400 meter met de Astra

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:19
Locatie: Twente

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door vizier »

oenatje schreef:wat een ogc praat hier zeg.

laatst was ert daar 1 en die beweerde dat zijn astra van nul naar honderd in iets meer dan 5 sec deed. pruller

ik zei tegen hem dat kan niet want dan ben je bijna even snel als een lambo.

en toch is het zo zei hij.

grootheids waanzin.

een c20xe is snel maar zo snel ook weer niet jongens
was dat niet die gast die een verkeerde teller had?
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door oenatje »

klopt, ik zei dat tegen hem maar hij geloofde dat niet.
2 weken later stond ie te koop
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door Tim82 »

Hehe nouja goed, wanneer ik de kans heb om aan te tonen dat het zo is, post ik het wel even.

Nog een vergelijk; 2 maandjes terug had ik een sprintje van 0 tot 140 km/h tegen een 1991 MR2 Turbo (225 pk) en dat scheelt dan net een wagenlengte in het voordeel van de Toyota.

Tractioncontrol zet ik overigens gewoon standaard altijd uit.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Lenblij
forum-gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:04

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door Lenblij »

tegen zo'n mr2 met middenmotor maak je volgens mij weinig kans bij een startsprintje hoor

tegen een gewone sw20 is het al behoorlijk pittig laat staan tegen een turbo
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door Tim82 »

I know, heb er zelf 4 gehad :) Deze turbo is van een vriend van mij, hiervoor had 'ie een normale 156 pk 2.0 zonder turbo. Hard wegrijden met een MR2 is compleet anders dan met de Astra. Toch is de non-turbo versie al 100 kg zwaarder. De turbo is nog zwaarder. Vooral met een staande start heb je voordeel van weinig gewicht. Daarbij duurt het ook heel even voor die turbo er in hakt. Boven de 140 zie ik die MR2 Turbo wel kleiner worden aan de horizon..

Ik klets echt niet uit m'n nek hoor :wink:
Maargoed ik zat tzt wat ondersteunend beeldmateriaal posten
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Kilat
forum-gebruiker
Berichten: 325
Lid geworden op: 24 sep 2005 16:20
Locatie: Friesland

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door Kilat »

oenatje schreef:wat een ogc praat hier zeg.

laatst was ert daar 1 en die beweerde dat zijn astra van nul naar honderd in iets meer dan 5 sec deed. pruller

ik zei tegen hem dat kan niet want dan ben je bijna even snel als een lambo.

en toch is het zo zei hij.

grootheids waanzin.

een c20xe is snel maar zo snel ook weer niet jongens
Daar ben ik het met je eens oenatje, want alleen de astraatjes met een v6 blok, c20let of een flink opgevoerde c20xe kunnen zoiets voor elkaar krijgen. Maar een normale c20xe nee daar geloof ik geen snars van.

Kijk ik heb ook geen standaard calibra c20let en (nog) een standaard corsa c20ne, maar ik ga niet uit mijn nek lullen (om botweg te zeggen) van goh mijn calibra of mijn corsa doet 0 tot 100 in 6 sec. of minder. Zodra de calibra klaar is en de corsa zal ik ze alle 2 op de rollenbank zetten en een acceleratierun en topsnelheid doen + vermogentest natuurlijk. Dan pas kan je zeggen van mijn auto doet 0 tot 100 in zoveel seconden.
boerbeun
forum-gebruiker
Berichten: 1034
Lid geworden op: 01 jun 2007 13:43
Locatie: duiven

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door boerbeun »

belachelijk dat als michel zegt dat hij op zijn navigatie geklokt heeft dat hij 241 reed, dat mensen zeggen dat het niet kan.

michel lijkt me niet het typ wat daarover gaat lopen liegen, tis geen schoolplein immers?

van die 6,7 sec dat weet ik niet.
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door gsipiloot »

Kilat schreef:lijkt me ook sterk, want een standaard calibra turbo met 204 pk rijdt 245 km/u dus dan zou je evenveel pk of meer moeten hebben om dat voor elkaar te krijgen. Zelfs met mijn ex-astra gsi haal ik dat niet eens terwijl de astra een sfi-vervanger, ander uitlaatsysteem en een green air filter had.

wat weegt een calibra...........

kijk eerst eens naar de pk/gewichtsverhoudingen :wink:

en iedereen praat over een sfi vervanger icm een andere demper en katvervanger of ongeveer zon zelfde combinatie dat dat bekant 20 pk scheelt :roll: scheelt alles bij elkaar dat je motor net wat soepeler loopt dat ie beter oppakt als je gas geeft enzo
al dat extra geluid/herrie die je er dan bij krijgt laten je denken dat je in 5sec op de 100 zit!

