16v vragen

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

16v vragen

Bericht door gurdi »

heey ik wil graag een 16klapper ipv mijn 8klapper laten leggen
nu wil ik weten wat hier zoal bij komt kijken,

het is WEL de bedoeling om te laten keuren

vraag 1 waar word zoal na gekeken?
1,1
mag het blok hiervoor een beetje meer pk's hebben?
of moet het helemaal origineel zijn?

vraag 2 ik heb een leuk blokje gezien en er zit een corsco kop op
is dit goed en heeft dit invloed op het vermogen.

vraag 3 er zit ook een lichter vliegwiel op, moet ik ergens opletten
met het test rijden om te kijken of die niet te licht is?
BLOK ZIT NOG IN EEN GSI

vraag 4 waar moet ik nog meer opletten bij aanschaf van een 16 klep
gaat vooral om het blok.

hoop dat er een paar vragen beantwoord kunnen worden.
Laatst gewijzigd door gurdi op 07 apr 2008 18:25, 2 keer totaal gewijzigd.
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Hoeveel klappen wil je krijgen? :lol:
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

8 erbij:P
jij dan?
astra heeft te lang geduurt
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

kzou zeggen, neem even de tijd om dit topic even door te lezen...

viewtopic.php?t=5663&postdays=0&postorder=asc&start=0
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

jah heb het wel een beetje gevolgt maar waren allemaal problemen enzo werd beetje ingewikkeld voor mij:)
astra heeft te lang geduurt
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

Nja, er komt iig veel bij kijken om het helemaal c20xe te maken...

- motorblok
- kabelboom
- TC
- remsysteem

noem maar op..
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Remsysteem zijn van de 8v en 16v gelijk.

C20XE heeft ook nog een oliekoeler.

Wat je mee moet nemen:
Blok
Bak
Motorkabelboom
Oliekoeler, hoeft niet maar zou het gewoon meenemen

Niels of RoodKont zou je wel een lijst kunnen geven van wat je allemaal nodig hebt.

Is trouwens een Coscast kop, en dat heeft nergens invloed op. Deze scheuren alleen minder snel als een KS kop
Laatst gewijzigd door Matt op 07 apr 2008 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Dit gaat niet goedkomen :roll:
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

gewoon een 16v kopen ;)
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9318
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Ik zal binnenkort mijn projecttopic weer eens opschonen en overzichtelijk maken in een nieuw topic.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

ik ga het niet zelf doen, hoef niet te weten wat er allemaal in moet om over te zetten,
ik koop dan een gsi waarvan blok goed is maar de carosserie niet goed van is of alleen een blok met alles wat nodig is om omtebouwen.

maar wil dus weten waar ze na kijken om hem om te keuren:)
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9318
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Als je alles origineel Opel neemt heb je gegarandeerd geen enkel probleem bij de omkeuring. Ga alleen niet lopen beunen met zelfgemaakte motorsteunen, slechte lassen, blootliggende bedrading enzo.

De C20XE moet gewoon standaard zijn, dus tijdens de omkeuring geen SFI vervanger of open luchtfilter plaatsen. Als je dat graag wilt doe je dat gewoon na het omkeuren. Ook geen katvervangers e.d. want dan kom je niet door de CO meting.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

nee motor steunen enzo alles origineel.
alleen ik had een blok op het oog zat wel een iets afgedraaid vliegwiel in en een costcast kop erop.
ook was er iets met high flow ofzo gedaan.
het was wel allemaal professioneel laten doen.
maar wat zijn de gevolgen voorde omkeuring.

als het veel problemen geeft kan ik alsnog die 16v opknappen maar hier moet heel veel aangebeuren.

roest. moet verhoogt worden want lag op de wielen te schrapen door verlagen.
uitlaat moest nog gerepareerd worden
vocht in de auto
achterlichten kapot
en paar deuken hier en daar

aangezien de mijne nu helemaal goed is behalve onder de kap dan
is het waarschijnlijk makkelijker om het blok over te laten leggen en omte laten keuren.

als dit is gebeurt dan is alles oke, dan is het nog onderhouden en wat extra luxe aanbrengen.
astra heeft te lang geduurt
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

overhangen is geen probleem hoor.
Wat redbill al zegt, als jij allemaal originele onderdelen gebruikt en netjes te werk gaat, is het geen probleem.
Tevens van 8v naar 16v hoef je geen geluids- en weggedrag test te doen als ik me niet vergis. Gewoon netjes inbouwen en het komt goed!
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

omkeuren kost rond de 60 euro omdat er al een type goedkeuring voor is
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

oke dan,

Vraag 1: word er wel een vermogens test gedaan? of valt dit onder de
weggedragstest die niet hoeft worden gedaan.

er liggen wel wat draden bloot maar dit ga ik allemaal wegwerken natuurlijk.

vraag 2: is de oliekoeler niet verplicht?
astra heeft te lang geduurt
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

1: Als het goed is krijg je gewoon een normale keuring zonder poespas dus

2: Nope, niet verplicht, wel beter uiteraard
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Rellie opt werk
forum-gebruiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
Locatie: In mn eigen toko

Re: 16v vragen

Bericht door Rellie opt werk »

gurdi schreef:corsco kop
Die had ik nog nooit gehoord :lol: :lol:
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.

http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603

Openings tijden

Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Gebruikersavatar
Rellie opt werk
forum-gebruiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
Locatie: In mn eigen toko

Bericht door Rellie opt werk »

oenatje schreef:omkeuren kost rond de 60 euro omdat er al een type goedkeuring voor is
42 euro
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.

http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603

Openings tijden

Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

zou eerst zorgen dat de rest goed is ,eer je gaat denken aan een motorswap
volle tank voor 19 euro hahahahaha
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Re: 16v vragen

Bericht door gurdi »

Rellie opt werk schreef:
gurdi schreef:corsco kop
Die had ik nog nooit gehoord :lol: :lol:
haha jah dat zei die kerel in de advertentie:P


@opelforum.

heb het blok er al uit dus motor swap gaat er wel komen.
verder heb ik nu bijna een jaar geleden de randen vervangen, deze waaren nog niet gespoten. in de kleur.

had het wel even met zwart spuitbusje gedaan.
heb vandaag de tectiel eraf gehaald en is nog geen roest te zien.
ik ga het deze dagen bitumen.

dan komt er dus een andere motor in, de achteras word verwisseld met een goede.
dan is er weinig slechts aan.
en word hij compleet overgespoten. maar dit staat allemaal al in mijn project topic.
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Randen inzetten is beun.

Doe je best.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

jah heb al genoeg commentaar gehad over de randen.
next time hele schermen.
astra heeft te lang geduurt
Plaats reactie