Liever de dealer?
Liever de dealer?
Vandaag ging mijn vaders Corsa B 5 deurs naar de Opel Dealer voor een beurtje.
Hij heeft zelf gezegd dat er bij de winter check was gezegd dat de Carterpan pakking niet goed meer was. En ze zouden hiernaar kijken.
Toen hij vanmiddag de auto op kwam halen, vertelde ze dat het niet de pakking was, maar dat de Carterpan zelf doorgeroest was. En er werd geadviseerd ook niet meer mee verder te rijden.
2 vreemde dingen dus: Waarom zagen ze dit niet bij de wintercheck?.. en als mijn vader het zelf niet had gezegd over die carterpan hadden ze het niet eens gezien?!
Ook had hij het nog even met een monteur over de scheurtjes in de B style bij de 3 Deurs crossa's, waarop de monteur zei:
Dit is alleen een probleem als het zichtbaar is, dus meestal doen we er een likkie verf over.
En kort daarna vroeg hij snel: U bent toch niet van de RDW? (steekproef)
Ook bij de wintercheck vertelde ze ons wat de zwakke punten waren van de Corsa B.. je kon zien hoe het met de bodem was aan de voorbalk. Maar die was bij onze nog helemaal goed, niet zo vreemd want die is vervangen na een klappertje voor een imitatie exemplaar. En er lag nog nat-schuur spul op de balk. (Kort daarvoor gerepareerd)
Oftewel, wat een gebeun en ''kundigheid' *proeeessst* waarom zou een universeel bedrijf waar mensen werken die je willen helpen slechter zijn?
Iemand anders ook weleens gekkigheden beleefd bij de dealer?
Hij heeft zelf gezegd dat er bij de winter check was gezegd dat de Carterpan pakking niet goed meer was. En ze zouden hiernaar kijken.
Toen hij vanmiddag de auto op kwam halen, vertelde ze dat het niet de pakking was, maar dat de Carterpan zelf doorgeroest was. En er werd geadviseerd ook niet meer mee verder te rijden.
2 vreemde dingen dus: Waarom zagen ze dit niet bij de wintercheck?.. en als mijn vader het zelf niet had gezegd over die carterpan hadden ze het niet eens gezien?!
Ook had hij het nog even met een monteur over de scheurtjes in de B style bij de 3 Deurs crossa's, waarop de monteur zei:
Dit is alleen een probleem als het zichtbaar is, dus meestal doen we er een likkie verf over.
En kort daarna vroeg hij snel: U bent toch niet van de RDW? (steekproef)
Ook bij de wintercheck vertelde ze ons wat de zwakke punten waren van de Corsa B.. je kon zien hoe het met de bodem was aan de voorbalk. Maar die was bij onze nog helemaal goed, niet zo vreemd want die is vervangen na een klappertje voor een imitatie exemplaar. En er lag nog nat-schuur spul op de balk. (Kort daarvoor gerepareerd)
Oftewel, wat een gebeun en ''kundigheid' *proeeessst* waarom zou een universeel bedrijf waar mensen werken die je willen helpen slechter zijn?
Iemand anders ook weleens gekkigheden beleefd bij de dealer?
CORSA X1.4SZ
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Klopt ja, maar het viel op dat hij wat zweette.. dus was de conclusie dat het de pakking was. En dat kon nog makkelijk wachten tot die december beurt (van vandaag) of nog langer.
En nu opeens is het volgens die lui zo erg dat er niet meer mee kan gereden worden.
En in de winter is een doorgeroeste carterpan dan toch ook een probleem?
En nu opeens is het volgens die lui zo erg dat er niet meer mee kan gereden worden.
En in de winter is een doorgeroeste carterpan dan toch ook een probleem?
