Roy's vragen topic

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Roy's vragen topic

Bericht door Roy 2.0 16v »

Dat misten we hier nog, gewoon 1 topic waar iedereen dus vraagjes gaat neerknallen die voor anderen vaak simpel te beantwoorden zijn.
Nu zie je elke dag weer 5 nieuwe topics die binnen een uur gesloten kunnen worden. :(

- past dit op mijnes.
- hoe werkt dit
- zal dat kapot zijn
- welke bandenspanning
- wat kost dat
- hoe vervang ik die
en meer van die bladiebla

Om het overzichtelijk te houden is het handig om je vragen te nummeren, anders moet je alle paginas doorspitten en lezen als je een dagje niet hebt gekeken. :cry:
Het kan gebeuren dat er soms 2 tegelijk een vraagje hebben, jammer dan, dom zijn we niet dus dat heeft dan gewoon dezelfde nummering

We zullen wel zien of dit topic het lang volhoud!

--------------------------------------------------------------------------------------
Laatst gewijzigd door Roy 2.0 16v op 24 mei 2007 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

ik trap em af:

1. ik heb een c20xe met motronic 2.5, nou kan ik aan onderdelen komen van een c20xe met dis, dus 2.8.
zijn onderdelen zoals LFR, LMM, katalysator hetzelfde?
lfr en kat. dacht ik zelf van wel.
lmm, ander verhaal want de aanzuigbuis is al anders, en heeft een extra sensor net na de luchtfilterbak. maar de lmm zelf, kan ik die gebruiken of totaal nutteloos?

2. als ik mijn voorstoelen naar voren haal voor een passagier, dan moet ik de knop omhooghouden als ik de stoel weer wil laten terugklappen. dit ligt aan de uitgerekte staaldraadjes in het mechanisme.
inkorten of een knoopje erin was de oplossing, maar als ik de draden wil vervangen moet zeker de bekleding eraf om erbij te komen?

3. Bij een vriend van me is een benzineslang lek/poreus, kwamen we gister achter toen ik de sfibak even had weggehaald. zn auto stonk al een tijdje naar benzine, vandaar.
vanmiddag ga ik voor hem 2 nieuwe halen bij de dealer,
Nou zijn de laatste stukken slang, die dus lek zijn, op de lange en dunnere blauwe slang geperst, is het een kwestie van nieuwe slangstukken halen, de oude afknippen op de blauwe slang en nieuwe vastzetten met slangeklemmen?

4. Hoe vervang je een contactslot? dingen waar je rekening mee moet houden of wat is er tricky aan. zit er een stekker aan of moet je draden solderen. stuurombouw weg, dan nog mischien enkele schroeven, en dan ?

5. Zijn er gsi's standaard van de fabriek gekomen met een teller tot 260 km/uur ? ? dit zag ik bij die maat van me, maar ik had nog nooit platen tot 260 gezien, alleen tot 220 of 240. is dat origineel of niet?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Ik heb iig wel antwoord op 5 voor je. Tellerplaten tot 260 zijn origineel! Ik heb ze zelf ook. Zijn ook zonder kilometerkabel dacht ik en zijn voornamelijk (al dan niet alleen) geleverd icm met een M2.8

En voor 3. Laat die vriend dan ook is effe lid worden :lol:
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Opzich een aardig id. Alleen aan de andere kant is het weer zotaal niet TERUG te zoeken, als een vraag niet eerder gesteld is.........
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9301
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Vragen terug te zoeken?

Bericht door RedBill »

Marty schreef:Opzich een aardig id. Alleen aan de andere kant is het weer zotaal niet TERUG te zoeken, als een vraag niet eerder gesteld is.........
Tenzij je bij elk antwoord bovenin een onderwerp invult, zoals ik bij dit antwoord heb gedaan...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1271
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

hjkh

Bericht door Delax80 »

ik vind het idd goed idee :D

kzit ook altijd vol vragen :lol:

Moet er eigenlijk geen Astra GSI quiz komen 8) :lol: :lol: 20 vragen waar uiteindelkijk een cijfer uitrolt.
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

oke vanaf nu mag je ook antwoorden posten! :oops:
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
2.0 freak
forum-gebruiker
Berichten: 727
Lid geworden op: 20 nov 2004 09:13
Locatie: spijkenisse

Bericht door 2.0 freak »

Roy 2.0 16v schreef:ik trap em af:
3. Bij een vriend van me is een benzineslang lek/poreus, kwamen we gister achter toen ik de sfibak even had weggehaald. zn auto stonk al een tijdje naar benzine, vandaar.
vanmiddag ga ik voor hem 2 nieuwe halen bij de dealer,
Nou zijn de laatste stukken slang, die dus lek zijn, op de lange en dunnere blauwe slang geperst, is het een kwestie van nieuwe slangstukken halen, de oude afknippen op de blauwe slang en nieuwe vastzetten met slangeklemmen?
stukkie slang kopen op maat knippen en goed over de blauwe slang heen schuiven.k heb het ook gehad. zo gedaan!!
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

ja over de blauwe is geen probleem, maar zit er aan de andere kant, dus op de inlaat, zit daar ook nog een nippel als je de slang eraf draait?

