kenteken en verzekeringvraag

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

kenteken en verzekeringvraag

Bericht door Roy 2.0 16v »

wie weet t

1. kan ik een kenteken op mn naam zetten zonder de oude eigenaar erbij? als ik dus gewoon met alle kentekendelen en mn id naar het postkantoor ga. (ikzelf dacht van wel, maar hoor verhalen dat de oude eigenaar erbij moet zijn ivm fraude enzo)

2. als de oude eigenaar zn huidige autoverzekering niet opzegt, en ik start geen nieuwe verzekering. kan ik dan rijden op die oude verzekering of krijg ik vanzelf een brief van het rdw? dat dat kenteken op mijn naam is maar geen verzekering op mijn naam staat.
vooral dat. ik weet niet of er moeilijk wordt gedaan met zoiets.

ik wil namelijk al tijden mn gsi op mijn naam overzetten ipv. mn vaders. maar de postkantoren zijn alleen open als ik en pa te werk zijn. dus wil ik in een pauze even heen en weer met alle papieren.
en verzekering wil ik zo houden omdat dat op mijn naam dubbel zo duur is.

DANKE :!:
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9299
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

1. Auto kan overgeschreven worden zonder oude eigenaar erbij. Hebt alleen alle drie de delen van je kentekenbewijs nodig en een geldig rijbewijs van jezelf.
2. Verzekering moet je volgens mij opnieuw afsluiten. De eigenaar van de auto is namelijk wel van belang bij het afsluiten van een verzekering. Maar dit punt weet ik niet zeker.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

2. ja normaal gesproken zegt de 1 hem op, en de ander regelt een nieuwe. maar of dit perse MOET vraag ik me af. want bij een rdw controle is dat kenteken gewoon verzekert.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Maar al sjij de verzekering op de naam van een ander laat dan BLIJFT het ook duur he. Je bouwt echt niets op zo.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

jawel ik heb al schadevrije jaren met 2 of 3 jaar motor motor en daarvoor tig jaar brommer.
maar ik ben nu 23 en heb geen zin om een paar 100 voor niks te moeten betalen, volgend jaar ben ik 24 en uit de risicogroep.

maar mag het, das de vraag. de auto blijft verzekert maar onder n andere naam als de kentekenhouder.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Mag wel, maar dan moet jij erin staan als regelmatige bestuurder.
Betaal je nog die prijs.
Maare komop. Vind beetje slapjes hoor, verzekeren op de naam van je ouders.
Sorry.

Ik had met 18 ook al een auto verzekerd op mijn eigen naam.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Romano
forum-gebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: 17 jun 2007 12:10

Bericht door Romano »

ik heb mijn astra ook op naam van me ouders staan maar alleen ik en me ma en pa kunnen erin rijden...

tijdje geleden in me oude auto golfie 2 had ik een maatje me wagen mee gegeven.. had hij tegen de wagen van ze schoonmoeder gezeten..werd niet vergoed...

de verzekering op me astra idemdito... me vriendin rijd er af en toe mee maar als er wat zou gebeuren mag ik het uit eigen zak betalen...

dus let daar wel even op..
.::> Tuning is not a Crime<::.

Build with pride my first air-ride
Proud member of astra gsi club
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9299
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Dat geld wat je nu extra betaalt verdien je snel weer terug als je geen schade rijdt hoor. Stel je hebt op je 18e een auto op je eigen naam verzekerd, en je rijdt geen schade. Dan heb je op je 23e al 5 schadevrije jaren. Dat bespaart je dan al een hoop verzekeringspremie, die je nu "bespaart" door em op naam van je ouders te hebben.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1268
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Emmeloord

fds

Bericht door Delax80 »

niks slap aan verzekeren op je ouders naam vind ik...... het bespaart gewoon veel geld.

die 5 schadevrije jaren die je als je hem vanaf je 18e zelf verzekerd wegen echt niet op tegen de 80% no claim korting van je ouders 5 jaar hoor. kan echt wel dik uit.

en je kan hem idd in je 1tje overschrijven...alle delen van kenteken mee + je eigen rijbewijs en 9 eppo's
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Weet je wat helpt?
Verzekering hoppen ;)
Binnen 2 jaar had ik al 65% opgebouwd.
Heb toen wel een 10 verzekeringsmaatschappijen gehad.
Elke maatschappij wil je maar wat graag als klant.. en natuurlijk wil je ook bij hun als klant worden opgenomen, maar dan wel met wat kortingen links en rechts ;)
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
balkemaGSI
forum-gebruiker
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 aug 2007 09:25
Locatie: Kollum

Bericht door balkemaGSI »

Laagvlieger schreef:Mag wel, maar dan moet jij erin staan als regelmatige bestuurder.
Betaal je nog die prijs.
Maare komop. Vind beetje slapjes hoor, verzekeren op de naam van je ouders.
Sorry.

Ik had met 18 ook al een auto verzekerd op mijn eigen naam.
daar heb je volkomen gelijk in. ik was zelf ook 18 toen ik een chevy op mn naam had staan alleen de verzekering deed heel moeilijk maar tis uit eindelijk wel gelukt.
nu heb ik no claim korting van 55% in 2 jaar en betaal stukken minder. en heb nu 2 mmatschapijen gehad.
dus als ik jou was gelijk op je naam zetten, dan bouw je gelijk wat op dan maar even wat meer betalen maar daar heb je later meer profeit van.
gewoon een GSI
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9299
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

@ Balkema: Kijk, zo hoort het! :thumbsup:
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Roy, of de huidige verzekering oversluiten op jouw eigen naam, dan profiteer je meestal ook mee van een soort korting wat je pa al had opgebouwd.

Ik heb de duurdere auto's niet op eigen naam, want Allrisk met 22 jaar schiet voor geen meter op, betaal je je finaal blauw.
Had eerder zo'n rode Corsa, van m'n ma overgenomen voor tijdelijk, kreeg ik dus 10% erbij ivm oversluiten.
En dat heb ik gelukkig niet met de Mazda gedaan, want anders ging ik nu weer een stap achteruit, en blijf nu gelukkig stil staan (die zit nu nog in de minus groep).

Maar informeer maar eens wat voor korting je krijgt als je de verzekering oversluit (familiegroep), zal vast wel een voordeel voor je bij zitten.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

ik zal het inderdaad wel uitzoeken om de boel over te zetten op mijn naam. maar het ging me voornamelijk om het kenteken zodat ik eindelijk een parkeervergunning kan aanvragen...

hoofdreden dat ik het op mn ouders naam had is het bedrag, bedenk eens dat ik nu pas fulltime werk sinds 2 maanden, daarvoor was het naar school of stage en alleen zaterdag en vakanties werken voor weinig € en alles ging op aan vreten / zuipen / benzine / uitgaan / vriendin / motor / autofrutsels. klinkt voor de meeste hier erg bekend neem ik aan :lol:

en ik ging geen 3 maanden op zaterdag werken en sparen om een verzekering te payen!
nu staan de zaken anders, net op mezelf, net werk, dus langzaamaan ook alles op mn naam.

eens kijken of de postbeambte vanmiddag tijd heeft, en ik niks vergeet mee te nemen!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

Jaja de mijne staat ook nog op ouders naam.

ALs ik hem dadelijk op mijn eigennaam ga zetten neem ik die jaren gewoon mee wat mijn vader doet dan afstand van de opgeboude no claim van de 2de auto.

Zo is datbij mijn vriendin ook gebeurd.
Zij heeft 4 jaar de auto op ouders naam gehad en nu heeft ze hem op eigen naam met wel 4 schadevrije jaren
Plaats reactie