Nieuw projectje / vraag over materiaal ABS
Nieuw projectje / vraag over materiaal ABS
Gescoord voor 100e compleet met mistlampen :afro:
Middenstuk eruit gezaagd, gaat aangepast worden, wil niet standaard rijden.
Ontstane gat gedicht met ander stuk ABS plastic
Hier nog stukjes wegzagen en opvullen.
Nou mn vraag, hoe kan ik dit het beste glad gaan maken? Gewoon de spuiter het laten dicht plamuren?
Zelf gaan polyesteren? Pakt dat op ABS?
Iemand ervaring met dit soort klusjes?
Verdere plannen, in het grote gat komt zwart gaas te zitten en er komt een riegerlip aan vast gemaakt.
Dan spuiten in metallic zwart en monteren
Middenstuk eruit gezaagd, gaat aangepast worden, wil niet standaard rijden.
Ontstane gat gedicht met ander stuk ABS plastic
Hier nog stukjes wegzagen en opvullen.
Nou mn vraag, hoe kan ik dit het beste glad gaan maken? Gewoon de spuiter het laten dicht plamuren?
Zelf gaan polyesteren? Pakt dat op ABS?
Iemand ervaring met dit soort klusjes?
Verdere plannen, in het grote gat komt zwart gaas te zitten en er komt een riegerlip aan vast gemaakt.
Dan spuiten in metallic zwart en monteren
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
ABS kun je lassen met kunststof las apparaat. Dat is het allersterkste. Dit zijn wel apparte apparaten daarvoor.
Na het lassen moet je schuren. Dan is het redelijk glad. Krimpt vaak weer iets na het afkoelen, dus kan zijn dat de naad iets terug ligt.
Vervolgens moet je gaan plamuren. Dit moet wel met een KUNSTSTOF plamuur. Bijvoorbeeld DINITROL FLEXOPLAST of GAPOL.
Heb laatst kentekenbak in mijn riegerbumper gemaakt en de achterplaat dichtgelast samen met een vriend van me. Alles ABS gelast, super eindresultaat.
Die vriend van me doet overigens heel veel kunststof lassen (ABS, PP en PE). Zie ook zijn site: http://www.capricecustoms.nl
Succes!
Na het lassen moet je schuren. Dan is het redelijk glad. Krimpt vaak weer iets na het afkoelen, dus kan zijn dat de naad iets terug ligt.
Vervolgens moet je gaan plamuren. Dit moet wel met een KUNSTSTOF plamuur. Bijvoorbeeld DINITROL FLEXOPLAST of GAPOL.
Heb laatst kentekenbak in mijn riegerbumper gemaakt en de achterplaat dichtgelast samen met een vriend van me. Alles ABS gelast, super eindresultaat.
Die vriend van me doet overigens heel veel kunststof lassen (ABS, PP en PE). Zie ook zijn site: http://www.capricecustoms.nl
Succes!
Laatst gewijzigd door Ricco op 02 okt 2008 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
zoals ik al eens had verteld om te lassen (solderen is het eigenlijk) moet je iegenlijk speciaal toevoeg middel pakken, maar met restanten gaat het ook, kun je een soort platte dikke soldeerbout voor gebruiken staan af en toe ook op ebay, ik heb er ook een fohn met modnstukje bij gekocht om de staven toevoegmiddel te smelten in de naad en dan met de 'speciale' bout afvlakken etc.
om het daarna glad te maken heb je speciale kunstof plamuren, in je bumper staat een nummer, als je emt zo'n nummer bij een betere verfboer of schade toko langs gaat kunnen ze je waarschijnlijk wel voorzien van de goede plamuur,
poly en de normale plamuur hecht niet op kunstof, evenals lak, die moet op kunstof ook altijd eerst geprimerd worden,
kunstof en poly gaat altijd scheuren, is het niet binnen een dag dan wil na een jaar of 2 jaar,
om het daarna glad te maken heb je speciale kunstof plamuren, in je bumper staat een nummer, als je emt zo'n nummer bij een betere verfboer of schade toko langs gaat kunnen ze je waarschijnlijk wel voorzien van de goede plamuur,
poly en de normale plamuur hecht niet op kunstof, evenals lak, die moet op kunstof ook altijd eerst geprimerd worden,
kunstof en poly gaat altijd scheuren, is het niet binnen een dag dan wil na een jaar of 2 jaar,
Drive Fast ... Die Fucking Hard
- DerbiMikey
- forum-gebruiker
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 16 okt 2006 16:25
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
lassen/solderen is idd goed zelf te doen...
ikzelf heb het regelmatig gedaan met een soldeerpstool...en dat ging perfect!
oude stukjes gebruik je zoals Bas al zegt als toevoegmiddel...
uiteraard heb ik nog wel wat foto's van dat werk...dit is er 1tje van om een beetje een idee te krijgen:
ikzelf heb het regelmatig gedaan met een soldeerpstool...en dat ging perfect!
oude stukjes gebruik je zoals Bas al zegt als toevoegmiddel...
uiteraard heb ik nog wel wat foto's van dat werk...dit is er 1tje van om een beetje een idee te krijgen:
---Opel Astra GSI---
-Derbi GPR ProRace-
-Derbi Senda GP 84cc-
_________________
-Derbi GPR ProRace-
-Derbi Senda GP 84cc-
_________________