Middendemper [vervanger]

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
zundapp
forum-gebruiker
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 nov 2005 20:47
Locatie: Rotterdam

Middendemper [vervanger]

Bericht door zundapp »

Hallo ,

Mijn astra gsi 1.8-16 v 1994 rijdt al jaren met een tussen demper vervanger van supersprint.
Nu lijkt het of ik een tegendruk probleem heeft,hij pakt niet zo lekker meer op in de lage toeren,moet ik weer terug naar een tussen demper?
Mijn einddemper van remus hangt er nu zo`n 10 jaar onder,standaard uitlaat spreidstuk en een katalysator,km 152.000.
Wie weet hier antwoordt op.Mvg
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Je rijd dus al jaren met een tussendempervervanger, maar sinds kort pakt ie al minder goed op.
Is dit sinds kort of al sinds dat het spulletje eronder kwam?
Of heb je de auto sinds kort, en valt je dit op?
Want snap de notie van je vraag niet helemaal...
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
zundapp
forum-gebruiker
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 nov 2005 20:47
Locatie: Rotterdam

Bericht door zundapp »

Wat ik bedoel te zeggen is dat in zijn lage toeren de auto traag is ga je in zijn hoge toeren rijden dan is het weer een gsi.
Haal ik mij kat er tussen uit en zet er een kat vervanger tussen [wat ik in het verleden deed dan gaat hij nog rotter lopen net of hij later reageer op zijn gas met lage toeren,hij moet over een dood punt komen dat is rond de 3000 rpm,dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Volgens mij is dat normaal bij een 16V hoor, bovenin komen ze pas tot leven :wink:

Misschien dat je een beetje gewend bent geraakt aan de power...

Katvervanger EN middendempervervanger is idd qua tegendruk een beetje teveel (of te weinig, wat jij wil) van het goede bij een 16V....
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Blue Vectra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1091
Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
Locatie: lelystad

Bericht door Blue Vectra »

even offtopic: bij mij was de middendemper uit me einddemper geschoten, dacht eerst dat die afgescheurd was...
dus wou al een middendemperverv. bestellen.

wat bleek ze hebben een stuk van de eindemper afgeflext(ook nog schuin ook) vandaar dat ik dacht dat die afgescheurd was,net na de klem :shock:

maar goed... is weer gefixt spaart mij iig 132,- uit voor een middendempervervanger :lol:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9303
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Als je einddemper er al 10 jaar onder hangt dan kan het wel eens zijn dat het binnenwerk van je einddemper volledig vergaan is, waardoor je geen tegendruk genoeg meer opbouwt. Dan is het met het vervangen van je einddemper op te lossen. Ik kan je zeggen dat dit bij mijn wagen aanzienlijk scheelde! Hij trok weer als een beest na deze ingreep...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
zundapp
forum-gebruiker
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 nov 2005 20:47
Locatie: Rotterdam

Bericht door zundapp »

Ik heb een nieuwe tussen demper [gm] en nieuwe einddemper [remus dtm],en het stotteren is gestopt.
Dus terug naar standaard in principe,hij trek weer als een gek en heerlijk stil.
Inplaats van een hoop herrie gsi een stille snelle gsi.
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Blue Vectra schreef:even offtopic: bij mij was de middendemper uit me einddemper geschoten...
Maar een middendemper past toch helemaal niet door een einddemper heen??? Was ook wel vervelend voor de mensen die erachter reden dan...krijgen ineens zo'n buis op de motorkap!

:zak:
Plaats reactie