elec ramen

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

een foto van de deur en chassis staat er idd
maar geen foto van "in de deur" en "in het chassis" ;)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
suaver
forum-gebruiker
Berichten: 173
Lid geworden op: 18 aug 2006 11:38
Locatie: enschede

Bericht door suaver »

ik denk dat laag de ingangs connector bedoelt??
Die heeft maar (dacht ik ) drie aansluitpunten de rest is leeg. ben er ook net mee bezig geweest ken alleen geen fotos van mn mobieltje erafhalen.
Ik heb ook een boom uit een ander motte halen.plug and play. heb nu alleen geen Centrale Verwarming maar heb ook geen kiekert is dus voor mij geen optie.
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

suaver schreef:ik denk dat laag de ingangs connector bedoelt??
Die heeft maar (dacht ik ) drie aansluitpunten de rest is leeg. ben er ook net mee bezig geweest ken alleen geen fotos van mn mobieltje erafhalen.
Ik heb ook een boom uit een ander motte halen.plug and play. heb nu alleen geen Centrale Verwarming maar heb ook geen kiekert is dus voor mij geen optie.

centrale verwarming??? vertel mis ik iets ??

o,ja ik heb nog wel een kiekert maar weet niet of die ook voor centrale verwarming is :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
suaver
forum-gebruiker
Berichten: 173
Lid geworden op: 18 aug 2006 11:38
Locatie: enschede

Bericht door suaver »

nee joh ik wacht op SV stadsverwarming... altijn warm... :lol: :lol:

nee hoor weer een andere boom zoeken. bomen hebben nu nog knopjes. en in zomer geen verwarming meer nodig. en te veel kabel werk toch?? heb je zelf gezegt in 1 of ander topic
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

suaver schreef:nee joh ik wacht op SV stadsverwarming... altijn warm... :lol: :lol:

nee hoor weer een andere boom zoeken. bomen hebben nu nog knopjes. en in zomer geen verwarming meer nodig. en te veel kabel werk toch?? heb je zelf gezegt in 1 of ander topic
doe dan standverwarming hoef je ook niet te krbben in de winter :lol:
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Trompie »

Laagvlieger schreef:Wil jij even foto's maken het "om het hoekkie" zeg maar.
Waar die kabelboom de auto uitkomt en de deur ingaat. Evt met spiegeltje ofzo.
Ik snap wat je bedoeld, zal vanmiddag even doen.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

opschieten, de middag is bijna om! :)
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Trompie »

het betreffende gat:
Afbeelding

Dit is in het gat! :wink: zoals je ziet lopen er twe dubbele draden het gat uit.
Afbeelding
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Daar is er een flink aan het kloten geweest.

Als ik jouw was zou ik Of originele deurstekkers halen, Of 2 doorvoerrubbers van de achterklep, en die in je portieren maken.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

idd

Ik heb gewoon de orginele doorvoeren...
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Trompie »

Laagvlieger schreef:Daar is er een flink aan het kloten geweest.

Als ik jouw was zou ik Of originele deurstekkers halen, Of 2 doorvoerrubbers van de achterklep, en die in je portieren maken.
Ik heb dus ook een setje motoren voor de ramen, maar dat zit dus zo'n ronde stekker aan, het liefst wil ik ook zo'n stekker aan de kant van mijn auto. of kan ik beter een nieuwe kabels trekken?
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Nee originele stekers zijn beter. Zoals laag zegt. Kijken of je die uit een sloop GSi kunt halen met zoveel mogelijk bedrading eraan. Dus daarvoor het dash van de sloopauto demonteren en draadjes volgen. Vervolgens losknippen bij de zekeringkast als dat mogelijk is.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Trompie »

RedBill schreef:Nee originele stekers zijn beter. Zoals laag zegt. Kijken of je die uit een sloop GSi kunt halen met zoveel mogelijk bedrading eraan. Dus daarvoor het dash van de sloopauto demonteren en draadjes volgen. Vervolgens losknippen bij de zekeringkast als dat mogelijk is.
Dat wordt nog een flinke klus dus. Maar hoe haal je dat dashboard het snelst los? Ik denk dat de vorige eigenaar zelf cv heeft aangelegd. Dus dan kan ik dat ook aansluiten op de stekker. Nu gaat de achterklep nog apart.

Niemand toevallig iets liggen? 8)
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

met een hamer
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

gurdi schreef:met een hamer
Dat zijn natuurlijk weer Tokkie-oplossingen. :wink: Sloop-auto betekent niet dat je zoveel mogelijk moet slopen, maar dat je alles met beleid kunt demonteren. Demontage dash en het selecteren van de juiste bedrading moet je gewoon even een (zaterdag)ochtend voor uittrekken, goeie schroevendraaiers meenemen (torx, kruiskop) en rustig aan dashdelen één voor één demonteren. Voor het grote deel zitten ook een paar schroeven onder de parafaanplaat (de plaat waar de ruitenwissers doorheensteken).

Er zit een aantal schroefjes onder bedieningsknoppen en afdekplaatjes.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

ehm, ik heb ook eens het wilde idee gehad om hele dash eruit te halen
na een dag kloten en stuk of 10 bouten losgehaald zat het nog steeds vast, zoektocht opgegeven. alle mogelijke plekken bekeken, ja ook onder parafaan en achter stuur etc.
dat ook nog, stuur moet er dan ook af. opzich geen ramp, maar toch, er komt altijd meer bij kijken

maarja, als je precies weet waar ze allemaal zitten dan is het goed doenlijk

ik kan die deurstekkers wel voor je regelen maar dan met weinig draad, misschien 15cm, probeer eerst maar je dash te demonteren
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Bericht door gurdi »

ik ben nog steeds bezig mte dash eraf te halen maar krijg het stuur er niet af:P

als ik na de dealer ga kan ik niet meer terug natuurlijk zonder stuur:P
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Trompie »

Roy 2.0 16v schreef:ehm, ik heb ook eens het wilde idee gehad om hele dash eruit te halen
na een dag kloten en stuk of 10 bouten losgehaald zat het nog steeds vast, zoektocht opgegeven. alle mogelijke plekken bekeken, ja ook onder parafaan en achter stuur etc.
dat ook nog, stuur moet er dan ook af. opzich geen ramp, maar toch, er komt altijd meer bij kijken

maarja, als je precies weet waar ze allemaal zitten dan is het goed doenlijk

ik kan die deurstekkers wel voor je regelen maar dan met weinig draad, misschien 15cm, probeer eerst maar je dash te demonteren
Hmm, ja daar was ik al bang voor, ik heb ook niet maarzo 1 dag of 2 dagen vrij dat ik alles in en uit kan bouwen.

Maar die stekkers die jij hebt moet ik alsnog monteren met het hele dashboard los!?
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

denk het wel omdat je alle draden vanuit de donorstekker moet doorverbinden, dus dan moet je wel die draden in je auto vinden. vanaf de zekeringkast of achter je panelen

zou er niet aan beginnen als je amper vrije dagen hebt om te klussen

het valt toch altijd tegen, in het meest ideale geval heb je je dash eruit en draden gevonden en dat in een uurtje aan elkaar solderen en dash weer terug

als het tegenzit begin je al later, begint de buurman te ouwehoeren, gaat het regenen, belt een vriend je. krijg je je dash er niet uit. hopla zo de dag om
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
xrd
forum-gebruiker
Berichten: 497
Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
Locatie: Brugge, België
Contacteer:

Bericht door xrd »

pluggie schreef:Er zijn iig zeker 3 verschillende sets. Ook qua connectoren.
Bv ergens voor 93 heeft vierkante, 93+ heeft met afgeronde hoeken.
Motoren kunnen ook andersom zitten. Voor 92 set heeft dubbele aansturing, na 93 set heeft aansturing via linkergedeelte.
Ik denk dat ik de fout gevonden heb in mijn dashboard :p
Er lag een extra kabel in mijn dash, god weet waarom, vandaag dus even losgemaakt en het linkerraam ging niet meer open...
De auto is van 92, en ik heb afgeronde connectoren... wss dus later ingebouwd...
Plaats reactie