voor de kenners en de bekende
waar kan je een catchtank en pomp kope of eventueel late make?
niels misschien??
en hoe groot moet het tankje ongeveer zijn en waar laat je em dan
en hoe sluit je et dan goed aan??
alvast bedankt
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Daar valt geen speld tussen te krijgen !Laagvlieger schreef:Ja het catchtank verhaal.....
Heb ik het met david en Niels ook al over gehad.
Ik zie dat niet zitten als techneut zijnde.
Kijk. Jij hebt dus blijkbaar lucht gezogen?
Dan was de opbrengst van de intank pomp dus niet genoeg.
Ok. Plaats je en catchtank met ene zwaardere pomp erbij.
Als ik logisch nadenk dan zie ik het als volgt:
Normaal: intankpomp vult de catchtank. De grotere pomp zuigt uit de catchtank en voedt de rail.
Full power gedurende lange periode:
De normale pomp zou in dit geval tekort schieten.
De extra pomp bij de catchtank kan het wel leveren.
Wat gebeurt er. Het peil zakt in de catchtank (je zuigt er meer weg dan de intankpomp kan toevoeren). Na verloop van tijd raakt de catchtank leeg. Wat zuig je...Lucht!
Mijn visie:
Investeer in een goede pomp voor in of bij de tank.
Ja ze zijn duur........Motorrevisie ook.
Wou graga ook even de visie van anderen over het catchtank-idee.
Waar ik de logica nie van inzie....
Maar ik vind het een erg omslachtig systeem.Rellie opt werk schreef:Ben het met Marcel eens, alleen om te voorkomen dat de pomp het catch tankje leeg zuigt zit de brandstof retour ook op het catch tankje. Nu moet je wel wat dingen uitrekenen om te weten of hij je catch tankje niet leeg zuigt.
- Opbrengst van je originele pomp
- Inhoud van je catch tankje
- Opbrengst van je 2e pomp
- Maximale afname van de injectoren
Als dus bijvoorbeeld je injectoren maximaal 2 liter per minuut afnemen en je originele pomp kan bijvoorbeeld 4 liter per minuut aanleveren, en je 2e pomp zuigt 6 liter per minuut aan zal er dus ook altijd weer 4 liter terug komen in je catch tankje. Daardoor zal je catch tankje altijd op niveau blijven, de inhoud van b.v. 1 liter zorgt voor het opvangen van eventuele schommelingen.