CORSA X1.4SZ
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Waarschijnlijk heeft de monteur alleen even snel gezien dat de carterpan nat was van de olie vermengd met zand etc. Vaak is de carterpanpakking dan lek. Kan een auto oud mee worden zolang het maar niet echt lekt. En daarom zal hij dat zo ook gezegd hebben. Maar het kan zo zijn dat ze tijdens het verwijderen en ook schoonmaken van de carterpan erachter zijn gekomen dat deze door roest zo goed als doorgerot was. Vandaar het advies er niet mee door te rijden (ole verlies)GSi-mon schreef:Klopt ja, maar het viel op dat hij wat zweette.. dus was de conclusie dat het de pakking was. En dat kon nog makkelijk wachten tot die december beurt (van vandaag) of nog langer.
En nu opeens is het volgens die lui zo erg dat er niet meer mee kan gereden worden.
En in de winter is een doorgeroeste carterpan dan toch ook een probleem?
Doorroesten komt eigenlijk bijna nooit voor! Zeker niet als er olei zit, want dan kan er geen vocht bij...
Winterplan en 18-puntencheck hoort dit onderdeel niet bij, vandaar dat er niet dieper op in gegaan is....denk ik
Dat van die scheuren in de B-stiijl(en) is idd een bekende zwakke plek van de (vooral) oudere corsa-b's. En wat hij zegt over weglakken is waar.
Voor de apk is het hebben van scheurtjes in de dragende delen afkeur, maar als er met een lakstift overheen geschildert is, is er in principe geen scheur dus geen afkeur (is best krom maar zo werkt het wel...)
Niet alle dealers zijn "Heilig" maar ik vind nog niet echt dat je schandalig behandelt bent.
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
- Locatie: zuidland
nee ik denk het ook niet echt hor
kijk als ik een auto voor me neus krijg met een lekke carterpan pakking
en ik schoef et carter der onder vandaan
je kijk en hij is door gerot
is het natuurlijk vrij krom om hem dan weer terug te schoeven
om vervolgens em na een tijd der weer af te klauwe omdat er een nieuwe onder moet
ik kan het wel een beetje begrijpe (ik weet natuurlijk niet precies hoe het gegaan is)
en dat van die raamstijl
komt inderdaad heel vaak voor
doen wij in de garage ook even lakstifje der langs en niks meer aan de hand
is egt een belachelijk regel
maarja wees der maar blij mee anders kenne ze heel dat gebeure gaan lasse
en dat zal wel ietse meer koste
kijk als ik een auto voor me neus krijg met een lekke carterpan pakking
en ik schoef et carter der onder vandaan
je kijk en hij is door gerot
is het natuurlijk vrij krom om hem dan weer terug te schoeven
om vervolgens em na een tijd der weer af te klauwe omdat er een nieuwe onder moet
ik kan het wel een beetje begrijpe (ik weet natuurlijk niet precies hoe het gegaan is)
en dat van die raamstijl
komt inderdaad heel vaak voor
doen wij in de garage ook even lakstifje der langs en niks meer aan de hand
is egt een belachelijk regel
maarja wees der maar blij mee anders kenne ze heel dat gebeure gaan lasse
en dat zal wel ietse meer koste
calibra doet et weer!!!
@ Bart: Ik vind ook niet dat we schandalig behandeld zijn. Maar het is toch wel vaag. Was de corsa nu niet voor zijn beurtje geweest, en had mijn vader het niet gezegd over die carterpan. Had het blok nog deze maand in de soep kunnen lopen?
@ Ricardo: volgens mij heb je mijn verhaal niet echt begrepen. het gaat erom dat die wintercheck monteurs daar dus WEL DIEPER op in gingen maar heel nonchalant erover deden van: ja joh kom volgend jaar weer eens langs. en dat het nu opeens een big issue blijkt te zijn.
@ Ricardo: volgens mij heb je mijn verhaal niet echt begrepen. het gaat erom dat die wintercheck monteurs daar dus WEL DIEPER op in gingen maar heel nonchalant erover deden van: ja joh kom volgend jaar weer eens langs. en dat het nu opeens een big issue blijkt te zijn.
CORSA X1.4SZ
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Wat is je doel van het verhaal?
Wat wil je ermee bereiken?
Ik zie het probleem niet.
Dealer verteld je in dit geval de waarheid.
Waarom dat in twijfel nemen?
Ik weet ook ZAT leuke verhalen over de universeeltjes hoor.
En die kosten wel iets meer dan een cartertje.
Dus nogmaals. Wat is je doel van dit topic?
Wat wil je ermee bereiken?
Ik zie het probleem niet.
Dealer verteld je in dit geval de waarheid.
Waarom dat in twijfel nemen?
Ik weet ook ZAT leuke verhalen over de universeeltjes hoor.
En die kosten wel iets meer dan een cartertje.
Dus nogmaals. Wat is je doel van dit topic?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
- Locatie: zuidland
ik denk niet dat je op deze manier onderscheid kunt maken
tussen "de dealer" en "het universele garagebedrijf"
want het is dus een dealer, een dealer in rotterdam of wat dan ook is echt niet het zelfde als de merk-garage in groningen (zo maar voorbeeld)
want het zal vrijwel bij elke dealer anders zijn
bij somige is et gewoon klote maar der zitte ook gewoon super bedrijven bij
en zo zal het ook bij universele garages zijn
der zitte prutsers tussen
maar ook gewoon kwaliteit garages
een dealer heeft dan uiteraart meer verstand van een bepaald merk maarja dat is logisch
maar of het ergens goed of niet goed is heeft in mijn ogen weinig te maken met het wel of geen dealer zijn
tussen "de dealer" en "het universele garagebedrijf"
want het is dus een dealer, een dealer in rotterdam of wat dan ook is echt niet het zelfde als de merk-garage in groningen (zo maar voorbeeld)
want het zal vrijwel bij elke dealer anders zijn
bij somige is et gewoon klote maar der zitte ook gewoon super bedrijven bij
en zo zal het ook bij universele garages zijn
der zitte prutsers tussen
maar ook gewoon kwaliteit garages
een dealer heeft dan uiteraart meer verstand van een bepaald merk maarja dat is logisch
maar of het ergens goed of niet goed is heeft in mijn ogen weinig te maken met het wel of geen dealer zijn
Laatst gewijzigd door ricardo^gsi op 10 dec 2007 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
calibra doet et weer!!!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
@ GSi-mon: Daar gaat het niet om, ik zie alleen niets negatiefs of raars in het verhaal.
En dat doet de topictitel wel vermoeden.
Vergeet niet, het zijn monteurs. Geen helderzienden.
Dat wordt helaas maar al te vaak gedacht.
En dat doet de topictitel wel vermoeden.
Vergeet niet, het zijn monteurs. Geen helderzienden.
Dat wordt helaas maar al te vaak gedacht.
Laatst gewijzigd door Laagvlieger op 10 dec 2007 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
- Locatie: zuidland
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Als eenmaal je punten verspeeld zijn, krijg je de RDW erkenning ook niet snel weer terug.GSi-mon schreef:@ gurdi: lekker dan, hoe vaak mogen dat soort bedrijf bij een steekproef betrapt worden?
En helaas zijn er heden dag nog teveel van zulke bedrijven welke ze zo goedkeuren.
En dan gaat dit kabinet de APK regeling veranderen, oftewel meer onveilige auto's op de weg.
Een jaarlijkse APK geeft zekerheid van een momentopname, maar ook de inspectie (door een goed bedrijf) van huidige mankementen aan zijn/haar auto.
Betreft je dealer verhaal, vind ik het niet erg raar.
Zo gebeurt dit wel vaker, een opvallend iets, is wel heel wat anders als een nauwkeurige controle, zo nu dan later bleek door gerot te wezen.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
- Locatie: zuidland
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop