even een vraag over me handrem die doe het niet goed

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
edwinn
forum-gebruiker
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 mei 2007 14:00
Locatie: spijkenisse

even een vraag over me handrem die doe het niet goed

Bericht door edwinn »

ik heb een vraag ik heb een nieuwe kabel en gister zijn nieuwe schoentjes van me hand rem in gegaan maar aan 1 kant pak die niet goed wel als je aan de handrem kabel achter je schijf trek dan pak die wel

waar ik het er op heb latten zetten die snap er ook niks meer van weet jullie hoe ik dat goed krijg ze hebben ook al wezen afstellen maar dat luk ook niet helemaal ik hoor het wel
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Gewoon ermee terug gaan.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
edwinn
forum-gebruiker
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 mei 2007 14:00
Locatie: spijkenisse

Bericht door edwinn »

GrinX schreef:Gewoon ermee terug gaan.

die zijn gister heledad bezich geweest
want die snap er ook niks meer van
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Ik weet even niet hoe het met handremmechaniek in een schijfrem zit, ik ken het alleen van een trommelrem... Die kun je met een schroevedraaier stellen door het afstelschroefje te vinden, en hem dan op, of af te draaien.
De schroevedraaier stop je dan in het gat waar je normaal je wielbouten in draait.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
edwinn
forum-gebruiker
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 mei 2007 14:00
Locatie: spijkenisse

Bericht door edwinn »

GrinX schreef:Ik weet even niet hoe het met handremmechaniek in een schijfrem zit, ik ken het alleen van een trommelrem... Die kun je met een schroevedraaier stellen door het afstelschroefje te vinden, en hem dan op, of af te draaien.
De schroevedraaier stop je dan in het gat waar je normaal je wielbouten in draait.

dat hebben ze ook al gedaan
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Bericht door Raymond-oud »

klemt de binnen kabel niet in het stuk onder de auto
kijk daar eerst maar eens naar
bij mij was aan het eind van de buiten kabel de bende verrot
zodat de binnenkabel niet meer kon bewegen
dat was op het punt waar de binnenkabel ophoud bij je achteras
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

heb ik ook last van...niels heeft er toen een tijdje aan geknutseld...maar volgens mij waren de schoentjes ook een beetje op toen.
Maar als ik aan de handrem trek gaat het erg stroef.
:roll: moet denk ik oplossen voor de apk. Hij houdt het wel, maar op een steile weg houdt hij het niet.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
edwinn
forum-gebruiker
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 mei 2007 14:00
Locatie: spijkenisse

Bericht door edwinn »

raymond schreef:klemt de binnen kabel niet in het stuk onder de auto
kijk daar eerst maar eens naar
bij mij was aan het eind van de buiten kabel de bende verrot
zodat de binnenkabel niet meer kon bewegen
dat was op het punt waar de binnenkabel ophoud bij je achteras

ik ben van daag terug geweest en ze hebben alles na gekeken en afgestelt weer ze zeggen de die nieuwe schoentjes in moet sleiten dat ze nieuw zijn ze moeten in sleiten in de voering zeggen ze
Gebruikersavatar
QuerulouS
forum-gebruiker
Berichten: 453
Lid geworden op: 25 apr 2007 00:12

Bericht door QuerulouS »

edwinn schreef:
raymond schreef:klemt de binnen kabel niet in het stuk onder de auto
kijk daar eerst maar eens naar
bij mij was aan het eind van de buiten kabel de bende verrot
zodat de binnenkabel niet meer kon bewegen
dat was op het punt waar de binnenkabel ophoud bij je achteras

ik ben van daag terug geweest en ze hebben alles na gekeken en afgestelt weer ze zeggen de die nieuwe schoentjes in moet sleiten dat ze nieuw zijn ze moeten in sleiten in de voering zeggen ze
dat is zooo'n BULLSJIT!, hoe moeten die schoentjes in godsnaam inslijten? ik neem aal dat je een gsi hebt met achterschrijven? die schoentjes voor je handrem gebruik je alleen als je je handrem gebruikt, en ze zullen dus never nooit inslijten, tenzij je met getrokken handrem gaat rijden.

Ik had er ook last van, mijn oplossing was een messing verloop stukje (voor loodgieters werkzaamheden) het was iets vierkants met een gat erin. Toen heb ik een vertikale sleuf gezaagd, en ook op maat gezaagd ( dus de hoogte aangepast van dit blokje).. dit heb ik bij de kabel gemonteerd (de ene die niet goed me wiel blokkeerde) en zo pakten ze allebei goed.

dus wat je doet is, je krikt je auto even op, gaat er onder liggen, haalt je warmte afwerende halfronde langvormige plaat weg, die zit boven je tussendemper (als ik het goed heb). Dan zie je 1 kabel (lange "staaf" met schrioefdraad) die vanuit je carrosserie naar een T-stuk loopt, en bij die t stuk lopen twee flexibele kabels naar je achter remmen. nu kijk je welke van de 2 veel speling heeft, en je vult die speling (achter het T-stuk), met behulp van dat blokje, op. zodat beide kabels even gespannen staan.

mocht het zo zijn dat ze allebei speling hebben, dan moet je even die moer nog wat strakker aantrekken die ook bij dat t-stuk zit.

Nu trek je je handrem aan, en wolla! allebei goed voor de keuring!

SUCCES!!! :D
C20NE
Gebruikersavatar
edwinn
forum-gebruiker
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 mei 2007 14:00
Locatie: spijkenisse

Bericht door edwinn »

QuerulouS schreef:
edwinn schreef:
raymond schreef:klemt de binnen kabel niet in het stuk onder de auto
kijk daar eerst maar eens naar
bij mij was aan het eind van de buiten kabel de bende verrot
zodat de binnenkabel niet meer kon bewegen
dat was op het punt waar de binnenkabel ophoud bij je achteras

ik ben van daag terug geweest en ze hebben alles na gekeken en afgestelt weer ze zeggen de die nieuwe schoentjes in moet sleiten dat ze nieuw zijn ze moeten in sleiten in de voering zeggen ze
dat is zooo'n BULLSJIT!, hoe moeten die schoentjes in godsnaam inslijten? ik neem aal dat je een gsi hebt met achterschrijven? die schoentjes voor je handrem gebruik je alleen als je je handrem gebruikt, en ze zullen dus never nooit inslijten, tenzij je met getrokken handrem gaat rijden.

Ik had er ook last van, mijn oplossing was een messing verloop stukje (voor loodgieters werkzaamheden) het was iets vierkants met een gat erin. Toen heb ik een vertikale sleuf gezaagd, en ook op maat gezaagd ( dus de hoogte aangepast van dit blokje).. dit heb ik bij de kabel gemonteerd (de ene die niet goed me wiel blokkeerde) en zo pakten ze allebei goed.

dus wat je doet is, je krikt je auto even op, gaat er onder liggen, haalt je warmte afwerende halfronde langvormige plaat weg, die zit boven je tussendemper (als ik het goed heb). Dan zie je 1 kabel (lange "staaf" met schrioefdraad) die vanuit je carrosserie naar een T-stuk loopt, en bij die t stuk lopen twee flexibele kabels naar je achter remmen. nu kijk je welke van de 2 veel speling heeft, en je vult die speling (achter het T-stuk), met behulp van dat blokje, op. zodat beide kabels even gespannen staan.

mocht het zo zijn dat ze allebei speling hebben, dan moet je even die moer nog wat strakker aantrekken die ook bij dat t-stuk zit.

Nu trek je je handrem aan, en wolla! allebei goed voor de keuring!

SUCCES!!! :D
ze hebben het al op gevult daar gister
Gebruikersavatar
ricardo^gsi
forum-gebruiker
Berichten: 314
Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
Locatie: zuidland

Bericht door ricardo^gsi »

even nieuwe kabels der opnknalle denk ik zo
omdat hij het aan 1 kant niet doet
zal die kabel wel vast zitte denk ik :wink:
calibra doet et weer!!!
Gebruikersavatar
edwinn
forum-gebruiker
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 mei 2007 14:00
Locatie: spijkenisse

Bericht door edwinn »

ricardo^gsi schreef:even nieuwe kabels der opnknalle denk ik zo
omdat hij het aan 1 kant niet doet
zal die kabel wel vast zitte denk ik :wink:
nee zit ook niet vast

ik denk zef dat er ander schijven op moeten
want aan de binnen kant kan je zo zien waar de handrem schoentjes hebben ge zetten
Plaats reactie