waar vind ik een nieuw achter scherm

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
frank
forum-gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jan 2004 07:28
Locatie: rotterdam

waar vind ik een nieuw achter scherm

Bericht door frank » 28 okt 2005 22:29

ik ben bezig aan me astra gsi
ik heb heel me scherm eruit geslepen recht achter
,maar waar kan ik nu zo,n scherm halen en wat kost dat?

oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10350
Lid geworden op: 03 jan 2004 17:36

Bericht door oenatje » 28 okt 2005 22:41

of bij de dealer of via www.artaparts.nl maar dat is imitatie en die past niet helemaal lekker

Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11156
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger » 28 okt 2005 22:55

ksnap niet waarom je hem er al uit haalt voordat je een scherm hebt. Strax heb je te ruim uitgezaagd...... :roll:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2011 BMW 528i High Executive; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠

-------------------------------------------------
---------http://www.laagvlieger.com---------
-------------------------------------------------

Gebruikersavatar
bas1984
forum-gebruiker
Berichten: 313
Lid geworden op: 25 mei 2004 21:43
Locatie: geleen

Bericht door bas1984 » 29 okt 2005 00:42

Laagvlieger schreef:ksnap niet waarom je hem er al uit haalt voordat je een scherm hebt. Strax heb je te ruim uitgezaagd...... :roll:
beetje poly en plamuur doet wonderen joh :roll:
onkie en donkie

frank
forum-gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jan 2004 07:28
Locatie: rotterdam

Bericht door frank » 29 okt 2005 00:42

nee ik heb niet te ruim gezaagt wand er moeten nog wat randen af.
en ik heb de punt lasjes bij de deur en achter het zij raamje doorgeboord en dan met een bijtel en een hamer los tikken ..
maar ik heb al een nieuw scherm bestel via arta parts

frank
forum-gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jan 2004 07:28
Locatie: rotterdam

Bericht door frank » 29 okt 2005 00:45

en ik heb een overzet stuk voor de binnenscherm besteld wand die is gedeeltelijk rot.

maar het moeilijkste is de dakstijl om die weer vast te lassen aan het scherm en zonder dat je er iets van ziet

Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra » 29 okt 2005 03:07

Ik heb een mal om je eigen binnenschermen te maken, dan heb je nooit meer last van aanlopen van je velgen :wink: Tip je moet zorgen dat de schermen elkaar iets overlappen, dus oude scherm er af en op de delen waar het nieuwe scherm weer tegen aan komt ( bij achterklep ) iets meer laten zitten, dus dat je achterklep stijl en je nieuwe plaatwerk elkaar overlappen. Dan pak je een paar grip tangen en zorg je dat het scherm bij de ramen enzo goed zit en bij de dorpel, grip tangen er op. Dan pak je een super dun slijpschijfje en slijp je door het overlappende gedeelte ( dus stukje van je oude en nieuwe scherm af en dan heb je een perfecte overgang hoef je ook niet 20 keer te meten en te slijpen.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109

frank
forum-gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jan 2004 07:28
Locatie: rotterdam

Bericht door frank » 29 okt 2005 03:51

:D


oke bedankt ik snap het nu. dan ga ik binnenkort flink aan het werk :wink:
Rallyastra schreef:Ik heb een mal om je eigen binnenschermen te maken, dan heb je nooit meer last van aanlopen van je velgen :wink: Tip je moet zorgen dat de schermen elkaar iets overlappen, dus oude scherm er af en op de delen waar het nieuwe scherm weer tegen aan komt ( bij achterklep ) iets meer laten zitten, dus dat je achterklep stijl en je nieuwe plaatwerk elkaar overlappen. Dan pak je een paar grip tangen en zorg je dat het scherm bij de ramen enzo goed zit en bij de dorpel, grip tangen er op. Dan pak je een super dun slijpschijfje en slijp je door het overlappende gedeelte ( dus stukje van je oude en nieuwe scherm af en dan heb je een perfecte overgang hoef je ook niet 20 keer te meten en te slijpen.

Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11156
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger » 29 okt 2005 09:52

Rallyastra schreef:Ik heb een mal om je eigen binnenschermen te maken, dan heb je nooit meer last van aanlopen van je velgen :wink: Tip je moet zorgen dat de schermen elkaar iets overlappen, dus oude scherm er af en op de delen waar het nieuwe scherm weer tegen aan komt ( bij achterklep ) iets meer laten zitten, dus dat je achterklep stijl en je nieuwe plaatwerk elkaar overlappen. Dan pak je een paar grip tangen en zorg je dat het scherm bij de ramen enzo goed zit en bij de dorpel, grip tangen er op. Dan pak je een super dun slijpschijfje en slijp je door het overlappende gedeelte ( dus stukje van je oude en nieuwe scherm af en dan heb je een perfecte overgang hoef je ook niet 20 keer te meten en te slijpen.
zo doen de schadebedrijven dat ook ja.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2011 BMW 528i High Executive; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠

-------------------------------------------------
---------http://www.laagvlieger.com---------
-------------------------------------------------

Gebruikersavatar
Juin
forum-gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 feb 2005 21:16

Bericht door Juin » 29 okt 2005 13:22

En zo moet ik het ook nog gaan doen... mijne gaat ook helemaal uit elkaar... andere velgen andere achterschermen... volledig spuiten... achterklep strak... motorkap verlengen.. andere voor en achter bumper... heb ook nog genoeg te doen haha

Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 8970
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill » 08 nov 2005 15:09

Check mijn restauratieverslag! Daar staan veel foto's van dit proces!
http://www.opelgsiclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=7993
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)

zundapp
forum-gebruiker
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 nov 2005 21:47
Locatie: Rotterdam

Bericht door zundapp » 08 nov 2005 22:33

even naar de sloop op de hoofdweg bij erad daar staat een gsi gezien op zaterdag 5-11

Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3984
Lid geworden op: 22 nov 2003 02:16
Locatie: vlaaiendorp, Limburgia,
Contacteer:

Bericht door Sounddragon » 08 nov 2005 22:52

Hij wilde een nieuwe :wink:

Zaten er nog interessante onderdelen op/aan dat ding ??? misschien de moeite waard om eens te gaan kijken... :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)

zundapp
forum-gebruiker
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 nov 2005 21:47
Locatie: Rotterdam

Bericht door zundapp » 08 nov 2005 23:11

was net binnen gebracht 20-8v bij het linker achterscherm gepakt,zag er nog compleet uit :thumbsup:

Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3746
Lid geworden op: 20 mar 2003 21:59
Contacteer:

Bericht door pluggie » 08 nov 2005 23:14

RedBill schreef:Check mijn restauratieverslag! Daar staan veel foto's van dit proces!
http://www.opelgsiclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=7993
Hey RedBill, ik las dat je raammechanismen een cm te kort waren en net niet sloten.
Da's wel typisch, ik had een 2e set liggen, en we hadden hetzelfde probleem.
Nu ist wel opgelost (datastick paste gewoon, domme plug) maar vraag me nou af hoe dat kan eigenlijk !
Jouw set he, toen je die in de deur zette, gingen die in de meest buitenste gaten aan de portierkant ?
Want mijn originele set, die dus wel past, ging in de 2 gaten daar net 2 cm vanaf.
Of wij zijn heel erg dom, of ik vraag me nou af hoe dat kan eigenlijk !
Hebben wij ramen die 2 cm korter zijn als GSi ? kan me niet voorstellen.

Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 8970
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill » 09 nov 2005 14:20

[Offtopic mode]Volgens mij zit het verschil er bij mij in dat ik het mechanisme van een vijfdeurs te pakken had i.p.v. een driedeurs. Die zijn namelijk wel degelijk verschillend. Doordat die armen van de schaar net een centimeter te kort zijn, en omdat de stand in de portieren van een vijfdeurs anders is dan bij een driedeurs, kunnen de ramen niet helemaal dicht. (bij mij tenminste)[/offtopic mode]
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)

frank
forum-gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jan 2004 07:28
Locatie: rotterdam

Bericht door frank » 17 nov 2005 17:39

zo het scherm zit er al helemaal op en.alles netjes vast gelast en de dakstijl netjes geplamuurd met glasvezel plamuur
en ook bij de dorpel
en op binnen scherm een nieuw randje en daar op alle las punten ruitenkit erover.
nu moet ik de in het scherm en de dorpel nog ml spuiten dat het niet meer kan roesten.
en dan het hele buiten scherm overspuiten
dan is me astra weer klaar en roest vrij :D

Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 23:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente » 17 nov 2005 17:58

Glasvezel plamuur en ruitenkit? :lol: :lol: :lol:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"

Diem
forum-gebruiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: 10 okt 2004 17:57
Locatie: 010

Bericht door Diem » 04 feb 2006 02:11

Ziet er goed uit hoor Frank :wink:
Astra Station GSi 16v

Gebruikersavatar
Risrie
forum-gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: 23 nov 2003 19:50
Locatie: Op die wereld, ergens!

Bericht door Risrie » 04 feb 2006 03:22

GSi Twente schreef:Glasvezel plamuur en ruitenkit? :lol: :lol: :lol:
Dus dat :lol: :lol: :lol: :lol:



:? :? :? Ga je toch niet menen :?




Mzzl.
Fast cars,fly low.

Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3984
Lid geworden op: 22 nov 2003 02:16
Locatie: vlaaiendorp, Limburgia,
Contacteer:

Bericht door Sounddragon » 04 feb 2006 11:11

Jawel, da's Frank :lol:

Vooruitgang door innovatie...dat ze dat bij Opel niet standaard als in de fabriek al doen :?

Glasvezel plamuur en ruitenkit is tha bomb man.... als je het volgend jaar weer wil doen..... :lol: :lol: :lol: :lol:

zonde van het werk...
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)

Plaats reactie