C18XE geen brandstof

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
KadettD
forum-gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 jan 2015 14:02

C18XE geen brandstof

Bericht door KadettD »

ik heb problemen met men astra met c18xe motor, sinds een paar weken staat hij nu stil omdat hij geen brandstof meer kreeg, ik heb de brandstof relais, brandstofpomp en de brandstoffilter vervangen en nog steeds niks.
als ik het contact aanzet hoor ik de pomp ook niet aanslaan, elke zekering nagekeken en deze zijn allemaal intact..

iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? kabelbreuk?
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: C18XE geen brandstof

Bericht door RedBill »

Eerst maar even meten of je wel spanning op de bedrading van de pomp hebt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: C18XE geen brandstof

Bericht door Laagvlieger »

Yup en of je spanning hebt op je beide relais! Denk erom dat de C18XE er 2 heeft. Een brandstofpomprelais en een distributierelais welke in serie geschakeld zijn! Geen uitgang op het ene relais betekent dat het tweede relais ook nooit kan werken.
Sowieso hoort ie bij het ontvangen van een krukassignaal het brandstofpomprelais aan te sturen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
KadettD
forum-gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 jan 2015 14:02

Re: C18XE geen brandstof

Bericht door KadettD »

waar bevind de distributierelais zich? als ik constante spanning op de pomp zet draait hij als een zonnetje..
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: C18XE geen brandstof

Bericht door Laagvlieger »

Naast het brandstofpomprelais volgens mij. Zitten 2 paarse relais direct naast elkaar als ik het goed herinner.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: C18XE geen brandstof

Bericht door astra-gsi-666 »

hoe is het met de C18XE,loopt hij al heb een tijdje niks
gehoord ,geen kabelbreuk of zo.
danny gsi 666
KadettD
forum-gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 jan 2015 14:02

Re: C18XE geen brandstof

Bericht door KadettD »

Ik denk ook een kabelbreuk, maar kan niet vinden waar.
Heb geprobeerd om de breuk op te sporen en te herstellen, maar kan hem niet vinden.
Ben nu van zin om een nieuwe kabel te trekken met geschakelde stroom, nieuwe relais en een zekering, maar beste recht van het contact of kan ik ergens anders stroom van nemen?
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: C18XE geen brandstof

Bericht door pascal1109 »

Kabel breekt nog wel eens een cm of 10-20 vanaf de stekker op de brandstofpomp.
Is van bovenaf eigenlijk niet (goed) te zien en heb me zelf er ook een ongeluk naar gezocht.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
KadettD
forum-gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 jan 2015 14:02

Re: C18XE geen brandstof

Bericht door KadettD »

ok dan moet ik de kabel er is tuusenuit proberen te halen, alleen gisteren een werkongeval gehad, nu 3 hechtingen in men handpalm en vermoedelijk een barst in mn middelvinger van men rechterhand.. echt een klote plaats om dit te hebben, ik kan nog niet eens mn mes vast houden om mn eten te snijden, laat staan een schroevendraaier of sleutel :(
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: C18XE geen brandstof

Bericht door astra-gsi-666 »

KadettD schreef:ok dan moet ik de kabel er is tuusenuit proberen te halen, alleen gisteren een werkongeval gehad, nu 3 hechtingen in men handpalm en vermoedelijk een barst in mn middelvinger van men rechterhand.. echt een klote plaats om dit te hebben, ik kan nog niet eens mn mes vast houden om mn eten te snijden, laat staan een schroevendraaier of sleutel :(
oei dat is minder,beterschap ermee.
danny gsi 666
KadettD
forum-gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 jan 2015 14:02

Re: C18XE geen brandstof

Bericht door KadettD »

dank je :-)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: C18XE geen brandstof

Bericht door RedBill »

Sterkte met het herstel van je hand!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
KadettD
forum-gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 jan 2015 14:02

Re: C18XE geen brandstof

Bericht door KadettD »

met de hand gaat het beter, en ik denk dat ik het probleem gevonden heb, ik heb de kabel van de stekker zo ver al mogelijk nagekeken op breuken, niets te vinden. toen heb ik besloten om de stekker af te knippen en een nieuwe kabel te trekken.
zo gezegd zo gedaan, stekkertje er mooi aan gemaakt, moment van de weerheid.. niks noppes nada.. dan de kabel rechtstreeks op de batterij aangesloten om eens te proberen.. sleuteltje omdraaien.. niks noppes nada.. :evil: vloeken,schelden,auto afdreigen en zeggen dat als hij nu niet start ik er een lucifer ingooi.. nog niks.. (natuurlijk nie :-) ) voor de zekerheid is controleren of de stekker er fatsoenlijk inzit, ik duw ertegen, en ik hoor de pomp opspringen.. mooi, ik laat los, pomp valt uit, ik duw pomp springt aan, ik laat los, pomp valt uit... dus naar een maaat gebeld die nog en gsi sloper heeft staan, pomp eruit gaan halen, stekker meegenomen, als het nu nog stopt met regenen begin ik er terug aan :-)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: C18XE geen brandstof

Bericht door RedBill »

Had je al eens een voltmeter op de originele kabel gehouden dan? Volgens mij had ik dat een aantal posts terug geroepen.
RedBill schreef:Eerst maar even meten of je wel spanning op de bedrading van de pomp hebt.
Mijn aanname is dat er op die originele kabel dan ook gewoon spanning stond.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
KadettD
forum-gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 jan 2015 14:02

Re: C18XE geen brandstof

Bericht door KadettD »

inderdaad er sond spanning op de originele kabel, ik heb een nieuwe stekker aan de originele kabel gemaakt, en ja hoor.. broem pruttelpruttel brrrrrrrrrrrr en hij draaide weer als een zonnetje..
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: C18XE geen brandstof

Bericht door astra-gsi-666 »

KadettD schreef:inderdaad er sond spanning op de originele kabel, ik heb een nieuwe stekker aan de originele kabel gemaakt, en ja hoor.. broem pruttelpruttel brrrrrrrrrrrr en hij draaide weer als een zonnetje..
mooi man,wat zo stekker en pomp kan doen. :thumbsup:
danny gsi 666
KadettD
forum-gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 jan 2015 14:02

Re: C18XE geen brandstof

Bericht door KadettD »

moest ik er niet stomtoevallig achtergekomen zijn had het nog lang kunnen duren, ik had daar nooit zelf aan gedacht
KadettD
forum-gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 jan 2015 14:02

Re: C18XE geen brandstof

Bericht door KadettD »

Nu snap ik er helemaal niets meer van, gisteren avond kreeg ik het gevoel dat ik de astra nog eens moest starten, ik probeer en wederom niets, ik hoorde de relais ook niet klikken, toevallig kwam er net een vriend op bezoek.
Hij kwam mee kijken en merkte ook meteen dat de relais niets deed, contact op laten staan, relais uitgetrokken, terug gestoken en toen deed hij het weer.. deze ochtend nog eens geprobeerd, en weer hetzelfde. het is een nieuwe relais dat erin steekt, in een andere wagen geprobeerd en daar deed hij het zonder problemen.. ik snap er niks meer van..
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: C18XE geen brandstof

Bericht door RedBill »

Het zou dan eventueel nog de schakeldraad van het relais kunnen zijn, dus de draad die ervoor zorgt dat je relais schakelt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
KadettD
forum-gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 jan 2015 14:02

Re: C18XE geen brandstof

Bericht door KadettD »

ik heb wel gezien dat juist voor de relais de kabel onderbroken is geweest en er reeds een nieuw stukje tussenstaat, alsook net achter het contact.. zou het kunnen zijn dat de astra een start onderbreker heeft gehad en dat die verwijderd is?
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: C18XE geen brandstof

Bericht door Laagvlieger »

Yup reststukjes van een startonderbreker.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: C18XE geen brandstof

Bericht door astra-gsi-666 »

Laagvlieger schreef:Yup reststukjes van een startonderbreker.
mooi,dank zij marcel weer opgelost. :thumbsup:
danny gsi 666
KadettD
forum-gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 jan 2015 14:02

Re: C18XE geen brandstof

Bericht door KadettD »

nja probleem met de astra nog steeds niet.. ik denk dat het rally style word.. rechtstreeks met een tuimelschakelaar de brandstofpomp aanzetten alvorens te starten..
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: C18XE geen brandstof

Bericht door Laagvlieger »

Dat is gevaarlijk. Niet doen.
Gewoon even goed repareren. Zo moeilijk is dat allemaal niet.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
KadettD
forum-gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 jan 2015 14:02

Re: C18XE geen brandstof

Bericht door KadettD »

wat zijn hier de gevaren van? ik heb het nog nooit gedaan, maar zou met een zekering werken...
Plaats reactie