Ik heb een probleempje weet niet of dit normaal is maar dat is de vraag aan jullie! hoe los ik dit op! het gaat om het volgende...
Als ik gewoon aan het rijden ben.. maakt niet uit welke versnelling, en laat me gas los dan schokt ie altijd een keer erg. Geef ik dan weer gas schokt ie eerst ook weer een keer.
Ook als ik gewoon rijdt bijvoorbeeld op een 80 weg. dan is het heel moeilijk om constant 80 te blijven rijden. ik kan me gaspedaal eigenlijk zegmaar niet op een punt houden want dan wil ie of optrekken of langzamer gaan.
Heel moeilijk uit te leggen dit maar hoop dat jullie me een beetje begrijpen. Vind dit zo irritant! dit is gewoon niet leuk meer...
Er zit ook geen andere filter ofzo op alles orgineel...
Zijn er misschien mensen die me hiermee kunnen helpen?
Ik heb een probleempje weet niet of dit normaal is maar dat is de vraag aan jullie! hoe los ik dit op! het gaat om het volgende...
Als ik gewoon aan het rijden ben.. maakt niet uit welke versnelling, en laat me gas los dan schokt ie altijd een keer erg. Geef ik dan weer gas schokt ie eerst ook weer een keer.
Ook als ik gewoon rijdt bijvoorbeeld op een 80 weg. dan is het heel moeilijk om constant 80 te blijven rijden. ik kan me gaspedaal eigenlijk zegmaar niet op een punt houden want dan wil ie of optrekken of langzamer gaan.
Heel moeilijk uit te leggen dit maar hoop dat jullie me een beetje begrijpen. Vind dit zo irritant! dit is gewoon niet leuk meer...
Er zit ook geen andere filter ofzo op alles orgineel...
Zijn er misschien mensen die me hiermee kunnen helpen?
Groeten,
Jon
ga eens 80 rijden en houdt je gaspedaal op 1 punt (dus niet bewegen)
kijk dan ook even op je boordcomputer wat je verbruik doet (het actuele verbruik) neemt deze ook langzaam toe of loopt deze langzaam af of blijft deze gelijk?
kapotte lucht massa meter.
rotte bougies.
rotte bougies kabels.
bibberige voet van de chauffeur.
maar weet het verder niet.
ajuin.
thnx sander voor de info...
maar rotte bougies geloofk nie die zijn nieuw, kabels ook, allebei vervangen met grote beurt en bibberige voet... tjah zou kunnen maar is niet zo en kapotte luchtmassa meter zou nog kunnen maar hoe kun je dat zien.....
pook beweegt ook altijd.. is bij de nieuwere auto's zelfs ergers dan de oudere auto's.
je mag ook het liefst niet je hand op de pook houden (reden weet ik zelf ook even niet )
nieuwe auto's hebben dat minder hoor dat kantelen doordat die kabels hebben ipv stangenstelsel.
Maar precies zoals mart zegt, check je motorophangrubbers.
Ook kan er overmatig veel speling in je aandrijving zitten. Dus je assen enzo. Als het mechanisch allemaal goed is moet je verder zoeken en dan meer richting electronica.
Je hebt dus geen brandende lampjes ofzo op je dash?
Jah zouden idd wel is de ophangrubbers/motorsteunen kunnen zijn.. hek ook gehad .. en is lastig uit te leggen.. tis eigenlijk een soort trillen bij gaslos .. en dat werd steeds erger.
omdat na te kijken zou je toch even op de brug moeten en die rubbers nakijken.. toen die van mij op de brug stond, was tog wel duidelijk te zien dat ze kapot waren.. maja bij mij waren der 2 al ver heen... vandaar dat mijn blok ook echt schuin in de wagen lag... tegen me luchtfilterbak aan.
Tjah moet hem toch wegbrengen voor die aandrijfas hoezen te vervangen en dan zullen we meteen is even kijken of het dat is... Hoewel me motor er wel gewoon netjes in hangt. Hij kantelt wel een beetje met gas geven maar weet niet of dat veel is...
Zou ik dit probleem niet kunnen minderen door het afdoppen van mijn EGR klep??
Hij kantelt niet te veel en verbruik constant biljft ook gewoon goed..
En na een uurtje dingen gelezen te hebben over de egr klep dacht ik misschien wel dat dit me wel kan helpen....
Maar mijn vraagje waar zit dat ding ergens? heb wel materialen om een mooie dichte pakking te maken hier op me werk maar weet zo niet waar ik moet zoeken onder de motorkap...
Daarom hier even een foto van onder mijn motorkap misschien dat iemand hem kan aanwijzen voor me ??
wat ik geleerd heb met diesel techniek, is dat als je gas los laat, je motor in principe uitgaat.
komt geen benzine meer in.
zodra je gas geeft, slaat ie weer aan zeg maar
dat kan die schok veroorzaken,
onze auto's hebben dat ook.
pieterterp schreef:wat ik geleerd heb met diesel techniek, is dat als je gas los laat, je motor in principe uitgaat.
komt geen benzine meer in.
Gelukkig komt er zelden benzine in een dieselmotor... Daar doet ie het namelijk niet op...
pieterterp schreef:zodra je gas geeft, slaat ie weer aan zeg maar
dat kan die schok veroorzaken,
onze auto's hebben dat ook.
Diesels blijven tijdens het afremmen op de motor altijd nog wel een heel klein beetje diesel inspuiten, om te zorgen dat de wagen niet te sterk afremt. (De compressie van een diesel is nogal hoog in vergelijking met een benzinemotor). Dus helemaal "uit" zoals Pieterterp zegt gaat ie volgens mij niet. De inspuiting wordt echter wel geminimaliseerd.
Of dat het schokken als resultaat kan hebben zou ik niet durven zeggen...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)