koppelt slecht
koppelt slecht
zogauw ik keer iets kalmer koppel dan begint me koppeling meteen te stinken. Volgens mij ook geen A kwaliteit koppeling.
zijn er nog andere mogelijkheden die voor dagelijks en comfort gebruik nog wel zouden gaan maar toch beter koppelen?
zijn er nog andere mogelijkheden die voor dagelijks en comfort gebruik nog wel zouden gaan maar toch beter koppelen?
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Stinken is frictieplaten, normaal nederlands gewoon je voering van koppelingsplaat, moet je flink je best voor doen bij C20XE.
Echt GIGAAANTISCH je best zelfs, lukt zowat niemand zowat met die pizzaplaten van een C20XE iig.
Wat doe je ? Of finaal op. Dan ist standaard, en drukgroep + koppelingsplaat + druklager maar meteen 'met zijn allleeee'.
Echt GIGAAANTISCH je best zelfs, lukt zowat niemand zowat met die pizzaplaten van een C20XE iig.
Wat doe je ? Of finaal op. Dan ist standaard, en drukgroep + koppelingsplaat + druklager maar meteen 'met zijn allleeee'.
Hij heeft geen c20xepluggie schreef:Stinken is frictieplaten, normaal nederlands gewoon je voering van koppelingsplaat, moet je flink je best voor doen bij C20XE.
Echt GIGAAANTISCH je best zelfs, lukt zowat niemand zowat met die pizzaplaten van een C20XE iig.
Wat doe je ? Of finaal op. Dan ist standaard, en drukgroep + koppelingsplaat + druklager maar meteen 'met zijn allleeee'.
Een GSI neem je niet voor even, maar blijft voor het leven....
Kok-Promoteam
Fusion-Promoteam
Kok-Promoteam
Fusion-Promoteam
ik heb idd een c18xe
@ marcel: doelde op eventueel race koppeling oid
@pluggie : heb me auto diploma ook, dus weet hoe ut zit, maar idd verbaasde me er ook over. Maar danny (opelforum) waar ik de auto van heb, die zei me dat de koppeling er nog niet zo lang in zit.. Dus platen op lijkt me beetje onwaarschijnlijk.
- kan het zijn dat de drukgroep te weinig druk uitoefend daardoor de platen makkelijker slippen?
@ marcel: doelde op eventueel race koppeling oid
@pluggie : heb me auto diploma ook, dus weet hoe ut zit, maar idd verbaasde me er ook over. Maar danny (opelforum) waar ik de auto van heb, die zei me dat de koppeling er nog niet zo lang in zit.. Dus platen op lijkt me beetje onwaarschijnlijk.
- kan het zijn dat de drukgroep te weinig druk uitoefend daardoor de platen makkelijker slippen?
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
dan heb jij waarschijnlijk mijn oude c18xe setje,ik heb ongeluk met me astra gehad en toen is die verkocht aan danny,koppelingset(druk lager den drukgroep zijn compleet vernieuwd ongevee 200 km voor me ongelukl ofzo en dat is orgineel opel dus geen imitatie troep danny heeft dat set toen in zijn eigen astra overgezet als ik het niet verkeerd heb en dat heb jij nu dus,daar is niks mis mee
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Origineel of niet origineel maakt geen kont uit uiteraard of die slipt. Ruikt hetzelfde hoor.
En overzetten dit en dat.
Alssie slipt, kun je dat sowieso goed testen.
En anders kun je beetje olielekkage die verbrand qua geur ook wel onderscheiden. Koppelinggeur is makkelijk te onderscheiden, lijkt 99% op remblokken. En dat is net 1% anders.
Train je neus. En je gevoel. Of hij slipt, dat voel je heel makkelijk, of hij stinkt (nou olie of frictieplaat ruikt echt heel anders hoor), dus een beetje richting moet wel te vinden zijn in ongeveer 1 minuut.
Laat er maar eens een ander in rijden. Heb ik met Ruud ook, die zegt dan
'stuurt slecht', eerste keer remmen zeg je 'linker remblok is op'.
En overzetten dit en dat.
Alssie slipt, kun je dat sowieso goed testen.
En anders kun je beetje olielekkage die verbrand qua geur ook wel onderscheiden. Koppelinggeur is makkelijk te onderscheiden, lijkt 99% op remblokken. En dat is net 1% anders.
Train je neus. En je gevoel. Of hij slipt, dat voel je heel makkelijk, of hij stinkt (nou olie of frictieplaat ruikt echt heel anders hoor), dus een beetje richting moet wel te vinden zijn in ongeveer 1 minuut.
Laat er maar eens een ander in rijden. Heb ik met Ruud ook, die zegt dan
'stuurt slecht', eerste keer remmen zeg je 'linker remblok is op'.
en als je niet ckr weet hoe je koopeling ruikt als die verbrand is dan doe je gwnn even heel veel gas geven en dan je pendaal oplaten komen
en met olie gewoon even wat olie op je uitlaatspruitstuk gooien en lekker warm draaien
en met olie gewoon even wat olie op je uitlaatspruitstuk gooien en lekker warm draaien
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
heb ik gedaan, ik durf er wel geld op te zetten dat het koppeling is, want ruik het alleen als ik stevig weg rij bij stoplicht daarom zeg ik dus: zijn echt de koppelingsplaten.c18xe schreef:en als je niet ckr weet hoe je koopeling ruikt als die verbrand is dan doe je gwnn even heel veel gas geven en dan je pendaal oplaten komen
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: