verlagen astra gsi 1995

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GSI-Sneek
forum-gebruiker
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 jul 2006 16:04
Locatie: Sneek

verlagen astra gsi 1995

Bericht door GSI-Sneek »

hallo luitjes

ik ben van plan om mijn astra uit 1995 te verlagen
zoals de meeste van julie wel weten is dit het onsportieve type.

ik ben nu op zoek naar een verlagingsset, alleen weet niet presies voor welke type ik moet zoeken.

moet ik de dempers + veren nemen die voor de GSI bestemd zijn, of die van de gewone astra? omdat ik denk dat de nieuwe astra GSI van 1995 t zelfde onderstel heeft als die van een normale astra :roll:

alvast bedankt :thumbsup:
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Er zijn al heeeel veel topics over jou vraag.
Verduidelijk je vraag even.

Hoeveel wil je hem verlagen (tot 40/40 volstaan alleen veren, ga je lager dan 40/40 dan moet je ook ingekorte dempers nemen).

Wil je kwaliteit, of mag het over een jaar of 2 alweer kapot zijn.

Kwaliteit:
Apex
KW
H&R
Proflex
Bilstein
Sachs
Koni
Weitec

Het beste kun je zoeken naar een set welke geschikt is voor jou auto.
Voor zover mij bekend zijn de veerpoten van elke Astra F hetzelfde (correct me if I'm wrong), je moet alleen letten op de asdruk, en belastbaarheid van de veren en schokdempers.
Gezien jou uitbouwset (lees voorlip) zou ik de auto wel horizontaal verlagen (gelijke verlagen op de voor en achteras).
Bedenk dat je auto bij het remmen ook nog inveert op de vooras, dus mocht je remmen voor een drempel, en licht je auto 60/40 dan raak je eerder de drempel dan als je auto 40/40 of 60/60 is verlaagd.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
GSI-Sneek
forum-gebruiker
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 jul 2006 16:04
Locatie: Sneek

Bericht door GSI-Sneek »

nee het gaat niet om welk merk en hoe laag.

ik zal je even een voorbeeld geven:

http://www.gkb-import.nl/zoekweitecsusp ... index.html

als je hier op klikt kan je de keuze maken tussen

> astra 1.6 en 1.8
> en de astra 2.0, 1.8 GSI

dus mijn vraag is na welke van deze 2 ik moet kijken
omdat ik een nieuwe type GSI heb, die orgineel hetzelfde er uit ziet als de normale astra's :wink:
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

De veerpoten zijn hetzelfde vanaf 91 tot 98, dus daar zit het verschil niet in.
Het gaat zich om hoe zwaar is de auto, en de maximale as belasting.
Daar worden de veren en schokdempers op gemaakt.

Voorbeeldje:

Een 1.4 weegt 950 kg, een 2.0 16v weegt 1080 kg.
Hier zit dus 130 kg verschil in.
Ga je een 2.0 16v afveren met een setje veren van een 1.4 dan krijg je hoogst waarschijnlijk een dweil op de weg.
De set voor de 1.4 is een stuk slapper dan die van een 2.0 16v.
Omgedraaid, ga je een 1.4 afveren met een set van een 2.0 16v dan krijg je een heel harde verlaging. (en stuiter je van de weg af)
De veren zijn gemaakt op 130 kg extra vermogen, en aangezien je 1.4 deze 130 kg niet heeft zal hij heel strak op zijn poten staan.

Daarom dat je naar het gewicht moet kijken, je hebt een C20XE? Dan moet je ook voor een 2.0 16v de veren (en evt. schokdempers) nemen.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

En hou er rekening mee dat alles bij mij te bestellen is met korting, als je lid bent van de club :wink: ook dat van GKB
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

[SLUIKRECLAME]

[/SLUIKRECLAME]

Apex hoort niet in bovenstaande rijtje thuis. Het is opzich wel goed spul, maar Kwaliteit van bijv. Koni ligt toch echt stukken hoger! Goed spul, maar geen top.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
GSI-Sneek
forum-gebruiker
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 jul 2006 16:04
Locatie: Sneek

Bericht door GSI-Sneek »

ohh k dan :)

ja ik heb een C20Xe van 1080 KG.
bedankt GrinX :thumbsup:
Laatst gewijzigd door GSI-Sneek op 30 sep 2007 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
GSI-Sneek
forum-gebruiker
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 jul 2006 16:04
Locatie: Sneek