en nie om lullig te zijn 6.7 sec met een astra naar de 100 met een orginele c20xe gaat never nooit nie gebeuren!
ja ok als pasen en pinksteren op 1 dag vallen dan wel

en zon clio williams maakt gehakt van een orginele c20xe (zelf geprobeerd)
een astra gsi c20xe gaat van 0 naar 100 in precies 8seconden volgens de opelfabriek
en bijvoorbeeld een golf3 vr6 in 7,8sec volgens de papieren
(en een vr6 hou je net nie bij op de snelweg dan loopt ie in iedere versnelling een paar meter uit even er vanuitgaande dat ze allebei orgineel zijn!)

en net wat plug zegt wil die 8sec kunnen halen moet je goed kunnen rijden
en hoe goed is je motor onderhouden dat gaat je ook nog eens heel veel schelen

er spelen zoveel factoren mee ga maar eens naar een sprint dag en daar kun je precies laten klokken hoe snel je waggie naar de 100 gaat en ik denk dat de cijfers voor bijna iedereen tegen zullen vallen en ik denk dat t gros van de c20xe's allemaal langzaamer zijn als 8sec
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door oenatje »

ook dat nog. in 14 jaar tijd zal het vermogen ook wel wat minder zijn ivm slijtage.
Gebruikersavatar
Kilat
forum-gebruiker
Berichten: 325
Lid geworden op: 24 sep 2005 16:20
Locatie: Friesland

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door Kilat »

aerodynamik is de calibra in zijn voordeel ;) Mijn calibra weegt op papier 1340 en weegt nu wel wat minder, omdat mijn halve interieur er uit is. Met een ander uitlaatsysteem, luchtfilter en sfi vervanger zal je hooguit 5 pk of iets meer uit krijgen, maar echt geen 20 pk want het is geen optelsom.

Maar goed zo'n sprintdag of een rollenbanktest zijn de beste opties om te zien wat je auto kan. Of je moet tegen mijn corsa sprinten :P
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door Tim82 »

En toch is het zo ;)

Jammer dat ik het niet a la minute kan bewijzen, maar binnenkort flans ik wel wat beeldmateriaal in elkaar. Overigens geeft G-tech aan dat de afwijking 1/100 van een seconde kan bedragen. In de praktijk schijnt het 0,1 seconde te kunnen zijn. Nou, laten we 0,2 seconden zeggen. Dat is nog altijd onder de 7 seconden naar de 100.

Met 2 personen gaat de Astra volgens de G-tech in 7,7 seconden naar de 100.

Als ik het filmpje maak zal ik ook alle overtollige rotzooi uit m'n achterbak gooien en een paar runs doen om er een goeie uit te pikken. Dit was alleen nog maar 'even snel', ik ben er ook van overtuigd dat het nog sneller kan. Door het koude weer* is de motor wel wat sneller, maar de Toyo's hebben moeite met het koude asfalt. Ik rij trouwens op 195/50-15, geen 205. Wel een stukje lager dan origineel, dus een deel van de snellere acceleratie is ook al te verklaren door de kleinere rolomtrek van de band. Verder zijn mijn BBS velgen echt een stuk lichter dan die waaiers, dus ook daar heb je weer een stukje te pakken. Met 17" velgen kun je het sowieso wel vergeten. Heb nog een set 16" OZ Superleggera's liggen, die zijn 300 gram per stuk zwaarder dan de 15" BBS'en. Het gaat alleen niet om het gewicht an sich, maar ook de middelpuntvliegende kracht. Het merendeel van het gewicht ligt bij een kleine velg een stuk dichter bij het hart, en als je dat zou vertalen naar statisch gewicht kom je veel hoger uit.

Edit; ik wil ook best een keertje sprinten tegen iemand van het forum hoor, volgens mij zitten er genoeg hier bij me in de buurt ;)

*voor degenen die zich afvragen waarom een motor sneller is bij koud weer; zoals je weet zet warme lucht uit. In 1 kubieke centimer lucht zit dus minder lucht (en dus minder zuurstof) als het warmer is. Hoe kouder, hoe meer zuurstof je motor kan aanzuigen, hoe beter. Hier heb je ook meteen de reden waarom een turbo-motor snel is; die perst de lucht naar binnen ipv dat de motor het zelf aanzuigt.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1268
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Emmeloord

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door Delax80 »

gsipiloot schreef:
Kilat schreef: en zon clio williams maakt gehakt van een orginele c20xe (zelf geprobeerd)
een astra gsi c20xe gaat van 0 naar 100 in precies 8seconden volgens de opelfabriek
en bijvoorbeeld een golf3 vr6 in 7,8sec volgens de papieren
(en een vr6 hou je net nie bij op de snelweg dan loopt ie in iedere versnelling een paar meter uit even er vanuitgaande dat ze allebei orgineel zijn!)
De ene C20xe is de andere niet.

En opzich......wat boeit die 0-100 tijd......heel leuk meetpunt hoor maar heb liever een auto die super strak rijdt en in 9 sec. naar de 100 gaat als een sprinter in 6 sec die dweilt over de weg.
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door Tim82 »

Nou 't gaat nu gewoon om de discussie denk ik :mrgreen:

Je kan beter naar de kwartmijl-tijd kijken als je iets wil weten over de snelheid van een auto. Tuurlijk zijn de wegligging en remmen ook heel belangrijk, maar we hebben hier allemaal Astra's en de helft rijdt hier al rond met Koni's of iets anders wat er op lijkt, en turbo-remmetjes dus voor het vergelijk kunnen we dat wel buiten beschouwing laten.

Nou wie wil sprinten? 8)
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Mit
forum-gebruiker
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:14
Locatie: Spijkenisse

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door Mit »

Ik :P
Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:19
Locatie: Twente

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door vizier »

ik ook wel :mrgreen:
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)
Diem
forum-gebruiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: 10 okt 2004 17:57
Locatie: 010

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door Diem »

Ik ook :lol:
Astra Station GSi 16v
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door Raymond-oud »

vizier schreef:ik ook wel :mrgreen:

met je blauwe 1.4 :mrgreen:
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door GSi Twente »

Tim82 schreef:Zat trouwens op en ander forum een stukje te lezen over een C20LET, dat is helemaal ziek. Chippie, uitlaat, grotere IC en je gaat hard richting de 280 pk / 500 Nm.
500NM?
Beetje erg enthousiaste cijfers als je het mij vraagt.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Kilat
forum-gebruiker
Berichten: 325
Lid geworden op: 24 sep 2005 16:20
Locatie: Friesland

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door Kilat »

Eerder 405nm en ik ken een calibra c20let die een DDV chip, grotere ic en andere uitlaatsysteem en die zou dan 280 pk moeten hebben. De eigenaar had de calibra op de rollenbank gezet en bleek maar 250pk te hebben. Filmpje staat wel op youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=3-pNCeXgnLI

Dus eerst meten voordat je wat gaat zeggen ;)
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door Tim82 »

Zit nu op m'n werk, maar voor wie wel tijd heeft voor een Google search..

Zag iets wat naar het forum van Street Racing Rotterdam ofzo leidde, ging om een C20LET met dikke IC, 3" vanaf de turbo, andere benzinepomp en een VMAX 280 chip. Staat in het topic een dyno graph bij! 273 pk en 511 nm, dat is echt massive. Later begrepen van een vriend dat ze bij de betreffende bank wel "aan de krukas" figures laten zien, maar dan nog.

Edit; V-max zelf geeft voor de desbetreffende chip (zonder verdere aanpassingen) wiel-figures op van 280 pk en 405 nm. Niet zo heel gek dus als je dan met iets meer aanpassing op 273 pk en 511 nm aan de krukas komt. Er staat een dynochart bij dus ik geloof het wel.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Blitzkrieg
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 261
Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
Locatie: Spijkenisse

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door Blitzkrieg »

Street race club rotterdam?

Dat moet dan mario aka RoadRunner zijn, die reed een zwarte astra LET met phase 2

Goede oude tijd he Diem? :wink:
Geen spoilers maar liters!
Diem
forum-gebruiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: 10 okt 2004 17:57
Locatie: 010

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door Diem »

Blitzkrieg schreef:Street race club rotterdam?

Dat moet dan mario aka RoadRunner zijn, die reed een zwarte astra LET met phase 2

Goede oude tijd he Diem? :wink:
Dat was zeker de goede oude tijd ja
RoadRunner heeft nooit gebankt met zijn LET dus hoeveel hij precies had zou ik niet weten.
Hij had wel een super intercooler erop zitten :mrgreen:
Astra Station GSi 16v
Gebruikersavatar
Blitzkrieg
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 261
Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
Locatie: Spijkenisse

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door Blitzkrieg »

Youssef/RST dan misschien?

Edit; het was VITO met zijn kadettje en het was een EDS phase 2, geen vmax 280

Afbeelding
Geen spoilers maar liters!
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door Tim82 »

Hmm ja zou kunnen! Volgens mij was de turbo nog stock en de internals van de motor ook. Chippie, IC, uitlaat, en een aanpassing in de benzinetoevoer, iets in die geest. En dan idd 276 pk en 511 nm. Niet heel verkeerd, al is die powerband niet echt supernetjes.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Re: 400 meter met de Astra

Bericht door Mad Driver »

ik haal met mijn c18xe 8.5 sec :D

Als ik mijn bak verneuk kan ik de 8 vast wel halen :lol:
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Plaats reactie