oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
koentjegsi
forum-gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2017 21:06

oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen

Bericht door koentjegsi »

oliekoeler blijft koud terwijl er toch druk op de leidingen naar de oliekoeler staat, alles gereinigd en oliethermostaat eruit gehaald.
hoe zou dit komen en wat is die plunjer waar iedereen het over heeft.

vriendelijke groetjes en hopelijk kunnen jullie mij helpen ;)
koentjegsi
koentjegsi
forum-gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2017 21:06

Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen

Bericht door koentjegsi »

help nogmaals.plus toerental blijf hangen op 2500 toeren en zak langzaam krukas sensor al vervangeng .pfff
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen

Bericht door Laagvlieger »

Werkt de oliethermostaat wel?
Vergeet niet dat hij pas bij een hele hoge temperatuur open gaat.

Toerental wat hoog blijft hangen kan van alles zijn. Zelfs een missend snelheidssignaal van snelheidsmeter kan dit veroorzaken.
Foutcodes aanwezig?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
koentjegsi
forum-gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2017 21:06

Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen

Bericht door koentjegsi »

sensor heb ik uitgehaald ,vind dat er weinig olie in leidingen zit ,koeler moet toch beetje warm zijn ,
even tegen 180 geblazen .raar nie geen foutcodes ,maar lamdasonde geef te weinig aan uitstoot
heb nieuwe besteld .en motor draait te rijk..
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen

Bericht door Laagvlieger »

Ik denk dat je teveel verwacht van die oliekoeler.
Niet te druk om maken.

Motor die te rijk draait komt meestal niet door de lambdasonde maar door andere factoren in de mengselbereiding.
Ontsteking, valse lucht(vergeet de tankontluchtingsklep niet), foutieve sensorwaarden van bv LMM of temperatuursensor.
Of wat te denken van slechte massa op de brandstofgallerij. Komt erg vaak voor.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
koentjegsi
forum-gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2017 21:06

Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen

Bericht door koentjegsi »

oky dan laat ik de koeler voor wat het is . massa overal geschekt geen valse lucht overal met remreinig gespoten. waar staat die benziene klep
koentjegsi
forum-gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2017 21:06

Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen

Bericht door koentjegsi »

mijn temperatuur schommelde wel 4 graden da klopt deze week heb ik nieuwe .afwachten .al vast bedankt :thumbsup:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen

Bericht door RedBill »

Zoals Laagvlieger aangeeft: kan aan veel factoren liggen. Op de bonnefooi dingen vervangen levert vaak alleen maar frustratie op.
Controleer zaken eerst door ze door te (laten) meten. Als daar geen gekkigheid uit komt zou ik niet direct overgaan tot vervanging, maar eerst slijtage-gevoelige plekken onderzoeken (dus ook punten waar slecht elektrisch contact kan optreden, bijvoorbeeld door draadbreuk).

Welk motortype heb je? Waarchijnlijk een C20XE, aangezien je het over een oliekoeler hebt?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
koentjegsi
forum-gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2017 21:06

Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen

Bericht door koentjegsi »

klopt. maar standaard is het maar een 8v
.en de vorige heef er een 16 v in geleg
maar waar de computer licht zijn er kabels aan elkaar gemaak , de fiche was niet hetzelfde
en er zijn nog een paar losse kabeltjes wat niet aangesloten zijn .pfffff :confused: :confused:
ps de kabelboom van de compuiter is wel heel .die kleinere kabelboom niet ,licht daar mss snelheids sinaal ...grts :GSi:
koentjegsi
forum-gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2017 21:06

Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen

Bericht door koentjegsi »

:GSi: broeders ...aan de benzine garerij heb je daar lings en rechts een massa kabels
,en kan ik ergens meten op mijne blok of er genoeg massa aanwezich is . wordt gek as da toeren tal blijf hangen
en de moter reageert nie onmidelijk ,al vast bedank .we geven niet op :GSi: :GSi:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen

Bericht door RedBill »

Toch eerst maar een je hele gasstroom nalopen. Gasklephuis, inlaattraject etc. Heb je een open luchtfilter? Zo ja, dan is het het overwegen waard om weer naar een gesloten systeem te gaan.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
koentjegsi
forum-gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2017 21:06

Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen

Bericht door koentjegsi »

Nee heb geen openluchtfilter heb de gasklep al schoongemaakt en de rest ook nagekeken.
Alles lijkt in orde...
Zou dan graag de waardes voor de sensoren weten,of een elektries schema zodat ik verder kan...
Alvast vriendelijk bedankt :GSi: broeders
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen

Bericht door Laagvlieger »

Ik heb wel schema voor je.
Doe me maar een PB voor de link.

Snelheidssignaal zit in een van die 3 vierkante stekkerblokjes rechts onder de ECU. Gaat vanaf je snelheidsmeter naar je MID display, naar je radiostekker en door naar de ECU.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
koentjegsi
forum-gebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2017 21:06

Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen

Bericht door koentjegsi »

oky bedankt ga da proberen .
.nu heb ik de twee sensors aan de termostaat vervangen ..
nu sprink mene ventilator niemeer aan.
en temperatuur gaat de lucht in .
en lamdasonde ook vervangen loop wel beter
ma toerental nog nie hoe het moet
al vast bedank :GSi: broeders . :thumbsup:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: oliekoeler blijft koud en toch druk op de leidingen

Bericht door RedBill »

Was al een keer eerder gevraagd, maar krijg je ok ergens een motorstoringsmelding? Want in principe als er sensoren stuk zijn, of niet een signaal geven dat de computer verwacht dan krijg je het oranje lampje met een storingscode. Als dat niet het geval is krijgt het stuurapparaat de informatie die die verwacht en zou het in principe toch in andere zaken moeten zitten.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie