De kans dat je een brom krijgt als je de speakerkabels langs de voedingskabels zet is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg klein hoor. Je speakers hebben een aardige amplitude nodig om in beweging te komen (en stroom). De storing die wordt veroorzaakt door de voedingskabel is daar zeker niet groot genoeg voor. Je signaalkabels zijn een ander verhaal. Een kleine storing op die kabel wordt versterkt door de versterkers, en hoppa daar heb je je brom.
Het mooiste is vaak wel om alles helemaal gescheiden te plaatsen (als dat mogelijk is), maar speakerkabel langs de voeding zal geen storing veroorzaken met uitzondering van extreme gevallen natuurlijk
nog even over die ringen
wat je ook ken doen is gwn t orginele binnenwerk uit je speaker zagen(je orginele) je nieuwe speaker daar in maken en klaar hek ook gedaan
c18xe schreef:nog even over die ringen
wat je ook ken doen is gwn t orginele binnenwerk uit je speaker zagen(je orginele) je nieuwe speaker daar in maken en klaar hek ook gedaan
Gaat meestal niet als je 16,5cm speakers plaatst.
Bovendien is het erg belangrijk dat speakers goed vast zitten.
(moten body hebben)
. technisch gezien maakt het geen hol uit waar je je rca kabels legt. je hele auto is namelijk massa ( oftewel over je hele auto gaat het stroom lopen. het is overigens NIET verstandig om hem naast de voeding van je auto zelf te leggen. !!!!!
( massa op chassis = stroom.. ) ook massa heeft stroom, gebruik je de voeding puur voor je versterker. dan maak het niet zo byzonder veel uit..
de zogenaamde storingen komen vaak eerder van een SLECHT gekozen massa punt
preparation is the key not to fail, fail is to forget the preparation
Me deuren zijn al gedempt!
Alleen ze hebben in de deur zitten slijpen om een groter speakergat te creeren, maar heb al 1 ring gemaakt van mdf en heb nu 1 kant passend.
Vanavond verder met de andere kant en dan de rest van de audio nog.