GrinX's new Pride... [X20XER in de mix]
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Waarom neem je geen contact op met F. Janssen. Doet voornamelijk 2.0 ecotec's ombouw (zowel diesel als benzine). Misschien dat je jou blok kan inruilen tegen een goede X20XER/X20XEV ..of misschien zelfs Z20LET.
Bak kan je dan behouden, dus puur motor~swap.
Hier een X20XER in een B Corsa:
Bak kan je dan behouden, dus puur motor~swap.
Hier een X20XER in een B Corsa:
AstraG::1.8 TURBO©Turbocharged by Dbilas Dynamic® => Sold!
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Frank schijnt hier ook ergens in de buurt te wonen.
Ik ken hem zelf niet, en zou zeker een optie zijn.
Er liggen op dit moment nog wat opties open, om via de dealer een ruil X20XEV of Z20LET te gaan halen.
Dus ruil van het kapotte blok voor een ander type motor.
Het betreft dan een fabrieksnieuwe motor die ervoor terug zou komen.
Een paar gasten op een ander forum hebben dit ook voor elkaar gekregen, en voor een erg mooie prijs.
Ik ben alleen totaal niet bekend met een Z20LET, ze schijnen max. tunebaar te zijn tot 250pk, boven dat schijnt de krukas het niet meer leuk te vinden.
Afin, dat valt nog uit te zoeken.
Ik hou op dit moment even alle opties open, een X20XEV plaatsen staat op dit moment op plek 1, maar mocht er zich iets anders voordoen met meer vermogen dan valt dat ook nog te bezien.
F. Janssen schijnt goed werk te leveren, volgens mij heeft heeft Sin van hier daar ook zijn motor van? En pasty met de champagnefles ook toch?
Mbt tot de ombouw, die besteed ik uit aan een tuner hier uit de buurt (Ron Schmitz), deze levert echt vakwerk, en heeft destijds de OPC ook al diverse malen gezien en geholpen.
Ik ken hem dan ook al een tijdje, en weet ook hoe hij werkt.
Het gaat me er op dit moment dus om, om een goeie motor te vinden, de meer het kost, de langer het gaat duren voordattie weer de weg op gaat, het gaat er gewoon om dat de motor heel blijft.
Mbt de oude motor, daar gaat Valvoline een test op loslaten.
Mocht het probleem zijn veroorzaakt door de olie (verkeerde samenstelling / verkeerd type olie / verbranden van de olie / toegevoegd aditief), dan kan ik wellicht nog wat regelen met degene die de voorgaande reparatie aan de motor heeft uitgevoerd.
Maargoed, daar ga ik jullie niet mee lastig vallen.
In de tussentijd al een 100km gemaakt in de Volvo, het voelt aan als een tank, maar rijd echt heel erg relaxt.
Gisteren waren er zelfs 2 auto's welke me gewoon voorlieten gaan op een plek waar ik alles behalve voorrang had
En nee, dat lag niet aan mijn rijstijl haha.
Motorisch ook best pittig voor een 8 klepper.
Zeker een blijvertje voor de komende tijd.
Kwa looks is hij gewoon mooi van lelijkheid.
Waar ik vroeger altijd moest lachen als ik mensen zag rijden in een dergelijke Volvo, begrijp is nu deste meer waarom iemand voor zo'n auto kiest.
Alles behalve een bommetje, maar wel oerdegelijk gebouwd, en rijd gewoon erg aangenaam. (niet te vergelijken met de Corsa, die hier enkele maanden geleden nog voor de stoep stond als 2e auto)
Afijn, mocht iemand een mooie X20XEV of Z20LET tegenkomen (niet aankomen met een X20XER!!!) dan lees ik dat graag.
Ik ken hem zelf niet, en zou zeker een optie zijn.
Er liggen op dit moment nog wat opties open, om via de dealer een ruil X20XEV of Z20LET te gaan halen.
Dus ruil van het kapotte blok voor een ander type motor.
Het betreft dan een fabrieksnieuwe motor die ervoor terug zou komen.
Een paar gasten op een ander forum hebben dit ook voor elkaar gekregen, en voor een erg mooie prijs.
Ik ben alleen totaal niet bekend met een Z20LET, ze schijnen max. tunebaar te zijn tot 250pk, boven dat schijnt de krukas het niet meer leuk te vinden.
Afin, dat valt nog uit te zoeken.
Ik hou op dit moment even alle opties open, een X20XEV plaatsen staat op dit moment op plek 1, maar mocht er zich iets anders voordoen met meer vermogen dan valt dat ook nog te bezien.
F. Janssen schijnt goed werk te leveren, volgens mij heeft heeft Sin van hier daar ook zijn motor van? En pasty met de champagnefles ook toch?
Mbt tot de ombouw, die besteed ik uit aan een tuner hier uit de buurt (Ron Schmitz), deze levert echt vakwerk, en heeft destijds de OPC ook al diverse malen gezien en geholpen.
Ik ken hem dan ook al een tijdje, en weet ook hoe hij werkt.
Het gaat me er op dit moment dus om, om een goeie motor te vinden, de meer het kost, de langer het gaat duren voordattie weer de weg op gaat, het gaat er gewoon om dat de motor heel blijft.
Mbt de oude motor, daar gaat Valvoline een test op loslaten.
Mocht het probleem zijn veroorzaakt door de olie (verkeerde samenstelling / verkeerd type olie / verbranden van de olie / toegevoegd aditief), dan kan ik wellicht nog wat regelen met degene die de voorgaande reparatie aan de motor heeft uitgevoerd.
Maargoed, daar ga ik jullie niet mee lastig vallen.
In de tussentijd al een 100km gemaakt in de Volvo, het voelt aan als een tank, maar rijd echt heel erg relaxt.
Gisteren waren er zelfs 2 auto's welke me gewoon voorlieten gaan op een plek waar ik alles behalve voorrang had
En nee, dat lag niet aan mijn rijstijl haha.
Motorisch ook best pittig voor een 8 klepper.
Zeker een blijvertje voor de komende tijd.
Kwa looks is hij gewoon mooi van lelijkheid.
Waar ik vroeger altijd moest lachen als ik mensen zag rijden in een dergelijke Volvo, begrijp is nu deste meer waarom iemand voor zo'n auto kiest.
Alles behalve een bommetje, maar wel oerdegelijk gebouwd, en rijd gewoon erg aangenaam. (niet te vergelijken met de Corsa, die hier enkele maanden geleden nog voor de stoep stond als 2e auto)
Afijn, mocht iemand een mooie X20XEV of Z20LET tegenkomen (niet aankomen met een X20XER!!!) dan lees ik dat graag.
Grtz, GrinX
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Ik zou bij een Z20LET helemaal niet denken aan tunen Grinx.
Ik zou dat dan gewoon eens rijbaar maken, en klaar, niks tunen,
gewoon mee rijden.
X20XEV idem, ding derin, en rijden. Supersnel is het niet,
ook niet langzaam, je rijdt wel gewoon zonder zorgen een paar jaar.
Als je dan toch hip denkt, ga voor de Z20LET, zoek een goede.
Ben je nog hoop gedoe verder, en gewoon mee gaan rijden.
kZou de lat reeel houden en simpel.
Ik zou dat dan gewoon eens rijbaar maken, en klaar, niks tunen,
gewoon mee rijden.
X20XEV idem, ding derin, en rijden. Supersnel is het niet,
ook niet langzaam, je rijdt wel gewoon zonder zorgen een paar jaar.
Als je dan toch hip denkt, ga voor de Z20LET, zoek een goede.
Ben je nog hoop gedoe verder, en gewoon mee gaan rijden.
kZou de lat reeel houden en simpel.
Psies, maar daarom zou ik de X20XEV geen logische keuze vinden. Je hebt een ORIGINELE OPC, en dan ga of wil je een ander blok erin lepelen met tevens minder vermogen?!
Gaat ook lastig worden met evt verkoop later van de auto ..
Upgrade naar Z20LET kost wel wat, maar is dan ook een UPgrade!
Gaat ook lastig worden met evt verkoop later van de auto ..
Upgrade naar Z20LET kost wel wat, maar is dan ook een UPgrade!
AstraG::1.8 TURBO©Turbocharged by Dbilas Dynamic® => Sold!
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Het is inderdaad een Z20LET geworden.
Eentje met 35.000 op de teller, en nagenoeg alle aanbouwdelen erbij.
Doordat ik wel reeël moet blijven, en de OPC me op dit moment eigenlijk al genoeg geld heeft gekost, zal ik hem niet meteen gaan inbouwen.
Om dergelijke problemen te voorkomen ga ik sparen voor wat stevigere parts voor in het motorblok.
Volgens de geleerden houden de zuigers het al voor gezien bij 235pk.
Nu de motor er toch nog niet in ligt, kan ik net zo goed even doorsparen voor een setje goeie zuigers, drijfstangen, versterkte lagerschalen, e.d.
Het hoeft geen extreem kanon te worden, maar moet wel allemaal heel blijven.
Eentje met 35.000 op de teller, en nagenoeg alle aanbouwdelen erbij.
Doordat ik wel reeël moet blijven, en de OPC me op dit moment eigenlijk al genoeg geld heeft gekost, zal ik hem niet meteen gaan inbouwen.
Om dergelijke problemen te voorkomen ga ik sparen voor wat stevigere parts voor in het motorblok.
Volgens de geleerden houden de zuigers het al voor gezien bij 235pk.
Nu de motor er toch nog niet in ligt, kan ik net zo goed even doorsparen voor een setje goeie zuigers, drijfstangen, versterkte lagerschalen, e.d.
Het hoeft geen extreem kanon te worden, maar moet wel allemaal heel blijven.
Grtz, GrinX