electrische ramen

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

intussen ben ik op een succesje gestuit :)

ik had al enkel de deurpanelen in het vizier, maar heb wat ik nu heb gevonden:
complete deuren van een rode astra gsi uit ( jawel) 1993
dus met de panelen en raammotortjes en kabeltjes, gewoon alles !
75,- per deur, dus ik kan voor 150,- finito zijn, alleen boel overzetten en losse deuren verpatsen/weggeven. als de ramen krasvrij zijn kan dat ook meteen over.
als de deuren nou in e266 waren was t helemaal makkie, maar je kan niet alles mee hebben..

heb al met die gast gemaild, en zal m morgen even bellen. woont alleen weer lekker ver voor mij, hoorn - zeeland :oops:
maarja dat ben ik wel gewend en heb t er wel voor over. lange rit is lekker en heb genoeg vrij dus boeie.

zal nog even een foto maken en posten van me huidige kabels en aansluitingen, kunnen jullie even zeggen hoe/wat

i'm walking on sunshine,, o o
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

:D :lol: :lol:

Soms moet je een beetje mazzel hebben he :wink:

En lekker binnendoor naar Zeeland is best een leuk ritje, lekker langs het water 8)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
snarfjuh
forum-gebruiker
Berichten: 599
Lid geworden op: 10 mar 2004 13:18
Locatie: Maasbracht

Bericht door snarfjuh »

Moet je wel even een tijdelijke verblijfsvergunnig halen als je naar zeelang gaat :lol:
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Gefelciteerd.... deuren leegstrippen en overzetten...

Mocht er nou in die deuren ook CV zitten, en jij hebt nu geen cv.. vraag dan even of die kerel ook de KIEKERT heeft!!

Succes in Zeeland
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

ik heb al cv met afstandbediening dus dat scheelt weer..
maar moet nog een dag plannen om de boel op te halen, zal niet lang duren hoor

tijdelijke verblijfsvergunning is niet nodig want t valt nog binnen de EU. maar ik krijg misschien wel n stempel in me paspoort :wink:

ik hou het hiero op de hoogte
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

Afbeelding

wie ziet of deze deurstekker is voorbereid voor el. ramen ?

als iemand ergens anders nog fotos van wilt zeg t maar, paneel is er nu nog af
Afbeelding
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

99% zeker dattie voorbereid is!
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Ja, is voorbereid! kun je zien aan de twee bovenste pinnetjes op de foto.
Dat zijn de plus en min van de elektrische ramen...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

:) phoei, dat scheelt weer

als ik de donordeuren heb opgehaald komt er wel een fotorepo en nog meer vragen, of ik rij even bij iemand van hier langs die er mee wilt helpen, maar die zoektocht komt later wel op gang.

tot nu toe is zondag DE dag, ivm hopelijk geen files of drukte van hoorn naar zeeland.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

8) zo, even update
vandaag 500 km gereden..... moest nog even door belgie, en tol betalen bij n brug ofzo, maar ik heb het spul opgehaald! lekkere file nog overal, maar ik had toch de hele dag vrij :roll:
(kwam nog een blauwe gsi tegen, op de n60 bij capellebrug)

zag alleen later dat er 1991 op de panelen staat, verkoper zei set van 1993. maar dat maakt niet uit d8 ik zo.

toen ik thuis kwam gelijk de deuren maar gestript,popnagels uitgeboord, en alles staat nu in de schuur, zal vanavond nog even de mechanismes schoonmaken/invetten en de panelen even spray erover. zekering is er ook, dus ik hoop dat alles soepel verloopt bij t inbouwen ( maar ik zal vast wel wat tegenkomen)

zal nog even een popnagelapparaat lenen van n vriend, dus komt ook helemaal goed. zondag wordt de inbouwdag want morgenavond is een vriend jarig, zaterdag werken/uitgaan. maar wat ik zo denk, is dat het inbouwen binnen enkele uren makkelijk zou kunnen ( als alles verloopt naar plan)
ik moet alleen even opletten hoe de grote soort tandwielen van deur en mechanisme in elkaar steken, maar zal geen ramp zijn om uit te vogelen. even goed kijken naar me ''oude'' bij demonteren

Ik heb nou de 2 kale deuren met ramen over, kleur is rood.
ik kan ook mijn oude mechanismes en panelen erin zetten, is ie weer compleet. mail maar als je t nodig hebt = tegen weggeefprijs

fotos van t zootje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

als t erin zit weer update, misschien maak k nog wel wat fotos voor n repo, laterzzzzz
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Roy 2.0 16v schreef:8) zo, even update
vandaag 500 km gereden..... moest nog even door belgie, en tol betalen bij n brug ofzo, maar ik heb het spul opgehaald! lekkere file nog overal, maar ik had toch de hele dag vrij :roll:
(kwam nog een blauwe gsi tegen, op de n60 bij capellebrug)
Waar moest je zijn dan als je langs Capellebrug bent gekomen? En tol betalen voor een brug???? Waar heb jij allemaal gezeten dan? :? :lol: Of je bent gewoon door de Liefkenshoektunnel gekomen...dat kan natuurlijk ook, maar dat lijkt niet bepaald op een brug... :lol:
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

ik moest naar Hulst.... via antwerpen was t makkelijkst

ja die tol kon ook wel voor een tunnel zijn :wink: maar 5,- per doorgang is weer chingakatsing kassaa.
die gast waar ik was vond het ook al kut, als ie even ergens naartoe moet rijden, hup 10,- weg voor domme tol.
dat zal wel net in belgie zijn dan neem ik aan, want ik d8 zo dat wij al zat wegenbelasting dokken
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Roy 2.0 16v schreef:ik moest naar Hulst.... via antwerpen was t makkelijkst

ja die tol kon ook wel voor een tunnel zijn :wink: maar 5,- per doorgang is weer chingakatsing kassaa.
die gast waar ik was vond het ook al kut, als ie even ergens naartoe moet rijden, hup 10,- weg voor domme tol.
dat zal wel net in belgie zijn dan neem ik aan, want ik d8 zo dat wij al zat wegenbelasting dokken
Had je ook wel even kunnen zeggen dat het in Hulst was...das 15min rijden voor mij...had ik ze er wel even uitgesloopt en naar je opgestuurd...scheelt jou weer 5 uur reistijd! :lol: Wat een fucking eind rijden vanaf Blokker naar Hulst zeg pfuuuuu!!! :shock: En dan ben ik toch gewend dat ik meestal ver moet rijden voor leuke spulletjes en evenementen...

En die tunnel ligt idd in België (als het goed is heb je 3 redelijke kleine pistunneltjes doorgereden)...de alternatieve route had langs Terneuzen kunnen zijn...maakt elkaar niet zo heel veel wat tijd betreft, maar dan had je weer tol moeten betalen voor onze geweldige Westerscheldetunnel! Maar dat was dan wel maar €4,20 per passage geweest... :shiny: :lol:

Hadden we hier in Terneuzen wel gelijk even je ramen erin kunnen zetten. Weet inmiddels wel aardig hoe het moet... :P Anders donderdagavond even langs Simonshaven komen...dan zijn we aanwezig met 2 man sterk (waaronder de echte electrische-ramen-expert)... 8)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

nohhhhhh komt ie nou mee hoor! ik kan wel janken :cry:
stuk rijden vind ik niet erg hoor, maar hier zie ik wel wat gemiste kansen!
whahahaha eigelijk niet te geloven toch dit? :shock: :D
misschien zaten de raampiesshit er al in als ik even naar jou was gereden!
maja boeie, dat soort dingen hoor je altijd achteraf, voortaan doe ik wel net alsof ik al wat heb gekocht, en dan de reacties afwachten!! :lol: en daar wat mee kunnen.
ben t al gewend trouwens, alles moet van ver komen, auto uit rotterdam,velgen uit limburg,ramenshit uit t onderste puntje van zeeland, naar kampen(laagvlieger) voor boardcomputer

inbouwhulp donderdag in simonshaven hmmm 135 km :?
ik hoop maardat ik ze er voor die tijd in heb, en hulp via t forum kan.
maar ik verwacht dat het soepel moet gaan in me uppie ( snel afkloppen!)

ik zie t donderdag wel weer of er een rit in zit. marty en jij aanwezig neem ik aan?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Als er 1991 op de deurpanelen staat, is dat het bouwjaar van de panelen, en wil dat niets zeggen over het bouwjaar van de auto!

Iig Succes met het inbouwen !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Roy 2.0 16v schreef:maja boeie, dat soort dingen hoor je altijd achteraf, voortaan doe ik wel net alsof ik al wat heb gekocht, en dan de reacties afwachten!! :lol: en daar wat mee kunnen.
Ghehe...weet ik veel dat jij in Hulst moet zijn als je zegt dat je ramen uit Zeeland komen! Je zou het niet zeggen, maar Zeeland is best nog groot hoor! :lol:
Roy 2.0 16v schreef:inbouwhulp donderdag in simonshaven hmmm 135 km :?

ik zie t donderdag wel weer of er een rit in zit. marty en jij aanwezig neem ik aan?
Jeps, present. Moet je tegen die tijd maar even op tijd aangeven in een PM naar Marty. Hij is tenslotte de gastheer en heeft het laatste woord hè...
:wink:
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

Deuren zelf zien er netjes uit moet ik zeggen...
En ze hebben meegespoten slotloze handgrepen :wink:

Volgens mij is de set zo te zien wel voor 93 dit kan je bij de motortjes zien aan het extra stekkertje links meen ik :lol:
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Jep, deze set is van voor '93, dus past altijd! Enige nadeeltje is dat er op de rechter ruit bediening geen geheugen zit, maar das echt geen drama!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

probleem nummer 1 vandaag ontdekt.

ik wil de boel even testen dus alles aangesloten op de deurstekker, kom ik erachter dat de zekering in de zekeringkast niet aangesloten is zegmaar... dus ik als electroleek, hoe fix ik dat ? ?

ik probeerde me zekeringkast er al even uit te trekken maar dat ging niet erg. maar met welke draden moet ik gaan werken ?

ik ga nu denk ik evengoed alles al inbouwen, en dan zonder testfase inderdaad.

edit: boel gewoon aangesloten en getest, deed het, dus gaat via een ander circuit, en dat laat ik voorlopig lekker zo
- bestuurderskant is gedaan. duurde wat langer dan gepland want aan de andere kabelboom was gekloot, en me raam ging eerst scheef, en de houder enkele keren uit de raamrails, maarja
morgen de andere kant
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

alles doet het inmiddels al perfect, bedieningsknopje van de bestuurderskant, voor het andere raam deed het eerst niet, maar even opengehaald, doorgeblazen, wd40 erop ( contactspray was op)

maja leuk, moet nog wel een keer de panelen er weer af halen, en weer plastic aan de deur plakken maar dat komt wel een keer op een dooie zondag

ben er ook achtergekomen dat het redelijk veel stroom verbruikt, tijdens het knutselen en tig keer testen was me accu leeg :lol:
maar dan zit je ook uren met de deuren open, en radio af en toe zacht aan, af en toe eens starten, maar 1 keer was ik te laat hehehe
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Tja, inderdaad, die motortjes zijn redelijke stroomvreters...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie