopt er normaal gesproken een stroompje.
Staan voor zover ik weet niet in serie, maar parallel. Volgens mij is namelijk met de tech te bepalen of links of rechts kapot is, maar dat weet ik niet zeker.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Ok zal ik de andere kant is meten wat voor spanning daar op staat.
Op de enekant staat iig geen spanning.
thank you all voor de info.
Ik weet trouwens niet wat normaal is dealer had ze niet zo snel heb ik ze van een automaterialenzaak gehaald toch nog €26/st. vind ik toch nog prijzig.
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
Heb een schema gevonden.
Stond gewoon in de VRAAGBAAK!!
Mijn vraag is nu, weet iemand waar "x20" zit??
weet niet of een 16V zelfde schema heeft gaat bij mij om een c20ne
En voor mij gat het om j 38 en j 40 voor de remindicatoren.
Zo te zien staan ze in serie.
Over de rechter indikatoren staat trouwens wel 12V
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
suaver schreef:
volgens mij kon je de twee kabels van de indicator(stekker) met elkaar verbinden om de eventueel de fout weg te krijgen??
L*L
Fiks je sensoren, of laat hem erin staan bij andere remmen, is cult
Anders maken man, is vet. Doorverbinden is voor heaumeaaaux.
Overigens domste Opel systeem ooit, ja we onthoofden de sensoren zodat je nieuwe moet kopen, want erna zijn je blokken op. Ja dat hoor ik zelf ook wel tegen die tijd.
Plug jonge..
Ik zoek de draadbreuk maar wist niet waar deze naartoe gaan...en wist niet wat voor spanning er eventueel op hoort te staan.
weet nu veel meer
Als je terug leest kun je lezen dat ik al twee nieuwe sensoren heb.
En nu eventueel kan meten of de spanning bij de ID misschien wel klopt en de id Fu"#_ upped is. en anders kabeltje trekken...
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
suaver schreef:
volgens mij kon je de twee kabels van de indicator(stekker) met elkaar verbinden om de eventueel de fout weg te krijgen??
L*L
Fiks je sensoren, of laat hem erin staan bij andere remmen, is cult
Anders maken man, is vet. Doorverbinden is voor heaumeaaaux.
Overigens domste Opel systeem ooit, ja we onthoofden de sensoren zodat je nieuwe moet kopen, want erna zijn je blokken op. Ja dat hoor ik zelf ook wel tegen die tijd.
hey, en als je nou een calibra turbo systeem monteerd, welke sensors moet je dan hebben? van de calibra of gewoon van een astra gsi?