Overstag... (voltooid)

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
vexz
forum-gebruiker
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 mar 2005 00:10
Locatie: Twente

Bericht door vexz »

Ziet dr goed uit!!

Wat is dat voor een uitlaat spruitstuk? Groep A, maar wat is dat precies, dikker diameter, en een 4-1 of een 4-2-1?

Kun je met de Lexmaul nog wat merken aan het verbruik?
Tekst..
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Netjuhz!!!!! 8)
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

vergelijk je trouwens met dis of met rotor/verdeler 16 klap
bij t toerengebied
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Rotor/verdeler vergelijking.
Zal natuurlijk ook grootendeels wel met de onsteking te maken hebben.
Goeie verdeler/rotor en kabels met nieuwe bougies werken al erg mee.

Uitlaatspruitstuk is van Lexmaul, aanzienlijk dikker als standaard en verdere gedeeltes zijn 60mm doorsnee.
4-2-1 is het, verbruik op de terugweg (+/- 200km) gemiddeld 8,3/100km/h.

De normale XE komt er ongeveer bij 4500 toeren echt in, deze begint al veel eerder, en tot de 6,5 a 7000 toeren blijft ie echt gaan.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
vexz
forum-gebruiker
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 mar 2005 00:10
Locatie: Twente

Bericht door vexz »

GSi Twente schreef:Rotor/verdeler vergelijking.
Zal natuurlijk ook grootendeels wel met de onsteking te maken hebben.
Goeie verdeler/rotor en kabels met nieuwe bougies werken al erg mee.

Uitlaatspruitstuk is van Lexmaul, aanzienlijk dikker als standaard en verdere gedeeltes zijn 60mm doorsnee.
4-2-1 is het, verbruik op de terugweg (+/- 200km) gemiddeld 8,3/100km/h.

De normale XE komt er ongeveer bij 4500 toeren echt in, deze begint al veel eerder, en tot de 6,5 a 7000 toeren blijft ie echt gaan.
aha verbruik valt mee, van mij doet gemiddeld dus stad verkeer, autobaan en af en toe gaspedaal intrappen op een leuke achteraf weg tussen de 7 en 8 op 100 km.

Tank je 98 of 95?
Tekst..
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

95.

Maar eerst eens rijdbaar in orde maken, remmerij, ophanging e.d.
Daarna bij teveel geld iets leuks kopen.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Ziet er goed uit, die wagen man!

Ik wel dat jij er ook last van hebt dat je zijskirts achteraan bij de wielkasten iets naar buiten gedrukt worden. Ik heb daar ook wat last van. Moet nog eens op zoek naar een oplossing daarvoor...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Hebk ook iets links bij de nieuwe zijkant, prima toch, beter dan met de vijl die lak deraf vijlen zodattie meer past :)

En het ziet er idd vrij netjes uit allemaal ! Spruitstukkie ziet er spannend uit hoor.
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Ziet er netjes uit ... veel rijplezier!!! 8)
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
smatse
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 573
Lid geworden op: 07 jun 2004 16:19
Locatie: erp

Bericht door smatse »

welkom to the lexmaul bradda's :P :P
get a gsi or die trying.

LEXMAUL powertttttttt.
Gebruikersavatar
BASS GSI
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 341
Lid geworden op: 13 okt 2004 20:10

Bericht door BASS GSI »

Zeer mooie wagen,
kheb hem een tijdje geleden
ook al zien staan op marktplaats.
Ook echt vet dat lexmaulinlaatspruitstuk.
Ik wil het zelf ook nog 1 op mijn 8V
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Leuke reacties, bedankt mensen. :wink:

Vandaag de auto even op de brug gehad, had al gezien dat het carter wat zweette, maar na vandaag wat km's gemaakt te hebben ziet het er nog duidelijker uit.
Maandag maar even een spatplaat bestellen.
Tevens nog wat meer onderdeeltjes voor de motor.
Motorruimte komt er namelijk straks netjes bij te staan.

Remmerij is van Greenstuff voorop, maar vanavond even een industrie-terrein gepakt, maar met flink remmen, trap je het pedaal op het eind echt weg.
Aldus fading, pure prut wat het nog maar eens benadrukt.
Had met m'n Brembo max schijven en dure Opel blokken daar niks geen problemen mee.
Pirelli P7000 bandjes maken veel kabaal en gripvast zijn ze ook niet.
Verschil van ophanging valt me met Apex mee, maar gewoon te merken dat de rebound van de dempers achterblijft.
Veerpootbruggen zijn duidelijk merkbaar, rekt gewoon stukken minder tegenover een standaard versie zonder die dingen.

Voor de geinteresseerden, de velgen gaan met de tijd in de verkoop.
Als je serieuze interesse hebt, PM maar.
205/40/17 Pirelli P7000 met Rial Viper velgen.
ET nog geen idee.
Grille is trouwens ook te koop, wanneer ik een GSi grille gevonden heb.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

RedBill schreef:Ziet er goed uit, die wagen man!

Ik wel dat jij er ook last van hebt dat je zijskirts achteraan bij de wielkasten iets naar buiten gedrukt worden. Ik heb daar ook wat last van. Moet nog eens op zoek naar een oplossing daarvoor...
Ja klopt, moet nog even dat zien te fatsoeneren.
In het plaatwerk gaan boren zit ik niet echt aan te denken... :roll: :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
$tefan
forum-gebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 18 jun 2004 18:26

Bericht door $tefan »

Ziet er netjes uit!
Hij zal wel weer net zo strak worden als de corsa, veel plezier ermee 8)
Grtz, $tefan
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Vandaag wat dingen bij de Opel dealer besteld.
Heb nieuwe glaasjes voor de kentekenverlichting gehaald, aangezien die dingen zo lelijk geel waren.

Ik wil voor de voorbumper 2 mistlampen bestellen, het originele model.
Aan de achterkant van de voorbumper zag ik de rand voor het uitzagen v.d. gaten.
Kwam dus ook de stekkers tegen van de mistlampen.
Bumpertje dus maar repareren en netjes maken.
Nieuw onderlipje is ook wel nodig.
Nu alleen nog een GSi grille erbij, even zoeken dus.

Zal morgen eens een wat foto's maken, hopelijk met wat zon. :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Greenstuff is bende. Laatst zij iemand van garage hier ook, EBC hele bende derop, die blokken zijn nog 130 euro ofzo ook, remde nog slechter dan standaard. LOL.

Verder spatplaat, hebk ook eens aan zitten denken, ter bescherming onderkant omdat ik nogal eens wat raak, zegt me pa, ja en dan komt alle vloeistof die je ooit lekt daarop te liggen.
En ik denk: idd, da's helemaal geen goed idee.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Ik bedoel die carterpakking met spatplaat dus, die is compleet namelijk. :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

ooooh zooo, kwartje weer gevallen.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Ik laat nog wat dingen poedercoaten v.d. week.
Injectorrail, benzinedrukregelaar, de pijp waar je oliepeilstok in hangt, en nog wat kleinigheden.
Wordt nog wel netjes.

Heb even google geraadpleegd, Lexmaul geeft zelf op voor inlaat en uitlaat (ex. groep A) boven de 120kw, maal 1,36 is dus minimaal al 163pk's.
Best netjes, alhoewel ik denk dat het koppel meer meegeeft.
Gewoon voelbaar. 8)
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Ja, is een van weinige manieren om iets meer koppel te bereiken, inlaatspruitstuk lengte.
Onderin doettie minder, bovenin (nog) meer.
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

pluggie schreef:Greenstuff is bende. Laatst zij iemand van garage hier ook, EBC hele bende derop, die blokken zijn nog 130 euro ofzo ook, remde nog slechter dan standaard. LOL.

Verder spatplaat, hebk ook eens aan zitten denken, ter bescherming onderkant omdat ik nogal eens wat raak, zegt me pa, ja en dan komt alle vloeistof die je ooit lekt daarop te liggen.
En ik denk: idd, da's helemaal geen goed idee.
Als je alles goed hebt lek je niks plug :wink: carterplaat is echt wel aan te bevelen, dan heb je echte rallystijl :lol:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Plaats reactie