vandaag bij de dealer gevraagd, en de originele benzineslangen zijn niet meer te bestellen, handig!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Slang van de nippels afzagen. De kraag dus doorzagen en dan tik je zo de koppeling los.
Dan heb je de koppelign over waar gewoon universele slang opkan.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

moet lukken

nu nog vraagjes 1,2,4
dan kan ik vanavond 6-10 neerkwakken :o
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
daafje
forum-gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 mar 2005 13:09

Bericht door daafje »

De koppeling kraakt wanneer deze wordt ingedrukt, gaat ook stroever als andere koppelingen van auto's
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Volgens mij moeten we dit gewoon "Roy's vragen" topic noemen ! :wink: :lol:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

oke, maar laten we dan wel afspreken bij meer dan vijf nuttige antwoorden op 1 vraag veranderen in een eigen topic?

want een simpele vraag kan ook uitlopen naar een topic van 200 reacties.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

2.nullutje schreef:oke, maar laten we dan wel afspreken bij meer dan vijf nuttige antwoorden op 1 vraag veranderen in een eigen topic?

want een simpele vraag kan ook uitlopen naar een topic van 200 reacties.
Nou doe je net of wij een stelletje ouwehoeren zijn :shock: :lol:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

1) LMM is anders en niet bruikbaar. Is ook een andere versie van Motronic. Moet du sook een andere computer bij.

2) Ja bekleding moet eraf denk ik.

4) Contactslot. slotcilinder of electrisch deel?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Pfff, ik vind zo'n alles-in-één-vragen-topic maar erg onoverzichtelijk hoor... :?

Sla hem wel over...scheelt een hoop zoeken... :wink:
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

Laagvlieger schreef:1)

4) Contactslot. slotcilinder of electrisch deel?
zowieso slotcilinder

aangezien ik nu een aparte sleutel heb van mn kofferbak (ander slot overgezet) en sleutel te gebruiken in nood als cv kapot is,
dacht ik eraan om ook het contactslot van die auto over te zetten, zodat het dezelfde sleutel heeft
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ja is ook nix.
Roy, mislukte poging. helaas.
:wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

niks mislukte poging stelletje doemdenkers :x

alsof het handiger is als er 20 losse topics met 1 vraag komen...
nuttige antwoorden moeten we hebben geen topicvervuiling! :wink:


@ daafje, krakend pedaal even boeltje inspuiten
als ie erg stroef gaat misschien je drukgroep maar das ook niet te beoordelen vanaf hier
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
daafje
forum-gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 mar 2005 13:09

Bericht door daafje »

Roy 2.0 16v schreef:niks mislukte poging stelletje doemdenkers :x

alsof het handiger is als er 20 losse topics met 1 vraag komen...
nuttige antwoorden moeten we hebben geen topicvervuiling! :wink:


@ daafje, krakend pedaal even boeltje inspuiten
als ie erg stroef gaat misschien je drukgroep maar das ook niet te beoordelen vanaf hier
je hoort het zelfs buiten de auto. lijkt net een veer die best wel "stroef" gaat.
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

brakke verroeste gerafelde kabel al gecheckt?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
daafje
forum-gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 mar 2005 13:09

Bericht door daafje »

hmm dat wordt onder de auto koeke!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9301
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Roy 2.0 16v schreef:2. als ik mijn voorstoelen naar voren haal voor een passagier, dan moet ik de knop omhooghouden als ik de stoel weer wil laten terugklappen. dit ligt aan de uitgerekte staaldraadjes in het mechanisme.
inkorten of een knoopje erin was de oplossing, maar als ik de draden wil vervangen moet zeker de bekleding eraf om erbij te komen?
In principe kun je met je handen wel bij de aanhechting van de knoppen komen wanneer je de bekleding van de rugleuning alleen aan de onderkant los maakt. Ik denk alleen niet dat je genoeg ruimte hebt om de kabel los te maken en te vervangen. Ik kan me ook niet zo goed herinneren hoe dat ook al weer vast zat.

Ik heb de foto's nog eens bekeken, maar daar kun je het ook niet echt goed op zien. Wel dat het een enorme klus is om die hele handel los te halen. Ik vraag me dus ook af waarom je de kabeltjes wilt vervangen als de beproefde knoopmethode perfect werkt.
Het was ooit in een ander topic dat RedBill schreef:Ik begon met het loshalen van de bekleding van de stoel die toch al beschadigd was, zodat ik niet bij een foutje gelijk iets goeds beschadigen zou. Hier moest het verwarmingselement uit.
De stoel hoes zit met allemaal krammetjes vast aan een metalen staafje.

Afbeelding

Afbeelding

Er stonden dus vier stoelen buiten...

Afbeelding

De rugleuning kan vrij gemakkelijk van de zitting losgekoppeld worden. Twee klemmetjes verwijderen is alles dat noodzakelijk is. Voor het gemak is het beter de andere twee van de kantelvergrendeling ook even los te halen, maar dat is dus geen must.

Afbeelding

Deze zitting hoefde niet aan te gebeuren, hij is in goede staat en het verwarmingselement was aanwezig.

Afbeelding

De rugleuning daarentegen werd uit educatief oogpunt volledig gestript.

Afbeelding

En ja hoor, het zijn echte RECARO sportstoelen!

Afbeelding
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

7.
nou heb ik een lfr van de sloop, volgens mij moet ie van een c20ne komen, hij lag los in de auto
maar die ziet er precies hetzelfde uit als de lfr van mn 20xe, dus kan ik die zo uitwisselen ?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Plaats reactie