kachelradiator demonteren

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
xrd
forum-gebruiker
Berichten: 497
Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
Locatie: Brugge, België
Contacteer:

kachelradiator demonteren

Bericht door xrd »

het gehele stuk met de draaiknoppen zou ik er graag compleet uit hebben uit het dashboard!
Om eens van naderbij te bekijken, want nu hapert de rechterknop enorm :-/
Iemand raad?
grtzz
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

daarvoor hoeft je kachelradiateur niet los, maar alleen je knoppenpaneel

aan de knoppen zit een stangetje, je rechterknop daarvan gaat het stangetje naar de voetruimte van de passagierskant, aan een hendeltje vast

naja heel dom systeem, je radio moet eruit, je kachelknoppen eraf trekken, en de schroeven achter de luchtroosters en dan schiet het al aardig op

volgens mij is er wel een mooie sloopbeschrijving met fotos op www.steve010.nl te vinden en dan bij tutorials, omdat er achter die kachelknoppen weleens andere kleur leds gestopt worden
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

De middenconsole haal je als volgt los:

  • 1: Je haalt je radio los.
  • 2. Met een punttangetje of inbussleuteltjes trek je de verwarmingsroostertjes voorzichtig eruit (gewoon met beleid trekken).
  • 3. De linker en rechterdraaiknop trek je voorzichtig eraf, de middelste zet je op stand 1 en trekt hem uit zodat je achterruitverwarming aan gaat. Nu steek je onder in de knop (in het vierkante gaatje) een klein schroevendraaiertje o.i.d. Deze duw je in en vervolgens trek je aan de knop. De knop gaat als je het goed doet los.
  • 4. Haal het rubber matje van je BC eruit en drai de schroefjes daarachter los.
  • 5. Draai de schroefjes boven in de luchtroostergaten los.
  • 6. Links- en rechtsonder van de midconsole zie je twee diepverzonken schroeven, draai die ook los.
  • 7. Nu is je midconsole los. Voordat je hem er af haalt, trek je het kapje van je waarschuwingslicht eraf en daaronder zie je het knopje hiervan. Met een puntbektangetje trek je deze voorzichtig uit zijn adapter (wel even de klemmetjes indrukken aan de zijkanten).
  • 8. Nu je de knop er uit hebt, trek je de console een stukje uit het dash en nu zie je dat er bovenin in de console een gat zit waar je de bovenkant van de adapter ziet, duw de adaptor met je duim met kracht naar beneden. Zo schuift deze uit zijn plek. Hierna kun je de complete console wegnemen.
Om het verwarmingsinstrument los te halen moet je even goed kijken hoe dit zit, er zitten namelijk drie kabels op aangesloten met ijzeren kabels erin. Deze zitten om de pennetjes geklemt en kun je met wat moeite losklikken...

Het verhaal over je rechterknop die hapert, dit is waarschijnlijk gewoon een geval dat er iets tegen de kabel van die rechterknop aan drukt, zodat de kabel niet in een soepele vorm weg kan lopen, kijk hier eerst even naar..

succes!
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
xrd
forum-gebruiker
Berichten: 497
Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
Locatie: Brugge, België
Contacteer:

Bericht door xrd »

"De linker en rechterdraaiknop trek je voorzichtig eraf"
Moet je daar niet enorm aan sleuren om dat eraf te krijgen?
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

xrd schreef:"De linker en rechterdraaiknop trek je voorzichtig eraf"
Moet je daar niet enorm aan sleuren om dat eraf te krijgen?
kracht is relatief :wink:

je kunt ook voorzichtig kracht uitoefenen :lol:
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
xrd
forum-gebruiker
Berichten: 497
Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
Locatie: Brugge, België
Contacteer:

Bericht door xrd »

net even getest en ik heb niets van grip met m'n duim en wijsvinger op zo'n knop, ofwel ben ik gwn een watje :lol:
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

xrd schreef:net even getest en ik heb niets van grip met m'n duim en wijsvinger op zo'n knop, ofwel ben ik gwn een watje :lol:
gewoon kwaad worden en proberen
anders vraag je het even aan je zusje :lol:
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

tangetje met een zeem ertussen :wink:
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

owja, ik vergeet erbij te zeggen dat de behuizing rondom je stuur ook los moet. Dit ivm twee schroefjes waarmee de console vastzit.

Stuur kwartslag naar links en stuur kwartslag naar rechts, dan zie je voorop de behuizing links en rechts een schroefje, onder de behuizing zitten totaal drie schroeven, rubbertje van het contactslot eruit en je trekt de behuizing los.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Buenie
forum-gebruiker
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 feb 2008 12:24
Locatie: Winschoten

Bericht door Buenie »

flex drr op!(H)
Gebruikersavatar
xrd
forum-gebruiker
Berichten: 497
Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
Locatie: Brugge, België
Contacteer:

Bericht door xrd »

2.nullutje schreef:owja, ik vergeet erbij te zeggen dat de behuizing rondom je stuur ook los moet. Dit ivm twee schroefjes waarmee de console vastzit.

Stuur kwartslag naar links en stuur kwartslag naar rechts, dan zie je voorop de behuizing links en rechts een schroefje, onder de behuizing zitten totaal drie schroeven, rubbertje van het contactslot eruit en je trekt de behuizing los.
alles is al los hoor ;) enkel die fucking knoppen nog :evil:
Gebruikersavatar
xrd
forum-gebruiker
Berichten: 497
Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
Locatie: Brugge, België
Contacteer:

Bericht door xrd »

fout gevonden :D:D
Er zit een knik in een van de ijzeren draadjes, vandaar het slechte draaien van de knop.
Maandag even een andere halen en alles trg ineen steken :)
op naar het volgende probleem :D
thx
Plaats reactie