Inhouden bij normaal optrekken
Inhouden bij normaal optrekken
Sinds gister begon m'n auto in te houden bij het optrekken samen met het poffen/knallen van de uitlaat.
Hij schokt niet hevig, maar wel merkbaar.
In het wat koudere weer en vanochtend (20 graden) deed ie precies hetzelfde.
Vanmiddag heb ik vrij genomen om de gasklephuis, LMM en LFR schoon te maken.
Mijn vraag was, welke slangen/kabels kan ik het beste controleren en waarop (wat moet ik zien?)
Zou iemand misschien aan willen kruisen welke slangen ik eventueel ook moet controleren?
(niet mijn blok trouwens)
Hij schokt niet hevig, maar wel merkbaar.
In het wat koudere weer en vanochtend (20 graden) deed ie precies hetzelfde.
Vanmiddag heb ik vrij genomen om de gasklephuis, LMM en LFR schoon te maken.
Mijn vraag was, welke slangen/kabels kan ik het beste controleren en waarop (wat moet ik zien?)
Zou iemand misschien aan willen kruisen welke slangen ik eventueel ook moet controleren?
(niet mijn blok trouwens)
C20XE '94
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
vanmiddag zou ik even een simpele check doen
- bougies uithalen, bekijken, bij twijfel vervangen
- rotor & verdeelkap loshalen, kijken voor corosie op de contactpunten
bij twijfel vervangen ( of aanslag wegpeuteren )
- benzinefilter vervangen
- meteen even luchtfilter erbij vervangen
- lfr voor de heb maar even schoonspuiten
- luchtinlaatslangen controleren op scheuren / poreus
- olie en koelvloeistof peil en kleur checken
Dit zijn de simpele en goedkope dingen en dit soort dingen doe ik 2x per jaar ongeveer
als ie hierna nog raar rijdt, maar even sensor datacheck doen bij de dealer, de waardes uitlezen
succes
- bougies uithalen, bekijken, bij twijfel vervangen
- rotor & verdeelkap loshalen, kijken voor corosie op de contactpunten
bij twijfel vervangen ( of aanslag wegpeuteren )
- benzinefilter vervangen
- meteen even luchtfilter erbij vervangen
- lfr voor de heb maar even schoonspuiten
- luchtinlaatslangen controleren op scheuren / poreus
- olie en koelvloeistof peil en kleur checken
Dit zijn de simpele en goedkope dingen en dit soort dingen doe ik 2x per jaar ongeveer
als ie hierna nog raar rijdt, maar even sensor datacheck doen bij de dealer, de waardes uitlezen
succes
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
ok, zal vanmiddag even kijkenRoy 2.0 16v schreef:vanmiddag zou ik even een simpele check doen
- bougies uithalen, bekijken, bij twijfel vervangen
- rotor & verdeelkap loshalen, kijken voor corosie op de contactpunten
bij twijfel vervangen ( of aanslag wegpeuteren )
- benzinefilter vervangen
- meteen even luchtfilter erbij vervangen
- lfr voor de heb maar even schoonspuiten
- luchtinlaatslangen controleren op scheuren / poreus
- olie en koelvloeistof peil en kleur checken
Dit zijn de simpele en goedkope dingen en dit soort dingen doe ik 2x per jaar ongeveer
als ie hierna nog raar rijdt, maar even sensor datacheck doen bij de dealer, de waardes uitlezen
succes
tnx
C20XE '94
ben dus bij jan willem geweest.
aangekomen effe eerst UITERAARD sinas gedronken
toen meteen aan het werk gegaan. Eerst de bougie kabels los gehaald, dat was al niet veel meer. Toen de bougies eruit gehaald.
De elektroden waren rond/bol ipv cilinderisch plat. Denk dat er wel 1.3mm tussen zat. Zwaar versleten dus. De kleppendeksel pakking lekte, dus eerst effe de kop iets schoon gemaakt en toen met kopervet de nieuwe bougies erin gezet. Jw was intussen de gasklep aanm het schoonmaken.
Daarna zijn we naar de Brezan geweest om nieuwe bougie kabels te halen.
terug gekomen de kabels gemonteerd, bij starten startte ie zelfs al beter zei jw. Toen de astra omdraaien en met de kont in de garage zetten zodat ik Brandstof filter kon vervangen zonder de kont nat te hebben
na wat klooien en 3x pauze vanwege kramp zat dan eindelijk de nieuwe filter ertussen. Jw had intussen de stappemotor eraf getrokken om schoon te maken. Na opnieuw monteren startte de auto niet meer..
Foutje wat ik tijdje terug ook deed: inspuiten met Remmenreiniger en dan droog blazen, terug zetten en dan is het kut..
Dus meteen weer stappemotor eraf en vol gespoten met slicone spray.
draaien van de sleutel startte die meteen en liep ook goed stationair
toen effe testritje geweest en hield ook niet meer in zoals ie altijd deed waren de woorden van JW. al met al: geslaagd beun dagje
aangekomen effe eerst UITERAARD sinas gedronken
toen meteen aan het werk gegaan. Eerst de bougie kabels los gehaald, dat was al niet veel meer. Toen de bougies eruit gehaald.
De elektroden waren rond/bol ipv cilinderisch plat. Denk dat er wel 1.3mm tussen zat. Zwaar versleten dus. De kleppendeksel pakking lekte, dus eerst effe de kop iets schoon gemaakt en toen met kopervet de nieuwe bougies erin gezet. Jw was intussen de gasklep aanm het schoonmaken.
Daarna zijn we naar de Brezan geweest om nieuwe bougie kabels te halen.
terug gekomen de kabels gemonteerd, bij starten startte ie zelfs al beter zei jw. Toen de astra omdraaien en met de kont in de garage zetten zodat ik Brandstof filter kon vervangen zonder de kont nat te hebben
na wat klooien en 3x pauze vanwege kramp zat dan eindelijk de nieuwe filter ertussen. Jw had intussen de stappemotor eraf getrokken om schoon te maken. Na opnieuw monteren startte de auto niet meer..
Foutje wat ik tijdje terug ook deed: inspuiten met Remmenreiniger en dan droog blazen, terug zetten en dan is het kut..
Dus meteen weer stappemotor eraf en vol gespoten met slicone spray.
draaien van de sleutel startte die meteen en liep ook goed stationair
toen effe testritje geweest en hield ook niet meer in zoals ie altijd deed waren de woorden van JW. al met al: geslaagd beun dagje
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht