En nog een GSI
En nog een GSI
Zoals sommigen van jullie al weten was ik al een tijdje op zoek naar een astra GSi 16v..
Ik heb al 2 jaar een 8V en dat bevalt prima, maar nu wou ik toch nog ook eens in het bezit zijn van een C20XE, en dat is sinds vandaag het geval..
Ook heb ik nog een verlagingssetje gekocht (-80 -50) maar nu ben ik nog aan het twijfelen of ik deze onder de 8V leg of onder de 16V, maar daar kom ik nog wel uit..
Fotos volgen eind deze week..
LateX
Ik heb al 2 jaar een 8V en dat bevalt prima, maar nu wou ik toch nog ook eens in het bezit zijn van een C20XE, en dat is sinds vandaag het geval..
Ook heb ik nog een verlagingssetje gekocht (-80 -50) maar nu ben ik nog aan het twijfelen of ik deze onder de 8V leg of onder de 16V, maar daar kom ik nog wel uit..
Fotos volgen eind deze week..
LateX
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
Congrats
80/50 is te veel, geen idee wat Marcel en ik liggen, maar kan je verklappen, die ene cm iig voor, dat is eigenlijk te gek. Marcel ligt 5 mm lager achter, ik 5 mm lager voor, Charles is ook tering laag. Die zou wel eens kunnen winnen.
Niet handig, ik klap echt op elke drempel voorlip en onder auto, stiekem ergens ist absoluut gaaf, als je ook dempers ervoor hebt, maar tis echt stiekem echt die 1e cm, pfff, 1 cm hoger mag best. Ik merk echt nieuwe banden dat groot verschil is die paar mm, pak echt alles scheef, anders ist 1 grote klap.
Qua wegligging ist wel echt fenomenaal, stad is echt ellende, kheb wel eens meegemaakt, dat we met 2 man derin gewoon uitstappen, vast. Okay wat nu. Meer dan eens.
Ligt ook aan je velgen, pak je bv 16 of 17 inch zelfs met lage banden, lig je net weer 5 mm hoger, en maakt heel veel uit.
![Thumbs up :thumbsup:](./images/smilies/icon_thumbsup.gif)
80/50 is te veel, geen idee wat Marcel en ik liggen, maar kan je verklappen, die ene cm iig voor, dat is eigenlijk te gek. Marcel ligt 5 mm lager achter, ik 5 mm lager voor, Charles is ook tering laag. Die zou wel eens kunnen winnen.
Niet handig, ik klap echt op elke drempel voorlip en onder auto, stiekem ergens ist absoluut gaaf, als je ook dempers ervoor hebt, maar tis echt stiekem echt die 1e cm, pfff, 1 cm hoger mag best. Ik merk echt nieuwe banden dat groot verschil is die paar mm, pak echt alles scheef, anders ist 1 grote klap.
Qua wegligging ist wel echt fenomenaal, stad is echt ellende, kheb wel eens meegemaakt, dat we met 2 man derin gewoon uitstappen, vast. Okay wat nu. Meer dan eens.
Ligt ook aan je velgen, pak je bv 16 of 17 inch zelfs met lage banden, lig je net weer 5 mm hoger, en maakt heel veel uit.
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Rijd best aangenaam!!!snarfjuh schreef:80/80 is tha BOMB![]()
Voordeel van 80/80 is, is dat de auto dan vlak ligt, en dat scheelt met drempels rammen.
Als je aanremt bij 60/40 dan zaktie voor nog een stukje in, met 80/80 valt er weinig in te veren.
Ik heb er tot dusver nog geen last van gehad.
Oké, je moet ze niet met 120 gaan nemen, dat vind de auto niet lief, maar schuin over drempels hoeft niet.
Ashoesjes en homokineten vinden het uiteraard minder leuk, gezien de stand van de aandrijfassen, maargoed wie mooi wilt zijn...
Grtz, GrinX
Bedankt voor de positieve reacties, maar ik ga hem dit weekend eens grondig aanpakken zodat die er net zo bij komt te staan als de 8V
(jaja Looyke ik ben een echte poetsmiep
wat dat betreft)..
Ik verzeker jullie dat die in goede handen is, ik denk dat de eerst volgende clubmeeting de nurburgring wel zal zijn onderhand dus daar ben ik dan uiteraard weer van de partij met de 16V.
Maar ik denk dat ik de 16V 40 mm laat zakken met de veren die onder de 8V uitkomen en de 8V krijgt op zijn beurt dan de extreme verlaging
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
(jaja Looyke ik ben een echte poetsmiep
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ik verzeker jullie dat die in goede handen is, ik denk dat de eerst volgende clubmeeting de nurburgring wel zal zijn onderhand dus daar ben ik dan uiteraard weer van de partij met de 16V.
Maar ik denk dat ik de 16V 40 mm laat zakken met de veren die onder de 8V uitkomen en de 8V krijgt op zijn beurt dan de extreme verlaging
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
Vraag me altijd af wat jullie 80/80 dan is.GrinX schreef:Rijd best aangenaam!!!snarfjuh schreef:80/80 is tha BOMB![]()
maar schuin over drempels hoeft niet.
Geen idee wat de mijne is:
![Afbeelding](http://home.hetnet.nl/~krijn1/plug1.jpg)
Maar als mijn banden half op zijn kom ik de helft van de drempels echt niet meer recht over met 6 cm vrij voor ofzo zonder extra opplakspoilers en erna een klabam middenonder, en als je heel veel pech hebt zegttie ook nog klabam bij de einddemper. Van mij magtie best 1 cm hoger.
even een vergelijking met de gsi van snarfjuh.. die ligt op 80/80..
Vergelijkend lijkt me jouw verlaging dan ook redelijk in de buurt van de 80/60 komen..
viewtopic.php?t=5906&start=80
Vergelijkend lijkt me jouw verlaging dan ook redelijk in de buurt van de 80/60 komen..
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
viewtopic.php?t=5906&start=80
Grtz, $tefan
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
GSi Twente schreef:Ik denk dat meeste maar wat in de rondte lullen met verlaging.
Wie heeft daadwerkelijk alles nagemeten van zijn bodemspeling voor en na?
Zit nogal verschil tussen vind ik.
Ikke heb hem nagemeten voor en na, bij mij was ie 45 mm achter gegaan, en 55 voor, (60/40 set) zat dus best wel verschil in..
Stereo lag er toen nog niet in trouwens
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9309
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Die van mij is genoeg verlaagd vind ik zelf, en ik denk dat ik een centimeter of 12/13 heb vanaf de draagarm gemeten... (zal zaterdag eens nameten als het een beeje weer is).
Volgens mijn gegevens is ie 40/40 verlaagd...
Volgens mijn gegevens is ie 40/40 verlaagd...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: