Pagina 10 van 14

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 30 aug 2014 14:31
door Joris!
Oké dankje voor de info.
Denk toch dat ik voor de cebora 160 ga, die last vanaf 28Ampere en heeft levenslange garantie bij rustbuster. Maar de WP 170 is dus ook een goede optie.

Verder goed bezig met de gsi :thumbsup: skirts erop en knallen maar!

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 03 sep 2014 09:58
door The Vizitor
Joris! schreef:Oké dankje voor de info.
Denk toch dat ik voor de cebora 160 ga, die last vanaf 28Ampere en heeft levenslange garantie bij rustbuster. Maar de WP 170 is dus ook een goede optie.

Verder goed bezig met de gsi :thumbsup: skirts erop en knallen maar!
Graag gedaan, ja tussen die 2 heb ik ook getwijfeld. Alleen had de laatste wp uit het magazijn toen, die kon ik voor wat minder meenemen :D.

Een mini update,

De naden afgekit met carroseriekit aan de ene kant.
Nadeel van een kleine garage is dat je de auto even om moet draaien wil je aan de andere kant aan de slag.
Maargoed je kan niet alles hebben... :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 03 sep 2014 19:09
door RedBill
Top! En nu goed in de bitumen zetten die wielkasten. (Dikker = beter).

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 03 sep 2014 22:16
door AlexAstra
Mooi bezig geweest, die gaat weer wat jaartjes mee! :D

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 04 sep 2014 10:11
door The Vizitor
Dat hoop ik wel ja. Ben benieuwd hoe lang dit goed blijft :lol:

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 02 nov 2014 21:38
door Astrid_fahrer
Gister had een maat van mij je nog even gesproken op de Opel testdag (zit hier ook op het forum als imagine). Je had hem verteld over je nieuwe GSI.

Toevalligerwijs dat we gisteravond je oude rode GSI hebben zien staan bij de McDonalds in Veenendaal. Hij staat er nog netjes bij :)

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 03 nov 2014 08:04
door Jerremy
Ziet er goed uit !
Herkenbaar de lekbak links achter.. Was bij mij in eenzelfde staat, inmiddels ook weer hersteld.
Dorpel heb ik bij alleen rechtsvoor eraf liggen, ivm roestschade op een naad waar bleek dat voorste stuk ooit al eens eerder was vervangen.

Voor roest omvormer, welke heb je gebruikt ? Ik had in de doropel vooraan heel klein beetje oppervlakkige roest (waarschijnlijk door afvoer dakraam)
Heb hier zelf RX5 en RX7 van Caprotech voor gebruikt.

Ziet er goed uit verder, ga zo door ! :thumbsup:

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 03 nov 2014 19:00
door The Vizitor
Astrid_fahrer schreef:Gister had een maat van mij je nog even gesproken op de Opel testdag (zit hier ook op het forum als imagine). Je had hem verteld over je nieuwe GSI.

Toevalligerwijs dat we gisteravond je oude rode GSI hebben zien staan bij de McDonalds in Veenendaal. Hij staat er nog netjes bij :)
Aah ja dat klopt, denk dat ik wel weet wie dat is. En dit is idd mijn nieuwe, ojaa is dat zo ? Ik ben wel benieuwd hoe die er bij staat nu. Heb 'm toen best goedkoop weg gedaan, waar ik achteraf msischien wel een beetje spijt van heb. Vandaar dat deze er nu is, blijft toch mijn favoriet :oops:.
Jerremy schreef:Ziet er goed uit !
Herkenbaar de lekbak links achter.. Was bij mij in eenzelfde staat, inmiddels ook weer hersteld.
Dorpel heb ik bij alleen rechtsvoor eraf liggen, ivm roestschade op een naad waar bleek dat voorste stuk ooit al eens eerder was vervangen.

Voor roest omvormer, welke heb je gebruikt ? Ik had in de doropel vooraan heel klein beetje oppervlakkige roest (waarschijnlijk door afvoer dakraam)
Heb hier zelf RX5 en RX7 van Caprotech voor gebruikt.

Ziet er goed uit verder, ga zo door !
Dankje, ja zoals je ziet hier ook alles vernieuwd. Viel opzich ook nog wel mee, een aantal gaten in de onderkant.
Alles goed blank gemaakt met de slijptol/boormachine daarna een paar dagen met die rustyco gel ingesmeerd en in laten trekken, daarna schoongemaakt en met zinkspray behandeld. Dorpel erop gelast en een paar dagen ml door de dorpel heen spuiten. En de buitenkant eerst met chassiscoat daarna tectyl 190 en de onderkant met bodysafe.
En nu kan het er weer even tegenaan.

Nu even een kleine update;

De binnenkant zit inmiddels weer helemaal in elkaar, de leren bekleding een paar keer behandeld met een setje wat ik nog had liggen. Ziet er allemaal weer super uit, zal als het even uitkomt wat foto's maken, buitenkant zit er ook allemaal weer op, behalve de side skirt. Nu is het even rustig denk ik, het volgende wat op de planning staat is de motor eruit en reviseren ( zo als het er nu voor staat ). Remleidingen vernieuwen en de auto apk klaarmaken. Maar omdat we gaan verhuizen binnenkort zal dat allemaal nog wel even duren,

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 03 nov 2014 19:37
door Mr.F
Goed bezig! Ziet er netjes uit allemaal.
Nu inderdaad goed in de bitumen en de ML :)

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 03 nov 2014 19:43
door astra-gsi-666
goed bezig daar,die kan weer jaren mee. :thumbsup:
danny gsi 666

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 23 nov 2014 15:03
door The Vizitor
Hierbij nog de beloofde foto's :shiny:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 23 nov 2014 16:32
door Mr.F
Nice! Hij ziet er nog erg goed uit zo :thumbsup:

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 24 nov 2014 21:09
door RedBill
Mooi mooi mooi!

Nu nog een setje leren stoelen (origineel Astra GSi) scoren dan istie helemaal compleet!

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 26 nov 2014 22:01
door astra-gsi-666
die ziet er nog mooi uit. :thumbsup:
gsi four ever.
danny gsi 666

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 03 dec 2014 18:24
door The Vizitor
Mr.F schreef:Nice! Hij ziet er nog erg goed uit zo :thumbsup:
RedBill schreef:Mooi mooi mooi!
Mr.F schreef:Nice! Hij ziet er nog erg goed uit zo
Dankje,

Heb nog 2 nieuwe knippers aan de voorkant erin gezet, aangezien het glas eraf lag.
En 2 nieuwe kentekenverlichtings units, dus die zijn ook weer mooi helder.
Voor de rest niet veel meer gedaan, een keer wassen en wat oppoetsen zou geen kwaad kunnen,
Aangezien de rest van de plannen even wat uitgesteld zijn,
Ook nog even aan het denken wat ik met de motor ga doen, toch een upgrade naar v6/2.0 of deze reviseren etc,
Ik vindt het zelf namelijk ook wel iets om het met de c18xe te doen, dit zijn toch de motoren die een beetje 'uitsterven'. Alhoewel een van die andere motoren erin te hebben is natuurlijk ook wel leuk :roll:
Maargoed wat jullie daarover denken is altijd welkom.

EDIT:

Dit kwam ik tegen,
http://www.laurent-motors.com/de/turbo- ... -et-3.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor op de lange termijn misschien wel iets waar ik open voor sta :shiny:
Dat lijkt me wel erg gaaf.

Zijn er hier eigenlijk mensen die een c18xe met turbo hebben ?

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 16 dec 2014 18:30
door The Vizitor
Iemand die hier iets over kwijt wil? :d Merk wel dat het hier wat stiller geworden is dan een een jaar of 2 geleden.

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 16 dec 2014 19:57
door prs
mijn advies:

optie 1, bouw een low budget c20ne turbo. blokjes kosten geen drol, zijn oersterk, redelijk wat info over te vinden en hebben al een lage compressie verhouding.

optie 2, koop een goed lopende let, vervang eventueel wat pakkingen en keeringen en hang deze erin. phase 2 chipje erin en knallen maar.

optie 3, koop een saab motor, op engelse fora ook genoeg info over te vinden, ecu aanpassen in je zit ook richting de 280 pk, kunnen wel olieboten zijn.

optie 4, koop zo'n saaie,olie zuipende, v6 motor en wordt schi*t gereden door de eerste beste vw/bmw diesel die je tegen komt :corn:

als je gaat tunen, laat dan in iedergeval die c18xe met rust. je gaat veel geld kwijt zijn en er weinig mee winnen. daarbij zijn het zeker geen gewilde motoren. eventuele latere verkoop zal dus zeer lastig worden :wink:

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 16 dec 2014 20:51
door The Vizitor
Hm oké oké, heb al een hoop gelezen overal over. Vondt dat er wel interessants en dat op een c18xe is weer eens wat anders. Maar net wat je zegt met iets anders bereik je waarschijnlijk meer. Een 2.0 erin is ook al een stuk verbetering maar wil iets anders proberen dus daarom ben ik nieuwsgierig of iemand daar iets over weet of wat dat uit zou halen.

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 17 dec 2014 07:43
door pascal1109
Er was hier ooit iemand die had tb's ofzoiets op zijn c18xe
verder nooit "getuned" aan c18xe's door mensen die hier komen

Ik ga mee in het advies van prs ;)

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 17 dec 2014 19:16
door The Vizitor
Hmm dat gaat dus van de baan. Wist het ergens wel maar altijd wel even leuk om het hier te melden.
Nu denk ik toch dat ik ook maar voor een c20xe ga, dat is geld/vermogen misschien het beste, en vanuit daar kan je weer verder.
Er valt dus uit de c18xe niet veel meer uit te halen ?

