Hoi, even voorstellen, Tim / Tim82

Voorstel en welkomst forum. (Hi, my name is..)
Gebruikersavatar
Paintballer
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 823
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
Locatie: Hilversum

Bericht door Paintballer »

Tim82 schreef:
De 24e hoop ik naar Mysteryland te gaan, als ik nog een kaartje kan vinden voor een niet-absurde prijs, dus ik laat die meeting even aan me voorbij gaan!

Das de 23e Tim,ik gaat namelijk ook!!! 8) :wink:
Paintverkoper in een verfzakie!!
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Bericht door Tim82 »

Paintballer schreef:
Tim82 schreef:
De 24e hoop ik naar Mysteryland te gaan, als ik nog een kaartje kan vinden voor een niet-absurde prijs, dus ik laat die meeting even aan me voorbij gaan!

Das de 23e Tim,ik gaat namelijk ook!!! 8) :wink:
Hmm je hebt gelijk.. Irritant dat die kalender van XP begint op een zondag, raak altijd in de war :? Ligt zeker aan m'n Amerikaanse instelling..
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

Dus jij komt ook gewoon? 8)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Bericht door Tim82 »

pascal1109 schreef:Dus jij komt ook gewoon? 8)
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat die vraag ging komen hehe. Ik zal eens even kijken waar het precies is enz.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Ermelo :lol:

Komen man!!! En ook de kartmeet volgende maand
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Bericht door Erwin_dude »

Matt schreef:Ermelo :lol:

Komen man!!! En ook de kartmeet volgende maand
idd vette shit:P
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

Erwin_dude schreef:bitte ein bit kan je 25 eur. oplevere als ze je daarmee zien rijde ;)
ik ben niet zo geweldig slim denk ik maarre wat bedoel je hier mee.....
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Bericht door Erwin_dude »

gsipiloot schreef:
Erwin_dude schreef:bitte ein bit kan je 25 eur. oplevere als ze je daarmee zien rijde ;)
ik ben niet zo geweldig slim denk ik maarre wat bedoel je hier mee.....
als die lui van die drankfabriek of weet ik veel wie.. je met die sticker zien rijden krijg je 25 euro.. ( was eerder zo )

voor reklame... ( kom niet op naam van die drank ..)
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Moeilijk inderdaad :lol:

Afbeelding
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Bericht door Erwin_dude »

Matt schreef:Moeilijk inderdaad :lol:

Afbeelding
dankje matt ..:P
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Bericht door Tim82 »

En ik heb serieus een hele tijd gedacht dat het iets betekende in de trant van; graag een beetje afstand houden. Waarom anders zoveel auto's met die sticker achterop. Naja nu weet ik 't :roll:

De Astra is trouwens echt een geweldige auto. Ik heb al vrij veel 'leuke' wagens gereden, van mezelf of vrienden of 'testritjes', je kent dat wel. Maar alles in deze auto gaat zo makkelijk. De balans is ook geweldig, onderstuur komt pas vrij laat in en lift-off overstuur is daarna makkelijk te bereiken en goed op te vangen. Daarnaast geeft die auto geen krimp. Geen rammeltjes, geen gepiep en alles voelt zo solide aan. En nogsteeds kan ik ook m'n opa&oma ermee vervoeren (Ik hoop dat er nog iets van dat comfort overblijft als de Koni's er onder zitten).

Enige echte minpunt is de remmen, maar daar is wat aan te doen (Calibra turbo klauwen passen 1-op-1 op de stock Astra fusees?). Verder vind ik de versnellingsbak niet echt geweldig als in trefzekerheid en snelheid (Japanse bakken zijn wat dat betreft wel beter), maar hij doet z'n werk goed en de verhoudingen zijn mooi.

Anyway, voor dit geld kan ik geen betere/snellere auto bedenken. Ik denk dat een Honda Civic Vti het ook moet afleggen tegen de Astra, en daarnaast zijn die een stuk duurder. De fabrieksopgaaf van de 0-100 sprint is in elk geval terughoudend geweest van Opel, of er is stiekem toch iets meer met mijn auto gedaan dan ik denk; met de boordcomputer-stopwatch kom ik constant op tijden van tussen de 5,9 en 6,4 seconden (tot de 100 op de teller).

Oja, dat ETC slaat nergens op in mijn ogen. Zelfs bij normaal rijden voel ik dat de ecu het vermogen reguleert. Gelukkig zit er een 'uit' knopje standaard bijgeleverd 8)

Edit; het grootste minpunt aan deze auto is dat elke sjon met een gare Astra al dan niet voorzien van de nodige 'upgrades' rondrijdt. Ik was pas over die drempel heen toen ik zelf achter het stuur ging zitten van een GSI.
Laatst gewijzigd door Tim82 op 18 aug 2008 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Diem
forum-gebruiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: 10 okt 2004 17:57
Locatie: 010

Bericht door Diem »

Welkom :D
Astra Station GSi 16v
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9303
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Tim82 schreef:Edit; het grootste minpunt aan deze auto is dat elke sjon met een gare Astra al dan niet voorzien van de nodige 'upgrades' rondrijdt. Ik was pas over die drempel heen toen ik zelf achter het stuur ging zitten van een GSI.
Kan ik me voorstellen. Je hebt ook wel gelijk. Gelukkig zal dat ras uitsterven. Zodra de golfjes IV en V en de Astra G OPC's goedkoper zijn geworden stappen die sjonnies toch over. Alleen de echte liefhebbers zullen veel geld en tijd steken in het conserveren van hun echte GSi, en dan is de auto CULT geworden.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Trompie »

RedBill schreef:
Tim82 schreef:Edit; het grootste minpunt aan deze auto is dat elke sjon met een gare Astra al dan niet voorzien van de nodige 'upgrades' rondrijdt. Ik was pas over die drempel heen toen ik zelf achter het stuur ging zitten van een GSI.
Kan ik me voorstellen. Je hebt ook wel gelijk. Gelukkig zal dat ras uitsterven. Zodra de golfjes IV en V en de Astra G OPC's goedkoper zijn geworden stappen die sjonnies toch over. Alleen de echte liefhebbers zullen veel geld en tijd steken in het conserveren van hun echte GSi, en dan is de auto CULT geworden.
Daar kan ik me ook helemaal in vinden! De Astra gsi is gewoon een heel ander imago waard! 8)
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

Bericht door Delax80 »

Tim82 schreef:. Geen rammeltjes, geen gepiep .
die van mijn trilt en piept aan alle kanten :D maar maakt me nix uit. hij rijdt gewoon geweldig.
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Bericht door Erwin_dude »

Delax80 schreef:
Tim82 schreef:. Geen rammeltjes, geen gepiep .
die van mijn trilt en piept aan alle kanten :D maar maakt me nix uit. hij rijdt gewoon geweldig.
ma da ligt aan de persoon wie er in rijdt ;)
en hoe er mee om wordt gegaan marnix
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Tim82 schreef:Edit; het grootste minpunt aan deze auto is dat elke sjon met een gare Astra al dan niet voorzien van de nodige 'upgrades' rondrijdt. Ik was pas over die drempel heen toen ik zelf achter het stuur ging zitten van een GSI.
LOL, dit kon ik gezegd hebben... :lol:

Maar welkom op dit forum.
Zo te lezen deel je meer een technische passie, en dat spreekt velen hier goed aan.
Originaliteit kent geen tijd, oftewel tijdloos.
En dat houden de meesten hier ook zo.

Dat er veel petjes rondrijden... tja, stil hopende dat dit ooit nog eens uitstervend ras wordt... :lol: :lol: :pet: :lol:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Blue Vectra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1091
Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
Locatie: lelystad

Bericht door Blue Vectra »

GSi Twente schreef:
Dat er veel petjes rondrijden... tja, stil hopende dat dit ooit nog eens uitstervend ras wordt... :lol: :lol: :pet: :lol:

je bedoeld toch niet nick he? :lol: :lol:
Gebruikersavatar
EKadett
forum-gebruiker
Berichten: 772
Lid geworden op: 04 sep 2007 23:21
Auto('s): Corsa A C14SE F GSI C18XE
Locatie: huis op een berg

Bericht door EKadett »

Tim82 schreef:Thanks for een warm welkom jongens! :)

In de tussentijd ben ik zelf nog even naar Zandvoort gegaan. Nationaal Oldtimer Festival, maar ik kwam voor het vrij rijden. Heerlijk weer bij aankomst, en ingeschreven voor de allerlaatste sportsessie laat in de middag. Uiteraard kwam het met bakken uit de lucht dus het was een spannend half uurtje :) Ondanks dat er geen misselijke auto's rondreden zoals een Delta Integrale Evo 16V was ik toch een van de snellere zoniet snelste op de baan met tijden van tegen de 2:40 per rondje 8)

De 24e hoop ik naar Mysteryland te gaan, als ik nog een kaartje kan vinden voor een niet-absurde prijs, dus ik laat die meeting even aan me voorbij gaan!

Weekend er op naar de Nurburgring (met de Renault Tuning Club :mrgreen: ), lekker kamperen op Viktoria Station.

Afbeelding
De "Bitte ein Bit" sticker is inmiddels vervangen door een mooi ring-stickertje..

oehh als ik de ring foto's van je ziet krijg ik helemaal kriebels :D
heb ook een ring sticker :oops:

welkom mede noord-hollander!!
Rob en Leon de GSI Beunhaas team
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Bericht door Tim82 »

Argghh *roept wat naars*

Weekendje Nordschleife gehad. Mooi weer, wel druk maargoed, 8 ronden kaart gekocht. Klaar voor het eerste rondje. Viel me al op dat de C20XE wat laag stationair draaide. De baan maar op, na een bocht of 5 een dikke rookwolk achter me. Iets te veel olie in het carter gegooid en het kwam er via de uitlaat weer uit. Rustig aan rondje afgemaakt.. Even op de parkplatz gezet. Daar viel een vreemd geluid op, uit het blok! Hmm nee he, toch geen lagers? Beetje heen en weer luisteren, lijkt wel de waterpomp die ik net had vervangen??? Rustig naar de camping gereden, daar verder gekeken. Distributiekap er af.. Jezus.. Nieuw riem helemaal stuk, waterpomp (2 weken oud!) vastgelopen en uiteindelijk binnen/buitendeel van elkaar af gebroken.

Afbeelding

Afbeelding

Heb de auto maar gelaten voor wat het is en de rest van het weekend doorgegaan als passagier. Zondagavond de Astra met een sleepkabel achter een Clio gehangen, over de snelweg door het donker, gigantische regen en onweer. Astra achtergelaten in Venlo, waar ie dinsdag is opgehaald door de ANWB die 'm bij mij thuis heeft afgeleverd. Volgende keer een originele Opel-pomp dus.... Viel me nog wel mee dat de riem niet gebroken was.

Afbeelding

Toch nog wel een leuk plaatje geschoten van de Astra:

Afbeelding

Over 4 weken weer richting Nordschleife, dit maal hopelijk met een beter resultaat! Met wat mazzel ook wat minder verkeer, met name Engelsen, op de baan, want het was een hel. Veel ongelukken en baansluitingen.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Raar!

Riemspanning wel goed?
Zie ook verf op de nokkenastandwielen :shutup:
Of was het echt een vage waterpomp? Van vage duitse ebay ofzo?

Maar mooi lullig. Nog geluk dattie niet kapot gelopen is!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Wel de juiste waterpomp gehad?
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Controleer de timing van de riem eerst voordat je hem eraf haalt !
Ik zie dat er wat tandjes missen.... 1 tand ken net, anders heb je klepschade.

niet leuk zoiets !

Succes !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

dat is niet fijn als zoiets gebeurt, succes verder
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Bericht door Tim82 »

Vandaag pomp er weer af gehaald, ziet er op het oog nog gewoon goed uit.. Lijkt er op dat de lagers van de waterpomp tijdens het rijden op hoge snelheid in Duitsland zijn warmgelopen, de pomp is gaan blokkeren en de distributieriem op die manier z'n tandjes is kwijtgeraakt. Na het afkoelen van de lagers is het weer gangbaar geworden en draait de pomp weer.

Of zou de riemspanning niet goed zijn geweest..? :? Lijkt me sterk dat de waterpomp zoveel weerstand geeft dat bij een te lage riemspanning de riem daar stuk van gaat. De distributie stond nog wel gewoon op tijd, lijkt me dat bij een te lage riemspanning de riem eerder een tandje verschuift bij de nokkenassen.

EDIT; kijkende naar de foto van de distributie hierboven, de loop/aandrijving van de riem en denkende aan waar de riem altijd strak staat en waar niet, zou het misschien toch de riemspanning kunnen zijn..

Geen idee.. Morgen maar nieuwe spullen halen en de boel monteren.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Plaats reactie