Irritatie op de weg

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Mit
forum-gebruiker
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:14
Locatie: Spijkenisse

Irritatie op de weg

Bericht door Mit »

Vandaag weer voor de zoveelste keer van die prutsers op de weg tegengekomen. Bij wegmisbruikers en blik op de weg zie je mensen aan de kant worden gezet omdat ze 20km te hard rijden, maar het andere type weggebruiker laten ze dan voor het gemak gewoon doorrijden.

Op het moment dat je op de invoegbaan gaat rijden om de snelweg op te gaan gewoon 60 rijden ipv doortrappen naar de 100/120. Erg veilig allemaal... NOT!
Vervolgens is het een beetje druk aan het worden op de weg.. lijkt het. Maar nee.. dr zijn gewoon van die idioten die op de middenbaan blijven hangen ipv dat ze gewoon rechts gaan rijden. En die rijden dan ook nog eens langzamer dan de max. snelheid en die worden links ingehaald door een andere prutser die 5km verschil heeft. En diezelfde persoon gaat dan ook alvast links voorsorteren terwijl hij pas over 4km pas hoeft voor te sorteren bij een splitsing van de snelweg.
Daarna ga je de snelweg af, en je kan gewoon nog steeds op de uitvoegstrook de normale snelheid rijden.. maar nee, gewoon lekker fijn alvast op de rem staan en met 50 gaan tuffen. Dan vervolgens rij je een plaats binnen, en wanneer dan iemand voor je een bocht moet nemen, ze eerst op de rijbaan zelf zo afremmen dat ze praktisch stilstaan voordat ze de bocht nemen (nee.. het zijn geen verlaagde astraatjes :P). Kom je daarna achter iemand te rijden die zijn gaspedaal niet kan beheersen en steeds van snelheid veranderd. Beginnend met enorm traag accelereren, 40 rijden, daarna weer 50, dan weer 40.. opeens 2 sec. 60 en weer terugzakken. Blugh...

Zo kan ik nog wel even doorgaan..
Kunnen ze niet gewoon zulke mensen ook van de weg halen en voor straf 10 rondjes hard over de ring laten rijden zodat ze leren hoe ze wel moeten rijden? Of gewoon verbieden uberhaubt auto te rijden. Van die personen die hun stoel helemaal naar voren hebben staan, gezicht bijna in het stuur en o wee als er iets onverwachts gebeurd waarop ze moeten reageren.. En dan zal je zien dat zulke personen altijd de ongelukken in hun achterkant krijgen.

Autodrop zou niet verboden moeten worden... Zulke mensen zouden verboden moeten worden! :evil:
Gebruikersavatar
AstraF16
forum-gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 okt 2008 03:01
Locatie: Omg. Bergen op Zoom

Re: Irritatie op de weg

Bericht door AstraF16 »

Haha, ik wil me eigen er niet eens meer druk om maken.
Het heeft toch geen zin.

Ik kwam gister met een gang van 130 dicht bij een auto die achter een vrachtwagen hing, net voordat ik m passeerde bedacht deze zich om er toch maar eens omheen te gaan.
Wat een uivinding dat rem pedaal op zo'n moment.
Als je dan vervolgens met groot licht seint dat ie achterlijk bezig is krijg je nog een vingertje naar het hoofd..
Wie verdient dat vingertje nou?!

Bij een uitvoegstrook, overigens, moet je wel snelheid verminderen. Dat zal je geleerd moeten zijn tijdens je opleiding.
Gewoon gas los laten en uit laten rollen..
Dat het dan vervelend als je er achter zit terwijl je door wil rijden is dan knap lastig :mrgreen:
Ik doe het persoonlijk ook niet, ik ben nogal een late remmer op zo'n moment.
Rijdende naar een rotonde kan ik ook langzaam doen door enkel terug te schakelen zonder te remmen en vaak, zeker 's morgens als ik weer niet betijds me bed uit gekomen ben, dan rem ik laat af.

Ik ben overigens wel iemand die snel aan me groot licht zit :mrgreen:
Dus als je me verveelt..

Gebruik dat eens, dan kan je door met 180..
Mit
forum-gebruiker
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:14
Locatie: Spijkenisse

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Mit »

ach, zulke mensen is ook geleerd dat ze eerst moeten kijken voordat ze gaan inhalen. Dan hadden ze gezien dat er iemand aan komt rijden met een hogere snelheid. Dan hoor je eventjes te wachten.

Bij uitvoegstrook hoef je niet uit te rollen. Gewoon afremmen bij de bocht is ook voldoende. Op de A12 bijvoorbeeld bij afrit Zoetermeer mag je gewoon 120 doorrijden tot de stoplichten. Dan ga je toch geen 80 rijden?!?!?!

Ik ben zelf ook een late remmert :P , ik ga niet 2 jaar van tevoren voor een stoplicht remmen.
Gebruikersavatar
EKadett
forum-gebruiker
Berichten: 772
Lid geworden op: 04 sep 2007 23:21
Auto('s): Corsa A C14SE F GSI C18XE
Locatie: huis op een berg

Re: Irritatie op de weg

Bericht door EKadett »

weetje wat ook best wel irritant is op de weg... als een auto een vrachtwagen gaat inhalen met nog geen 100 km per uur..
en als het regent, juist er naast blijven rijden omdat ze water op hun ramen krijgen,,

ik zie zelf heel veel maloten op de weg omdat ik zelf een grote vrachtwagen bestuur!!
Rob en Leon de GSI Beunhaas team
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
Mit
forum-gebruiker
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:14
Locatie: Spijkenisse

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Mit »

Vrachtwagens die elkaar inhalen met 1km verschil is anders ook aardig vervelend :oops:
Maar als het regent, ga ik echt wel met een noodgang langs een vrachtwagen. Zodra je ernaast zit zie je geen fuck meer. Supershower. :P
Gebruikersavatar
EKadett
forum-gebruiker
Berichten: 772
Lid geworden op: 04 sep 2007 23:21
Auto('s): Corsa A C14SE F GSI C18XE
Locatie: huis op een berg

Re: Irritatie op de weg

Bericht door EKadett »

Mit schreef:Vrachtwagens die elkaar inhalen met 1km verschil is anders ook aardig vervelend :oops:
Maar als het regent, ga ik echt wel met een noodgang langs een vrachtwagen. Zodra je ernaast zit zie je geen fuck meer. Supershower. :P
jah dat zijn mannetruckers die haast hebben en 2 minuten eerder bij hun bestemming willen zijn.. dat snap ik zelf ook niet, je wordt tenslotten toch per uur betaald..

en ik ga ook niet al te hard met me auto langs vrachtwagens, omdat ik zelf ook wel eens schrik dat er 1 denkt dat het duitsland is :finger:
Rob en Leon de GSI Beunhaas team
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Re: Irritatie op de weg

Bericht door GSi Twente »

Beste remedie, in of kortbij je woonplaats gaan werken..

Ik rij nu al bijna 2,5 jaar elke Deventer en weer terug.
Toevallig deze week eens kunnen toppen op de A1.

Doordeweeks rijd er gewoon teveel volk, meer op de linkerbaan en rechts het snelle verkeer.
Lijkt verdraaid Engeland soms hier wel... :|

Ik erger me er niet meer aan, vooral die leaselullo's.
Grootste bakvolk van de weg...
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1268
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Emmeloord

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Delax80 »

AstraF16 schreef:Haha, ik wil me eigen er niet eens meer druk om maken.
Het heeft toch geen zin.

..
Maar idd sommige zijn erg irritant
Gebruikersavatar
ijsbeer
forum-gebruiker
Berichten: 119
Lid geworden op: 30 jan 2008 00:26
Locatie: Nederland

Re: Irritatie op de weg

Bericht door ijsbeer »

EKadett schreef:
Mit schreef:Vrachtwagens die elkaar inhalen met 1km verschil is anders ook aardig vervelend :oops:
Maar als het regent, ga ik echt wel met een noodgang langs een vrachtwagen. Zodra je ernaast zit zie je geen fuck meer. Supershower. :P
jah dat zijn mannetruckers die haast hebben en 2 minuten eerder bij hun bestemming willen zijn.. dat snap ik zelf ook niet, je wordt tenslotten toch per uur betaald..

en ik ga ook niet al te hard met me auto langs vrachtwagens, omdat ik zelf ook wel eens schrik dat er 1 denkt dat het duitsland is :finger:


Als jullie zelf vrachtwagen chauffeur waren dan had je wel begrepen waarom we elkaar inhalen. ;)
Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:19
Locatie: Twente

Re: Irritatie op de weg

Bericht door vizier »

De meeste prutsers rijden op de weg op momenten dat het professionele verkeer vrij heeft
Dan komen de mensen op de weg die door de weeks bijna tot helemaal niet rijden, en dat zijn de echte knooiballen

Dus in het weekend, de 2 weken met kerst en jaarwisseling, met vakanties, let maar op, files door recreatie verkeer
Slaat nergens op, niks niet meer verkeer op de weg, veel mensen vrij, kunnen alleen niet rijden. Dus file
Ze gaan met caravan of aanhanger op hun teller streep 80 rijden, wat in werkelijkheid 75oid is, dus vrachtwagens die 85-90 geijkt rijden irriteren zich hier dood aan
Op zo'n moment schijt aan het inhaalverbod


Op werkdagen erger ik me nergens aan. Ok, file is kut, maar door de week lopen ze wel door.
Als je op een zaterdag in een file komt te staan dan gedraagt iedereen zich als een achterlijke, ipv rustig door rijden is het dan gas er op en hard remmen, wat uiteindelijk voor meer file zorgt, het constant wisselen van rijstrook help ook geen zak

Als je in het weekend richting een rotonde rijd dan stoppen ze er voor zonder dat er iets aan komt
Op N wegen kunnen ze niet invoegen, niet omdat het niet kan, maar omdat ze de lengte van hun auto niet kennen, en bang/paniekerig zijn
Dus gaan ze stoppen

En uit eigen ervaring zijn het vaak vrouwen en ouderen die op deze manier rijden
Volgens de statistieken mogen ze dan wel minder schade rijden, er staat nergens hoeveel gevaar ze veroorzaken met hun gedrag



En dan nog dat hard rijden langs vrachtauto's gelul van oa koos spee en janpolitie
Als een chauffeur hier van schrikt moet i van de auto af stappen
Als chauffeur ben je gewend dat auto's je soms met 100km verschil in halen, dat hoort erbij, dat zijn we gewend
In duitsland is dat ook geen probleem
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Tim82 »

Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande post.


Ik vind trouwens zelf niks mis met links blijven rijden. Op 3-baans wegen rij ik vaak uiterst links om auto's te passeren die uiterst rechts rijden. Vaak zie je dat een groepje auto's bij elkaar blijft plakken en die zitten vaak te kutten. Om te voorkomen dat ze gaan kutten als ik net inhaal, zit ik gewoon nog een baantje naar links. Groot verschil tussen links rijden, "onnodig" links rijden en gewoon iemand ophouden.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:19
Locatie: Twente

Re: Irritatie op de weg

Bericht door vizier »

Idd, vooral met drukte

En je met een hele groep een hele reeks met vrachtauto's in moet halen

Als je dan naar rechts gaat, gaat de kloot achter je het gat dichten, en als de volgende vrachtauto er aan komt laten ze je er niet of nauwelijks tussen
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Erwin_dude »

sluit me volledig bij christian aan
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Laagvlieger »

Waar ik me vooral aan erger.....

het NIET richting aangeven.
Bij afslaan, wisselen rijstrook, afslaan op rotonde dat je voor lul staat te wachten (GGRRRR).
En valt me op dat ook veel proffesionele chaufeurs het systematisch niet doen.
Taxi's, vrachtwagens, bussen, bussies. Terwijl het zon kleine moeitje is.
Je hoeft alleen je vinger maar iets te bewegen om hem aan te zetten.

Hoop dat de mensen hier zich daar niet schuldig aan maken!
:lol:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:19
Locatie: Twente

Re: Irritatie op de weg

Bericht door vizier »

idd, das soms ook best klote

maar kan me herrineren toen we bij nijverdal weg reden dat er ook een paar hun richting niet gebruikten

daar zat jij ook tussen :P
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Laagvlieger »

Ik gebruik hem altijd!
Keer vergeten op vreemd gebied kan altijd en iedereen overkomen!
Ik heb het over systematisch niet gebruiken!
:wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Ali-GSI
forum-gebruiker
Berichten: 461
Lid geworden op: 07 dec 2003 23:06
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Ali-GSI »

wat marcel zegt, ben ik het mee eens, geen richtingaanwijzer gebruiken resulteert van mij gelijk in de middelvinger...

als ze dan stoppen vraag ik altijd of ze polio of wat dan ook hebben of te lui om even die vinger te bewegen, sta je soms echt even te wachten....

Of op het laatste moment even de auto er nog voortrekken... kom je aan met 50/60 en moet je je anker uitgooien omdat een of andere blind kalf geen snelheidsinschatting heeft.... AAARGH!!!

Maar als iemand naar mij groot licht opzet op de snelweg dan kunnen ze me wat, dat doen ze 1 keer, 2 keer en de derde keer zien ze mijn remlichten en achterkant van de auto echt dichtbij....
Pioneer Promo Team™

:-D Je moe nie zittuh aan me nikies! :-D
Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:19
Locatie: Twente

Re: Irritatie op de weg

Bericht door vizier »

middelfinger opsteken, en m'n je achterkant laten zien is aso gedrag... en das imo nog erger dan een keer je richting niet uit doen :roll:
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)
Gebruikersavatar
Ali-GSI
forum-gebruiker
Berichten: 461
Lid geworden op: 07 dec 2003 23:06
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Ali-GSI »

vizier schreef:middelfinger opsteken, en m'n je achterkant laten zien is aso gedrag... en das imo nog erger dan een keer je richting niet uit doen :roll:
Mowah weet niet, je word er gewoon door gefrustreerd, en die appies die denken dat ik of A harder ga rijden of B voor hun aan de kant ga terwijl ik aan het inhalen ben, en dan als ADHD knipperend achter me te gaan zitten :P dan kunnen ze echt even me remlichten zien ja...
Pioneer Promo Team™

:-D Je moe nie zittuh aan me nikies! :-D
Gebruikersavatar
Remon
forum-gebruiker
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 mei 2008 17:39
Locatie: Boerhaar

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Remon »

ijsbeer schreef:
EKadett schreef:
Mit schreef:Vrachtwagens die elkaar inhalen met 1km verschil is anders ook aardig vervelend :oops:
Maar als het regent, ga ik echt wel met een noodgang langs een vrachtwagen. Zodra je ernaast zit zie je geen fuck meer. Supershower. :P
jah dat zijn mannetruckers die haast hebben en 2 minuten eerder bij hun bestemming willen zijn.. dat snap ik zelf ook niet, je wordt tenslotten toch per uur betaald..

en ik ga ook niet al te hard met me auto langs vrachtwagens, omdat ik zelf ook wel eens schrik dat er 1 denkt dat het duitsland is :finger:


Als jullie zelf vrachtwagen chauffeur waren dan had je wel begrepen waarom we elkaar inhalen. ;)
ik was laatst met een kameraad mee op de vrachtwagen hij heeft zo hekel aan van die lui die precies 83 gaan rijden om een bekeuring te voorkomen zate toen laatst ook achter zo hele rij bij apeldoorn in de buurt maar dan gaat het dashbord snel los en ging der zo dingetje genaamd zekering der uit en toen met 94 erlangs:P krege we over de bak te hore wat die vee rijders toch in de diesel hadden zitten dat was wel grappig om te horen haha.
mijn passie Astra C20XE mijn droom Astra C20LET
Gebruikersavatar
Peter_89
forum-gebruiker
Berichten: 1577
Lid geworden op: 17 dec 2006 01:11
Locatie: Twente

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Peter_89 »

Ali-GSI schreef:
vizier schreef:middelfinger opsteken, en m'n je achterkant laten zien is aso gedrag... en das imo nog erger dan een keer je richting niet uit doen :roll:
Mowah weet niet, je word er gewoon door gefrustreerd, en die appies die denken dat ik of A harder ga rijden of B voor hun aan de kant ga terwijl ik aan het inhalen ben, en dan als ADHD knipperend achter me te gaan zitten :P dan kunnen ze echt even me remlichten zien ja...

Zal het een keer proberen Alex :lol:
Zwei Liter Kraft ja
Gebruikersavatar
AstraF16
forum-gebruiker
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 okt 2008 03:01
Locatie: Omg. Bergen op Zoom

Re: Irritatie op de weg

Bericht door AstraF16 »

Het kan voor ons knap vervelend zijn als een vrachtwagen voor je duikt, maar niet elke chauffeur denkt aan hun uur loon.
Er zijn ook chauffeurs die graag naar huis willen. Of om hun tijd in te halen die ze verloren zijn met o.a. files.
Die 2 km per uur verschil lijkt niks als je er als luxe wagen achter zit, maar het kan voor een chauffeur al gauw een 1 tot 2 uur per dag schelen dat ze verder komen. Dus het is zeker wel de moeite waard.
Normaliter haalt een vrachtwagen overigens niet in als ze zien dat je aan komt rijden.. Meestal doen ze het tijdens de rustigere periodes, ook omdat veel al de vrachtwagens tot 90 begrenst zijn.
Mijn vriend is ook een chauffeur en die van hem loopt wat harder, hij flikt het wel om m zomaar naar links te gooien als je aan komt rijden, maar van hem heb je minder last aangezien die met 94 voorbij gaat.

Van luxe wagens kan ik heel weinig hebben, met vrachtwagens ken ik beter overweg. Ik ben ook absoluut niet te beroerd om ze voor te laten. Dat ze net voor me naar links komen vind ik ook niet erg, als ik het aan zie komen, als het maar niet te laat is, anders is me auto ook te klein.
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Raymond-oud »

Ali-GSI schreef: AAARGH!!!

Maar als iemand naar mij groot licht opzet op de snelweg dan kunnen ze me wat, dat doen ze 1 keer, 2 keer en de derde keer zien ze mijn remlichten en achterkant van de auto echt dichtbij....
:shock: zou het niet doen als ik achter je rij
want als je op de rem gaat staan als ik achter je rij met de vrachtwagen
en ik moet remmen voor jou heb je wel een probleem
want ik rem 2 keer en bij de 3e keer rem ik niet meer maar geef ik gas
en maak ik van je vectra een astra

en dan draai je zelf voor de schade op :lol:
want ik kan aantonen dat jij zat te kloten omdat ik 2 keer heb moeten remmen voor jou
staat op de tachoschijf
dus pas op wat je doet

heb al een keer een nieuwe renault kangoo tot gort geholpen die ook zat te kloten in duitsland
had hem er dwars voor staan op de autobahn :mrgreen: :mrgreen:
Diem
forum-gebruiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: 10 okt 2004 17:57
Locatie: 010

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Diem »

Ik irriteer me ook aan bovengenoemde feiten.

Maar ook aan die sukkels met een leasebak die denken dat ze snel zijn :D en denken dat mijn GSi Station traag is :evil:
Astra Station GSi 16v
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Re: Irritatie op de weg

Bericht door Sounddragon »

Ik nodig iedereen die zit te zeiken over vrachtwagens uit om eens een dagje mee te rijden op zo'n ding, en dan liefst op een doordeweekse dag in de spits, dan kijk je er voortaan wel even anders tegenaan..
Alleen al het feit dat mensen geen begrip en wat geduld kunnen opbrengen voor zwaar verkeer getuigt al van een bijzonder gebrekkig verkeersinzicht.
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Plaats reactie