Hey, ik ben Mark
- marklukassen
- forum-gebruiker
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 04 mar 2009 19:57
- Locatie: Gelderland / 's-Heerenberg
- Contacteer:
Hey, ik ben Mark
Hallo,
Mijn naam is Mark Lukassen en ben 18 jaar. Ik woon in de Achterhoek (Gelderland) in de stad 's-Heerenberg. Ik ben altijd al gek geweest op auto's vooral op de Amerikaanse muscle car: Ford Mustang. Dit is mijn droom die later (hopelijk!) werkelijkheid wordt. Toen ik 13 was ben ik begonnen met werken bij een Autogarage in Gaanderen (Gelderland) waar mijn Pa ook werkt als monteur. Deze zijn gespecialiseerd in VW, Audi, Seat en Skoda. Ik werk er nog steeds op elke zaterdag. Wat ik voornamelijk doe is auto's schoonmaken en poetsen. Verder werk ik er ook in vakanties om te helpen in de garage met APK's, beurten etc.
Omdat me Pa zaterdags voor zich zelf werkt mocht ik altijd in me 'jongere jaren' van 's-Heerenberg naar Gaanderen rijden. Dit is ongeveer 14km. Als een klein onnozel dwergje was ik natuurlijk superblij dat ik dit mocht. De verkoper bij ons beloofde me dat als ik 18 was en me theorie en praktijk gehaald had ik voor een paar honderd euro de leenauto wel mocht kopen. Als ik het me nog goed herinner is dit een VW polo 1.6 16v. Natuurlijk moest er dan wel wat aan gebeuren enzo maar toch.. Ik was 14 en de gedachte eraan... een ''eigen auto''.. Dit kon ik gewoon niet geloven.. Toen ik 17 werd vroeg ik aan de baas of de polo nog steeds beschikbaar was en hij knikte ja. De week erna toen ik samen met me pa op het werk kwam stond er een donker rode opel astra f op de parkeerplaats. Ik had er verder niet naar omgekeken omdat hij er zo bij stond.
Opel Astra F Hatchback | 1995
Motorcode : C14NZ
Toen de hele ''crew'' de nodige koffie naar binnen gewerkt had gingen ze aan het werk en vroeg ik wat ik moest doen. Hij zei ga die astra maar wassen. Ik pakte de sleutels en stapte in. Ik reed naar de was plaats en kwam erachter dat hij heel lekker en soepel stuurde en dacht bij mezelf: zo en nu eens kijken of deze roest heeft . En tot me verbazing, helemaal hard. Niets geen roest. Ik dacht: wow.. hmm dan moet er wel iets anders mee aan de hand zijn.. Het gekke was dat ik zo niets kon vinden. Alles deed het en alles was netjes in orde met deze astra. Toen ik hem de garage inreed zei de verkoper: wat vind je van deze auto dan? Ik keek hem aan en lachte. Als ik een auto ga kopen zal het toch zeker geen astra zijn... Hij keek me aan en zei zachtjes: deze Opel is 100x beter dan die volkswagen polo die buiten staat.. Ik werd er stil van en zei: Maar hoe dan? Astra's zijn toch meestal roestig? Waarop hij antwoordde: Nou deze niet. Ik vroeg of deze de showroom inging en voor hoeveel hij te koop zou staan. Hij kwam inderdaad in de showroom te staan en wel voor 2250 euro! Ik zei gelijk nou dan blijf ik wel bij me polo van een paar honderd. De verkoper liep naar me pa toen fluisterde wat en kwam toen naar mij. Hij fluisterde in me oor dat ik deze mocht kopen voor ongeveer 700 euro.. Ik keek hem aan..en dacht: ............ crap! wat een prijs!:shock: toen keek ik naar me pa die achter de verkoper knikkend stond te springen in de vorm van DOE HET! Ik vroeg dus of hij even op de brug mocht om te kijken of hij van onder ook strak en hard was. En dat was hij. Er zat een compleet nieuwe uitlaat op van voor naar achter. had net een grote beurt gehad en een APK en was er veilloos doorheen gekomen en alles zag er strak uit van onder! Ik zei tegen de verkoper dat ik het er thuis even met pa over zou hebben. Me pa zei: koop die astra maar. Die is perfect in orde. Alles werkt eraan en is perfect in staat. Aan die polo zitten zeker wat uren plaatwerk in om hem strak te maken en niet alles werkt eraan.. Na een nachtje geslapen te hebben had ik besloten om de Astra te kopen !!!
