Soundjuh aan de beurt part II; begint er weer op te lijken

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Waarom kan ik hier in de buurt NERGENS een koplamp vinden???
astra na 95, valeo handbediend Links.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Ik zal voor je kijken, volgens mij heb ik op de Zaag in Krimpen een station zien staaqn met verstelbare erop, weet alleen niet meer precies of ze allebei nog goed waren :roll:

Als ik er eentje voor je tegenkom neem ik hem mee :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

handbediend issie.
en merk boeit op zich niet zoveel, liefst valeo.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ja weet ik, maar wil liefst origineel, anders is het zo raar gezicht ziet er toch net even iets ander uit met rechts dan.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Laagvlieger schreef:ja weet ik, maar wil liefst origineel, anders is het zo raar gezicht ziet er toch net even iets ander uit met rechts dan.
Gelijk heb je... Blijft jammer dat die Carello's van mij niet passen...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Ik heb Carello's '93 origineel, mafste van alles, he let OP, ik bestelde ooit 3 jaar gelee na mijn zijaanrijding, en ze hadden al van alles gedaan, kwas overal bij, 2 weken werk, ik zeg sjit man bij wassen, schoonmaken, zit scheur ik een koplamp, naar overkant onderdelentoko, 'imitatie', nou hop ga 1 halen aan overkant. Koplamp gehaald.

kBen terug en 19 euro, en twas een Carello. Typisch.

Dus Marcel '94 heeft Valeo. Begrijp ik dat goed ? Typisch dan weer.
Nokkenaskappen leerde ook weer iedereen van, ook 2/10e mm anders per 859 of 700 kop.

Nog typischer dat als ik een Carello had besteld 50 euro had betaald, en merkloos ik een Carello krijg voor 19 euro.

Zo leer je elke dag iets nieuws mbt de Astra.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ik heb ook Carello's krijn.....
Ik heb koplamp stuk van mijn 97er 1.4.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
black diamond
forum-gebruiker
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 okt 2005 18:28

Bericht door black diamond »

jeff ten eerste klote van je schade maar komt wel weer goed en hier een link met een motorkap en een setje bumpers voor de gsi in de kleur rood http://koopjes.marktplaats.nl/auto_dive ... &df=1&fta=
***Geen IMG toegestaan in Onderschrift***
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Ik zie dat die GSI bumpers waar je naar verwijst al verkocht zijn. Of Jeff moet heel snel zijn geweest...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
black diamond
forum-gebruiker
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 okt 2005 18:28

Bericht door black diamond »

zou jammer zijn maar iig geprobeerd
***Geen IMG toegestaan in Onderschrift***
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Vandaag weer even verdergegaan aan de auto, ik heb het belachelijk druk op mijn werk, dus het vordert langzaam doch gestaag :)

Nieuwe bling radiateur, als ie nou niet koelt weet ik het niet meer 8) :lol:

Afbeelding

De oude was in duidelijk mindere staat, en koelde ook beroerd :roll:

Afbeelding

Nieuwe koplampies, de ene was kapot van de aanrijding, de andere zat een flinke (APK afkeur) steenslagpit/scheurtje in, dus meteen maar 2 nieuwe genomen, geen gezeur met verschil ook, had erg weinig zin in sloopwinkelen vanmorgen :? was kutweer dus : weg van de minste weerstand als je tóch bij de automaterialenboer staat :lol: :lol:

Afbeelding

Nieuwe tussenbalk ertussengelast, en de boel aan het kaalschuren en afplakken :)

Afbeelding

En strak in de zinkspray, even naschuren als het goed droog is, en daarna in de grond/rood/steenslagspray, daarna alles weer terugbouwen, en dan rest alleen nog het zoeken naar een andere bumper :?

Afbeelding

Dan kunnen we iig weer rijden, ben die slome Frot Hoerier nou wel een beetje beu aan het worden :twisted:

To be continued 8)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

hahahahaha surprise :lol: :lol: :lol:
volle tank voor 19 euro hahahahaha
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

opelforum schreef:hahahahaha surprise :lol: :lol: :lol:
Zet je foon aan kreng :D :lol:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

staat die uit dan :oops:

even zoeken hoor :evil:
ben dat kutding altijd kwijt
volle tank voor 19 euro hahahahaha
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

*degene die u probeert te bellen is niet bereikbaar......*

:?
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Vandaag als door een godswonder was ineens mijn 2e klus afgelast 8) :D , dus kon ik rond de middag pleitoski van mijn werk :P
Meteen doorgereden naar mijn collega om eens even lekker te kunnen hobbiën :)

Front rood gespoten, alles aan de achterkant in de steenslagspray gezet, onderbalk meteen even voorzien van een lekker dik pak tectyl, radiateur er weer in, koplampen en knippers er weer in, alles weer aangesloten, kabelboompie teruggelegd, scherm RV even een beetje gericht, die was ietsies verschoven door de ruk aan het koplamphuis, nu niet meer dus :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is nu alleen wachten op de bumper die ik via MP heb kunnen bemachtigen, die moet even rap in de lak, en dan kan alles er weer op.

In de tussentijd gaan we aan beide kanten de veerschotels en lagers vervangen voor de set die ik van Niels heb overgenomen, doen we meteen even de carterpakking, olie en filters, en ik denk dat de kat er weer (tijdelijk ??) ondergaat, kijken of ik kan wennen aan het (gebrek aan) geluid :lol:

even een rondje door collega Koos zijn werkplaats annex woning (verdieping in de loods) voor de liefhebbers 8)

Koos restaureert en onderhoudt wat oudere auto's en klassiekers, en biedt onderdak aan wat projekten van vrienden en kennissen, mijn Astra is by far het nieuwste voertuig in het pand :lol:

Dit lijkt me wel wat voor Rellie :D

Afbeelding

Afbeelding

Zelfbouw steigerpijp Frame, stukkie bodemplaat van ehhhhhhh :roll: :P keverblokkie uiteraard, Koosie zit dik in de oldschool VW scene :lol: besturing is ouderwetse tandheugel, beetje aangepast uiteraard omdat het hele ding maar 1,35 breed is :P
Tsjek ook de stand van die achterwielen :shock: :P :lol:

Afbeelding

Schijnt het errug goed te doen op een modderig weiland :lol: :D

Citroën DS : kas is alweer 200%, interieur wordt nu aan gewerkt :)

Afbeelding

Mijn buurauto al 3 weken :wink:

Afbeelding

Kever 'aan het spit', net zoiets als een motorbok, maar dan voor een hele carrosserie :D de bodemplaat ligt eronder, errug simpel werken zo :)

Afbeelding

Verfstripper erover en krabben maar :? :shock: :)

Afbeelding

Ouwe Dibbus, de camper die altijd meegaat naar de meetings 8)

Afbeelding

Opelllllll 8)

Koos zijn dagelijkse vervoer normaal gesproken, staat nu even te wachten op een nieuwe koppelingsset :wink:

Afbeelding

Oud strijkijzer, motor ligt achterin, wat het is.......geen flauw idee eerlijk gezegd :lol:

Afbeelding

Poly projekt op een kever onderstel :

Afbeelding

motorisatie = nog onbekend, maar ik heb wel een goed plan 8) :D

deze....staat nu nog boven in de gang 8)

Afbeelding

Afbeelding

Lijkt me wel wat :P

Magoe...maandag verwacht ik de bumper, met wat mazzel kan ie er woensdag gespoten en al op, moet even kijken wat handig is mbt de spuiter, die moet ook even tijd hebben natuurlijk... en ik weer om hem erop te zetten :roll: :?
Auto moet ook nog bijgewerkt worden (die krassen op het scherm en nog wat andere kleine dingetjes, dus misschien wil ie hem in zijn geheel hebben, dan issie meteen weer helemaal netjes, mag ie ook de bumper er weer op zetten, liever hij als ik :lol: :)

and again...to be continued :wink:

we zien het wel....
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Grappig zon karretje :lol: kan niet wachten tot de super 7 klaar is 8)
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Het ziet er alweer netjes uit! Gelukkig maar!
Heb je die binnenbalk nog nodig?
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Nee, de bumper die ik heb gekocht is compleet met binnenbalk, dus spuiten en zó erop :wink:

Bedankt nog voor het aanbod :thumbsup:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Bericht door Kakashi »

Netjes man!!
Je kan weer bijna scheuren. 8)


Ik moet nog even wachten. Die bak zou er dit weekend in gaan. Maar die gozer die me zou helpen zit nog in spanje :? :evil:
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

:? Sjips...de spuiter heeft het uiteraard ineens erg druk, over een dikke week heeft ie pas tijd, de krassen in mijn LV scherm worden ook meteen weer bijgewerkt, dan issie weer helemaal netjes, alleen daardoor moet ik wel weer wachten :(

Alleen een bumpertje kan ie binnen een dag fiksen in principe, maar dan moet ie 2 keer lak aanmaken, 2 keer in de cabine, 2 keer drogen...beetje onzin natuurlijk, dus dan maar w8en.... :roll:

De andere GSi bumper is nogal een beetje ernstig goudkleurig, dus erop zetten is geen optie, dus ik denk dat er dan toch maar even een offcolor rode originele opkomt voor een weekie :? :(

Ik heb wel de veerscohtels en lagers vervangen van de week, carterpakking had ik al gehaald, maar het carter is waarschijnlijk ergens beschadigd (haarscheurtje ??), want de olie lijkt niet tussen de pakking of daarboven vandaan te komen, dus daar moet nu ook eerst weer ewen andere voor komen :?

Tot overmaat van ramp zit ik volgende week de hele fokking week in Gilze Rijen, dus vroeg thuis kan ik wel op mijn buik schrijven....gaat lekker zo, vóór de kerst heb ik hem af........hoop ik :)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

ej soundje, wat moet je in gilze rijen doen? das vlak bij mij
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Ze zijn daar op de basis een aantal hangars aan het bouwen voor wat van die dikke plofplof heli's, en daar ga ik het dak opgooien :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

gaaf
Plaats reactie