Bericht door GSI-Sneek »

Rallyastra schreef:En hou er rekening mee dat alles bij mij te bestellen is met korting, als je lid bent van de club :wink: ook dat van GKB
en hoeveel % korting kan ik dan via je krijgen :wink:
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Marty schreef:[SLUIKRECLAME]

[/SLUIKRECLAME]

Apex hoort niet in bovenstaande rijtje thuis. Het is opzich wel goed spul, maar Kwaliteit van bijv. Koni ligt toch echt stukken hoger! Goed spul, maar geen top.
Apex hoort er wel in thuis Smarty.
Altijd nog beter dan die cheapo setjes die ze op ebay aanbieden.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
GSI-Sneek
forum-gebruiker
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 jul 2006 16:04
Locatie: Sneek

Bericht door GSI-Sneek »

ben al flink bezig aan t zoeken op internet, maar das moelijker dan gedacht :roll:

heb de volgende soorten gevonden voor de GSI en das

Weitec 45/25
FK 60/40

alleen wil eigenlijks gewoon zowel voor als achterkant gelijk hebben

dus of 40/40 of 60/60.

zijn die er wel? en zoja van welke merken?
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

GrinX schreef:
Marty schreef:[SLUIKRECLAME]

[/SLUIKRECLAME]

Apex hoort niet in bovenstaande rijtje thuis. Het is opzich wel goed spul, maar Kwaliteit van bijv. Koni ligt toch echt stukken hoger! Goed spul, maar geen top.
Apex hoort er wel in thuis Smarty.
Altijd nog beter dan die cheapo setjes die ze op ebay aanbieden.
Apex is wel minder.
Lekke achterdempers op een Golf 3 cabrio, en dat na 2 jaar alweer moet niet kunnen.
Tractie i.c.m. overhellen van de achterzijde, merk je zeer goed dat Apex dempers mindere kwaliteit hebben!
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

GSi Twente schreef:
GrinX schreef:
Marty schreef:[SLUIKRECLAME]

[/SLUIKRECLAME]

Apex hoort niet in bovenstaande rijtje thuis. Het is opzich wel goed spul, maar Kwaliteit van bijv. Koni ligt toch echt stukken hoger! Goed spul, maar geen top.
Apex hoort er wel in thuis Smarty.
Altijd nog beter dan die cheapo setjes die ze op ebay aanbieden.
Apex is wel minder.
Lekke achterdempers op een Golf 3 cabrio, en dat na 2 jaar alweer moet niet kunnen.
Tractie i.c.m. overhellen van de achterzijde, merk je zeer goed dat Apex dempers mindere kwaliteit hebben!
Als je alles met mekaar gaat vergelijken heeft elk merk wel wat.
Veren van Apex zijn gewoon goed, schokdempers heb ik ze zelf te kort voor gehad om daar iets over te kunnen vertellen.

Ik word in ieder geval blijer van een auto welke op Apex staat, dan b.v. op GT Cuplines, Jamex, Styling Tech, Techline, Premium Tec, etc...

Bij mij ligt de grens op Apex van het rijtje.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

de fk schorfset van bv königsport. hoort die niet in het rijdje thuis? lijkt mij ook wel een behoorlijk setje
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Alleen gerenomeerde fabrikanten die zichzelf bewezen hebben horen in het rijtje thuis...
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Bassion schreef:de fk schorfset van bv königsport. hoort die niet in het rijdje thuis? lijkt mij ook wel een behoorlijk setje
FK is het merk.
Königsport het type!

Bewezen merken, H&R, Koni, Eibach (veren), Bilstein, AST, Reiger, Proflex, enz.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
GSI-Sneek
forum-gebruiker
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 jul 2006 16:04
Locatie: Sneek

Bericht door GSI-Sneek »

iemand ervaring met het merk "maxx" :roll:

zag dat hun zowel 60/60 als 40/40 hebben
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Hier heeft weer iemand flink in het topic liggen snoeien :x
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
GSI-Sneek
forum-gebruiker
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 jul 2006 16:04
Locatie: Sneek

Bericht door GSI-Sneek »

GrinX schreef:Hier heeft weer iemand flink in het topic liggen snoeien :x
uhmm :roll:
Plaats reactie