Onderdelen van de veerpoot

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Onderdelen van de veerpoot

Bericht door DarkDaedelus »

Bij de Astra heb ik sinds kort een zeer vreemd geluid, alleen hoorbaar bij sturen. Het lijkt op een trekkend rubber geluid, daarnaast heb ik nu aan de voorkant een gesprongen veer.

Om nu te achterhalen wat het probleem is, en veilig te kunnen rijden moet ik binnenkort mijn veerpoten uit elkaar halen, er zit op dit moment een fijne kw schroefset onder maar zowel voor als achter zijn er inmiddels veren gesprongen. Daarnaast vind ik bij 2 schokdempers zwarte vloeistof op het zichtbare binnenwerk als die op de krik staat. Helaas is het financieel niet mogelijk om alle veren rondom te vervangen (4x voorveren + 2x achterveren incl btw zou uitkomen op 352 euro) en dan heb ik de schokdempers, veerpootlagers en mogelijk de draagarmen nog niet vervangen.

Om deze reden wordt ervoor gekozen om (op zijn minst tijdelijk) een goedkope vaste verlaging eronder te zetten, ik wil hier het huismerk van Stroevemotorsport op zetten, maar ben aan het wachten op antwoord op de vraag wat er geleverd wordt, alleen de inzetpatronen of de hele poot.

Voor wat ik kan zien op verschillende posts op het forum, zit er een soort schild om de veerpoot, waar de veer in moet vallen, op dit moment heb ik deze niet. Weet iemand hier het onderdeelnummer van of heeft iemand deze toevallig los liggen?

Wat ik heb :

Afbeelding


Dit is wat ik zou verwachten:
RedBill schreef: Afbeelding
Wat ik lijk te missen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Onderdelen van de veerpoot

Bericht door DarkDaedelus »

Ik ben erachter waarom ik dit lijk te missen. Omdat er momenteel een schroefset onder zit (niet door mij gemonteerd), zijn de veren kleiner/smaller die om de veerpoot heen zitten. Deze worden opgevangen door de stelringen. Hierdoor is de onderste veerschotel niet meer nodig en wordt deze vaak eraf gehaald (gezaagd) of worden de poten geproduceerd zonder deze schotels.
Gebruikersavatar
mikejuhhh
forum-gebruiker
Berichten: 669
Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
Locatie: reusel

Re: Onderdelen van de veerpoot

Bericht door mikejuhhh »

Kun je niet bij Hans Bloemers vragen wat vervangings delen voor je schroef set kost? Die maakt ze zelf namelijk

-
Gebruikersavatar
DarkDaedelus
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 625
Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
Auto('s): Astra F GSI C20XE
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Onderdelen van de veerpoot

Bericht door DarkDaedelus »

mikejuhhh schreef:Kun je niet bij Hans Bloemers vragen wat vervangings delen voor je schroef set kost? Die maakt ze zelf namelijk

-
Die heb ik inderdaad gesproken, werd aanbevolen door de astra f groep op facebook.
Plaats reactie