aanhaalmomenten ASTRA GSI

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
carloderckx
forum-gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2005 14:41
Locatie: venlo

aanhaalmomenten ASTRA GSI

Bericht door carloderckx »

ik ben op zoek naar de aanhaalmomenten van Astra GSI 2.0 8v van 1992 wie kan me hier aan helpen ik kan ze zosnel niet op internet terug vinden
Gebruikersavatar
djfloske
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 mar 2003 18:43
Locatie: Mariahout
Contacteer:

Bericht door djfloske »

aanhaalmomenten voor wat??
Ecotec Powerrrrrrr
carloderckx
forum-gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2005 14:41
Locatie: venlo

Bericht door carloderckx »

Cilinderkop en alle verdere gegevens zijn ook makkelijk ik ga namelijk een koppakking vervangen maar misschien trek ik meteen alles even uit elkaar dus maar met alleen de aanhaalmomenten van de kop ben ik dik tevreden
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

uit me hoofd:
25Nm, en daarna 3X 90 graden hoekverdraaiing.

Kheb nu even geen tijd voor meer waardes.
morgen misschien.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Aanhaalmomenten in Nm (kgf.m) Vraagbaak
C20NE: 25Nm (2.5), 3 x 60 graden, warmdraaien, en nog een 30 tot 45 slag.
*let op! nieuwe cylinderkopbouten gebruiken.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

pluggie schreef:Aanhaalmomenten in Nm (kgf.m) Vraagbaak
C20NE: 25Nm (2.5), 3 x 60 graden, warmdraaien, en nog een 30 tot 45 slag.
*let op! nieuwe cylinderkopbouten gebruiken.
die waarde klopt niet plugz.
Natrekken hoeft niet en in een keer 3 X 90 moet ie hebben.
Vraagbaak heeft het wederom fout :lol:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
carloderckx
forum-gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2005 14:41
Locatie: venlo

Bericht door carloderckx »

bedankt !

ja ik zelf hou niet van vraagbaken dus gewoon via een Forum of de echte garage gegevens maar die heb ik na de verhuizing niet meer terug gezien :(
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Laagvlieger schreef:
pluggie schreef:Aanhaalmomenten in Nm (kgf.m) Vraagbaak
C20NE: 25Nm (2.5), 3 x 60 graden, warmdraaien, en nog een 30 tot 45 slag.
*let op! nieuwe cylinderkopbouten gebruiken.
die waarde klopt niet plugz.
Natrekken hoeft niet en in een keer 3 X 90 moet ie hebben.
Vraagbaak heeft het wederom fout :lol:
Pfff ! Lekker boekkie !
JoyRider
forum-gebruiker
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 mei 2003 23:28
Locatie: Renkum

Bericht door JoyRider »

watahyahknow schreef:hmmm inderdaad toch maar blij dat de haynes manual heb gekocht
En wat zegt die dan? :lol:
"...I don't want to be the best, I just want to be very good..."
carloderckx
forum-gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2005 14:41
Locatie: venlo

Bericht door carloderckx »

3x 90 of 4x 90 ??
Looyke
forum-gebruiker
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 aug 2003 14:24
Locatie: Roosendaal

Bericht door Looyke »

haynes manual zegt 4 x...... laag zegt 3 keer.

Je twijfelt toch niet over wie er gelijk heeft zeker ?

:wink: Laagvlieger is over het algemeen erg betrouwbaar met zijn info !
C20XE
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Haynes zegt het zelfde:

Stage 1-> 25 Nm
Stage 2-> 90 gr.
Stage 3-> 90 gr.
Stage 4-> 90 gr.

Dus 3 X
:wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
carloderckx
forum-gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2005 14:41
Locatie: venlo

Bericht door carloderckx »

daar twijfel ik ook niet aan vond die 4x 90 wel een beetje gek denk dat de cilinderkop er blij mee zal zijn :P

ik denk dat dit ook één van de weinige motors van opel waar ik nog niet aan gewerkt heb want als je hem goed warm laat lopen doet die koppaking helemaal niets maarja je hebt van die beulen rondlopen :P

en Laagvlieger bedankt voor de juiste gegevens

waar herken je de cilinderkop aan want er waren 2 soorten koppen voor de 2.0 8v van 1992 want ik zag op op Hbase.nl dat er 2 soorten distributieriemen waren er zitten 2 tanden verschil in
carloderckx
forum-gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2005 14:41
Locatie: venlo

Bericht door carloderckx »

ik ga morgen de koppakking testen maar ik weet al dat hij eruit ligt wat het hele onderblok is nat van de olie. de eigenaar klaagt over temperatuurs problemen en water lekkage en de kachel binnen word niet warm.

kippetje toch ??
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Twee type koppen? GEEN idee. Je hebt de C20NE en de 20SEH. beide hebben dezelfde kop.

Verschil in tanden klopt.
Oude type C20NE heeft geen spanrol, die span je met de waterpomp.
Nieuwere heeft automatische spanrol, en heeft dus een andere riem.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
MrDeeJay Loves His Astra
forum-gebruiker
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 feb 2004 17:58
Locatie: Lommel (België)

Bericht door MrDeeJay Loves His Astra »

Je hebt idd twee verschillende types van c20ne:

- Het oude type (uit Kadet en Astra t/m 1992):
De distributieriem afkasting heeft een ronde vorm. Meer en grofere tanden op de tandwielen (deze zijn ook groter), en wordt idd met de waterpomp opgespannen (hier zit ook verschil in, der ziet vanachter op de waterpomp een plaatje waar je je afkasting over heen bouwt) Aandrijving van je servopomp en alternator gebeurt met een dubbel V-riem.

-Het niewue type (uit Astra vanaf 1993):
De distributieriem afkasting heeft een vierkante vorm. Kleinere tanden maar meer op kleinere tandwielen, een spanrol, een andere olieppomp (hier zit de beugel op om de spanrol op te zetten)
Aandrijving van je servopomp en alternator gebeurt met een multie-riem

Er zit dus verschil in de krukas tandwielen, het nieuwe type heeft er nog een dikke ring opzitten, die er voor zorgt dat je multieriem polie ver genoeg uit de motor komt.

De onderblokken en koppen zijn hetzelfe, en daarmee is de distriebutie perfect over te zetten, mist je wel de oliepomp (wel en nieuwe oliekeerring in je oilepomp steken, hier kan je niet meer aan als je blok in de auto ligt, en lekken gelijk hell al je niet oppast!!! :twisted: :twisted: ) mee over neemt.

Ik weet dit toevallig omdat ik gisteren een hele dag der aan aant klote ben geweest bij mijn astra, en het lukte perfect, de tijden komen perfect uit. :lol: :lol: :lol:

Ik hoop dat je der iets mee bent,

Grtzz
It's Alive Again!!!!! Go Baby Go!!!
Gebruikersavatar
Caveman
forum-gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 apr 2005 13:07
Locatie: Beringen (B)
Contacteer:

Bericht door Caveman »

Gewoon ARP kopbouten gebruiken.

Twee keer op het juiste aanhaalmoment aandraaien en dan nog een hoek en klaar is kees. Niet warmdraaien ofzo.
Gisteren kwam ik een vrouw in een T-shirt tegen met op borsthoogte de tekst: "Feel Good!" Over twee weken moet ik voor de rechter verschijnen.
My Astra Phase III
carloderckx
forum-gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2005 14:41
Locatie: venlo

Bericht door carloderckx »

oke ik heb de met de rondere kap en ik dacht al dat het een kadette koppie was aan de motor tezien
Plaats reactie