Irritatie op de weg

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Laagvlieger »

Zolang ze hun richtingaanwijzers gebruiken en niet nog even snel door rood rijden en hun massa in de strijd gooien :lol: heb ik geen problemen met ze!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Sounddragon »

Mwah, da's een acceptabel eisenpakket :)

De meesten mensen hebben geen problemen met vrachtwagens zolang ze ze niet zien, dus jij valt best mee :lol:

* Soundjuh rijdt ook wel eens door rood, soms is dat handiger als stoppen en in de weg staan :oops:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Mit
forum-gebruiker
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:14
Locatie: Spijkenisse

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Mit »

Diem schreef:Ik irriteer me ook aan bovengenoemde feiten.

Maar ook aan die sukkels met een leasebak die denken dat ze snel zijn :D en denken dat mijn GSi Station traag is :evil:
Dat is ie toch ook? :lol:


Ik weet wel dat een vrachtwagen heel anders op de weg rijdt dan een normale auto. Inhalen vereist al flink wat handelingen met zo'n gewicht ed. dat je dat niet zo 1 2 3 binnen 2 sec. gedaan hebt. Maar ik zie het heel vaak gebeuren als het al druk is op de weg. Dat houdt enorm op als je op een weg van 120 opeens een vrachtwagen voor je krijgt die maar 80 a 90km/u rijdt. En als het nou inderdaad UREN scheelt, maar dat is ook niet zo, tenzij je toevallig helemaal naar rusland oid moet rijden. Over een afstand van 100km met 100km/u doe je er zo'n 1 uur over. Met 150km/u maak je een winst van een kwartier in een uur. En dat is dus pas met een verschil van 50km, waarbij je pas na 400km een uur winst hebt. Met een verschil van hooguit 10km/u zal je dus geen uren eruithalen, maar misschien hooguit een kwartiertje als je geluk hebt als je ver moet rijden..

(ohja.. dit zie je overigens wel vaak die kleinere vrachtwagens doen die enkel door nederland hoeven te rijden. :P)
Gebruikersavatar
Ali-GSI
forum-gebruiker
Berichten: 461
Lid geworden op: 07 dec 2003 23:06
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Ali-GSI »

raymond schreef:
Ali-GSI schreef: AAARGH!!!

Maar als iemand naar mij groot licht opzet op de snelweg dan kunnen ze me wat, dat doen ze 1 keer, 2 keer en de derde keer zien ze mijn remlichten en achterkant van de auto echt dichtbij....
:shock: zou het niet doen als ik achter je rij
want als je op de rem gaat staan als ik achter je rij met de vrachtwagen
en ik moet remmen voor jou heb je wel een probleem
want ik rem 2 keer en bij de 3e keer rem ik niet meer maar geef ik gas
en maak ik van je vectra een astra

en dan draai je zelf voor de schade op :lol:
want ik kan aantonen dat jij zat te kloten omdat ik 2 keer heb moeten remmen voor jou
staat op de tachoschijf
dus pas op wat je doet

heb al een keer een nieuwe renault kangoo tot gort geholpen die ook zat te kloten in duitsland
had hem er dwars voor staan op de autobahn :mrgreen: :mrgreen:
Vrachtwagens heb ik vrij weinig problemen mee, tenzij ze hem echt op het laatste moment er voor gooien. :shock: laats had ik een pool, die gooide ze vrachtwagen naar links terwijl ik er al met de neus naast zat! :shock: ik groot licht op, toeteren enzo, en toen keihard remmen, anders lag de hele neus van de vec eraf.... Das gewoon een kwestie van misbruik maken van je massa en grootte... en dit was echt een gevaarlijke aktie.... en ik snap ook waarom hij niks hoorde, hij had gewoon zijn Ipod op tijdens het rijden....

verder als ze in willen halen dan moeten ze dat doen, heb er nie zoveel problemen mee...

Heb het meer over de edjes die me aan de kant willen drukken terwijl ik bijv. al 140 rij.... En dan nog opdouwen en knipperen.... dan kunnen ze opzouten....
Pioneer Promo Team™

:-D Je moe nie zittuh aan me nikies! :-D
Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:19
Locatie: Twente

Re: Irritatie op de weg

Bericht door vizier »

Dat is omdat die oostblokkers hun rijbewijs bij een pakje boter krijgen

Die kunnen ook alleen maar snelweg rijden, want de lengt inschatten en een bocht maken is moeilijk en laten we het maar niet hebben over achteruit rijden


Nederland is overigens het enige land te wereld dat een chauffeurs diploma vereist, dat houd dus in dat de Nederlands chauffeur naar school moet gaan om te leren over lading vast zetten, gevaren, draai cirkel, uitzwaai enz enz
Een pool, roemeen of een Spanjaard mag rijden zodra I het roze papiertje heeft :(



En soms moeten we onze massa wel gebruiken, anders kunnen we soms wel wachten tot we een ons wegen! :(
(das de wet van de grootste bumper :P)
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)
eddie gsi
forum-gebruiker
Berichten: 262
Lid geworden op: 01 jul 2005 18:51
Locatie: elst

Re: Irritatie op de weg

Bericht door eddie gsi »

ik zit me er niet zo vaak aan te ergeren als ik op de snelweg rij,
is meestal toch in me vrije tijd en dan vertrek ik op tijd of ik als ik te laat vertrek bel ik dat ik later kom.

en in de baas zn tijd word ik toch per uur betaald, dus waarom zou ik dan haast hebben?? en aangezien ik vrachtwagen monteur ben hoef ik geen haast te hebben om op tijd ergens te zijn, die auto staat dan toch al stil :mrgreen: .

nee, het enigste waar ik me aan erger is als ik, van of naar het werk rij (vooral 's ochtends als ik nog geen koffie op heb), is als ik in veenedaal rij en dan over de rondweg oost ga.

dan kom ik op van die dubbel baans rotondes, daar heb ik van het zomer me corsa gsi totall loss gereden op een bmw 530 toering 8)
was ook zo'n lease bak.
ik kom op de rotonde aangereden en aangezien je daar 80 mag zal ik zo'n 70 gereden hebben, komt er vanaf de andere kant een vrachtwagen en die bmw aan.
alleen dacht die bmw voor die vrachtwagen en mij door te kunnen NOT
ik kon op de rotonde niet meer uitwijken en ben toen vol op zn A-stijl, dorpel, linker deur en b stijl geklapt met tachtig, nooit gedacht dat een corsa zo sterk was :twisted: die auto was krom hé.

gelukkig was het niet mijn schuld
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's

***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Laagvlieger »

Ah en wat zei meneer de leaserijder daarna?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
eddie gsi
forum-gebruiker
Berichten: 262
Lid geworden op: 01 jul 2005 18:51
Locatie: elst

Re: Irritatie op de weg

Bericht door eddie gsi »

Laagvlieger schreef:Ah en wat zei meneer de leaserijder daarna?

was mijn schuld, gaf geen voorrang, zal wel weer een crimineeltje zijn met zo'n gare roestige opel.

en nog veel meer, alleen toen ben ik maar effe stukje van hem vandaan gelopen tot de politie erwas :evil: .

na onderzoek van de technische dienst en getuige rapport van de vrachtwagenchauffeur en diegene die achter me reed was de uitslag, ik had 69 km/h geredenen ik had de auto op de binneste v/d 2 banen recht voor me neus gehad. en HIJ was voorgedrongen en de vrachtwagen nog daarmee afgesneden.

hij fout, en ik had dikke winst (en een verlies) die corsa had me namelijk €200 gekost in aanschaf. heb er toen zelf een 20 uur laswerk in gestoken voor apk, die er toen met het ongeluk net 2 weken opzat. kreeg €800 (vonden ze de dagwaarde :worship: )
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's

***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Laagvlieger »

Whahah vind altijd wel mooie verhalen zo.
Altijd gelijk schuld afschuiven enzo die leaserijders.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Raymond-oud »

[quote="vizier"]Dat is omdat die oostblokkers hun rijbewijs bij een pakje boter krijgen

Die kunnen ook alleen maar snelweg rijden, want de lengt inschatten en een bocht maken is moeilijk en laten we het maar niet hebben over achteruit rijden


quote]

hier even een voorbeeld van een pool van heisterkamp :mrgreen: :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=CF3CyzKmuBg" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:19
Locatie: Twente

Re: Irritatie op de weg

Bericht door vizier »

deze is zijn ook leuk :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=Oh3S2vnHIuY" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=BAb4ZKgvpx4" onclick="window.open(this.href);return false;
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Erwin_dude »

whah als je zo iets ziet .. tja...


whah dit dan Overloaded truck..http://nl.youtube.com/watch?v=62-4B9yiwXc" onclick="window.open(this.href);return false;
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
boerbeun
forum-gebruiker
Berichten: 1034
Lid geworden op: 01 jun 2007 13:43
Locatie: duiven

Re: Irritatie op de weg

Bericht door boerbeun »

Gezien bij bovenstaande links: http://www.youtube.com/watch?v=FVdyWa1j ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

@ topic:

valt me op dat niemand de 45 km debielen nog genoemd heeft.

of de oudjes die 70 rijden waar je 80 mag.

of het volk dat eerst de weg op rijdt en dan pas kijkt

of het volk dat voorrang NEEMT en niet krijgt, betekenend: de weg op rijden met de blik naar rechts ipv links over de baan waar je op invoegt.

of het volk dat een GSi ziet en standaard denkt: ow hij zat fout.

of het volk dat simpelweg weigert om in de spiegels te kijken (vooral als jij nèt inhaalt achteruit een rij die een 45 km/u-kutkart netjes staart aan staart volgt)

of het volk dat simpelweg NIET oplet bij het in of uit rijden van een parkeerplaats en een vriendelijke veeg op je voorbumper achterlaat.
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
Gebruikersavatar
AstraF16
forum-gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 okt 2008 03:01
Locatie: Omg. Bergen op Zoom

Re: Irritatie op de weg

Bericht door AstraF16 »

Mit schreef:
Diem schreef:Ik irriteer me ook aan bovengenoemde feiten.

Maar ook aan die sukkels met een leasebak die denken dat ze snel zijn :D en denken dat mijn GSi Station traag is :evil:
Dat is ie toch ook? :lol:


Ik weet wel dat een vrachtwagen heel anders op de weg rijdt dan een normale auto. Inhalen vereist al flink wat handelingen met zo'n gewicht ed. dat je dat niet zo 1 2 3 binnen 2 sec. gedaan hebt. Maar ik zie het heel vaak gebeuren als het al druk is op de weg. Dat houdt enorm op als je op een weg van 120 opeens een vrachtwagen voor je krijgt die maar 80 a 90km/u rijdt. En als het nou inderdaad UREN scheelt, maar dat is ook niet zo, tenzij je toevallig helemaal naar rusland oid moet rijden. Over een afstand van 100km met 100km/u doe je er zo'n 1 uur over. Met 150km/u maak je een winst van een kwartier in een uur. En dat is dus pas met een verschil van 50km, waarbij je pas na 400km een uur winst hebt. Met een verschil van hooguit 10km/u zal je dus geen uren eruithalen, maar misschien hooguit een kwartiertje als je geluk hebt als je ver moet rijden..

(ohja.. dit zie je overigens wel vaak die kleinere vrachtwagens doen die enkel door nederland hoeven te rijden. :P)
Dat zeg je wel, maar het kan serieus schelen.
Als je 85 rijdt valt de voorsprong misschien nog wel tegen, maar met 90 km per uur kunnen hun er voor zorgen dat jij je bloemen langer op tafel kan laten staan..
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1268
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Emmeloord

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Delax80 »

hey.......nie teveel ouwehoeren op leaserijders heh :lol:
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Tim82 »

Kun jij je er ook aan storen als een of andere klootviool op de ring in een dikke porsche niet even 1 bocht kan wachten en er daarom rechts voorbij gaat? Of die gasten die een auto hebben die net even sneller is maar in de bochten weer iets tijd verliezen waardoor ze er maar niet langs raken? Arghhhh
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Re: Irritatie op de weg

Bericht door GSi Twente »

Kennen jullie dat ook, mensen die niet doorrijden in de sneeuw... :mrgreen: :mrgreen: :speed:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Bart(astra) »

GSi Twente schreef:Kennen jullie dat ook, mensen die niet doorrijden in de sneeuw... :mrgreen: :mrgreen: :speed:
Jep, Dat ben ik !!!
Ben vandaag bezig als sneeuwschuiver, en das niet gaaf....

Als de mini klaar is blijft de astra staan met sneeuw...
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Re: Irritatie op de weg

Bericht door gurdi »

jah aan knipperlicht erger ik me ook kapot.
was afgelopen zaterdag in peugeot 306 aan rijden. om even een uitlaatje bij de sloop te zoeken voor dat ding (gelijk even luxe binnen verlichting gevonden en electrische spiegels voor de astra)
maakt knipperlicht sluiting met de hoogte verstelling van de koplampen. op een of andere rare manier.
dus onder het rijden knipperlicht relais verwisseld met een ander relais dat er precies hetzelfde uitzag , waar die voor diende weet ik nog steeds niet. ze doen het wel weer, bij de sloop aangekomen stekke van die verlichting eruit gehaald nadat ik ze eindelijk op de laagste stand had gekregen dmv knipperlicht.
Baal ik oopk van als de mensen snachts rijden met te hoog afgestelde lampen of met groot licht aan rijden en vergeten dat ze die aanhebben bij een tegenligger.
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Roy 2.0 16v »

het ligt vooral aan mn humeur van de dag

ben ik chagrijnig dan irriteer ik me aan alles en iedereen, autos die slecht geparkeerd staan, autos geen richting of net ervoor duiken of traag optrekken 45 rijden. o nog 1, als je wilt afslaan en jouw rechtaf is groen en rechtdoor is rood, maar de rechtdoorgaande voor je remt al en gaat uitrollen zodat je er niet langs kunt om je groene afslag nog te pakken grrrr

mensen die bij het zebrapad staan te wachten tot je helemaal stil staat, dan nog eens goed kijken en eindelijk gaan lopen. dan denk ik ook '' volgende keer rij ik door''

en nog 1, tegenwoordig lijkt het in om met kapotte lampen te rijden ( ik zie zooooveel kapotte remlichten achterlichten dimlichten voor) moe wordt ik ook van de autos met standaard mistlampen aan...

vandaag ook weer een lesser vlot ingehaald die op de rem ging en 25 rijden net de stad in, bij het 30 bord.
dan hoor je zowat de instructeur zeggen '' het asootje'' 8)

als ik geen zak te doen heb en een beetje rondtuf mag alles en wacht ik overal netjes op etc.
helaas is dat niet zovaak ahaha
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Irritatie op de weg

Bericht door oenatje »

ik tel altijd tot 10 :lol: :lol:

ik erger me aan:

onnodig mistlampen aan. :x

als het gruwelijk mistig is zonder verlichting rijden, van de week nog :shock:

mensen die 70 rijden waar je 80 mag.
:x

geen richting aangeven op de rotonde. dat is mijn grootste ergenis. echt niemand doet dat
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Irritatie op de weg

Bericht door pascal1109 »

oenatje schreef: ik erger me aan:

als het gruwelijk mistig is zonder verlichting rijden, van de week nog :shock:
Kom ze hier toch wel regelmatig 's nachts tegen en dan met hun verlichting uit :shock:

Of van die oude mannetjes die niet door hebben dat ze de groot-licht hendel per ongeluk aangetikt hebben. Of zouden ze dat expres doen :o


verder zijn de irritaties wel genoemd, zoals (veel) langzamer rijden dan max. toegestaan is, inhalende vrachtauto's

knipper niet aan op rotondes? Mwa...stoor me er niet echt aan, of het komt gewoon niet vaak voor hier. Kan me iig niet herinneren dat ik me eraan stoorde dat iemand het niet deed.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Bart(astra) »

ik weet er nog 1;

Mensen die dachten dat ze dat lampje zelf wel konden vervangen, en nu iedereen lekker verblinden !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Irritatie op de weg

Bericht door oenatje »

pascal1109 schreef:
oenatje schreef: ik erger me aan:

als het gruwelijk mistig is zonder verlichting rijden, van de week nog :shock:

knipper niet aan op rotondes? Mwa...stoor me er niet echt aan, of het komt gewoon niet vaak voor hier. Kan me iig niet herinneren dat ik me eraan stoorde dat iemand het niet deed.
weet je wat het is, je staat braaf op iemand te wachten en dan slaan ze ineens af (zonder knipperlicht natuurlijk)
sta je dus wel voor jan lul of piet snot, te wachten.
boerbeun
forum-gebruiker
Berichten: 1034
Lid geworden op: 01 jun 2007 13:43
Locatie: duiven

Re: Irritatie op de weg

Bericht door boerbeun »

actueel irritatiepunt:

Mensen die zelfs met sneeuw en ijslaag op de weg nog steeds de weg op schieten en voorrang nemen.

Vanmiddag eentje die nog effe snel ervoor wou. drukte rempedaal in, komt dat welbekende geluid uit het vooronder: RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRT

ZAKKEN! :finger:

ook fijn als er een taxi chauffeur achter je zit te drukken terwijl jij toch echt een ijslaag op het wegdek ziet liggen.

wat mankeert deze mensen om zò te rijden in dit weer :shock:
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
Plaats reactie