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 17 dec 2014 22:15
door prs
er valt genoeg uit een c18xe te halen. de vraag is alleen of je dat geld er aan uit wilt geven :wink:
ik denk dat je met een c20xe een hoop euro's gaat uit geven voor een geringe vermogensstijging. een c20xe snel maken kost ook gewoon een hoop euro's. in een ''zware'' auto als een astra is het ook maar de vraag of je die vermogensstijging gaat merken. mijn mening: koop een turbo motor :mrgreen:

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 17 dec 2014 22:29
door The Vizitor
Heb al veel afgezocht naar c18xe en de evt mogelijkheden. En toen ik die turbo tegen kwam dacht ik hmm, dat is wel een leuk idee. En wil iets origineels maken. Heeft ook allemaal de tijd. Ben benieuwd wat er allemaal mogelijk mee is. Nog niet helemaal in verdiept dus daarom begin ik er hier maar eens over.

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 18 dec 2014 11:20
door Vincent_R
Aan elke motor is genoeg te doen om er atmosferisch meer vermogen uit te halen, alleen net wat hier al gezegd wordt; Wil je er het geld aan uit geven?
Een turbo blok als een LET of Saab B204?? (als ik het goed heb), is kostentechnisch voordeliger. Met een standaard turbo blok heb je voor het geld een grotere vermogensstijging.

Als je toch voor jezelf de gedachte houd om atmosferisch te gaan tunen, zou ik gewoon eens contact opnemen met een bedrijf dat daar in gespecialiseerd is. Dan kan je gewoon eens vragen wat de mogelijkheden zijn incl. kostenindicatie.

Voor mij wordt er momenteel gewerkt aan een C20NE door Risse, mocht je daar wat meer informatie over willen dan stuur maar een PM :)

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 19 dec 2014 12:09
door RedBill
Tja, hier geldt: hoeveel geld wil je eraan uitgeven en wat is je doelstelling?
Als je uniek wilt zijn is het wellicht wel leuk om met een C18XE aan de slag te gaan, daar is best veel uit te halen hoor. Als inspiratie zou inderdaad de C18XE met throttlebodies kunnen dienen.

Maar je moet jezelf echt afvragen: waarom wil ik dit en welke doelen heb ik/ Hoe kan ik die doelen op zo voordelig mogelijke manier bereiken?
Bij je doelen zit dus ondermeer:
- Hoe uniek moet het zijn
- Hoeveel vermogen wil ik uit het blok halen / welke prestaties verwacht ik van de auto?
- Hoe moet het er visueel uitzien (Show)
- Hoeveel geld mag het kosten?
- Hoeveel tijd wil ik ervoor uittrekken om het te realiseren?
- Wat wil ik verder met de auto doen?

Als je daar een antwoord op hebt kun je opties gaan afstrepen die niet voldoen aan je doelstellingen. Dan blijven vanzelf de reële opties over.

Re: Astra GSI 2.0 8v 1992

Geplaatst: 24 dec 2014 09:51
door The Vizitor
RedBill schreef:Tja, hier geldt: hoeveel geld wil je eraan uitgeven en wat is je doelstelling?
Als je uniek wilt zijn is het wellicht wel leuk om met een C18XE aan de slag te gaan, daar is best veel uit te halen hoor. Als inspiratie zou inderdaad de C18XE met throttlebodies kunnen dienen.

Maar je moet jezelf echt afvragen: waarom wil ik dit en welke doelen heb ik/ Hoe kan ik die doelen op zo voordelig mogelijke manier bereiken?
Bij je doelen zit dus ondermeer:
- Hoe uniek moet het zijn
- Hoeveel vermogen wil ik uit het blok halen / welke prestaties verwacht ik van de auto?
- Hoe moet het er visueel uitzien (Show)
- Hoeveel geld mag het kosten?
- Hoeveel tijd wil ik ervoor uittrekken om het te realiseren?
- Wat wil ik verder met de auto doen?

Als je daar een antwoord op hebt kun je opties gaan afstrepen die niet voldoen aan je doelstellingen. Dan blijven vanzelf de reële opties over.
Heb er eens over na gedacht, aangezien ik er ruim de tijd voor ga nemen en het mij toch een leuke uitdaging lijkt, heb ik zaterdag een c18xe opgehaald, hier ga ik langzaam mee aan de slag om er wat leuks van te maken !
Blok is nu kaal en ligt op de werkbank, ook de carroserie heeft nog wat aandacht nodig maar dat ga ik doen zodra de motor eruit is en wij inmiddels ook weer verhuisd zijn.
Heb straks een nog wat grotere schuur erbij dus dat moet daar wel goedkomen.