Toen ik zaterdags weer naar het werk ging vertelde ik dat ik de astra wou kopen. Omdat ik net 17 was en student was besloten we de auto op naam van me mam te zetten zodat het heeeel wat eurotjes in de maand scheelt. Natuurlijk weet ik ook dat ik zo geen no-claim opbouw etc.. but Who cares! Ik heb diezelfde dag gelijk andere velgen eronder gezet. Dezent F 15". Ook heeft de magazijnbeheerder een sportfilter van een Mini ''gesponserd'' voor me waardoor de sportuitlaat en hele mooie diepe brom krijgt die ik er ook die dag onder gegooid heb
de astra zag er na een dagje al zo uit
Ik was helemaal gelukkig.
Toen brak het moeilijkste jaar aan.. wachten tot ik 18 werd en voor me rijbewijs aan de gang kon en eindelijk legaal kon rijden .. Toen ik 18 werd op dezelfde dag theorie gehaald en binnen anderhalve maand tijd met 13 lessen en het examen geslaagd voor me rijbewijs .
Sindsdien heb ik me veel meer verdiept in het astra f en gsi gebeuren verdiept en heb ik besloten om er een project van te maken. Omdat ik sleutelen erg leuk vind ga ik mijn astra f ombouwen naar een GSI en uiteindelijk ook een c20xe erin leggen. Ik ben onderhand ervan op de hoogte dat dit veel geld gaat kosten maar ja.. Leuke dingen kosten meestal veel geld..maar ik weet zeker dat het vast wel gaat lukken
ik zal binnen kort een topic starten in projecten
Zoo een heel verhaal haha !!
Owja!!! ik zal mijn uiterste best doen zoveel mogelijk foto's te plaatsen!!!!!!
De astra ziet er momenteel zo uit:
Groetjes Mark!
Mijn naam is Mark Lukassen en ben 18 jaar. Ik woon in de Achterhoek (Gelderland) in de stad 's-Heerenberg. Ik ben altijd al gek geweest op auto's vooral op de Amerikaanse muscle car: Ford Mustang. Dit is mijn droom die later (hopelijk!) werkelijkheid wordt. Toen ik 13 was ben ik begonnen met werken bij een Autogarage in Gaanderen (Gelderland) waar mijn Pa ook werkt als monteur. Deze zijn gespecialiseerd in VW, Audi, Seat en Skoda. Ik werk er nog steeds op elke zaterdag. Wat ik voornamelijk doe is auto's schoonmaken en poetsen. Verder werk ik er ook in vakanties om te helpen in de garage met APK's, beurten etc.
Omdat me Pa zaterdags voor zich zelf werkt mocht ik altijd in me 'jongere jaren' van 's-Heerenberg naar Gaanderen rijden. Dit is ongeveer 14km. Als een klein onnozel dwergje was ik natuurlijk superblij dat ik dit mocht. De verkoper bij ons beloofde me dat als ik 18 was en me theorie en praktijk gehaald had ik voor een paar honderd euro de leenauto wel mocht kopen. Als ik het me nog goed herinner is dit een VW polo 1.6 16v. Natuurlijk moest er dan wel wat aan gebeuren enzo maar toch.. Ik was 14 en de gedachte eraan... een ''eigen auto''.. Dit kon ik gewoon niet geloven.. Toen ik 17 werd vroeg ik aan de baas of de polo nog steeds beschikbaar was en hij knikte ja. De week erna toen ik samen met me pa op het werk kwam stond er een donker rode opel astra f op de parkeerplaats. Ik had er verder niet naar omgekeken omdat hij er zo bij stond.
Opel Astra F Hatchback | 1995
Motorcode : C14NZ
Toen de hele ''crew'' de nodige koffie naar binnen gewerkt had gingen ze aan het werk en vroeg ik wat ik moest doen. Hij zei ga die astra maar wassen. Ik pakte de sleutels en stapte in. Ik reed naar de was plaats en kwam erachter dat hij heel lekker en soepel stuurde en dacht bij mezelf: zo en nu eens kijken of deze roest heeft . En tot me verbazing, helemaal hard. Niets geen roest. Ik dacht: wow.. hmm dan moet er wel iets anders mee aan de hand zijn.. Het gekke was dat ik zo niets kon vinden. Alles deed het en alles was netjes in orde met deze astra. Toen ik hem de garage inreed zei de verkoper: wat vind je van deze auto dan? Ik keek hem aan en lachte. Als ik een auto ga kopen zal het toch zeker geen astra zijn... Hij keek me aan en zei zachtjes: deze Opel is 100x beter dan die volkswagen polo die buiten staat.. Ik werd er stil van en zei: Maar hoe dan? Astra's zijn toch meestal roestig? Waarop hij antwoordde: Nou deze niet. Ik vroeg of deze de showroom inging en voor hoeveel hij te koop zou staan. Hij kwam inderdaad in de showroom te staan en wel voor 2250 euro! Ik zei gelijk nou dan blijf ik wel bij me polo van een paar honderd. De verkoper liep naar me pa toen fluisterde wat en kwam toen naar mij. Hij fluisterde in me oor dat ik deze mocht kopen voor ongeveer 700 euro.. Ik keek hem aan..en dacht: ............ crap! wat een prijs!:shock: toen keek ik naar me pa die achter de verkoper knikkend stond te springen in de vorm van DOE HET! Ik vroeg dus of hij even op de brug mocht om te kijken of hij van onder ook strak en hard was. En dat was hij. Er zat een compleet nieuwe uitlaat op van voor naar achter. had net een grote beurt gehad en een APK en was er veilloos doorheen gekomen en alles zag er strak uit van onder! Ik zei tegen de verkoper dat ik het er thuis even met pa over zou hebben. Me pa zei: koop die astra maar. Die is perfect in orde. Alles werkt eraan en is perfect in staat. Aan die polo zitten zeker wat uren plaatwerk in om hem strak te maken en niet alles werkt eraan.. Na een nachtje geslapen te hebben had ik besloten om de Astra te kopen !!!
Toen ik zaterdags weer naar het werk ging vertelde ik dat ik de astra wou kopen. Omdat ik net 17 was en student was besloten we de auto op naam van me mam te zetten zodat het heeeel wat eurotjes in de maand scheelt. Natuurlijk weet ik ook dat ik zo geen no-claim opbouw etc.. but Who cares! Ik heb diezelfde dag gelijk andere velgen eronder gezet. Dezent F 15". Ook heeft de magazijnbeheerder een sportfilter van een Mini ''gesponserd'' voor me waardoor de sportuitlaat en hele mooie diepe brom krijgt die ik er ook die dag onder gegooid heb
de astra zag er na een dagje al zo uit
Ik was helemaal gelukkig.
Toen brak het moeilijkste jaar aan.. wachten tot ik 18 werd en voor me rijbewijs aan de gang kon en eindelijk legaal kon rijden .. Toen ik 18 werd op dezelfde dag theorie gehaald en binnen anderhalve maand tijd met 13 lessen en het examen geslaagd voor me rijbewijs .
Sindsdien heb ik me veel meer verdiept in het astra f en gsi gebeuren verdiept en heb ik besloten om er een project van te maken. Omdat ik sleutelen erg leuk vind ga ik mijn astra f ombouwen naar een GSI en uiteindelijk ook een c20xe erin leggen. Ik ben onderhand ervan op de hoogte dat dit veel geld gaat kosten maar ja.. Leuke dingen kosten meestal veel geld..maar ik weet zeker dat het vast wel gaat lukken
ik zal binnen kort een topic starten in projecten
Zoo een heel verhaal haha !!
Owja!!! ik zal mijn uiterste best doen zoveel mogelijk foto's te plaatsen!!!!!!
De astra ziet er momenteel zo uit:
Groetjes Mark!
''Me and my car may not look like much.. But we are pro at pretending to be ninja's!''
-
- Moderator
- Berichten: 7833
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Hey, ik ben Mark
Welkom hier en wat een episch verhaal zeg. Wel leuk om te lezen
En foto's erbij, precies zoals het hoort en we graag zien hier.
Ben benieuwd naar je toekomstige projecttopic.
En foto's erbij, precies zoals het hoort en we graag zien hier.
Ben benieuwd naar je toekomstige projecttopic.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Hey, ik ben Mark
welkom , mooi verhaal
wens je veel suc6 met alles
wens je veel suc6 met alles
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Hey, ik ben Mark
Welkom hier !
Grappig dat je van de vw-groep toch naar een opel bent gegaan.
Goede keuze !!
Grappig dat je van de vw-groep toch naar een opel bent gegaan.
Goede keuze !!
Re: Hey, ik ben Mark
welkom op agc mark, veel plezier hier,
leuk verhaal...
leuk verhaal...
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Hey, ik ben Mark
Welkom!!!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Hey, ik ben Mark
welkom op het forum !
Re: Hey, ik ben Mark
Hey, Welkom
Leuk verhaal zeg hehe Suc6 met je plannen (Ben benieuwd)
Leuk verhaal zeg hehe Suc6 met je plannen (Ben benieuwd)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9304
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Hey, ik ben Mark
Heeej, van Harte welkom! En als er hier een prijs zou worden uitgeloofd voor het mooiste introductieverhaal zou jij em zeker winnen! Goede binnenkomer, leuk geschreven. Het enthousiasme straalt er vanaf.
Je bent in ieder geval naar de goede plaats gekomen voor de ondersteuning bij je project! Veel succes, en als je vragen hebt, dan gerust stellen.
Je bent in ieder geval naar de goede plaats gekomen voor de ondersteuning bij je project! Veel succes, en als je vragen hebt, dan gerust stellen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Hey, ik ben Mark
Welkom en succes met je astra!
Re: Hey, ik ben Mark
Welkom! Leuk verhaal inderdaad.
Mijn advies; ga eerst even lekker 3 jaar rondkachelen met deze auto met originele motor. Koop alleen onderdelen die je ook op een F GSI kan overzetten. Dan koop je op je 21e een echte Astra GSI, dat bespaart je zoveel tijd en geld. Het gaat niet alleen om een C20XE, maar de bak, aandrijfassen, fusees, interieur, plaatwerk (spuitkosten!) enz enz. Je kan dan meteen je al verzamelde spulletjes overzetten. Eventueel de rest van je huidige Astra als donor gebruiken voor plaatwerk ofzo, als je er tegen die tijd geen zak meer voor krijgt. In ieder geval, veel plezier met je eerste kilometers
Mijn advies; ga eerst even lekker 3 jaar rondkachelen met deze auto met originele motor. Koop alleen onderdelen die je ook op een F GSI kan overzetten. Dan koop je op je 21e een echte Astra GSI, dat bespaart je zoveel tijd en geld. Het gaat niet alleen om een C20XE, maar de bak, aandrijfassen, fusees, interieur, plaatwerk (spuitkosten!) enz enz. Je kan dan meteen je al verzamelde spulletjes overzetten. Eventueel de rest van je huidige Astra als donor gebruiken voor plaatwerk ofzo, als je er tegen die tijd geen zak meer voor krijgt. In ieder geval, veel plezier met je eerste kilometers
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- marklukassen
- forum-gebruiker
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 04 mar 2009 19:57
- Locatie: Gelderland / 's-Heerenberg
- Contacteer:
Re: Hey, ik ben Mark
haha !! dankje wel voor het warme welkom allemaal!!RedBill schreef:Heeej, van Harte welkom! En als er hier een prijs zou worden uitgeloofd voor het mooiste introductieverhaal zou jij em zeker winnen! Goede binnenkomer, leuk geschreven. Het enthousiasme straalt er vanaf.
en wat het enthousiasme betreft.. ik ben helemaal gek op me eigen astraatje
ja tuurlijk!! dat was mijn eigen advies ook al haha!Tim82 schreef:Mijn advies; ga eerst even lekker 3 jaar rondkachelen met deze auto met originele motor.
ik ga ook eerst gewoon in me eigen auto alles rustig 'ontdekken' en kijken wat ik met me 1.4 allemaal kan !! . Ik heb bij me vrienden al vaak zat gezien dat ze een te snelle auto hebben en binnen no-time total los of echt heel veel schade. En gewoon omdat ze de auto niet kennen!! En tsjah dan zitten ze ineens zonder auto... ik heb laatst nog een ongeluk mee gemaakt met een peugeot 106 rallye. Klein en bloedsnel... Die dude had hem gewoon net eem weekje helemaal klaar. Opnieuw gespoten, velgen, lichten, intrieur, bumpers, audio etc etc.. net een week helemaal klaar... al zijn spaargeld zat in die 106 .. neemt die gek savonds de binnenbocht bij een T-splitsting.... Vol tegen een SUV... die 106 was dus gewoon niets meer van over he.. die zat gewoon haast onder de SUV.. Het chassis van de 106 was ook helemaal krom.. Total dus en die SUV had een kleine deuk in de voor bumper Maar zulke dingen zijn echt jammer.. dus ik wil eerst gewoon rij ervaring opdoen in het ''vrije veld '' want ik wil zoiets echt voorkomen.. en vooral dat me astra er zo uit komt te zien als de foto's hieronder...
hier was ik al van op de hoogte en ben ook al bezig met dingen verzamelen !Tim82 schreef:Het gaat niet alleen om een C20XE, maar de bak, aandrijfassen, fusees, interieur, plaatwerk (spuitkosten!) enz enz.
en wat het plaatwerk betreft..... me vader is in zijn jongere jaren auto spuiter geweest bij een autoschade herstel bedrijf in Brummen. We zijn goed bevriend met de baas en ik kan gelukkig bij hem terecht voor het spuiten wat me in de knip echt vet veel scheelt als je snapt wat ik bedoel
Groetjes Mark!!
Owja foto's, foto's, foto's, foto's,
Fotos van dat ongeluk..Toen de ambulance er was, zei de jongen in de 106 dat ie last van zijn nek had.. ( goh hoe kan dat dan?? hmm een 106 rallye koop je niet om rustig te rijden...)
dus moest de brandweer komen om zijn dak eraf te knippen
''Me and my car may not look like much.. But we are pro at pretending to be ninja's!''
Re: Hey, ik ben Mark
leuk introductie verhaal
en succes met je roestvrije astra en misschien dat je een blijvertje bent en ook daadwerkelijk een c20xe gaat rijden
veel plezier en succes gewenst
en succes met je roestvrije astra en misschien dat je een blijvertje bent en ook daadwerkelijk een c20xe gaat rijden
veel plezier en succes gewenst
Re: Hey, ik ben Mark
welkom