audio, miss domme vraag, ma hoop op simpel antw ;)

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
verliefdopGSI

audio, miss domme vraag, ma hoop op simpel antw ;)

Bericht door verliefdopGSI »

kheb un radio zonder tulp uitgang.
maar kheb un versterker met soort aparte stekker. vroeg me af of me speaker kabels op die ingang kunnen?

hoop op snel en simpel antw 8)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Risrie
forum-gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: 23 nov 2003 18:50
Locatie: Op die wereld, ergens!

Bericht door Risrie »

Ja kan. Zit als het goed is een stekkertje bij je versterker waar je de speakerkabel zo in kan douwen.






Mzzl.
Fast cars,fly low.
verliefdopGSI

Bericht door verliefdopGSI »

jah kheb de versterker gekregen als dingetje voor effe durbij... dus vandaar dak die stekker niet heb :P

naja iig, bedankt! 8)

deze kan dicht :wink:
Looyke
forum-gebruiker
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 aug 2003 14:24
Locatie: Roosendaal

Bericht door Looyke »

Speakerkabels van je achterspeakers pakken: daar een high-low converter aan bevestigen. Vanaf die converter kun je 3 (of zelfs meerdere) RCA kabels aansluiten. Zijn o.a. te koop van Caliber voor 20 euro. Je hebt ze ook van betere merken, maar dat lijkt me niks voor jou :wink:

Ik zit toevallig net met hetzelfde probleem in mijn nieuwe auto, waar ik mijn originele radio graag in wil houden. Dit is de eenvoudigste oplossing.

Je kan ook gewoon een nieuwe HU (radio) aanschaffen MET RCA uitgangen.
C20XE
verliefdopGSI

Bericht door verliefdopGSI »

Looyke schreef: Je hebt ze ook van betere merken, maar dat lijkt me niks voor jou :wink:
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeen bedankt 8)
Looyke schreef: je kan ook gewoon een nieuwe HU (radio) aanschaffen MET RCA uitgangen.
dan kan dat ook niet :wink:

ik ben aant sparen voor un eigen auto :P dus vandaar dak effe nix geks ga doen 8)

en nog vraagje he, is un zekering altijd noodzakelijk? en zoja welk voltage?
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

verliefdopGSI schreef:
Looyke schreef: Je hebt ze ook van betere merken, maar dat lijkt me niks voor jou :wink:
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeen bedankt 8)
Looyke schreef: je kan ook gewoon een nieuwe HU (radio) aanschaffen MET RCA uitgangen.
dan kan dat ook niet :wink:

ik ben aant sparen voor un eigen auto :P dus vandaar dak effe nix geks ga doen 8)

en nog vraagje he, is un zekering altijd noodzakelijk? en zoja welk voltage?
zekeringen gaat in ampere.
ligt eraan hoeveel stroom hij vraagt (hoe zwaar de versterker is kwa vermogen)
als je een te lichte zekering neemt zal die meteen of als je harder gaat spelen doorklappen.

maar hoe je weet hoeveel ampere je nodig hebt... geen idee! :)
verliefdopGSI

Bericht door verliefdopGSI »

hij is 4x 150w (wow :lol: dikke tuning)

maar zet dur un bass kist van 60w rms op en 2 hoedenplankspeakers van 80w rms...

dus wat wordt ut dan ?
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

verliefdopGSI schreef:hij is 4x 150w (wow :lol: dikke tuning)

maar zet dur un bass kist van 60w rms op en 2 hoedenplankspeakers van 80w rms...

dus wat wordt ut dan ?
dat is 4x 150watt piek... hoeveel is dat RMS?

en kan je hem bruggen? zou ik lekker 2 kanalen bruggen en daar je versterker aan hangen en die andere 2 kanalen je speaker ook gooien.
Looyke
forum-gebruiker
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 aug 2003 14:24
Locatie: Roosendaal

Bericht door Looyke »

verliefdopGSI schreef:
Looyke schreef: Je hebt ze ook van betere merken, maar dat lijkt me niks voor jou :wink:
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeen bedankt 8)
Het kwaliteitsverlies als je een Caliber converter gebruikt is minimaal. Je hebt ze o.a. ook van Dietz en nog wat merken, maar ik denk niet dat je je druk moet maken over het beetje verlies wat je krijgt met de installatie die jij wilt. Je kan het gewoon uitproberen: voor 19 euro kun je toch niet sukkelen?
verliefdopGSI schreef:en nog vraagje he, is un zekering altijd noodzakelijk? en zoja welk voltage?
http://www.12vhifi.nl/kabelframe.html

Even versterkerwaarde invullen et voila :wink:
C20XE
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

zeg is dat niet zo'n marquant versterker van 17 Watt?
Ik had ooit sloopprojectje. kzal die foto's eens opzoeken.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

gevonden:

Afbeelding
Afbeelding

tiep dat nummer van di eversterk IC eens in in google.
Dan zul je zien dta deze versterker nog minde rvermogen geeft dan een fatsoenlijke autoradio.

Bespaar je de moeite van inbouwen.
:wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
verliefdopGSI

Bericht door verliefdopGSI »

whahahaa
kwas al klaar :lol:

idd wat un klote ding :shock: , khad um gekregen van maat vamme.
zocht iets simpels, dus die hattie nog liggen en kon ik meej nemen voor un fles cola 8)

maaruh, nou dient zich het volgende probleem aan:

kheb um effe gestest he, maar deed heel raar, un suis d8 dak aan scheveningen zat :lol: en kraakte gewoon als un idioot :shock:

maar nu ik weer de speakers op me radio zelf aan heb gesloten vibreert het geluid ineens bij volume 25 en voorheen pas bij 32 :shock:

iemand ideetje??
verliefdopGSI

Bericht door verliefdopGSI »

owjah, maar ik heb niet 2x150w

maar kheb 4 uitgangen. dus d8 dattut 4x150 was??
ut ding is iig spuuglelijk en ben blij dakum onder de hoedenplank verborgen had, ook al was het maar voor un uurtje :P

kheb um int geel :shock:
Looyke
forum-gebruiker
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 aug 2003 14:24
Locatie: Roosendaal

Bericht door Looyke »

verliefdopGSI schreef: idd wat un klote ding :shock: , khad um gekregen van maat vamme.
zocht iets simpels, dus die hattie nog liggen en kon ik meej nemen voor un fles cola 8)
Als je nou snel bent, ruil je hem terug: heb je in ieder geval je statiegeld nog...

Laagvlieger schreef:zeg is dat niet zo'n marquant versterker van 17 Watt?
Niet overdrijven, het is 19 Watt :lol:

Leuk zo'n projectje!
C20XE
verliefdopGSI

Bericht door verliefdopGSI »

Looyke schreef:
verliefdopGSI schreef: idd wat un klote ding :shock: , khad um gekregen van maat vamme.
zocht iets simpels, dus die hattie nog liggen en kon ik meej nemen voor un fles cola 8)
Als je nou snel bent, ruil je hem terug: heb je in ieder geval je statiegeld nog...
jah hopen dat de colafles nog prik durop heeft :P

whahaha, naja vind wel iemand durvoor, kzal wel zggen voor 2 flessen cola magjum hebben :P

hahaha
Plaats reactie