GSI staat in de garage...

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
suaver
forum-gebruiker
Berichten: 173
Lid geworden op: 18 aug 2006 11:38
Locatie: enschede

Bericht door suaver »

Zou dit dan mijn code fout verklaren bij +-200Km/h valse lucht. :?
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Dat kan wel ja.
:!:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

:roll: volgens mij is dat het wel ja.
Ik merk steeds meer dat mn auto super relaxt rijdt nu, ook op lage toeren heb ik nog meer koppel lijkt het.

Had altijd last van schokken als ik gas losliet, maar nu is dat bijna niet meer, scheelt echt een hoop stress...mn stationair is ook iets beter geworden.

Heb alleen nog steeds geen snelweg gerede om te achterhalen of dat lampje brandt of niet....want dat lampje brandt sins ik de auto heb boven de 120 op lange stukken.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

dan heb je toch al geruime tijd last van dat lampje?
Zou er alles aan doen om het weg te krijgen, kan dergelijke lampjes niet uitstaan :lol:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

jaja da lampje brandt al sins ik de auto heb, ma alleen boven de 120 opde snelweg.

Heb zowiezo een boel nieuwe onderdelen, maar niks mocht baten. Heb toch echt een gevoel dat is nu opgelost is.

8) morgen nurburgring, dan komk er zeker achter
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

lijmen kan niet bij uitlaatdelen die zo heet worden dat je erop kunt barbequen, goed maken, dus waarschijnllijk nieuwe tapdraad erin maken en grotere bout.

hopelijk is dan je foutmeldingslampje weg
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
suaver
forum-gebruiker
Berichten: 173
Lid geworden op: 18 aug 2006 11:38
Locatie: enschede

Bericht door suaver »

misschien opboren en een helixcoil erin proberen .. als dat niet lukt mot ik nog ergens van dat diamant opvulmiddel weet alleen niet of dat die temperatuur aan ken. even opzoeken.
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

suaver schreef:misschien opboren en een helixcoil erin proberen .. als dat niet lukt mot ik nog ergens van dat diamant opvulmiddel weet alleen niet of dat die temperatuur aan ken. even opzoeken.
idd helicol erin (laten) maken !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Nou vandaag duitsland onveilig gemaakt...mn storingslampie brandt nog steeds helaas...en de dipjes die mn auto had wordt steeds meer.

De schroefjes aandraaien opde uitlaatspruitstuk was dus alleen goed tegen het hikken vande auto bij gas geven en loslaten. Rijdt nu lekker confi dat wel.

De dipjes komen nu in alle versnellingen voor....alleen als je goed doortrapt is dat. Gebeurt veelal boven de 4000 toeren.
Doet me denken aan benzinetekort...maar kan eig van alles zijn.
Wordt wel steeds meer, vooral vandaag na veel te hebben gereden in hoge toeren is het steeds meer geworden.

:lol: wel is de 200 makkelijk haalbaar...want da heb ik vandaag vele malen gedaan. Hij hikt gwoon paar keer tussendoor en klaar.
Ow en tijdens die dipjes hoorje plofjes uit de uitlaat komen...komt verder geen vlam uit, maar je hoort het wel.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

dipjes op hogere toeren komt me bekend voor :roll:
alhoewel het bij mij gewoon 1 grote dip was :lol:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
qgenius
forum-gebruiker
Berichten: 160
Lid geworden op: 23 jan 2007 21:24
Locatie: Hilversum

Bericht door qgenius »

Het kan natuurlijk ook je LMM zijn (luchtmassameter)
Was bij mij hetzelfde probleem.

Die krengen van Bosch zijn erg snel kapot.
Moet je maar eens met en nieuwe erop rijden.
Dan is het net of je een andere auto rijdt.

Even een andere proberen van een clublid in de burt misschien.
Kost maar een paar minuten.

Check dan meteen de luchtslang die van je LMM in je SFI gaat.
Die wel wel eens uitdrogen en scheuren. Dus valse lucht en ook deze
symptomen.
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

lmm is die sensor op die dikke slang die vanje gasklephuis na luchtfilter gaat tog?
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
qgenius
forum-gebruiker
Berichten: 160
Lid geworden op: 23 jan 2007 21:24
Locatie: Hilversum

Bericht door qgenius »

Mad Driver schreef:lmm is die sensor op die dikke slang die vanje gasklephuis na luchtfilter gaat tog?
Yep datis hem,
En die kan je zoals sommige wel beweren ziet schoonmaken met remmenreiniger of zoiets. Zo`n LMM geeft ook zelden een foutmelding.

Bij mij is deze LMM van Bosch al bij 3 auto`s kapot gegaan.
Kapot is een groot woord maar hij werkte niet meer 100%.

Helaas zijn ze nieuw aardig prijzig. Dus op zoek naar een gebruikte kan de moiete lonen.
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

hmm ok, thx man, zal eens kijke ofk aan een andere kan komen.

:lol: dichtbijzijnde lid is paul :lol:
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Mad Driver schreef:Nou vandaag duitsland onveilig gemaakt...mn storingslampie brandt nog steeds helaas...en de dipjes die mn auto had wordt steeds meer.

De schroefjes aandraaien opde uitlaatspruitstuk was dus alleen goed tegen het hikken vande auto bij gas geven en loslaten. Rijdt nu lekker confi dat wel.

De dipjes komen nu in alle versnellingen voor....alleen als je goed doortrapt is dat. Gebeurt veelal boven de 4000 toeren.
Doet me denken aan benzinetekort...maar kan eig van alles zijn.
Wordt wel steeds meer, vooral vandaag na veel te hebben gereden in hoge toeren is het steeds meer geworden.

:lol: wel is de 200 makkelijk haalbaar...want da heb ik vandaag vele malen gedaan. Hij hikt gwoon paar keer tussendoor en klaar.
Ow en tijdens die dipjes hoorje plofjes uit de uitlaat komen...komt verder geen vlam uit, maar je hoort het wel.
Controleer eens of je massa's van de injectorrail nog wel goed vast zitten?
Als die niet goed vast zit gaat je motorstoringslampje ook branden. Tevens gaat ie daardoor beroerd rijden. In principe zal dit het niet wezen omdat dan ook je toerensignaal wegvalt, maar je weet maar nooit.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

@ redbill waar is dat ergens?
ergens bij de inlaatspruitstuk??

Heb net ook de lmm en die andere sensoren losgehaal om te bekijken, zitten verder geen scheuren in die slangen, ziet er echt netjes uit ook die sensoren, kan natuurlijk wel stuk zijn snap ik.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Mad Driver schreef:@ redbill waar is dat ergens?
ergens bij de inlaatspruitstuk??

Heb net ook de lmm en die andere sensoren losgehaal om te bekijken, zitten verder geen scheuren in die slangen, ziet er echt netjes uit ook die sensoren, kan natuurlijk wel stuk zijn snap ik.
Motorkabelboom volgen, massa's zijn bruin
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

mijn dip begint bij 248
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

bij mij bij een zak ships
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Mijn dip begint om 8 uur smorgens :lol: :lol:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Bericht door c18xe »

neem een cup a soup :D
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Bart(astra) schreef:
Mad Driver schreef:@ redbill waar is dat ergens?
ergens bij de inlaatspruitstuk??

Heb net ook de lmm en die andere sensoren losgehaal om te bekijken, zitten verder geen scheuren in die slangen, ziet er echt netjes uit ook die sensoren, kan natuurlijk wel stuk zijn snap ik.
Motorkabelboom volgen, massa's zijn bruin
Zitten onder je SFI bak, op de boutjes waarmee je injectorrail vast gezet wordt op het inlaatspruitstuk.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

8) heb er niet zoveel last meer van...geen idee hoe of wat.
Maar ik zal er toch naar kijken.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

RedBill schreef:
Bart(astra) schreef:
Mad Driver schreef:@ redbill waar is dat ergens?
ergens bij de inlaatspruitstuk??

Heb net ook de lmm en die andere sensoren losgehaal om te bekijken, zitten verder geen scheuren in die slangen, ziet er echt netjes uit ook die sensoren, kan natuurlijk wel stuk zijn snap ik.
Motorkabelboom volgen, massa's zijn bruin
Zitten onder je SFI bak, op de boutjes waarmee je injectorrail vast gezet wordt op het inlaatspruitstuk.
Word eens keer wakker, hij heeft een C18XE :lol:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Ow, OK, zat dan inderdaad even niet op te letten... Sorry! Niet onder de SFI bak dan... Als iedereen nu gewoon zijn motortype in z'n onderschrif zou zetten... Ik hou het allemaal niet meer bij...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie